Θα είναι σαν Λυκαβηττός αλλά δεν θα είναι κιόλας

Θα είναι σαν Λυκαβηττός αλλά δεν θα είναι κιόλας Facebook Twitter
Ρίχνοντας μια ματιά στις συναυλίες που έχουν ανακοινωθεί για το επόμενο διάστημα και μέχρι τη λήξη της σεζόν στο νέο θέατρο Λυκαβηττού.
0


ΠΑΡΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ κοντά, μετά το κλείσιμο του θεάτρου ουσιαστικά επανασυνδέθηκα με τον λόφο του Λυκαβηττού στην εποχή της καραντίνας. Θυμάμαι με νοσταλγία –σα να έχουν περάσει δεκαετίες και όχι μόνο δύο-τρία χρόνια– τα δειλινά της πανδημίας στην «Πράσινη Τέντα» που λειτουργούσε στη ζούλα ως καντίνα. Καναδυό ποτά με θέα την αχανή πόλη (τέσσερα ευρώ το ουίσκι έκανε τότε ενώ μόλις άνοιξε επίσημα το μέρος αργότερα ως τουριστικό κατάστημα πολυτελείας οι τιμές έφτασαν στη στρατόσφαιρα) και μετά επιστροφή πριν την απαγόρευση κυκλοφορίας.

Η τελευταία φορά που πήγα σε συναυλία στον λόφο θα πρέπει να ήταν στον Rufus Wainwright το 2010. Χαμηλή προσέλευση αλλά εξαίσιες μουσικές και σύντομη γνωριμία με τον καλλιτέχνη ο οποίος υπέγραψε την αφίσα της συναυλίας που κάπου έχω ακόμα.

Προσπαθούσα με αφορμή την επαναλειτουργία του θεάτρου από σήμερα –μετά από δέκα χρόνια– να θυμηθώ κάποιες από τις πολλές συναυλίες, διαδικασία που γρήγορα εξελίχθηκε σε ένα μπρα ντε φερ με τη μνήμη, από το οποίο μετά από κάποια ηλικία, δύσκολα βγαίνει κανείς νικητής. Πιο έντονες είναι οι αναμνήσεις από τα «περιφερειακά» της εμπειρίας –η άνοδος, τα ραντεβού, τα απρόοπτα, οι παρέες, οι καντίνες, η ουρά για τις μπίρες, η έξοδος, το πριν και το μετά– παρά οι ίδιες οι συναυλίες, παρότι είχα δει πολλούς αγαπημένους καλλιτέχνες στις δεκαετίες του ’80 και, κυρίως, του ’90, αλλά και αργότερα, μέχρι το πρώτο κλείσιμο το 2008.

Έκτοτε, και για πολλά χρόνια, κατοχυρώθηκε στη συνείδησή μου ως ένας από τους πλέον οικείους συναυλιακούς χώρους και σίγουρα ο πιο ευχάριστος, παρότι δεν έλειψαν και τα δυσάρεστα.

Αν δεν με απατά η μνήμη (που σίγουρα με απατά η άτιμη), η πρώτη φορά ήταν αρκούντως επεισοδιακή και «πανκ», ως εκ τούτου συναρπαστική για έναν μαθητή ακόμα, το 1986, στη συναυλία των Last Drive, με τη Γενιά του Χάους μαζί νομίζω, όταν έπεσαν δακρυγόνα ακόμα κι ανάμεσα στους θεατές στις κερκίδες.

Έκτοτε, και για πολλά χρόνια, κατοχυρώθηκε στη συνείδησή μου ως ένας από τους πλέον οικείους συναυλιακούς χώρους και σίγουρα ο πιο ευχάριστος, παρότι δεν έλειψαν και τα δυσάρεστα. Ήμουν εκεί όταν ξέσπασε η βία, τότε που χιλιάδες κόσμου επιχείρησαν να δουν τις Τρύπες με αποτέλεσμα ο χώρος να μετατραπεί σε πεδίο μάχης με πέτρες, λοστούς και πάσης φύσεως υλικά.

Μερικά από τα ονόματα που θυμάμαι να έχω δει (και με την ανησυχητική βεβαιότητα ότι ξεχνάω κάποιους που δεν θα έπρεπε): Peter Gabriel (πλήξη), Bjork (φοβερή), Siouxsie and the Banshees (δεν μπορώ να είμαι αντικειμενικός), Radiohead (μοναδικοί), Smashing Pumpkins (μου άρεσαν πολύ, στην παρέα μου όχι και τόσο), Suzanne Vega (απορώ που την θυμήθηκα), Violent Femmes (αποκοιμήθηκα, αλλά έφταιγαν μάλλον τα απανωτά ξενύχτια), Diamanda Galas (σοκ και δέος), Pet Shop Boys (υπέροχοι), Nick Cave and the Bad Seeds (φοβεροί όπως πάντα υποθέτω, αλλά πιο πολύ θυμάμαι το νταραβέρι μετά με την μπάντα backstage), Bryan Ferry (από τη μέση και μετά), Air (απρόσμενα εξαίσιοι live), Van der Graaf Generator (στη σύντομη επανασύνδεσή τους).

Φοβερά ονόματα, τώρα που τα ξαναβλέπω σε παράταξη. Υποθέτω ότι κάποια στιγμή θα ξαναβρεθώ στον ανανεωμένο χώρο, αλλά δεν το βλέπω να συμβαίνει πολύ σύντομα, ρίχνοντας μια ματιά στις συναυλίες που έχουν ανακοινωθεί για το επόμενο διάστημα και μέχρι τη λήξη της σεζόν, μετά τη σημερινή του Σταύρου Ξαρχάκου που ευχαρίστως θα πήγαινα αλλά είναι εντελώς sold-out: Πυξ Λαξ, Κωνσταντίνος Αργυρός (με εισιτήριο “Backstage Experience” στα 100€), ο «επαναστάτης με το τσέλο» Hauser, Γιώργος Μαζωνάκης, Γιάννης Πλούταρχος, Γιάννης Χαρούλης, Μιχάλης Χατζηγιάννης, Melisses και δεν συμμαζεύεται… Του χρόνου ίσως. 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ναζί κανείς ή να μη ζει;: Το φάντασμα της Λένι Ρίφενσταλ επιστρέφει ξανά  

Daily / «Ναζί κανείς ή να μη ζει;»: Το φάντασμα της Λένι Ρίφενσταλ επιστρέφει ξανά  

Συμπαθούσα ή συνεργός; Το ντοκιμαντέρ «Riefenstahl» επαναφέρει για μια ακόμη φορά το ερώτημα που ακολουθούσε την «σκηνοθέτρια των Ναζί» μέχρι το τέλος της ζωής της σε ηλικία 101 ετών. 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Εθνικός πανωλεθρίαμβος

Daily / Εθνικός πανωλεθρίαμβος

Δύο απανωτές πανωλεθρίες – μία από την «σύζυγο» χθες και μία από την «επίσημη αγαπημένη» σήμερα – δύσκολα θα τις αντέξει ο ευάλωτος ψυχισμός του Έλληνα φιλάθλου, όπου τα συμπλέγματα κατωτερότητας βαδίζουν αγκαλιά με τις ψευδαισθήσεις μεγαλείου.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Highest 2 Lowlest: Ο Σπάικ Λι μεταφέρει το πνεύμα του Κουροσάβα στη Νέα Υόρκη του σήμερα

Daily / Highest 2 Lowlest: Ο Σπάικ Λι φέρνει τον Κουροσάβα στη σημερινή Νέα Υόρκη

Η νέα ταινία του «μαέστρου» από το Μπρούκλιν, διαθέσιμη εδώ και λίγες μέρες στο Apple TV+, αποτελεί ένα συναρπαστικό ριμέικ του αστυνομικού θρίλερ «High and Low» του Ιάπωνα σκηνοθέτη, έξι δεκαετίες μετά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Για τα πανηγύρια

Daily / Για τα πανηγύρια

Τα πανηγύρια είναι πλέον αναπόσπαστο μέρος του πακέτου της καλοκαιρινής εμπειρίας. Δεν είναι κακό αυτό. Κι ας απορούμε κάποιοι με την «γιγάντωσή» τους, την οποία δεν θα μπορούσαμε να είχαμε προβλέψει με τίποτα λίγες δεκαετίες πριν.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ