Ρωσία: Το ναυάγιο στη Μεσόγειο ήταν αποτέλεσμα τρομοκρατίας, ισχυρίζεται ο ιδιοκτήτης του πλοίου

Ρωσία: Το ναυάγιο στη Μεσόγειο ήταν αποτέλεσμα τρομοκρατίας, ισχυρίζεται ιδιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου Facebook Twitter
Το Ursa Major λίγο πριν βυθιστεί/Φωτογραφία: YouTube screenshot
0

Ένα ρωσικό φορτηγό πλοίο που βυθίστηκε την Τρίτη, 24 Δεκεμβρίου, στη Μεσόγειο Θάλασσα ήταν στόχος «τρομοκρατικής ενέργειας», σύμφωνα με την ιδιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου.

Το Ursa Major βυθίστηκε ενώ έπλεε σε διεθνή ύδατα μεταξύ Ισπανίας και Αλγερίας, αφήνοντας δύο μέλη του πληρώματος να αγνοούνται,

Η Oboronlogistika, η ιδιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου που διατηρεί δεσμούς με το ρωσικό υπουργείο Άμυνας, δήλωσε την Τετάρτη ότι τρεις εκρήξεις στη δεξιά πλευρά του πλοίου προκάλεσαν τη βύθιση.

Η εταιρεία χαρακτήρισε το περιστατικό ως «τρομοκρατική ενέργεια», αλλά δε διευκρίνισε ποιος μπορεί να ευθύνεται για την προφανή επίθεση.

Εδώ να σημειωθεί ότι η στρατιωτική υπηρεσία πληροφοριών της Ουκρανίας υποστήριξε τη Δευτέρα (23/12) ότι το πλοίο είχε σταλεί στη Συρία για να απομακρύνει όπλα και στρατιωτικό εξοπλισμό μετά την πτώση του Μπασάρ αλ Άσαντ. Ωστόσο, ο Guardian σήμερα αναφέρει ότι το πλοίο είχε τελικό προορισμό το Βλαδιβοστόκ, όπου μετέφερε δύο γερανούς.

Σε ανάρτησή της στο Telegram, η Ουκρανική υπηρεσία ανέφερε ότι το πλοίο χάλασε κοντά στην Πορτογαλία, αλλά το πλήρωμα μπόρεσε «να επιδιορθώσει το πρόβλημα και να συνεχίσει μέσω της ευθείας του Γιβραλτάρ».

Τα δεδομένα εντοπισμού πλοίου από το London Stock Exchange Group (LSEG) δείχνουν ότι το πλοίο αναχώρησε από το ρωσικό λιμάνι της Αγίας Πετρούπολης στις 11 Δεκεμβρίου. Τελευταία φορά εθεάθη να στέλνει σήμα στις 10.04μμ GMT τη Δευτέρα μεταξύ Αλγερίας και Ισπανίας.

Το Ursa Major, με μήκος 143 μέτρα, ήταν το μεγαλύτερο πλοίο που διαχειριζόταν η Oboronlogistika και είχε χωρητικότητα φορτίου 1.200 τόνων. Τόσο το πλοίο όσο και ο ιδιοκτήτης του τέθηκαν υπό κυρώσεις από τις ΗΠΑ το 2022 για τους δεσμούς τους με τον ρωσικό στρατό.

Η υπηρεσία θαλάσσιας διάσωσης της Ισπανίας ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι το πλοίο έστειλε για πρώτη φορά σήμα κινδύνου το πρωί της Δευτέρας, όταν βρισκόταν στα ανοικτά των ακτών της νοτιοανατολικής Ισπανίας υπό κακές καιρικές συνθήκες, αναφέροντας ότι το πλοίο είχε πάρει κλίση και ότι είχε δρομολογηθεί μια σωσίβια λέμβος.

Η Μόσχα δήλωσε ότι 14 από τα 16 μέλη του πληρώματος του πλοίου είχαν διασωθεί και μεταφερθεί στην Ισπανία, αλλά ότι δύο μέλη του πληρώματος εξακολουθούν να αγνοούνται.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Guardian, το πλοίο κατευθυνόταν προς το Βλαδιβοστόκ στην Άπω Ανατολή της Ρωσίας, μεταφέροντας δύο γερανούς για το λιμάνι της πόλης, με τον καθένα να ζυγίζει περίπου 380 τόνους.

Ρώσοι αξιωματούχοι δεν έχουν ακόμη σχολιάσει τους ισχυρισμούς που υποδηλώνουν εγκληματική ενέργεια στη βύθιση του πλοίου.

Ο ρωσικός στόλος έχει «συστημικά προβλήματα», λέει η Ουκρανία

Ο εκπρόσωπος του ουκρανικού ναυτικού Ντμίτρο Πλέτεντσουκ δήλωσε την Τρίτη ότι η Ρωσία αντιμετωπίζει «συστημικά προβλήματα» στη συντήρηση του στόλου της, αλλά δεν έδωσε καμία ένδειξη ότι το Κίεβο εμπλέκεται στο περιστατικό.

Μέσω μιας σειράς χτυπημάτων με μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πυραύλους, η Ουκρανία έχει αποδυναμώσει σημαντικά τις ναυτικές δυνατότητες της Μόσχας στη Μαύρη Θάλασσα, περιορίζοντας τις επιχειρήσεις της κατά την διάρκεια του πολέμου.

Ωστόσο, το Κίεβο δεν έχει βάλει στο στόχαστρο ρωσικά πλοία εκτός της Μαύρης Θάλασσας και τυχόν εμπλοκή στη βύθιση του Ursa Major θα σηματοδοτούσε σημαντική αλλαγή τακτικής.

Η καταστροφή του Ursa Major ήρθε λίγες ημέρες μετά τη βύθιση ενός ρωσικού δεξαμενόπλοιου που μετέφερε πετρελαιοειδή στη Μαύρη Θάλασσα, προκαλώντας οικολογική καταστροφή.

Ο ρωσικός πετρελαϊκός στόλος έχει υποστεί σοβαρές κυρώσεις από τα δυτικά έθνη από τότε που το Κρεμλίνο διέταξε την πλήρους κλίμακας εισβολή στη χώρα τον Φεβρουάριο του 2022.

Ως αποτέλεσμα, η Μόσχα έχει καταφύγει στη χρήση ενός λεγόμενου «σκιώδους στόλου». Αυτός αποτελείται από δεξαμενόπλοια τα οποία συχνά είναι ακατάλληλα για τα ανοιχτά ύδατα λόγω ανεπαρκής συντήρησης τους, τα οποία μεταφέρουν πετρέλαιο αποφεύγοντας τις κυρώσεις της Δύσης.

Με πληροφορίες από Guardian

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Τραμπ έδωσε εντολή για δοκιμές πυρηνικών όπλων - Ανατροπή στην επί δεκαετίες πολιτική των ΗΠΑ

Διεθνή / Ο Τραμπ έδωσε εντολή για δοκιμές πυρηνικών όπλων - Ανατροπή στην επί δεκαετίες πολιτική των ΗΠΑ

Πώς οι ΗΠΑ του Ντόναλντ Τραμπ μελετούν την επιστροφή στις πυρηνικές δοκιμές, ποιες είναι οι πιθανές επιπτώσεις για την παγκόσμια ασφάλεια και τι σημαίνει αυτό για τον σύγχρονο κόσμο
LIFO NEWSROOM
Ξεκληρίστηκε οικογένεια από την κατάρρευση του κτηρίου στην Τουρκία: Νεκρά τέσσερα από τα πέντε μέλη - Διασώθηκε 18χρονη

Διεθνή / Ξεκληρίστηκε οικογένεια από την κατάρρευση του κτηρίου στην Τουρκία: Νεκρά τέσσερα από τα πέντε μέλη - Διασώθηκε 18χρονη

Στη Λύβισσα της Τουρκίας ένα επταώροφο κτήριο κατέρρευσε αιφνιδίως, αφήνοντας πίσω του νεκρά τέσσερα από τα πέντε μέλη οικογένειας, ερωτήματα για την ασφάλεια των κατασκευών, και μεγάλη κινητοποίηση των σωστικών συνεργείων
LIFO NEWSROOM
Αυστραλία: Νεκρή ηλικιωμένη που ξεχάστηκε σε τροπικό νησί όταν το κρουαζιερόπλοιο αναχώρησε χωρίς αυτήν

Διεθνή / Αυστραλία: Νεκρή ηλικιωμένη που ξεχάστηκε σε τροπικό νησί όταν το κρουαζιερόπλοιο αναχώρησε χωρίς αυτήν

Μια 80χρονη γυναίκα βρέθηκε νεκρή στη νήσο Λίζαρντ αφού το κρουαζιερόπλοιο αναχώρησε χωρίς αυτήν - Έρευνα διεξάγεται για την τήρηση των πρωτοκόλλων ασφαλείας και τις ευθύνες του πληρώματος
LIFO NEWSROOM
Σουδάν: Ο ηγέτης των παραστρατιωτικών λέει ότι θέλει «ενότητα» που θα την επιτύχει «με ειρήνη ή με πόλεμο»

Διεθνή / Σουδάν: Ο ηγέτης των παραστρατιωτικών θέλει «ενότητα» που θα την επιτύχει «με ειρήνη ή με πόλεμο»

Ο Μοχάμεντ Νταγκλό είπε ότι «ερευνητικές επιτροπές» έφτασαν στην Ελ Φάσερ και ότι ο ίδιος «απαιτεί να λογοδοτήσουν όσοι διέπραξαν λάθη», αναφερόμενος στις κατηγορίες για βιαιοπραγίες σε βάρος αμάχων
LIFO NEWSROOM
Η Ευρώπη «μετρά ημέρες» πριν σταματήσει η παραγωγή αυτοκινήτων λόγω της κρίσης στους ημιαγωγούς

Διεθνή / Η Ευρώπη «μετρά ημέρες» πριν σταματήσει η παραγωγή αυτοκινήτων λόγω της κρίσης στους ημιαγωγούς

Tα εργοστάσια της BMW, της Fiat, της Peugeot και της Volkswagen λειτουργούν πλέον «με τα τελευταία αποθέματα», αφού τα αποθέματα ημιαγωγών εξαντλούνται μετά την απαγόρευση εξαγωγών που επέβαλε το Πεκίνο
LIFO NEWSROOM