«Alice in Borderland»: Η ιαπωνική εκδοχή του «Squid Game»

Alice in Borderland στο Netflix: Η ιαπωνική εκδοχή του Squid Game Facebook Twitter
Όπως και στο Squid Game έτσι και στο Alice in Borderland κυριαρχούν τα παιχνίδια ζωής και θανάτου. Σε αυτά οι πρωταγωνιστές καλούνται να πάρουν δύσκολες αποφάσεις –σχεδόν αδύνατες κάποιες φορές– για να διασφαλίσουν την επιβίωσή τους.
0

«ΠΕΡΝΑ ΤΟ ΟΡΙΟ και δεν θα επιστρέψεις ποτέ. Δεν έχεις άλλη επιλογή από το να παίξεις το παιχνίδι» λέει η Shibuki Saori (Ayame Misaki) στην παρέα τριών παιδιών, αφού τους έχει δείξει τι παθαίνει όποιος και ό,τι παραβαίνει αυτή την εντολή.

Μάρτυράς της η πλαστική ταυτότητα ενός από τους τρεις, που τώρα κείτεται κατεστραμμένη από ένα λέιζερ που οριοθετεί τις κινήσεις τους, αναγκάζοντάς τους να συμμετάσχουν σε ένα άγνωστο παιχνίδι.

Πώς βρέθηκαν ξαφνικά μέσα σε αυτή την ερημιά; Πού πήγαν όλοι; Το Τόκιο άδειασε απρόσμενα και μαζί του πήρε και την πρότερή τους ανεμελιά. Τώρα η κατάσταση τελείως ανεξήγητα σοβαρεύει  κι οι πρωταγωνιστές καλούνται να πάρουν τη ζωή τους στα χέρια τους. Καλούνται να συμμετάσχουν στα παιχνίδια και η καλή τους απόδοση είναι πια ζήτημα ζωής ή θανάτου.

Έναν χρόνο περίπου πριν από το κορεάτικο Squid Game (Το παιχνίδι του καλαμαριού) είχε προηγηθεί η συναρπαστική πρώτη σεζόν του Alice in Borderland, που μεταφράστηκε στα ελληνικά ως «Η Αλίκη στη χώρα των εσχάτων», μια ιαπωνική μεταφορά του ομώνυμου manga, των ιαπωνικών δηλαδή κόμικς.

Ο δημιουργός του manga, Haro Aso, εμπνέεται από την Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων του Λιούις Κάρολ για να βυθίσει όμως ο ίδιος τους πρωταγωνιστές του σε έναν κόσμο γεμάτο βία, δύσκολες ή αδύνατες αποφάσεις, έναν κόσμο τελείως ακατανόητο, που φτάνει τους ήρωές του διαρκώς στα όριά τους.

Όπως και στο Squid Game έτσι και στο Alice in Borderland κυριαρχούν τα παιχνίδια ζωής και θανάτου. Σε αυτά οι πρωταγωνιστές καλούνται να πάρουν δύσκολες αποφάσεις –σχεδόν αδύνατες κάποιες φορές– για να διασφαλίσουν την επιβίωσή τους, τη συνέχιση της προσπάθειάς τους για τη λύση του μυστηρίου και την επιστροφή τους στην κανονική ζωή.

Είναι όμως αυτό εφικτό; Μέχρι πού θα φτάσει ο καθένας και πώς συνδέεται η ζωή τους σε αυτόν τον κόσμο με τον πραγματικό;

Alice in Borderland στο Netflix: Η ιαπωνική εκδοχή του Squid Game Facebook Twitter
Είναι όλα ένα όνειρο; Μια συνωμοσία εξωγήινων; Η ψυχική διαχείριση ενός αφόρητου τραύματος; Ένα πείραμα; Κάτι άλλο;

Ο δημιουργός του manga, Haro Aso, εμπνέεται από την Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων του Λιούις Κάρολ για να βυθίσει όμως ο ίδιος τους πρωταγωνιστές του σε έναν κόσμο γεμάτο βία, δύσκολες ή αδύνατες αποφάσεις, έναν κόσμο τελείως ακατανόητο, που φτάνει τους ήρωές του διαρκώς στα όριά τους.

Κι όμως, μέσα στις πιο δύσκολες συνθήκες επιβίωσης, οι πρωταγωνιστές δεν βυθίζονται όλοι στον κυνισμό – αυτός είναι πάντα υπόθεση των τεράτων, των χαρακτήρων εκείνων που μοιάζουν προσωρινά με ανίκητοι θεοί.

Αντίθετα, μάλιστα, αναζητούν να βρουν και να δώσουν νόημα στις ζωές τους, μέσω της σύναψης ισχυρών φιλικών και ερωτικών δεσμών μεταξύ τους, δεσμών αλληλοϋποστήριξης, αυτοθυσίας και σεβασμού, ακόμα και προς τους αντίπαλους από τους οποίους, χάνοντας, τους αφαιρείται η ζωή.

Δυο χρόνια μετά, στις 22 Δεκεμβρίου του 2022, βγήκε και η δεύτερη σεζόν. Σε αυτήν οι ήρωες της ιστορίας θα πρέπει να αναμετρηθούν με τα χαρτιά της τράπουλας που απέμειναν. Πρώτος αναλαμβάνει δράση ο Ρήγας μπαστούνι. Η ιστορία συνεχίζει από το σημείο που έμεινε στην πρώτη σεζόν. Θυμόμαστε πώς ξεκίνησαν όλα.

Ο Arisu στον πραγματικό κόσμο ήταν μανιακός με τα fps (first-person shooter) βιντεοπαιχνίδια, όπου ο παίκτης βλέπει στην οθόνη του τον κόσμο μέσα από τα μάτια του χαρακτήρα του, καθώς εναλλάσσει όπλα για να προχωρήσει μέσα στην ιστορία του παιχνιδιού. Τώρα από κυνηγός μετατρέπεται σε θήραμα και βλέπει τον κόσμο μέσα από τα μάτια του κυνηγημένου.

Alice in Borderland στο Netflix: Η ιαπωνική εκδοχή του Squid Game Facebook Twitter
Η δεύτερη σεζόν του Alice in Borderland είναι ακόμα πιο βίαιη από την πρώτη.

Η δεύτερη σεζόν του Alice in Borderland είναι ακόμα πιο βίαιη από την πρώτη. Πολύ συχνά οι σκηνές τραβάνε περισσότερο απ’ ό,τι χρειάζεται και το σενάριο συχνά κάνει κοιλιά. Απλά θες να προχωρήσει η ιστορία, όπως θέλουν και οι πρωταγωνιστές της, όμως ένα σαδιστικό αόρατο χέρι τούς αναγκάζει να πρέπει να ρισκάρουν ή και να χάνουν τις ζωές τους στην προσπάθειά τους να τελειώσουν με τον εφιάλτη.

Το όγδοο και τελευταίο επεισόδιο της σεζόν αποζημιώνει τον αγανακτισμένο από τη βία και τον σκοτωμό θεατή, δίνοντάς του εξηγήσεις ή μάλλον προσπαθώντας να του παρουσιάσει κάποιες πιθανές αφηγηματικές λύσεις.

Είναι όλα ένα όνειρο; Μια συνωμοσία εξωγήινων; Η ψυχική διαχείριση ενός αφόρητου τραύματος; Ένα πείραμα; Κάτι άλλο;

Το μόνο βέβαιο είναι ότι ο κόσμος αυτός είναι μια οριακή δυστοπική κατάσταση. Μια ατομική ή συλλογική δημιουργία που φέρνει τον άνθρωπο αντιμέτωπο με τις χειρότερες και τις καλύτερες πλευρές του.

Ο ψυχικός-εσωτερικός-υποκειμενικά βιωμένος κόσμος ενός gamer συναντιέται με τους αντίστοιχους ψυχικούς κόσμους των άλλων και όλοι μαζί με μια δεδομένη εξωτερική τους κατάσταση, συνθέτοντας έναν άλλο, διαφορετικό κόσμο που δεν έχει σημασία αν είναι τελικά πραγματικός ή μη, ψηφιακός ή αναλογικός.

Alice in Borderland στο Netflix: Η ιαπωνική εκδοχή του Squid Game Facebook Twitter
Απλά θες να προχωρήσει η ιστορία, όπως θέλουν και οι πρωταγωνιστές της, όμως ένα σαδιστικό αόρατο χέρι τούς αναγκάζει να πρέπει να ρισκάρουν ή και να χάνουν τις ζωές τους στην προσπάθειά τους να τελειώσουν με τον εφιάλτη.

Σημασία έχει ότι σε καλεί να συμμετάσχεις σε αυτόν με τους όρους που σου θέτει και που –όπως και στον πραγματικό κόσμο– εκεί δεν υπάρχουν περιθώρια ασφαλών επιλογών, τύπου «save and continue» ή «save and exit». Το προνόμιο της αποθήκευσης μιας δεδομένης στιγμής κι επιστροφής αργότερα σε αυτή αποτελεί πλέον ένα παρελθόν.

Το παιχνίδι, άλλωστε, και η συμμετοχή κάποιου σε αυτό είναι πάντοτε μια εξαιρετικά σοβαρή υπόθεση. Τώρα επιπλέον πρέπει να το παίξεις και υπεύθυνα, με τις επιλογές σου να έχουν κάποιο κόστος σε εσένα και τους άλλους. Ή όπως λέει καλύτερα ένας χαρακτήρας της σειράς, «η ζωή είναι ένα παιχνίδι που το παίζουμε μαζί», κι απευθυνόμενος διαμέσου του Arisu και στον θεατή, συμπληρώνει: «Προσπάθησε να το απολαύσεις».

Alice in Borderland - Official Trailer - Netflix

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ