Φέιθ Ρίνγκολντ: Η Αμερική ανακαλύπτει τα διάσημα παπλώματα μιας σπουδαίας εικαστικού Facebook Twitter

Φέιθ Ρίνγκολντ: Η Αμερική ανακαλύπτει τα διάσημα παπλώματα μιας σπουδαίας εικαστικού

0

Η Φέιθ Ρίνγκολντ θα έχει την πρώτη της αναδρομική έκθεση στη Νέα Υόρκη, στο New Museum, το 2022. Η έκθεση θα διατρέξει τις έξι δεκαετίες της καλλιτεχνικής της δραστηριότητας και θα εξερευνήσει τόσο την καλλιτεχνική όσο και την ακτιβιστική της δραστηριότητα.

Η Ρίνγκολντ είναι σήμερα 91 ετών και είναι διάσημη τόσο για τα έργα της που μιλούν για τα πολιτικά δικαιώματα και το φεμινιστικό κίνημα όσο και για τα αυτοβιογραφικά της κομμάτια που αφηγούνται ιστορίες της Αναγέννησης του Χάρλεμ, αλλά και τα παπλώματα και τους πίνακες που αφηγούνται ιστορίες των Μαύρων και εξετάζουν τις ιεραρχίες φυλών και φύλων στις τέχνες.

Πρόσφατα το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης απέκτησε την τοιχογραφία της American People Series #20: Die, ένα έργο του 1967 που έγινε εν μέσω εκτεταμένων φυλετικών ταραχών στις ΗΠΑ και απεικονίζει μια αιματοβαμμένη σκηνή, ως απάντηση στη Γκερνίκα του Πικάσο (1937).

Η έκθεση παρουσιάζει έργα από μια ατομική έκθεση της Ρίνγκολντ στο New Museum το 1998, με τίτλο Dancing at the Louvre: Faith Ringgold’s French Collection and Other Story Quilts. Η έκθεση συγκέντρωνε δύο σειρές παπλωμάτων: τη Γαλλική Συλλογή, η οποία αφηγείται τη φανταστική ιστορία ενός μαύρου καλλιτέχνη στο Παρίσι της δεκαετίας του 1920, και την Αμερικανική Συλλογή, στην οποία η κόρη του καλλιτέχνη γίνεται καλλιτέχνιδα στη μεταπολεμική Αμερική.

Γεννημένη το 1930 στο Χάρλεμ, η Ρίνγκολντ είναι, εκτός από εικαστικός, συγγραφέας και δασκάλα με πτυχίο εικαστικών από το City College της Νέας Υόρκης το 1955 και το 1959, ενώ έχει τιμηθεί ως Ομότιμη Καθηγήτρια Τέχνης στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Σαν Ντιέγκο.

Μεγαλωμένη στο δημιουργικό και πνευματικό πλαίσιο της Αναγέννησης του Χάρλεμ και εμπνευσμένη από τους συγχρόνους της, συμπεριλαμβανομένων των συγγραφέων Τζέιμς Μπάλντουιν και Αμίρι Μπαράκα, είναι η εικαστικός που με τολμηρή ματιά συνδυάζει προσωπικές αφηγήσεις, ιστορία και πολιτική «για να πω την ιστορία μου, ή μάλλον τη δική μου πλευρά της ιστορίας ως Αφροαμερικανίδα», όπως λέει η ίδια.

Μεγαλωμένη στο δημιουργικό και πνευματικό πλαίσιο της Αναγέννησης του Χάρλεμ και εμπνευσμένη από τους συγχρόνους της, συμπεριλαμβανομένων των συγγραφέων Τζέιμς Μπάλντουιν και Αμίρι Μπαράκα, είναι η εικαστικός που με τολμηρή ματιά συνδυάζει προσωπικές αφηγήσεις, ιστορία και πολιτική «για να πω την ιστορία μου, ή μάλλον τη δική μου πλευρά της ιστορίας ως Αφροαμερικανίδα», όπως λέει η ίδια. Είναι από τις πρώτες γυναίκες καλλιτέχνιδες που αμφισβήτησαν τις αντιλήψεις για την αφροαμερικανική ταυτότητα και την ανισότητα των φύλων.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1960 η Ρίνγκολντ ταξίδεψε στην Ευρώπη. Δημιούργησε τους πρώτους πολιτικούς πίνακές της, The American People Series, από το 1963 έως το 1967, και είχε ατομικές της εκθέσεις στην γκαλερί Spectrum της Νέας Υόρκης.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, άρχισε να φτιάχνει έργα εμπνευσμένα από τα θιβετιανά τάνγκα, γλυπτά και μάσκες. Αν και η τέχνη της εμπνεύστηκε αρχικά από την αφρικανική τέχνη τη δεκαετία του 1960, μόλις στα τέλη της δεκαετίας του 1970 ταξίδεψε στη Νιγηρία και την Γκάνα για να δει την πλούσια παράδοση των μασκών που συνέχισαν να είναι η μεγαλύτερη επιρροή της.

Φέιθ Ρίνγκολντ: Η Αμερική ανακαλύπτει τα διάσημα παπλώματα μιας σπουδαίας εικαστικού Facebook Twitter
Πρόσφατα το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης απέκτησε την τοιχογραφία της "American People Series #20: Die" (1967). Faith Ringgold, American People Series #20: Die (1967) © Faith Ringgold / ARS, NY and DACS, London, courtesy ACA Galleries, New York 2021. Digital Image © The Museum of Modern Art/Licensed by SCALA / Art Resource, NY

Έφτιαξε το πρώτο της πάπλωμα, με τίτλο Echoes of Harlem, το 1980, σε συνεργασία με τη μητέρα της, Madame Willi Posey, που ήταν σχεδιάστρια μόδας. Τα παπλώματα ήταν προέκταση των τάνγκα της από τη δεκαετία του 1970. Ωστόσο, αυτοί οι πίνακες δεν ήταν μόνο με ύφασμα αλλά και καπιτονέ, ένα κολάζ υφάσματος με το οποίο δημιούργησε έναν νέο τρόπο ζωγραφικής, χρησιμοποιώντας το πάπλωμα ως ένα μοναδικό μέσο και με στυλ εντελώς δικό της, προσθέτοντας ακόμα και κείμενα.

Το πρώτο πάπλωμά της Ποιος φοβάται τη θεία Jemima;  δημιουργήθηκε το 1983 ως τρόπος δημοσίευσης των γραπτών της. «Υπάρχει τόση ελευθερία του λόγου, θα μπορούσα να γράψω ό,τι ήθελα στην τέχνη μου - κανείς δεν θα μπορούσε να με σταματήσει» έχει πει. Αυτά τα έργα υφαίνουν εικόνα και κείμενο, στην παράδοση του καπιτονέ που μεταδόθηκε μέσω των γυναικών της οικογένειάς της από την προ-προγιαγιά της που γεννήθηκε σκλάβα.

Ως συγγραφέας η Ρίνγκολντ είδε τα παιδικά βιβλία της να κάνουν χιλιάδες εκδόσεις και έχει κερδίσει πάνω από είκοσι βραβεία. Έχει εικονογραφήσει μέχρι σήμερα δεκαεπτά παιδικά βιβλία.

Φέιθ Ρίνγκολντ: Η Αμερική ανακαλύπτει τα διάσημα παπλώματα μιας σπουδαίας εικαστικού Facebook Twitter
Η Φέιθ Ρίνγκολντ φωτογραφίζεται μπροστά σε έργο της το 2013. Φωτο: Jacquelyn Martin / AP

Στη δεκαετία του 1970, η δουλειά της αγκάλιασε τον φεμινισμό καθώς ηγήθηκε διαδηλώσεων έξω από τα μουσεία της Νέας Υόρκης, απαιτώντας ισότιμη εκπροσώπηση φύλου και φυλής σε εκθέσεις, σχεδίασε πολιτικές αφίσες και συνδιοργάνωσε το People’s Flag Show, για το οποίο συνελήφθη.

Από τις στέγες του Χάρλεμ και τα τζαζ κλαμπ μέχρι το γεμάτο γκράφιτι μετρό της Νέας Υόρκης, τα παπλώματα της Ρίνγκολντ γιορτάζουν και απηχούν τη μαχητικότητα και την αισιοδοξία της καθώς οι πολιτισμικές υποθέσεις και οι προκαταλήψεις εξακολουθούν να υφίστανται, κάτι που κάνει το έργο της εξαιρετικά επίκαιρο και σήμερα.

Φέιθ Ρίνγκολντ: Η Αμερική ανακαλύπτει τα διάσημα παπλώματα μιας σπουδαίας εικαστικού Facebook Twitter
“American People Series #19". Γραμματόσημο των ΗΠΑ για τον εορτασμό της Μαύρης Δύναμης (1967). Faith Ringgold/Artists Rights Society (ARS), New York; ACA Galleries, New York
Φέιθ Ρίνγκολντ: Η Αμερική ανακαλύπτει τα διάσημα παπλώματα μιας σπουδαίας εικαστικού Facebook Twitter
"Slave Rape #1: Fear Will Make You Weak", 1972. © 2021 Faith Ringgold / Artists Rights Society (ARS), New York, Courtesy ACA Galleries, New York Φωτο: Ron Amstutz
Φέιθ Ρίνγκολντ: Η Αμερική ανακαλύπτει τα διάσημα παπλώματα μιας σπουδαίας εικαστικού Facebook Twitter
"Slave Rape #2: Run You Might Get Away", 1972. © 2021 Faith Ringgold / Artists Rights Society (ARS), New York, Courtesy ACA Galleries, New York Φωτο: Ron Amstutz
Φέιθ Ρίνγκολντ: Η Αμερική ανακαλύπτει τα διάσημα παπλώματα μιας σπουδαίας εικαστικού Facebook Twitter
"American People Series #4: The Civil Rights Triangle", 1963. © 2019 Faith Ringgold / Artists Rights Society (ARS), New York, Courtesy ACA Galleries, New York. Φωτο: Ron Amstutz
Φέιθ Ρίνγκολντ: Η Αμερική ανακαλύπτει τα διάσημα παπλώματα μιας σπουδαίας εικαστικού Facebook Twitter
"The Flag is Bleeding #2" (American Collection #6), 1997. © 2021 Faith Ringgold / Artists Rights Society (ARS), New York, Courtesy ACA Galleries, New York
Φέιθ Ρίνγκολντ: Η Αμερική ανακαλύπτει τα διάσημα παπλώματα μιας σπουδαίας εικαστικού Facebook Twitter
"Who’s Afraid of Aunt Jemima?", 1983. © Faith Ringgold / Artists Rights Society (ARS), New York, Courtesy ACA Galleries, New York
Φέιθ Ρίνγκολντ: Η Αμερική ανακαλύπτει τα διάσημα παπλώματα μιας σπουδαίας εικαστικού Facebook Twitter
"Change 3: Faith Ringgold’s Over 100 Pound Weight Loss Performance Story Quilt", 1991. © 2021 Faith Ringgold / Artists Rights Society (ARS), New York, Courtesy ACA Galleries, New York. Φωτο: Ron Amstutz
Φέιθ Ρίνγκολντ: Η Αμερική ανακαλύπτει τα διάσημα παπλώματα μιας σπουδαίας εικαστικού Facebook Twitter
Faith Ringgold, “Tar Beach #2” (1990). Faith Ringgold/Artists Rights Society (ARS), New York; ACA Galleries, New York
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Έιμι Σέραλντ: Η αγαπημένη ζωγράφος της Αμερικής και τα νέα έργα της

Εικαστικά / Έιμι Σέραλντ: Η αγαπημένη ζωγράφος της Αμερικής και τα νέα έργα της

«Ζωγραφίζω Αμερικανούς και λέω ιστορίες της Αμερικής με τα έργα μου»: Η περίπτωσή της Αφροαμερικανής εικαστικού που φιλοτέχνησε το πορτρέτο της Μισέλ Ομπάμα δεν περνά απαρατήρητη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πάουλα Ρέγκο: Μια φεμινίστρια και τα τολμηρά έργα της για τις αμβλώσεις στην Tate Britain

Εικαστικά / Πάουλα Ρέγκο, η εικαστικός που άλλαξε ριζικά τον τρόπο που βλέπουμε τις γυναίκες

Η βίαιη, άσεμνη, ωμή απεικόνιση των γυναικών στο έργο της έδειχνε τη φυσική και πραγματική θέση των γυναικών σε έναν κόσμο όπου συνήθως απεικονίζεται ο εξιδανικευμένος τύπος της, κυρίαρχος τόσο στο μυαλό όσο και στον τρόπο που την αποδίδουν οι άντρες καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Εικαστικά

Fall Preview 2021 / 20 εκθέσεις και ένα μεγάλο εικαστικό γεγονός που ξεκινούν προσεχώς

Με μια άλλου είδους ψυχραιμία και αυτοπεποίθηση απέναντι στην πανδημία, ο κόσμος της τέχνης προγραμματίζει για τη νέα σεζόν έναν εντυπωσιακό αριθμό εκθέσεων που υπόσχονται πλήρη εκτόνωση και αποβολή του συνδρόμου στέρησης που βιώσαμε πέρυσι.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γκρέτε Στερν: Η φωτογράφος που έκανε τέχνη τα όνειρα και τις φαντασιώσεις των γυναικών

Φωτογραφία / Γκρέτε Στερν: Η φωτογράφος που έκανε τέχνη τα όνειρα και τις φαντασιώσεις των γυναικών

Το Βούπερταλ, η βιομηχανική πόλη της Γερμανίας που έγινε διάσημη από την Πίνα Μπάους, γέννησε και μια από τις σπουδαιότερες φωτογράφους, την Γκρέτε Στερν, που αργότερα έκανε την Αργεντινή δεύτερη πατρίδα της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Εικαστικά / Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Μια διεθνής έκθεση με 241 φωτογραφίες, που μέχρι πρόσφατα δεν είχαν δει το φως δημοσιότητας και αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές της ζωής της πιο διάσημης ζωγράφου του 20ού αιώνα, κάνει στάση το φθινόπωρο στη συμπρωτεύουσα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής

Εικαστικά / Πώς διαφήμιζε η Ελλάδα τον εαυτό της στο εξωτερικό από το ’30 έως το ’60;

Μια σειρά αφισών του ΕΟΤ, σε μια έκθεση που φιλοξενείται στην οικία Λαζάρου Κουντουριώτη, αποκαλύπτει τις πρώτες απόπειρες και τα αρχικά βήματα του ελληνικού τουρισμού, με την υπογραφή σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Εικαστικά / Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Έχει βοσκήσει πρόβατα, έχει πουλήσει κουλούρια και έχει δουλέψει στην οικοδομή, μέχρι που αποφάσισε ότι το μόνο που ήθελε να γίνει είναι καλλιτέχνης. Τελικά, εξελίχθηκε σε έναν από τους κορυφαίους και διεθνώς αναγνωρισμένους Έλληνες δημιουργούς. Ο πρώην πρύτανης της ΑΣΚΤ είναι άνθρωπος από σπάνια πάστα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Εικαστικά / «Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Μια μεγάλη έκθεση στο Σικάγο εξετάζει την γκέι ταυτότητα ως ιστορικό φαινόμενο μέσα από 300 έργα που δημιουργήθηκαν κυρίως στην περίοδο μεταξύ του 1869, όταν δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά η λέξη «ομοφυλόφιλος», και του 1939
THE LIFO TEAM
Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Εικαστικά / Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Σε μια σειρά έργων που παρουσιάζει το θαύμα της ανθοφορίας των λουλουδιών και των φυτών, μια από τις πιο αξιοσέβαστες καλλιτέχνιδες της Σουηδίας στρέφεται σε έναν κόσμο ομορφιάς, γαλήνης και ισορροπίας για να αποκαλύψει αλήθειες για την ανθρώπινη κατάσταση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ