Σαμ Μέντες: Η «σπουδαία εποχή» του κινηματογράφου πεθαίνει

Σαμ Μέντες: Η «μεγάλη εποχή» του κινηματογράφου πεθαίνει Facebook Twitter
Φωτ.: EPA
0

Η «σπουδαία εποχή» του κινηματογράφου πεθαίνει, δήλωσε ο σκηνοθέτης Σαμ Μέντες, προσθέτοντας ότι θεωρεί πως αν έβγαιναν σήμερα οι πιο διάσημες ταινίες του θα πήγαιναν κατευθείαν για streaming.

Ο Βρετανός σκηνοθέτης, γνωστός για τις ταινίες του με τον Τζέιμς Μποντ αλλά και τις «American Beauty» και «1917» δήλωσε πως «Ο 20ος αιώνας, η σπουδαία εποχή των ταινιών, η σπουδαία μορφή ψυχαγωγίας, που οδηγούσε στους κινηματογράφους, πεθαίνει.

»Κοιτάζω τις ταινίες μου και νομίζω ότι οι American Beauty, Revolutionary Road, Away We Go, όλες αυτές θα πήγαιναν σε streaming τώρα και αυτό με στενοχωρεί».

Μιλώντας στο πρόγραμμα Sunday With Laura Kuensberg του BBC, ο Μέντες είπε ότι πλέον «οι ταινίες μεσαίου προϋπολογισμού» δεν γίνονται για τους κινηματογράφους και καταλήγουν τις περισσότερες φορές απευθείας σε υπηρεσίες ροής, όπως το Netflix ή το Amazon Prime.

«Κοιτάξτε τις multiplex (αίθουσες). Οι άνθρωποι πηγαίνουν και «υπάρχουν έξι προβολές» και μετά πηγαίνετε σε αυτές τις έξι προβολές και λέτε «προβολή 1η Avatar, προβολή 2η Avatar, προβολή 3η Avatar», αυτό δεν είναι κινηματογράφος έξι προβολών, είναι έξι προβολές που δείχνουν την ίδια ταινία», είπε.

«Αυτή είναι μια διαφορετική κατανόηση του γιατί οι κινηματογράφοι δημιουργήθηκαν εξαρχής».

Πρόσθεσε ότι οι κινηματογραφιστές πρέπει τώρα να «αποδεχτούν και να αγκαλιάσουν τη φιλοδοξία μιας μεγάλης οθόνης» ή «να αποδεχτούν ότι θα τους δουν εκατομμύρια άνθρωποι στο streaming, κάτι που δεν είναι κακό».

Η τελευταία του ταινία, Empire of Light (H Αυτοκρατορία του Φωτός), είναι ένα ρομαντικό δράμα που διαδραματίζεται γύρω από έναν παλιό κινηματογράφο στην αγγλική παραθαλάσσια πόλη Margate το 1981.

Ο Μέντες έχει δηλώσει παλαιότερα στον Guardian ότι η ταινία ήταν ένα ερωτικό γράμμα για τον κινηματογράφο.

«Αν είναι ραγισμένη η καρδιά σου, οι ταινίες μπορούν να σε βοηθήσουν να επανέλθεις. Είμαι ρομαντικός. Το πιστεύω αυτό. Ωστόσο, αυτό θα μπορούσε εύκολα να γίνει: για τί αυτή είναι η μαγεία των ταινιών», είπε.

Είναι η πρώτη ταινία του σκηνοθέτη σε δικό του σενάριο και με έμπνευση από την παιδική του ηλικία, καθώς και ο ίδιος είχε άτομο που έπασχε από ψυχική ασθένεια στο κοντινό του περιβάλλον.

Στην ταινία πρωταγωνιστεί η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός Ολίβια Κόλμαν, που υποδύεται μία μάνατζερ κινηματογράφου με διπολική διαταραχή, ένας χαρακτήρας βασισμένος σε μεγάλο βαθμό στη μητέρα του Μέντες, Βάλερι.

«Το στίγμα εξακολουθεί να συνδέεται με τις ψυχικές ασθένειες. Υπάρχει ακόμα ένας μανδύας σκότους που είναι πεταμένος πάνω στην ψυχική ασθένεια», είπε.

«Αν βγεις από το νοσοκομείο και αναρρώσεις από τον καρκίνο, σου λένε αμέσως «πώς είσαι;». Εάν βγεις από ένα κέντρο ψυχικής υγείας, δεν το συζητώ, μάλλον δεν σου κάνουν καν την ερώτηση».

Ο Μέντες πρόσθεσε ότι έπρεπε να «δραματοποιήσει» την επίδραση του τι σημαίνει να ζεις μέσα από τη διπολική διαταραχή και τη μανιοκατάθλιψη, «αντί να το εξηγεί».

Η 48χρονη Κόλμαν, πρωταγωνιστεί στο πλευρό του 25χρονου Τζαμαϊκανο-Βρετανού ηθοποιού Μάικλ Γουόρντ, ο οποίος υποδύεται έναν πωλητή στα εισιτήρια του κινηματογράφου και ξεκινά μια στενή σχέση μαζί της.

Μιλώντας για τη συνεργασία με την Κόλμαν ο Μέντες είπε πως «Ντρεπόταν πολύ για τις σεξουαλικές σκηνές, όπως συμβαίνει συχνά. Βλέπεις τους ανθρώπους στις ωμές στιγμές τους, στα πιο συναισθηματικά ευάλωτά τους.

»Προσπαθείς να πιέσεις λίγο παραπέρα, σε μέρη που συνήθως δεν σου επιτρέπεται να μπεις, πηγαίνεις πίσω από την κουρτίνα. Ήθελα να δω τη σωματική τους επιθυμία».

Με πληροφορίες του Guardian

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

UNESCO: Τα Μινωικά Ανάκτορα στον κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς

Πολιτισμός / UNESCO: Τα Μινωικά Ανάκτορα στον κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς

Η εξέλιξη συνιστά τη διεθνή αναγνώριση της εξέχουσας οικουμενικής αξίας των έξι εξαιρετικά σημαντικών αρχαιολογικών χώρων της Κρήτης: της Κνωσού, της Φαιστού, των Μαλίων, της Ζάκρου, της Ζωμίνθου και της Κυδωνίας
LIFO NEWSROOM
Γλυπτά του Παρθενώνα: «Μυστική και εντατική εκστρατεία» για την επιστροφή τους, αποκαλύπτει επιστολή ακτιβιστών

Πολιτισμός / Γλυπτά του Παρθενώνα: «Μυστική και εντατική εκστρατεία» για την επιστροφή τους, αποκαλύπτει επιστολή ακτιβιστών

Η δεξιά βρετανική ομάδα εκφράζει μάλιστα «ανησυχία» πως μπορεί πράγματι, η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα, να πραγματοποιηθεί στο προσεχές μέλλον και απειλεί με νομικές προσφυγές
LIFO NEWSROOM
Η Nan Goldin συγκλονίζει στην Aρλ: «Αυτό που συμβαίνει στη Γάζα είναι η πρώτη γενοκτονία σε live μετάδοση»

Πολιτισμός / Η Nan Goldin συγκλονίζει στην Aρλ: «Αυτό που συμβαίνει στη Γάζα είναι η πρώτη γενοκτονία σε live μετάδοση»

Την Τρίτη 8 Ιουλίου, στο Ρωμαϊκό Θέατρο της Αρλ, η Αμερικανίδα φωτογράφος Nan Goldin καταδίκασε τον πόλεμο στη Γάζα, προκαλώντας έντονη αντιπαράθεση με τους φιλοϊσραηλινούς θεατές.
LIFO NEWSROOM
Η Ρέινορ Γουιν απαντά στις κατηγορίες ότι επινόησε την ιστορία του best seller της

Πολιτισμός / Η Ρέινορ Γουιν απαντά στις κατηγορίες ότι επινόησε την ιστορία του best seller της

Η Ρέινορ Γουιν υπερασπίζεται τα απομνημονεύματά της, δημοσιεύει ιατρικά έγγραφα και καταγγέλλει «παραπλανητική και άδικη» δημοσίευση από την Observer – Η φιλανθρωπική οργάνωση PSPA τερμάτισε τη συνεργασία της
LIFO NEWSROOM
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ