Siouxsie στο Release Athens x SNF Nostos: Η νοσταλγία είναι ένα πολύ ισχυρό συστατικό

SIOUXSIE Facebook Twitter
H παρουσία της Siouxsie ήταν επιβλητική. Μας έκανε τη χάρη, παρά τα νεύρα, και βγήκε για δυο encore όπου ερμήνευσε ένα κομμάτι που δεν είχε ποτέ πει στην Αθήνα, το "The Passenger". Φωτ.: Release Festival
0

Θα μπορούσε να είναι μια αξέχαστη συναυλιακή βραδιά η τρίτη ημέρα του Release Athens x SNF Nostos, εξάλλου είχε το δυνατότερο line-up του φετινού φεστιβαλικού καλοκαιριού. Δεν ήταν μόνο ότι το κοινό θα είχε την ευκαιρία να δει τη Siouxsie και τους Εcho & the Bunnymen στην ίδια σκηνή, όλο το πακέτο ήταν αρκετά ελκυστικό, με την προσθήκη των Interpol και των τελευταίων darlings της διεθνούς ροκ σκηνής, Viagra Boys.

Και δεν ήταν μόνο αυτοί, είχαμε τις κάπως ξεχασμένες αλλά όχι αμελητέες Ladytron με ολοκαίνουργια δουλειά, ενώ μέχρι και οι δικοί μας In Trance ’95 ξανασυνδέθηκαν μετά από δέκα χρόνια για να παίξουν τη συγκεκριμένη ημέρα. Ετοιμάζονται να κυκλοφορήσουν ολοκαίνουργιο υλικό σύντομα. Δεν ξέρω αν το παρουσίασαν, επειδή έπαιξαν πολύ νωρίς, όπως και οι Viagra Boys, που τα 2/3 του σετ τους τα φάγαμε στην αναγκαστική 15λεπτη ποδαράτη μετακίνηση από την Πλατεία Νερού στο ΚΠΙΣΝ. Οι δυο χώροι συνδέονταν άψογα μεταξύ τους και το κουραστικό πέρα-δώθε αν μη τι άλλο έδινε τον αέρα φεστιβάλ εξωτερικού. Και εκεί διανύεις μίλια για να προλάβεις μπάντες και καλλιτέχνες που παίζουν σε διαφορετικές σκηνές.

Η νοσταλγία λειτούργησε για αρκετό κόσμο την Παρασκευή. Απλώς όχι για μένα, επειδή τελικά αν κάτι μου έλειψε από τη συναυλία ήταν οι Banshees, και νομίζω πολύ σοφά ο Steven Severin τής έβαλε ρήτρα να μη χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο όνομα όταν αποχώρησε από το γκρουπ το 1996.

Οι Viagra Boys έδωσαν αρκετό πανκ πόνο. Παρότι Σουηδοί, όταν βλέπεις τον ημίγυμνο Sebastian Murphy, σου κάνει για την επιτομή του Βρετανού lad.

Μεταξύ μας, είναι περισσότερο post-punk live, κυρίως λόγω του εντυπωσιακού σαξόφωνου του Oscar Carls. Στο «Research Chemicals», με το οποίο έκλεισαν το σετ τους, ο Seb κυλίστηκε και στα πατώματα αλλά, για να πω την αλήθεια, η ώρα ήταν κάπως ακατάλληλη για να βγάλουν μια πιο εξτρά ενέργεια οι φίλοι που τους παρακολουθούσαν από κάτω.

SIOUXSIE Facebook Twitter
Οι Viagra Boys έδωσαν αρκετό πανκ πόνο. Παρότι Σουηδοί, όταν βλέπεις τον ημίγυμνο Sebastian Murphy, σου κάνει για την επιτομή του Βρετανού lad. Φωτ.: Release Festival

Ladytron vs Interpol. Το μεγαλύτερο δίλημμα της ημέρας ήταν ποιο από τα δυο γκρουπ θα διάλεγες να δεις, καθώς έβγαιναν περίπου την ίδια στιγμή σε διαφορετικά σημεία. Από μια μείξη κούρασης και περιέργειας, προτίμησα τους Αμερικανούς. Οι Interpol ήταν huge στις αρχές των ‘00s και το ντεμπούτο τους, «Turn On the Bright Lights», θεωρείται ορόσημο της post-punk αναβίωσης της εποχής. Θα έλεγες ότι η εμφάνισή τους ήταν και λίγο απωθημένο. Για να μην τα πολυλογώ, ας πρόσεχα.

Σίγουρα δεν ήταν η καλύτερη επιλογή. Ο χρόνος δεν έχει φερθεί καλά στον ήχο τους και τα κομμάτια τους ακούγονται παρωχημένα. Επιπλέον, όταν στο πρώτο κομμάτι η μπάντα παίζει λες και δεν έχει ξαναδώσει ποτέ συναυλία στην 25χρονη πορεία της, νομίζω περαιτέρω σχόλια περιττεύουν.

Για να είμαι, όμως, δίκαιη, ένας γνωστός που τους έχει δει κάμποσες φορές είπε ότι πάντα έτσι χάλια ξεκινάνε στα live τους αλλά ζεσταίνονται στην πορεία. Δεν το βίωσα ποτέ η ίδια, μιας και από τα νεύρα μου την έκανα για τον μακρύ δρόμο της επιστροφής στην Πλατεία Νερού, πριν καλά καλά τελειώσει το «Οbstacle 1». «Interlol», όπως σχολίασε μια φίλη, μεταξύ σοβαρού και αστείου.

Ας μη γελιόμαστε, ένα σπουδαίο συγκρότημα φαίνεται από την αρχή. Οι Echo & the Bunnymen ήταν πάντοτε σπουδαίοι και το απέδειξαν με το παραπάνω την Παρασκευή. Με διαφορά οι καλύτεροι της τρίτης ημέρας. Βγήκαν στη σκηνή στο απόλυτο σκοτάδι. Η φωνή του Ian McCulloch δεν έχει αλλάξει στο παραμικρό και, παρά τα κομπιάσματα ενίοτε, είχε ψυχή και δεν απογοήτευσε – δεν τον αποκαλούσαν τυχαία Jim Morrison της γενιάς του. Από την άλλη, ο Will Sergeant ήταν σχεδόν συγκινητικός στην κιθάρα. Ένα απόλυτα δεμένο και ονειρικό setlist, ό,τι ήθελες να ακούσεις στο έπαιζαν.

SIOUXSIE Facebook Twitter
Ας μη γελιόμαστε, ένα σπουδαίο συγκρότημα φαίνεται από την αρχή. Και οι Echo & the Bunnymen ήταν πάντοτε σπουδαίοι και το απέδειξαν με το παραπάνω. Φωτ.: Release Festival

Η μόνη παραφωνία ήταν προς το τέλος. Η μπάντα, ή μάλλον ο McCulloch, σκότωσε και έθαψε στην κυριολεξία το «Killing Moon» κι ας είναι «το καλύτερο τραγούδι που έχει γραφτεί ποτέ», όπως το παρουσίασε. Σχεδόν νόμιζες ότι το έκανε επίτηδες, αλλά μάλλον είχε κουραστεί. Ήταν ήδη μιάμιση ώρα στη σκηνή.

Ευτυχώς, μας αποζημίωσε, κλείνοντας με τον καλύτερο τρόπο, με το «Lips Like Sugar», ενώ είπαν και το «The Cutter» στο encore. Ίσως θα έπρεπε να γίνει το ανάποδο, αλλά ποιος νοιάζεται όταν έχεις να κάνεις με μια πραγματικά πολύ καλή εμφάνιση που δημιουργεί χαρούμενες αναμνήσεις.

«Η νοσταλγία είναι ένα πολύ ισχυρό συστατικό», λέει μια από τις αγαπημένες μου food bloggers στο YouTube. Το ίδιο συμβαίνει και με τη μουσική. Έβλεπες νεαρά κορίτσια ντυμένα goth μαζί με τις μαμάδες τους, ενώ πέτυχα το πιο εντυπωσιακό μακιγιάζ που εχω δει σε συναυλία, δυο πιτσιρικάκια που έμοιαζαν με τα σημερινά δεδομένα να έχουν βγει από συναυλία των Kiss.

Πάντως, η πλειοψηφία του κόσμου είχε έρθει για να δει αποκλειστικά τη Siouxsie. Είχε 13 χρόνια να έρθει στην Αθήνα. Αν κάτι κρατούσες από την εμφάνισή της, ήταν ότι περνούσε καλά η ίδια και το καταδιασκέδαζε που ήταν πάλι πάνω στη σκηνή. Είδαμε τη Siouxsie-αναρχία να βρίζει όλους τους πολιτικούς, τη Siouxsie θυμωμένη επειδή είχε τεχνικά προβλήματα –κάτι που σχολίασε ειρωνικά– και τη Siouxsie μέταλ. Τι εννοώ με αυτό;  

SIOUXSIE Facebook Twitter
Η Siouxsie είχε 13 χρόνια να έρθει στην Αθήνα. Αν κάτι κρατούσες από την εμφάνισή της, ήταν ότι περνούσε καλά η ίδια και το καταδιασκέδαζε που ήταν πάλι πάνω στη σκηνή. Φωτ.: Release Festival

Όλα τα κομμάτια ήταν παιγμένα πιο σκληρά, για κάποιον αδιανόητο λόγο. Έχαναν κατά πολύ με αυτό τον τρόπο τον ψυχεδελικό, μυσταγωγικό χαρακτήρα τους. Συν τοις άλλοις, ήταν ένα ομολογουμένως ασύνδετο σετ που έκρυβε μια εμμονή να συμπεριληφθούν όσα περισσότερα κομμάτια χωρούσαν από το σόλο της, «Mantaray» – το «Into the Swan» αρκούσε. Τα visuals θα μπορούσαν να λείπουν, έτσι κιτς και καγκούρικα που ήταν. Και μόνο η παρουσία της ήταν επιβλητική. Μας έκανε τη χάρη, παρά τα νεύρα, και βγήκε για δυο encore όπου ερμήνευσε ένα κομμάτι που δεν είχε ποτέ πει στην Αθήνα, το «The Passenger».

Η νοσταλγία λειτούργησε για αρκετούς την Παρασκευή. Απλώς όχι για μένα επειδή τελικά, αν κάτι μου έλειψε από τη συναυλία ήταν οι Banshees, και νομίζω πολύ σοφά ο Steven Severin τής έβαλε ρήτρα να μη χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο όνομα όταν αποχώρησε από το γκρουπ το 1996.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ