Σημαντική υποχώρηση κατέγραψαν οι πωλήσεις της Tesla στην Ευρωπαϊκή Ένωση τον Απρίλιο, με τις ταξινομήσεις να μειώνονται κατά το ήμισυ, ενώ την ίδια στιγμή οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ενίσχυσαν τη θέση τους, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσαν σήμερα οι κατασκευαστές.
Η αμερικανική εταιρεία, η οποία δέχεται πιέσεις λόγω της δημόσιας εικόνας του επικεφαλής της Έλον Μασκ, αλλά και μιας γκάμας μοντέλων που θεωρείται πλέον ξεπερασμένη, είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 52,6% στην Ε.Ε. τον Απρίλιο και κατά 46,1% συνολικά από την αρχή του έτους, όπως αναφέρει η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Το μερίδιο αγοράς της Tesla υποχώρησε στο 1,1% το πρώτο τετράμηνο του 2025, καθώς πούλησε 41.677 οχήματα, σε σύγκριση με 77.314 την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Μέχρι και το 2024 η Tesla κατείχε την πρωτοκαθεδρία στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, ωστόσο τον Απρίλιο του 2025 βρέθηκε πίσω από δέκα διαφορετικές εταιρείες στην ευρωπαϊκή αγορά. Ανάμεσά τους συγκαταλέγονται οι Volkswagen – η οποία έχει ανακάμψει στον τομέα της ηλεκτροκίνησης – BMW, Renault, καθώς και η κινεζική BYD, σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων Jato Dynamics.
Το νέο compact ηλεκτρικό SUV της Skoda, Elroq, αναδείχθηκε πρώτο σε πωλήσεις, ενώ το Tesla Model Y, που είχε κυριαρχήσει τα προηγούμενα χρόνια, κατέλαβε μόλις την ένατη θέση.
Παρά την πτώση της Tesla, η συνολική ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνεχίζει να αυξάνεται στην Ευρώπη, σημειώνοντας άνοδο 26,4% σε ετήσια βάση και καταλαμβάνοντας το 15,3% των συνολικών πωλήσεων τον Απρίλιο, σύμφωνα με την ACEA.
Οι ρυθμοί ανάπτυξης της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων ποικίλλουν σημαντικά ανά χώρα, καθώς εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τα οικονομικά και φορολογικά κίνητρα που εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις. Χώρες όπως η Γερμανία, το Βέλγιο, η Ιταλία και η Ισπανία παρουσίασαν θεαματική αύξηση πωλήσεων.
«Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων διευρύνονται σταδιακά, αλλά η ανάπτυξη παραμένει ανομοιογενής στις χώρες της Ε.Ε.», σημειώνει η γενική διευθύντρια της ACEA, Ζίγκριντ ντε Βρις.
«Για να γίνουν τα ηλεκτρικά οχήματα μια αυτονόητη επιλογή για τους καταναλωτές, είναι απαραίτητο οι κυβερνήσεις να συνεχίσουν να διασφαλίζουν τις απαραίτητες προϋποθέσεις: κίνητρα αγοράς, φορολογικά πλεονεκτήματα, επαρκείς υποδομές φόρτισης και ανταγωνιστικές τιμές ηλεκτρικής ενέργειας», προσθέτει η ίδια.
Σε αυτό το πλαίσιο, τα υβριδικά οχήματα με δυνατότητα αυτοφόρτισης, χάρη στις πιο προσιτές τιμές τους, διατηρούν την κυριαρχία τους στην ευρωπαϊκή αγορά. Κατέγραψαν αύξηση 20,8% από τις αρχές του έτους, αποσπώντας μερίδια που κατείχαν μέχρι πρόσφατα τα βενζινοκίνητα (-20,6%).
Τα plug-in υβριδικά οχήματα, που συνδυάζουν κινητήρα εσωτερικής καύσης με ηλεκτρική μπαταρία που φορτίζει από εξωτερική πηγή, σημείωσαν επίσης αύξηση 7,8%, κυρίως στη Γερμανία και την Ισπανία, φτάνοντας το 7,9% του συνολικού μεριδίου αγοράς.
Καθοριστική θεωρείται η συμβολή των κινεζικών κατασκευαστών στην ανοδική τάση τόσο των ηλεκτρικών όσο και των plug-in υβριδικών μοντέλων. Όπως αναλύει η Jato Dynamics, οι BYD, MG, Xpeng και Leapmotor κατέγραψαν αύξηση 59% μέσα σε έναν χρόνο, έναντι 26% για τις υπόλοιπες μάρκες.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ