Μάριο Μπανούσι Facebook Twitter
«Θα έλεγα ότι υπάρχει όλος μου ο εαυτός στις δουλειές μου». Φωτ.: Ελτόν Πετρή

Μάριο Μπανούσι: Το νέο παιδί-θαύμα του ελληνικού θεάτρου (για φέτος)

0

Η πρώτη επίσημη παράσταση του Μάριο Μπανούσι στο θέατρο, το Goodbye, Lindita που ανέβασε τον Φεβρουάριο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού, ήταν ένα δυνατό talk of the town, ένα έργο για την απώλεια και το πένθος που έφτιαξε για να αποχαιρετήσει και να τιμήσει τη Λιντίτα, τη δεύτερη γυναίκα του πατέρα του, η οποία πέθανε τρεις μέρες πριν από εκείνον. Βασισμένο σε προσωπικά στοιχεία και χωρίς καθόλου λόγο, το Goodbye, Lindita ήταν μια παράταση καθηλωτική, μέσα στην οποία μπορούσε ο καθένας να βρει ένα κομμάτι της ζωής που είναι αδύνατο να αποφύγει: τον θάνατο των οικείων του.

Ο τρόπος που τον βιώνουν όσοι μένουν πίσω, τσακισμένοι και με ανείπωτο πόνο, κοινός για όλους, αλλά και ο αποχαιρετισμός του νεκρού που βασίζεται στις βαλκανικές παραδόσεις και όχι στον αποστασιοποιημένο τρόπο που έχουν επιβάλει τα νέα ήθη, έκαναν την παράσταση μια πολύ δυνατή εμπειρία. Για τον Μάριο το Goodbye, Lindita ήταν ένα εντυπωσιακό ξεκίνημα που, εκτός από την ενθουσιώδη υποδοχή των θεατών και της κριτικής, του χάρισε και ένα διπλό βραβείο στο Διεθνές Φεστιβάλ Bitef στο Βελιγράδι (στον ίδιο και στο Εθνικό): το Ειδικό Βραβείο Bitef «Jovan Ćirilov» για σπάνια συνεισφορά στη θεατρική τέχνη και το βραβείο «Politika» καλύτερης σκηνοθεσίας.

«Η επιτυχία έχει σε μεγάλο βαθμό να κάνει με το αν είσαι ειλικρινής, με κάποιον τρόπο αυτό βρίσκει ανταπόκριση».

«Στο Goodbye, Lindita τα όρια μεταξύ του ορατού και του αόρατου κόσμου είναι ρευστά, οι νεκροί και οι ζωντανοί μοιράζονται έναν κοινό χώρο που παραπέμπει στην ιδέα της αιωνιότητας του πνεύματος ή της ανυπαρξίας του θανάτου. Η σκηνοθετική προσέγγιση του Μάριο Μπανούσι μάς εκθέτει σε υψηλής συναισθηματικής θερμοκρασίας ονειρικές και ταυτόχρονα ποιητικές εικόνες του θανάτου, όπως και του τρόπου αντιμετώπισης του πένθους», αναφέρει η κριτική επιτροπή του βραβείου Politika.

Μάριο Μπανούσι Facebook Twitter
«Δουλεύω πολύ εικαστικά. Πέρα από τη θεματική, η οποία είναι πολύ σημαντική και την ξεκοκαλίζω, η αισθητική παίζει τεράστιο ρόλο, κι αυτή την ξεκοκαλίζω, γιατί νιώθω ότι λείπει πολύ από την εποχή μας». Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

«Το ταλέντο του Μπανούσι, η διαίσθησή του και η δεξιοτεχνία της δουλειάς του πάνω στον χρόνο και την έννοια του προσωρινού ξεχωρίζουν και συνιστούν μια σπάνια συνεισφορά στις παραστατικές τέχνες. Σε σχέση με την πρόσληψη άλλων παραστάσεων που παρακολουθήσαμε, που είχαν ως στόχο να ενεργοποιήσουν κάποια ή κάποιες από τις αισθήσεις μας, θέλουμε να μοιραστούμε ότι για την κριτική επιτροπή η εναρκτήρια σκηνή με τη συρταριέρα, όπου οι αναμνήσεις της θλίψης αποθηκεύονται με τη μορφή του νεκρού σώματος ενός αγαπημένου προσώπου, ήταν τόσο συναρπαστική ώστε να σταματήσουμε λίγο την αναλυτική μας προσέγγιση και να ανοίξουμε τις καρδιές μας. Και ο Μάριο Μπανούσι τις διαχειρίστηκε με φροντίδα».

Το 2023 δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερο για τον Μάριο, που το αποχαιρετά στο Παρίσι, υπότροφος του Ελληνικού Πολιτιστικού Κέντρου του Παρισιού, σε ένα residency στο οποίο αντλεί υλικό για το επόμενο έργο του. Επιπλέον, έχει λάβει υποτροφία και από τη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση για το 2023-24.

«Το 2023 ήταν για μένα σαν ένα μεγάλο κύμα που ήρθε κι έφερε πολύ ωραία πράγματα» λέει. «Είναι η αρχή του Goodbye Lindita, γιατί η προετοιμασία είχε ξεκινήσει πιο πριν. Θα τη θυμάμαι για πάντα αυτήν τη χρονιά, γιατί ήρθαν πολύ μεγάλες αλλαγές στη ζωή μου, είχε πάρα πολλές δυνατές στιγμές. Η πρεμιέρα θα μου μείνει αξέχαστη, γιατί ήταν η πρώτη παράσταση που ανέβαζα στο θέατρο, με κοινό, σε σκηνή, γιατί η προηγούμενη, η Ραγάδα, είχε ανέβει πρώτα στο Φεστιβάλ ROOMS από την γκαλερί Kappatos και ύστερα στο Θέατρο στη Σάλα, που είναι στην ουσία ένα σπίτι.

Το 2023 έκανα δύο παραστάσεις, το Goodbye, Lindita και την Taverna Miresia, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, βγήκε η ταινία του Νίκου Πάστρα Τα μπάσταρδα και σκηνοθέτησα ένα αναλόγιο με τον Νίκο Κουρή στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, αλλά είμαι και υπότροφος της Στέγης. Είναι μια πολύ δημιουργική φάση, και το Παρίσι όπου βρίσκομαι είναι μια μοναδική και γεμάτη εμπειρία. Είμαι σε ένα residency και προετοιμάζω την ιδέα της επόμενης δουλειάς μου.

Η υποδοχή του Goodbye, Lindita από το κοινό με ξάφνιασε, αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν περίμενα να πάρω κάτι από την παράσταση, είχα πολύ μεγάλο άγχος για το πώς θα ανταποκριθεί ο κόσμος και συγκεκριμένα τα άτομα που τα αφορά ιδιαίτερα το θέμα, πώς θα τη δουν και πώς θα τη νιώσουν. Αυτό με ενδιέφερε, δεν με άγχωσε το αν θα γίνει επιτυχία ή όχι. Η επιτυχία έχει σε μεγάλο βαθμό να κάνει με το αν είσαι ειλικρινής, με κάποιον τρόπο αυτό βρίσκει ανταπόκριση. Παίζουν σίγουρα και πολλά άλλα ρόλο, προφανώς, πέρα από τη θεματική. Σε πολλούς άρεσε εικαστικά, άρεσε το ύφος της παράστασης, ωστόσο θεωρώ ότι η ειλικρίνεια είναι από τα πιο σημαντικά συστατικά.

Μάριο Μπανούσι Facebook Twitter
Η Taverna Miresia είναι μια παράσταση την οποία αδίκησα πολύ μέσα μου, ήμουν πολύ αυστηρός με αυτή την παράσταση. Αφού είδα το βίντεο και άκουσα σημαντικούς για εμένα ανθρώπους να μου μιλάνε για αυτή, συνειδητοποίησα πως πραγματικά έχει κάτι να πει. Φωτ.: Νάσια Στουραΐτη

Το πώς αποχαιρετάς έναν νεκρό σε μια εποχή που ξορκίζεται ο θάνατος προκάλεσε ένα είδος λύτρωσης στους θεατές. Μία πολύ δυνατή στιγμή ήταν όταν, πριν από ένα δίμηνο, ήρθε μια μητέρα η οποία έχει χάσει το παιδί της και μου είπε “την ώρα που πλένατε το σώμα της κοπέλας ένιωσα σαν να πλένω το σώμα του παιδιού μου, κάτι που δεν έκανα, αλλά ένιωσα μια λύτρωση, σαν να το κάνω εγώ στο παιδί μου”. Οπότε κάποιοι το είδαν και λίγο έτσι, σαν να κλαίνε και να πενθούν τον δικό τους άνθρωπο, πέρα από αυτό που βλέπουν στην παράσταση.  

Η Taverna Miresia είναι μια παράσταση την οποία αδίκησα πολύ μέσα μου, ήμουν πολύ αυστηρός με αυτή την παράσταση. Αφού είδα το βίντεο και άκουσα σημαντικούς για εμένα ανθρώπους να μου μιλάνε για αυτή, συνειδητοποίησα πως πραγματικά έχει κάτι να πει. Το κοινό ήταν εξίσου εμπλεκόμενο όπως και στη Lindita, για να μην πω ακόμα πιο πολύ, παρότι ήταν μια παράσταση που παίχτηκε μόνο για τρεις μέρες. Αυτό είναι το κρίμα με την Taverna και γενικά με το Φεστιβάλ, ότι φτιάχνεις μια παράσταση και αυτή παίζεται ελάχιστα.

Έγινε sold out σε μία μέρα και υπήρχε πολύς κόσμος που ήθελε να τη δει, γιατί μπορεί να είχαν κοινό κώδικα και έναν κοινό κόσμο, αλλά ήταν κάτι εντελώς διαφορετικό από τη Lindita και αυτό το χάρηκα πάρα πολύ, με έναν άλλον τρόπο. Εμείς αδημονούμε να την ξαναπαίξουμε. Προς το παρόν συζητάμε με θέατρα και φεστιβάλ εκτός Ελλάδας».

Αν στο Goodbye, Lindita ο Μάριο αποχαιρετά τη μητριά του, στο Taverna Miresia αποχαιρετά για πάντα τον πατέρα του και τον χώρο που τον περιείχε, βάζοντας στις αποσκευές του την έννοια του οριστικού τέλους.

«Θα έλεγα ότι υπάρχει όλος μου ο εαυτός στις δουλειές μου», λέει, «γιατί μέχρι τώρα και στις τρεις παραστάσεις που έχω κάνει καταπιάνομαι άμεσα με κάθε τι, όπως το σκηνικό και το τι υφή θέλω να ’χει αυτό. Είμαι δοσμένος ολοκληρωτικά σε αυτό που κάνω, δεν σκέφτομαι τίποτα άλλο. Είμαι επί σκηνής και στα τρία έργα, παρών, οπότε αυτόματα είναι εκεί και το σώμα μου, πέρα από την ψυχή μου.  

Δουλεύω πολύ εικαστικά. Πέρα από τη θεματική, η οποία είναι πολύ σημαντική και την ξεκοκαλίζω, η αισθητική παίζει τεράστιο ρόλο, κι αυτή την ξεκοκαλίζω, γιατί νιώθω ότι λείπει πολύ από την εποχή μας. Όχι απαραίτητα από το θέατρο, γενικά από τη ζωή μας. Νιώθω ότι η αισθητική κάπως συσχετίζεται με την επιφάνεια, ενώ είναι ακριβώς το αντίθετο, κατ’ εμέ ξεκάθαρα πηγάζει από κάτι που βγαίνει σιγά-σιγά προς τα έξω.

Μάριο Μπανούσι Facebook Twitter
Στο Goodbye, Lindita τα όρια μεταξύ του ορατού και του αόρατου κόσμου είναι ρευστά, οι νεκροί και οι ζωντανοί μοιράζονται έναν κοινό χώρο που παραπέμπει στην ιδέα της αιωνιότητας του πνεύματος ή της ανυπαρξίας του θανάτου. Φωτ.: Θεόφιλος Τσιμάς

Σκέφτομαι να πάω να παρακολουθήσω κάποια μαθήματα στη Σχολή Καλών Τεχνών, αλλά όχι να σπουδάσω. Με αφορά η ζωγραφική, ήταν το όνειρό μου μικρός, ήθελα πάρα πολύ να το κάνω, εν τέλει δεν έγινε και δεν είναι πλέον το όνειρό μου. Μου έφυγε το να πάω να σπουδάσω στην Καλών Τεχνών από τη στιγμή που ασχολήθηκα με τα εικαστικά με έναν δικό μου τρόπο στο θέατρο.

Στην Taverna έγινε ένα απίθανο σκηνικό, μια γυναίκα που δεν άντεξε σε μια έντονη στιγμή της παράστασης σηκώθηκε και βγήκε έξω, αλλά δεν έφυγε, με περίμενε μέχρι να τελειώσει η παράσταση για να μου μιλήσει, να μου πει “γιατί μου το ’κανες αυτό;”. Η σκηνή που δεν είχε αντέξει τής μίλησε πολύ προσωπικά, την τίναξε από τη θέση της. Έχει τύχει να φύγει και κάποια γυναίκα από τη Lindita επειδή την ενόχλησε που παρουσιάζεται η Παναγία μαύρη. Ή υπήρχαν άνθρωποι που έρχονταν και μου έλεγαν “α, πολύ ωραία η παράσταση, αλλά γιατί δεν βάζετε και λίγα λόγια;”.  

Μου αρέσει που άκουγα να συζητιέται η παράσταση, ακόμα και από άτομα που δεν τους είχε αρέσει, που τα προβλημάτισε, με τρελαίνει αυτό, το ότι προβληματίζεται κόσμος. Είναι και ένας στόχος της παράστασης αυτός, δεν χρειάζεται να μας αρέσουν και όλα.

Νομίζω ότι η καταγωγή μου έχει παίξει μόνο θετικό ρόλο στην καλλιτεχνική πορεία μου, είναι σαν να είσαι δίγλωσσος. Όσο θετικό μπορεί να είναι για έναν δίγλωσσο το να μάθει μια νέα γλώσσα, έτσι είναι συν και το να είσαι από δύο μέρη. Να γνωρίζεις την κουλτούρα από δύο μέρη, τον κόσμο.

cover
To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μπορεί να είναι κοινοί κόσμοι σε πολλά πράγματα, αλλά παράλληλα είναι και πολύ διαφορετικοί. Και καλλιτεχνικά προφανώς με έχει επηρεάσει, οι εικόνες, οι αναφορές, δεν θα είχα κάνει το Goodbye, Lindita, αν δεν είχα τις αναφορές αυτές.

Αυτές οι δύο παραστάσεις άλλαξαν πάρα πολλά για μένα. Πέρα από το ότι νιώθω ότι με μεγάλωσαν κατά κάποιον τρόπο μέρα με την ημέρα, αυτές οι παραστάσεις και οι πρόβες ήταν ένα τεράστιο μάθημα για μένα. Άλλαξαν και πολλά πράγματα στην προσωπική μου ζωή, φάνηκαν κάποιες σχέσεις, ποιοι άνθρωποι είναι κοντά μου, ποιοι άνθρωποι δεν είναι.

Αυτήν τη στιγμή είμαι σε τρομερά δημιουργική φάση, ετοιμάζω την επόμενη δουλειά μου και την ψυχογραφώ. Προς το παρόν θέλω να δω άτομα, καλλιτέχνες, ηθοποιούς, χορευτές, να γνωρίσω κόσμο δημιουργικό, γιατί δεν έχω προλάβει να γνωρίσω όσα θα ήθελα...».

O Μάριο Μπανούσι φωτογραφήθηκε στο Irish Chaplaincy στο Παρίσι.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μέσα στην «Taverna Miresia», στις πρόβες του Μάριο Μπανούσι

Θέατρο / Taverna Miresia: Στις πρόβες του νέου έργου του Μάριο Μπανούσι

Απαρηγόρητοι συγγενείς καθισμένοι στο οικογενειακό εστιατόριο. Το νέο έργο του σκηνοθέτη που σάρωσε τον φετινό θεατρικό χειμώνα είναι ένα γαϊτανάκι συναισθημάτων, θρήνου, προσωπικών ματαιώσεων και οριστικών αποδοχών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ