Απατηλά e-mail και SMS: Η Eurobank προειδοποιεί τους πελάτες της για το «ηλεκτρονικό ψάρεμα»

Απατηλά e-mail και SMS: Η Eurobank προειδοποιεί τους πελάτες της για το «ηλεκτρονικό ψάρεμα» Facebook Twitter
0

Η Eurobank προειδοποιεί τους πελάτες της πως ανυποψίαστοι πολίτες λαμβάνουν απατηλά e-mails ή SMS, με υποτιθέμενο αποστολέα την τράπεζά τους.

Τα μηνύματα συνήθως αναφέρουν: «έχει παρατηρηθεί ύποπτη δραστηριότητα στον λογαριασμό σας ή στην κάρτα σας» ή  «λογαριασμός σας ή η κάρτα σας έχει κλειδωθεί ή απενεργοποιηθεί» και τους προτρέπουν επειγόντως, προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα τους, να ακολουθήσουν τις οδηγίες που υπάρχουν σε κάποιο σύνδεσμο (link) που περιέχεται μέσα στο ίδιο το SMS . 

O σύνδεσμος όμως οδηγεί σε απατηλή ιστοσελίδα πανομοιότυπη με αυτή της τράπεζάς τους όπου οι πελάτες ξεγελιούνται και καταχωρούν τους κωδικούς του e-banking τους, τα στοιχεία των πιστωτικών τους καρτών και τους κωδικούς μίας χρήσης (OTP) που  λαμβάνουν εκείνη την στιγμή και απαιτούνται για την έγκριση συναλλαγών.

Τι πρέπει να προσέχετε

  • Θα πρέπει να είστε πολύ καχύποπτοι σε μηνύματα που αφορούν "ενημέρωσή" σας για "προβλήματα" που σχετίζονται με τους λογαριασμούς σας, τις κάρτες σας ή το e-banking σας
  • Αν όντως έχετε αμφιβολίες ότι κάτι έχει γίνει με τους λογαριασμούς ή τις κάρτες σας τότε να πηγαίνετε από μόνοι σας στο e-Banking ή στο m-banking χωρίς να κάνετε κλικ σε κάποιο σύνδεσμο (link).
  • Η Eurobank ποτέ δεν θα σας στείλει μηνύματα (email, SMS) ότι έχει κλειδωθεί ή ότι έχει κάποιο πρόβλημα ο λογαριασμός σας ή η κάρτα σας και στην συνέχεια να σας παραπέμπει μέσω συνδέσμου (link) σε κάποια ιστοσελίδα για να καταχωρήσετε τα στοιχεία της κάρτας σας, τους κωδικούς e-Banking και τους κωδικούς OTP,  ώστε να επιλυθεί το δήθεν πρόβλημα.
  • Σε περίπτωση αμφιβολίας για την γνησιότητα των μηνυμάτων θα πρέπει να επικοινωνείτε με το Europhone (210-9555000) το οποίο λειτουργεί 24x7 ή με το κατάστημα το οποίο σας εξυπηρετεί.
  • Τα απατηλά αυτά μηνύματα αποστέλλονται μαζικά και στην τύχη. Δεν είναι δηλαδή προσωποποιημένα, δεν αναφέρουν ούτε το όνομα του πελάτη ούτε ποιος λογαριασμός έχει το πρόβλημα. Επίσης, τα μηνύματα αυτά συνήθως έχουν ορθογραφικά ή συντακτικά λάθη.
  • Να ενεργοποιήσετε και να παραμετροποιήσετε την Υπηρεσία Τηλεειδοποιήσεων στο e-Banking, ώστε να ενημερώνεστε μέσω μηνύματος SMS ή μέσω e-mail για τις δραστηριότητες των λογαριασμών σας.
  • Να ελέγχετε με προσοχή την περιγραφή των μηνυμάτων (SMS, Viber) που λαμβάνετε μαζί με τον κωδικό μίας χρήσης (OTP) για την έγκριση των συναλλαγών.  Αν παρατηρήσετε κάτι ύποπτο στην περιγραφή επικοινωνήστε αμέσως με την Τράπεζα.

Να ενημερώνετε άμεσα την Τράπεζα καθώς και τις αρμόδιες Αστυνομικές Αρχές σε περίπτωση που έχετε διαπιστώσει συναλλαγές οι οποίες δεν έχουν την έγκρισή σας ή δεν έχουν πραγματοποιηθεί από εσάς.

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πρώην παίκτης ριάλιτι ξυλοκόπησε 46χρονο - «Μου έσπασε το κόκκαλο μέσα στη μύτη, θα κάνω χειρουργείο»

Ελλάδα / Πρώην παίκτης ριάλιτι ξυλοκόπησε 46χρονο - «Μου έσπασε το κόκκαλο μέσα στη μύτη, θα κάνω χειρουργείο»

Οι δηλώσεις του 46χρονου ασφαλιστή μέσα από το νοσοκομείο για το περιστατικό - «Είχε μία πληρωμή κάποτε από ασφαλιστική που δεν την πήρε ποτέ και από τότε μάλλον μου τη φύλαγε»
THE LIFO TEAM
Delivery

Θέματα / Οι αόρατοι ντελιβεράδες της Wolt και του efood:  Μια νέα «Μανωλάδα» έξω από την πόρτα σου

Πίσω από την ταχύτητα των παραδόσεων και την ευελιξία της gig economy ξεδιπλώνεται ένα αθέατο δίκτυο εκμετάλλευσης, μαύρης και υποδηλωμένης εργασίας: διανομείς που δουλεύουν με εξαντλητικά ωράρια, πίεση και απειλές. Τι ισχυρίζονται οι εργαζόμενοι διανομείς και τι απαντούν οι ψηφιακές πλατφόρμες.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Αργυρούπολη Τσεκούρι

Ελλάδα / Αργυρούπολη: 59χρονος απείλησε άλλον οδηγό με τσεκούρι μετά από καβγά στον δρόμο

Κατά τον έλεγχο στο όχημά του, οι αστυνομικοί βρήκαν και κατέσχεσαν ένα τσεκούρι, ένα σκεπάρνι, ένα αεροβόλο πιστόλι, καθώς και ποσότητα κάνναβης βάρους περίπου 52 γραμμαρίων
THE LIFO TEAM