Κομισιόν για Τέμπη: Οι εθνικές αρχές αρμόδιες για την έρευνα- 700 εκατ.€ για τις μεταφορές από το 2014

Τέμπη Facebook Twitter
Φωτ.: EUROKINISSI
0

Οι εθνικές αρχές είναι αρμόδιες για τη διερεύνηση των συνθηκών υπό τις οποίες συνέβη το δυστύχημα στα Τέμπη, δήλωσε εκπρόσωπος της Κομισιόν

Ερωτηθείς για το δυστύχημα στα Τέμπη, ο Ανταλμπέρ Γιανς- εκπρόσωπος της Κομισιόν για θέματα μεταφορών- εξήγησε τους λόγους παραπομπής της Ελλάδας στο Δικαστήριο της ΕΕ για τις σιδηροδρομικές υποδομές και σημείωσε πως από το 2014 η χώρα μας έχει λάβει 700 εκατ. ευρώ για 16 έργα μεταφορών. 

«Δεν θα είμαστε σε θέση να πούμε υπό ποιες συνθήκες θα μπορούσε να είχε αποτραπεί το δυστύχημα. Αυτό είναι το καθήκον των ερευνών που πρέπει να διεξαχθούν τώρα και αυτό είναι αρμοδιότητα των εθνικών αρχών», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Κομισιόν, όταν ρωτήθηκε για το δυστύχημα στα Τέμπη

«Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων είναι διαθέσιμος κατόπιν αιτήματος για να υποστηρίξει τις εθνικές αρχές εάν το ζητήσουν. Ωστόσο, η πρωταρχική ευθύνη ανήκει στις εθνικές αρχές», συμπλήρωσε. 

Κομισιόν: Η παραπομπή της Ελλάδας δεν σχετίζεται με την ασφάλεια των σιδηροδρόμων 

Σε ό,τι αφορά την παραπομπή της Ελλάδας στο Δικαστήριο της ΕΕ, ο Ανταλμπέρ Γιανς εξήγησε πως η απόφαση που ανακοίνωσε η Κομισιόν στις 15 Φεβρουαρίου δεν σχετίζεται ειδικά με την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. 

Η απόφαση, σημείωσε, σχετίζεται με τη μη σύναψη συμβατικής συμφωνίας ανάμεσα στην εθνική ρυθμιστική αρχή σιδηροδρόμων και τον διαχειριστή σιδηροδρομικών υποδομών, τον ΟΣΕ. 

«Η σύναψη και δημοσίευση μιας τέτοιας συμφωνίας αποτελεί απαίτηση βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Αυτή η συμφωνία είναι πολύ σημαντική για τη διαφάνεια των επερχόμενων έργων στο δίκτυο των σιδηροδρομικών υποδομών. Είναι σημαντικό για τη διαφάνεια όσον αφορά τη χρήση των δημόσιων πόρων και αυτό δεν είναι κάτι που σχετίζεται ειδικά με την ασφάλεια των σιδηροδρόμων», επεσήμανε ο εκπρόσωπος της Κομισιόν. 
 
«Δεν εξετάζουμε τις συμβάσεις έργων, αλλά τη μεταφορά της ευρωπαϊκής νομοθεσίας στο εθνικό δίκαιο», ανέφερε από την πλευρά του ο Ερίκ Μαμέρ, επίσης εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. 

Η ευρωπαϊκή οδηγία προέβλεπε ότι όλα τα κράτη- μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός.

Κομισιόν: 700 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα, το 90% για σιδηροδρομικές μεταφορές

Τέλος, ο εκπρόσωπος της Κομισιόν σημείωσε πως η ΕΕ στηρίζει την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών με κοινοτικούς πόρους. 

Από το 2014, επεσήμανε, η ΕΕ έχει χρηματοδοτήσει 16 έργα μεταφορών στην Ελλάδα, με περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ, το 90% των οποίων αφορούν τις σιδηροδρομικές μεταφορές. Επιπλέον, σημείωσε πως στο πλαίσιο του Μηχανισμού Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης, τρία έργα αναβάθμισης των σιδηροδρομικών υποδομών θα χρηματοδοτηθούν με 130 εκατ. ευρώ.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ


 

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ισραήλ: «Όχι» Νετανιάχου στη σύσταση εξεταστικής επιτροπής για την 7η Οκτωβρίου

Διεθνή / Ισραήλ: «Όχι» Νετανιάχου στη σύσταση εξεταστικής επιτροπής για την 7η Οκτωβρίου

Το Ισραήλ γνώριζε ένα λεπτομερές σχέδιο επίθεσης της Χαμάς πάνω από ένα χρόνο πριν από την επίθεση της 7ης Οκτωβρίου 2023, με βάση έγγραφα και προειδοποιήσεις των μυστικών υπηρεσιών
LIFO NEWSROOM
Πάπας Φραγκίσκος: Αυτοκίνητό του μετατρέπεται σε ιατρείο για τα παιδιά της Γάζας

Διεθνή / Πάπας Φραγκίσκος: Αυτοκίνητό του μετατρέπεται σε ιατρείο για τα παιδιά της Γάζας

«Το όχημα αυτό εκφράζει την αγάπη και την αλληλεγγύη της Αγιότητάς του για τους πιο ευάλωτους, τις οποίες δήλωνε σε όλη τη διάρκεια της κρίσης» στη Γάζα, δήλωσε ο Αντόν Σαφάρ, γενικός γραμματέας της Caritas Ιερουσαλήμ
LIFO NEWSROOM
Φιλόσοφος κυκλοφόρησε βιβλίο για την ψηφιακή χειραγώγηση που αποκαλύφτηκε ότι το έγραψε η τεχνητή νοημοσύνη

Διεθνή / «Φιλόσοφος» κυκλοφόρησε βιβλίο για την ψηφιακή χειραγώγηση που αποκαλύφτηκε ότι το έγραψε η τεχνητή νοημοσύνη

Ο Ιταλός δοκιμιογράφος Andrea Colamedici υποστηρίζει ότι το βιβλίο ήταν ένα «φιλοσοφικό πείραμα και μια παράσταση», όταν έγινε γνωστό ότι ο Κινέζος «συγγραφέας» δεν υπάρχει
LIFO NEWSROOM