«Kαταστροφικό» να κοπεί ο τρανς χαρακτήρας στο «Win or Lose» - Αντιδράσεις για την απόφαση της Disney

«Kαταστροφικό» να κοπεί ο τρανς χαρακτήρας στο «Win or Lose» - Αντιδράσεις για την απόφαση της Disney Facebook Twitter
Φωτ. / Imdb
0

«Καταστροφική» χαρακτηρίζει πρώην προσωπικό της Pixar, την απόφαση της Disney να αφαιρέσει την ιστορία τρανς χαρακτήρα από την επερχόμενη σειρά «Win or Lose».

Στις 17 Δεκεμβρίου το The Hollywood Reporter έκανε γνωστό πως η Disney έκοψε την ιστορία τρανς χαρακτήρα από τη νέα σειρά κινουμένων σχεδίων, η οποία πρόκειται να κάνει το ντεμπούτο της στις 19 Φεβρουαρίου του 2025. 

Ο χαρακτήρας με το όνομα Kai, θα εξακολουθεί να εμφανίζεται στη σειρά, αλλά θα απεικονίζεται ως στρέιτ κορίτσι, χωρίς καμία αναφορά στην ταυτότητα φύλου ή τη σεξουαλικότητα του. Η απόφαση αυτή ωστόσο έχει προκαλέσει αντιδράσεις, καθώς την Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου, πρώην μέλη του προσωπικού της Pixar εξέφρασαν την απογοήτευσή τους για το γεγονός.

Πρώην βοηθός μοντέρ της Pixar και σύμβουλος των επεισοδίων, δήλωσε πως η απόφαση αυτή «δεν με εξέπληξε καθόλου, αλλά με κατέστρεψε». «Για μεγάλο χρονικό διάστημα, η Disney δεν ασχολείται με την παραγωγή σπουδαίου περιεχομένου. Ήταν στη δουλειά της να βγάζει μεγάλα κέρδη. Ακόμη και πριν από δύο χρόνια, όταν ήμουν στην Pixar, είχαμε μια συνάντηση με τον τότε διευθύνοντα σύμβουλο και μας ξεκαθάρισαν ότι βλέπουν τα κινούμενα σχέδια ως ένα συντηρητικό μέσο», συνέχισε.

Παράλληλα, εξομολογήθηκε ότι έκλαιγε όταν φανταζόταν τον παραγωγό της σειράς, να ενημερώνει τη νεαρή τρανς ηθοποιό που υποδύεται τον χαρακτήρα Kai στη σειρά για την αλλαγή της ιστορίας. «Όχι μόνο ζητάς από κάποιον να υποδυθεί κάποιον που δεν είναι, αλλά και να τον κάνεις να βάλει το μυαλό του σε μία κατάσταση που είναι πέρα από τις δυνατότητές του», συνέχισε.

«Η απόφαση της Disney ήταν 100% πολιτική»

Ένα άλλο πρώην μέλος του προσωπικού της Pixar, εξέφρασε παράλληλα την απογοήτευσή του για την επιλογή της Disney να πληρώσει για να αλλάξει την ιστορία, αντί να «σώσει ζωές».

«Το επεισόδιο στην τελική του μορφή ήταν τόσο όμορφο - και απεικόνιζε όμορφα κάποιες από τις εμπειρίες του να είσαι τρανς - και κυριολεκτικά επρόκειτο να σώσει ζωές, δείχνοντας σε όσους αισθάνονται μόνοι και χωρίς αγάπη, ότι υπάρχουν άνθρωποι εκεί έξω που σε καταλαβαίνουν» τόνισε την ώρα που ένας άλλος υποστήριξε ότι η απόφαση ήταν 100% πολιτική».

Την ίδια ώρα, εκπρόσωπος της Disney δήλωσε πως «όταν πρόκειται για περιεχόμενο κινουμένων σχεδίων για μικρότερης ηλικίας κοινό, αναγνωρίζουμε ότι πολλοί γονείς θα προτιμούσαν να συζητήσουν ορισμένα θέματα με τα παιδιά τους με τους δικούς τους όρους και το δικό τους χρονοδιάγραμμα».

Η τρανς ηθοποιός Chanel Stewart είχε δηλώσει από την πλευρά της στο Deadline ότι ήλπιζε να «βοηθήσει στην ενδυνάμωση άλλων τρανς νέων», παίζοντας την Kai στη σειρά. «Το φορούσα σαν σήμα, με υπερηφάνεια. Το φορούσα με τιμή γιατί σήμαινε τόσα πολλά για μένα. Η σκέψη να υποδυθώ ένα τρανς κορίτσι με έκανε πραγματικά ευτυχισμένη. Ήθελα να το κάνω αυτό για τα τρανς παιδιά σαν εμένα», δήλωσε στο πρακτορείο.

«Οι τρανς ιστορίες έχουν σημασία και αξίζει να ακουστούν», κατέληξε.

Με πληροφορίες από Pink News

Lgbtqi+
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 Αν δεν μπορείς να μας νικήσεις, θα μας κοιτάς/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Αν δεν μπορείς να μας νικήσεις, θα μας κοιτάς/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Στην εποχή όπου η πρόοδος μιμείται την ευαισθησία για να επιβιώσει,το queer βλέμμα γίνεται η μόνη αξιόπιστη μέθοδος διάκρισης. Από την Ελεωνόρα Μελέτη και τη Τζένη Χειλουδάκη, δύο καθρέφτες μιας κοινωνίας που φοβάται να ρευστοποιηθεί ως τη σιωπηλή αξιοπρέπεια του Orlando, τη Róisín Murphy, τον Daniel Obasi, το t-fags και τη Δήμητρα της Λέσβου, οι εικόνες του κόσμου αποκαλύπτουν το αόρατο ρεύμα που τις διαπερνά: την πειθαρχία της τρυφερότητας.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Να γυρνάς προς το αληθινό αφού έχεις καεί από το ωραίο/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Να γυρνάς προς το αληθινό αφού έχεις καεί από το ωραίο/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Κάθε εποχή χτίζει τα φώτα της για να φωτίσει τον τρόμο της. Η Fruit Gillette τραγουδά μέσα απ’ το εργοτάξιο, η Vaginal Davis εισβάλλει στο μουσείο, ο Λάνθιμος αναζητά χαρά, ο Χόκνεϊ καπνίζει σαν να κρατά ακόμη το χρώμα του κόσμου. Ο Πάνος Μιχαήλ κοιτάζει την Ελλάδα όπως κοιτάς ένα φλας που σε τυφλώνει.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Αναγνωρίζωντας σε σένα τον ωραιότερο ευατό σου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Αναγνωρίζοντας σε σένα τον ωραιότερο εαυτό σου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Ο θάνατος του Διονύση Σαββόπουλου δεν ήταν απλώς ένα πολιτισμικό γεγονός. Ήταν η τελετή λήξης ενός αιώνα που πίστεψε πως η Ελλάδα μπορούσε να εξηγηθεί μέσα από τους μύθους της. Αυτό το πολυπόστ της ΟΑΣΗΣ χαρτογραφεί τη χώρα που επέμενε να υπάρχει μέσα του, από τις εθνικές κηδείες των ’90s μέχρι τη διάχυτη queer Ελλάδα του 2025, από τον Bowie και τη Μελίνα μέχρι τα σημερινά queer σώματα που χορεύουν μέσα σε pixels και φως. Μια αφήγηση για το πένθος, τη μνήμη και την επιμονή μιας χώρας να επιβιώνει μέσα από τη συγκίνηση.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
*Η θαυμάσια απειλή του να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Η θαυμάσια απειλή τού να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Η θεία Σταματίνα είπε intersex και η Ελλάδα σώπασε για ένα δευτερόλεπτο, όσο χρειάζεται για να αλλάξει εποχή. Ο Γιώργος Καπουτζίδης δεν έκανε επανάσταση, έκανε κάτι πιο σπάνιο: έμαθε σ’ ένα έθνος να μιλά με τρυφερότητα. Κι αυτό, σε μια χώρα που ακόμη συγχέει τη φωνή με τη βία, είναι σχεδόν θαύμα.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Athens Pride 2022 / Explainer: Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Το γράμμα «Ι» στο αρκτικόλεξο ΛΟΑΤΚΙ+ αντιστοιχεί σε υγιή ανθρώπινα σώματα που μέχρι σήμερα συχνά παθολογικοποιούνται και υποβάλλονται σε επεμβάσεις «κανονικοποίησης» φύλου ερήμην τους. Η Intersex Greece εξηγεί τον όρο, τις δυσκολίες και τις διακρίσεις που αντιμετωπίζουν τα ίντερσεξ άτομα στην Ελλάδα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
*Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Σε έναν κόσμο που φοβάται τη σιωπή, η ΟΑΣΗ επιμένει να μιλά με ευαισθησία. Δέκα κείμενα–καθρέφτες, από τη Θεία Σταματίνα ως τον Sorour Darabi, για το βλέμμα που δεν ωραιοποιεί, παρατηρεί.Για την ατέλεια που γίνεται φως, και για το queer που επιβιώνει μέσα στην τρυφερότητα.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Το νέο πολυποστ του Πάνου Μιχαήλ παρακολουθεί το δάκρυ, την έκθεση και την επιείκεια ως μορφές αισθητικής πίστης. Από τον οίκο Dior μέχρι το Eye Filmmuseum του Άμστερνταμ, κι από τα Instagram ban του Slava Mogutin ως την επιμονή της ομορφιάς στο έργο του Παπαϊωάννου, η ΟΑΣΗ σκιαγραφεί τη νέα ηθική του φωτός: πώς η τέχνη, η μόδα και το queer βλέμμα συναντιούνται στην πιο ανθρώπινη τους στιγμή τη στιγμή που ραγίζουν.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
«Στο θέατρο ο κόσμος θέλει να βλέπει άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

Οι Άλλοι / «Στο θέατρο θέλουν να βλέπουν άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Βασίλης Βηλαράς μιλά για τη σιωπηλή βία των εφηβικών του χρόνων, την αγωνία των γκέι αντρών στη σκηνή, τη φοβική βιομηχανία του θεάτρου και την ανάγκη να μείνουμε άνθρωποι σε μια εποχή που όλα ξεχνιούνται γρήγορα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

Από τον ποταμό της Baarn μέχρι το φιλί στις «Σέρρες», κι από το βλέμμα–countdown του Ren Hang μέχρι τη φάρσα του Μίστερ Μπούτια, η ΟΑΣΗ καταγράφει τα queer ραγίσματα που δεν έγιναν ποτέ ιδιωτικά. Dickpics, cult σώματα, drag spoof βιντεάκια, καμπαρέ φωνές, τηλεοπτικά taboos· όλα στην ίδια καμπύλη: γέλιο, καύλα, πληγή, ανάσα. Το ripology του queer δεν είναι θεωρία· είναι ο ανυπεράσπιστος καημός που μας κρατάει ζωντανούς.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Κάθε τρελό παιδί/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / *Κάθε τρελό παιδί/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Η ελληνική ψυχανάλυση κρύβει ακόμα τα queer σώματα στις σκιές: από τα τηλεοπτικά δικαστήρια της Τατιάνας μέχρι τα hashtags των θεραπευτών–influencers. Σπαράγματα μνήμης, media τραύματος και επιβίωσης συνθέτουν μια ιστορία που ποτέ δεν ειπώθηκε ολόκληρη.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Οι εκδόσεις που απευθύνονται στο LGBTQ+ κοινό αντιμετωπίζουν διακρίσεις από τους διαφημιστές, προειδοποιούν οι εκδότες

Διεθνή / Τα περιοδικά που απευθύνονται στο LGBTQ+ κοινό αντιμετωπίζουν διακρίσεις από τους διαφημιστές, προειδοποιούν οι εκδότες

Η αντι-DEI εκστρατεία στις ΗΠΑ και οι διαφημιστές που αποφεύγουν να συνεργαστούν με τα έντυπα που απευθύνονται στην LGBTQ+ κοινότητα και άλλες μειονότητες
LIFO NEWSROOM