Ο πίνακας του Salvator Rosa που είχε κλαπεί από την Οξφόρδη ανακτήθηκε στη Ρουμανία μετά από τέσσερα χρόνια

Ο πίνακας Salvator Rosa που είχε κλαπεί από την Οξφόρδη ανακτήθηκε στη Ρουμανία μετά από τέσσερα χρόνια Facebook Twitter
Ο πίνακας του Salvator Rosa «Ακτή με βράχια και στρατιώτες που εξετάζουν ένα σχέδιο» ολοκληρώθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1640
0

Ένας πίνακας του 17ου αιώνα που είχε κλαπεί από μια πινακοθήκη του πανεπιστημίου της Οξφόρδης πριν από τέσσερα και πλέον χρόνια βρέθηκε στη Ρουμανία.

Ο πίνακας του Salvator Rosa «Ακτή με βράχια και στρατιώτες που εξετάζουν ένα σχέδιο» είχε αφαιρεθεί από την Πινακοθήκη Christ Church το 2020.

Δύο άλλα έργα τέχνης που εκλάπησαν στην ίδια λεηλασία - το έργο του Sir Anthony van Dyck "Στρατιώτης πάνω σε άλογο" και το έργο του Annibale Carracci "Αγόρι που πίνει" - εξακολουθούν να αγνοούνται.

Τα τρία έργα υπολογίζεται ότι αξίζουν 11,5 εκατομμύρια ευρώ συνολικά.

Ο πίνακας Salvator Rosa που είχε κλαπεί από την Οξφόρδη ανακτήθηκε στη Ρουμανία μετά από τέσσερα χρόνια Facebook Twitter
Το αριστούργημα του Van Dyck «Στρατιώτης πάνω σε άλογο» χρονολογείται περίπου το 1616

Η ρουμανική αστυνομία ειδοποιήθηκε από έναν άνδρα στην κατοχή του οποίου βρισκόταν ο πίνακας του Rosa. Ο ίδιος άνδρας έχει πουλήσει τα άλλα δύο έργα τέχνης εντός της χώρας.

Το αριστούργημα του Van Dyck χρονολογείται περίπου το 1616 και του Caracci το 1580.

Και τα δύο είχαν εκτεθεί στην γκαλερί για 252 χρόνια πριν κλαπούν.

Ο άνδρας προτίµησε να επιστρέψει στις αρχές τον πίνακα Rosa, ο οποίος χρονολογείται στα τέλη της δεκαετίας του 1640, και για το λόγο αυτό αντιµετωπίστηκε ως µάρτυρας. Δεν έχει συλληφθεί.

Ανακτήθηκε από την αστυνομία του Thames Valley και την επιμελήτρια της γκαλερί, Jacqueline Thalmann, στο Βουκουρέστι τον περασμένο μήνα.

Ο πίνακας Salvator Rosa που είχε κλαπεί από την Οξφόρδη ανακτήθηκε στη Ρουμανία μετά από τέσσερα χρόνια Facebook Twitter
Ο Annibale Carracci ολοκλήρωσε το «Αγόρι που πίνει» το 1580 περίπου

Δήλωσε: " Τα έργα ζωγραφικής που λείπουν ήταν σε δημόσια θέα από το 1768, οπότε ήταν ζωτικής σημασίας να τα ανακτήσουμε, ώστε να μπορούν να τα απολαύσουν και να τα μελετήσουν όλοι και πάλι.

"Οι πίνακες όχι μόνο αποτελούν σημαντικό μέρος της συλλογής μας, αλλά η σημασία τους για τον βρετανικό και ευρωπαϊκό πολιτισμό μας είναι ανεκτίμητη".

Η κ. Thalmann πρόσθεσε: "[Η επιστροφή του πρώτου πίνακα] είναι ένα πολύ καλό σημάδι. Είναι ευτύχημα ότι επέστρεψε και δεν έχει σχεδόν καμία βλάβη. Είναι ακόμα σε καλή κατάσταση".

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Πολιτισμός / Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Ο Μπέντον υπήρξε κεντρικός εκπρόσωπος του αμερικανικού συναισθηματικού ρεαλισμού, δίνοντας έμφαση στις ανθρώπινες σχέσεις και στις λεπτές συγκρούσεις των χαρακτήρων
LIFO NEWSROOM
Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

Πολιτισμός / Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

«Η τέχνη είναι η αλήθεια. Η τέχνη αγκαλιάζει την ποικιλομορφία. Και γι’ αυτό αποτελεί απειλή για τους αυταρχικούς ηγέτες και τους φασίστες του κόσμου», δήλωσε παραλαμβάνοντας τον τιμητικό Χρυσό Φοίνικα από τον Λεονάρντο ντι Κάπριο
LIFO NEWSROOM
Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Καθώς όλο και περισσότερα θερινά σινεμά ανοίγουν, η συνέχεια ενός απέθαντου franchise, το φρέσκο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Κωστή Χαραμουντάνη και το κινηματογραφικό companion piece του νέου άλμπουμ του Weeknd είναι τρεις από τις έξι νέες ταινίες που επιχειρούν να φέρουν τους θεατές πίσω στις αίθουσες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
hjnrjh

Πολιτισμός / ΕΣΩ 2025: Oι σημαντικότερες στιγμές στην κατάμεστη αίθουσα του Μεγάρου

Η 13η ΕΣΩ: 'Αγκαλιάζοντας το Χάος σ’ έναν Έξυπνο Κόσμο' ολοκληρώθηκε, την Τετάρτη 7 Μαΐου 2025 στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, ακριβώς όπως υποσχέθηκε, σαν αγκαλιά, που εμπεριέχει την ρευστότητα του σύγχρονου, διασυνδεδεμένου κόσμου μας που, διαρκώς, αλλάζει.
ΜΕΛΙΝΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ-ΠΟΛΛΑΤΟΥ
Έρχεται στο Μεσολόγγι ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Πολιτισμός / Μεσολόγγι: Έρχεται ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Ανακοινώθηκε στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για την έναρξη του επετειακού κύκλου των 200 χρόνων από την ηρωική Έξοδο - Η αποκάλυψη του Νίκου Αλάγια για τον πατέρα του που μετανάστευσε στη Γαλλία τη δεκαετία του 1960
LIFO NEWSROOM
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Νίκολας Κάλιναν: Ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλησε για τα Γλυπτά του Παρθενώνα και τη συνεργασία με την Ελλάδα

Πολιτισμός / Γλυπτά του Παρθενώνα: Ο νέος διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλά για συνεργασία, αλλά όχι επιστροφή

Ο Νίκολας Κάλιναν, Διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου, αναφέρεται στη συνέντευξή του για τη συνεργασία με την Ελλάδα γύρω από τα Γλυπτά του Παρθενώνα, χωρίς να δίνει σαφή απάντηση για την επιστροφή τους
LIFO NEWSROOM