Χρόνια Πολλά με μεταχειρισμένα δώρα

Χρόνια Πολλά με μεταχειρισμένα δώρα Facebook Twitter
0

«Δώρα για τις γιορτές, ελαφρώς μεταχειρισμένα, σε καλή κατάσταση». Φαίνεται ελκυστική μία τέτοια αγγελία; Πάντως στη Γερμανία πολλοί είναι εκείνοι που σκέπτονται σοβαρά να προσφέρουν σε αγαπημένα τους πρόσωπα δώρα από δεύτερο χέρι.

Σύμφωνα με έρευνα του εμπορικού συνδέσμου Handelsverband Deutschland (HDE) που εκπροσωπεί περισσότερες από 100.000 επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου, το 40% των ερωτηθέντων λέει ότι εξετάζει αυτό το ενδεχόμενο. Μάλιστα στις ηλικίες 25-44 ετών ο ένας στους δύο «μπορεί να φανταστεί κάτι τέτοιο», ενώ ο ένας στους τρεις έχει ήδη χαρίσει ένα μεταχειρισμένο δώρο στο παρελθόν.

«Παλαιότερα το μεταχειρισμένο δώρο ήταν ταμπού ή τουλάχιστον έτσι το έβλεπαν οι περισσότεροι», λέει η Άννα Γκάιερ, μάνατζερ της Sellpy. Φαίνεται ότι τα πράγματα έχουν αλλάξει και σήμερα πολλοί «εκτιμούν τα πλεονεκτήματα μίας βιώσιμης καταναλωτικής συμπεριφοράς, ακόμη και όταν χαρίζουν δώρα».

Πράγματι, τα τελευταία χρόνια έχει αναπτυχθεί ένα ισχυρό κίνημα που ευαγγελίζεται τη «βιώσιμη κατανάλωση». Σκοπός του είναι να προωθήσει την ανταλλακτική οικονομία, να μειώσει την περιττή κατανάλωση, να ενταχθεί σε μία όσο το δυνατον πιο ορθολογική διαχείριση των φυσικών πόρων και της ενέργειας. Ιδιαίτερα στις ηλικίες 25-44 ετών οι ερωτηθέντες επιμένουν ότι η «βιώσιμη οικονομία» είναι ο κύριος λόγος, για τον οποίον θα επέλεγαν ένα μεταχειρισμένο δώρο.

Οικονομική διαχείριση στις γιορτές

Ωστόσο, το ζήτημα δεν είναι μόνο ιδεολογικό. Όπως αναφέρει στο Reuters ο γενικός διευθυντής του HDE, Στέφαν Γκενθ, «πολλοί είναι εκείνοι που επανεξετάζουν την καταναλωτική τους συμπεριφορά υπό το βάρος της οικονομικής κρίσης».

Ο πληθωρισμός στη Γερμανία κυμαίνεται στο 10% και περιορίζει τις επιλογές των καταναλωτών. Αυτό επιβεβαιώνεται και από πρόσφατη μελέτη της ιδιωτικής εταιρείας καταναλωτικών ερευνών GfK. Σύμφωνα με αυτή, ο ένας στους τρεις Γερμανούς θέλει να δαπανήσει φέτος λιγότερα χρήματα για τα δώρα των εορτών.

Ποσοστό 74% δηλώνει ότι η τιμή αποτελεί ένα από τα κριτήρια, με τα οποία θα διαλέξει το δώρο του, ενώ η κατά κεφαλή δαπάνη για δώρα αναμένεται να φτάσει τα 299 ευρώ, ποσό μειωμένο κατά 8% σε σχέση με το 2021. Μάλιστα, ακόμη και ένα ποσοστό 42% όσων διαθέτουν καθαρό μηνιαίο εισόδημα άνω των 3.000 ευρώ, δηλώνει ότι θα περιορίσει τις δαπάνες στην περίοδο των εορτών, έστω και αν δεν τίθεται ζήτημα οικονομικής ένδειας.

Δώρα «δύο ταχυτήτων»

Μία άλλη έρευνα της ιδιωτικής εταιρείας συμβούλων EY καταλήγει σε ενδιαφέροντα συμπεράσματα για την καταναλωτική συμπεριφορά των πλέον εύπορων, αλλά και των οικονομικά ασθενέστερων. Σύμφωνα με αυτή την καταγραφή, όσοι διαθέτουν εισόδημα άνω των 70.000 ευρώ ετησίως δεν φαίνεται να προβληματίζονται από την ακρίβεια και μάλιστα σκοπεύουν φέτος να αυξήσουν κατά 1% τα χρήματα που δαπανούν για δώρα (μέση δαπάνη 435 ευρώ έναντι 430 ευρώ το 2021).

Αντιθέτως, όσοι κερδίζουν λιγότερα από 25.000 ετησίως θέλουν να μειώσουν δραστικά τα έξοδά τους και δαπανούν φέτος μόλις 120 ευρώ έναντι 158 ευρώ το 2021. Πρόκειται για το χαμηλότερο ποσό που καταγράφεται από το 2008.

Όπως λέει στο Reuters ο Μίχαελ Ρεντς, στέλεχος της EY, «αυτή τη στιγμή πολλοί είναι εκείνοι που αγωνιούν να τα βγάλουν πέρα και τα δώρα προφανώς δεν είναι η προτεραιότητά τους». Αντιθέτως στα υψηλότερα εισοδήματα «υπάρχουν ακόμη διαθέσιμα χρήματα». Από αυτή την τάση εικάζεται ότι φέτος μπορεί να ωφεληθούν ιδιαίτερα τα κοσμηματοπωλεία και τα καταστήματα ειδών πολυτελείας στο κέντρο των μεγάλων πόλεων, καθώς ο κόσμος αρχίζει να επιστρέφει στο κέντρο για αγορές, βόλτα και διασκέδαση μετά τις δύσκολες εποχές της πανδημίας.

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ιρανός ΥΠΕΞ: Η Τεχεράνη θα δεχτεί περιορισμούς στο πυρηνικό πρόγραμμά της με αντάλλαγμα την άρση των κυρώσεων

Διεθνή / Ιράν: Ο όρος για να δεχτεί περιορισμούς στο πυρηνικό πρόγραμμά του

Απευθυνόμενος στη Γαλλία, τη Βρετανία και τη Γερμανία, την αποκαλούμενη ομάδα Ε3, ο Ιρανός ΥΠΕΞ τονίζει: «Αν δεν αδράξουν αυτό το παράθυρο ευκαιρίας οι συνέπειες θα μπορούσαν να είναι καταστροφικές»
LIFO NEWSROOM
Η «τελευταία προειδοποίηση» του Τραμπ στη Χαμάς να δεχθεί τη συμφωνία για τους ομήρους

Διεθνή / Η «τελευταία προειδοποίηση» του Τραμπ στη Χαμάς να δεχθεί τη συμφωνία για τους ομήρους

«Προειδοποίησα τη Χαμάς για τις συνέπειες που θα έχει η άρνησή της, αυτή είναι η τελευταία προειδοποίηση, δεν θα υπάρξει άλλη» τόνισε ο πρόεδρος των ΗΠΑ για τη συμφωνία περί ανταλλαγής ομήρων
LIFO NEWSROOM
Διακοπές ίντερνετ σε Μέση Ανατολή και Ασία μετά από κομμένα υποθαλάσσια καλώδια

Διεθνή / Διακοπές ίντερνετ σε Μέση Ανατολή και Ασία μετά από κομμένα υποθαλάσσια καλώδια

​​​​​​​Microsoft και NetBlocks επιβεβαιώνουν βλάβες σε καλωδιακά συστήματα στην Ερυθρά Θάλασσα – Χώρες όπως η Ινδία, το Πακιστάν και τα ΗΑΕ επηρεάστηκαν με χαμηλές ταχύτητες και διακοπές.
LIFO NEWSROOM
Κάρλο Ακούτις: Πώς γίνεται κάποιος άγιος – και πώς ο πρώτος millennial άγιος το κατάφερε

Διεθνή / Κάρλο Ακούτις: Πώς γίνεται κάποιος άγιος – και πώς ο πρώτος millennial άγιος το κατάφερε

Ο 15χρονος Κάρολο Ακούτις, που πέθανε από λευχαιμία το 2006, αγιοκατατάχθηκε από τον Πάπα Λέοντα. Ακολουθώντας όλα τα στάδια της Καθολικής Εκκλησίας, έγινε ο πρώτος άγιος της γενιάς των millennials
LIFO NEWSROOM
Χάος στο Λονδίνο: 425 συλλήψεις σε διαδήλωση υπέρ της Palestine Action – «Μας χτυπούσαν, μας έφτυναν» λέει η αστυνομία

Διεθνή / Χάος στο Λονδίνο: 425 συλλήψεις σε διαδήλωση υπέρ της Palestine Action – «Μας χτυπούσαν, μας έφτυναν» λέει η αστυνομία

Η αστυνομία καταγγέλλει βία και οι διαδηλωτές μιλούν για καταστολή - Το πρώτο κύμα συλλήψεων σημειώθηκε μόλις 12 λεπτά μετά την επίσημη έναρξη της πορείας
LIFO NEWSROOM
Φωτιά στο κυβερνητικό κτίριο στο Κίεβο: Ο μεγαλύτερος ρωσικός αεροπορικός βομβαρδισμός από την αρχή του πολέμου

Διεθνή / Φωτιά στο κυβερνητικό κτίριο στο Κίεβο: Ο μεγαλύτερος ρωσικός αεροπορικός βομβαρδισμός από την αρχή του πολέμου

Πέρα από την πρωτεύουσα, εκρήξεις συγκλόνισαν την κεντρική πόλη Κρεμεντσούκ, όπου σημειώθηκαν διακοπές ρεύματος, καθώς και την Κριβίι Ριχ, στόχος χτυπημάτων σε υποδομές μεταφορών και πόλης
LIFO NEWSROOM
Ο «influencer του Θεού» γίνεται ο πρώτος άγιος της γενιάς των millennials

Διεθνή / Ο «influencer του Θεού» γίνεται ο πρώτος άγιος της γενιάς των millennials

Ο Ακούτις, που πέθανε από λευχαιμία σε ηλικία μόλις 15 ετών, είχε γίνει γνωστός για την αγάπη του στην τεχνολογία και ιδιαίτερα για τη δημιουργία ιστοσελίδων που κατέγραφαν «θαύματα» με σκοπό τη διάδοση της καθολικής διδασκαλία
LIFO NEWSROOM