Ο Σόντερμπεργκ αποκαλύπτει τι του έλεγαν όλοι για την πανδημία όταν γύριζε το Contagion

Ο Σόντερμπεργκ αποκαλύπτει τι του έλεγαν όλοι για την πανδημία όταν γύριζε το Contagion Facebook Twitter
0

Σχεδόν δέκα χρόνια μετά το Contagion του Στίβεν Σόντερμπεργκ, o σκηνοθέτης πέρασε τις ημέρες της καραντίνας που επέβαλε ο κορωνοϊός, γράφοντας το σενάριο για το σίκουελ της ταινίας Sex, Lies and Videotape (Σεξ, Ψέματα και Βιντεοταινίες), αλλά όλοι πλέον ρωτάνε κάτι για το θρίλερ που χαρακτηρίστηκε «προφητικό»

Το φιλμ Contagion γνώρισε φέτος στιγμές δόξας με το ξέσπασμα της πανδημίας και αυτό που πολλοί θέλουν να γνωρίζουν είναι πώς προέβλεψε το 2011 - συχνά με τρομακτική ακρίβεια- την τρέχουσα πανδημία.

Το Contagion έγινε θρύλος σήμερα καθώς περιλαμβάνει προφητικές σκηνές που απεικονίζουν την τωρινή κατάσταση σε όλο τον κόσμο με εφαρμογή καραντίνας, άδειους δρόμους, χάος σε σούπερ-μάρκετ, χώρες να κλείνουν τα σύνορα και μια από τις αφίσες της ταινίας στο IMDb να λέει: «Μην μιλάς σε κανέναν, μην αγγίζεις κανέναν».

 

Ο Σόντερμπεργκ είχε πει σε συνέντευξή του το 2011 ότι το να γυρίσει το Contagion τον έκανε να συνειδητοποιήσει ότι μια πραγματική πανδημία θα ήταν αναπόφευκτη. Τότε βέβαια η πρόβλεψη αυτή δεν ήταν παρά μια θεωρία. Μιλώντας στους Los Angeles Times αυτήν την εβδομάδα, επανέλαβε πως η τρέχουσα πανδημία δεν τον εκπλήσσει στο ελάχιστο.

«Όλοι οι ειδικοί με τους οποίους μιλήσαμε όταν ετοιμάζαμε αυτήν την ταινία, όταν τους ρωτήσαμε πώς θα ξεκινήσει η επόμενη πανδημία, έλεγαν για μια "υγρή αγορά" (wet market) στην Ασία και πως πιθανότατα μια νυχτερίδα θα έπαιζε ρόλο. Κυριολεκτικά όλοι. Πριν από δέκα- έντεκα χρόνια. Δεν είναι λοιπόν έκπληξη», είπε.

Αν και το Contagion είχε προετοιμάσει τον σκηνοθέτη για το πώς θα ερχόταν μια παγκόσμια πανδημία στον πραγματικό κόσμο, αυτό που δεν έκανε, ήταν να τον προετοιμάσει για την ανθρώπινη απάντηση. Όπως εξήγησε ο Σόντερμπεργκ, «Είναι συναρπαστικό να βλέπουμε τις πτυχές αυτής της αφήγησης που δεν σκεφτήκαμε. Η κοινωνιολογική συμπεριφορά, ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι συμπεριφέρθηκαν ως άτομα, ως κράτη, ως χώρες - ήταν πραγματικά συναρπαστικό».

«Μεγάλος μέρος της συναρπαστικής ανθρώπινης συμπεριφοράς δεν το σκεφτήκαμε καν όταν το κάναμε αυτό», πρόσθεσε ο σκηνοθέτης. «Είναι απλώς μια υπενθύμιση για το πόσο βαθιά παράλογοι είμαστε. Όταν βρισκόμαστε απέναντι σε κάποιο είδος απειλής φόβου, γινόμαστε βαθιά παράλογοι. Είναι τρελό να είσαι μάρτυρας μιας τέτοιας κατάστασης».

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πούλιτζερ Λογοτεχνίας: Ο Πέρσιβαλ Έβερετ κέρδισε το βραβείο για το μυθιστόρημα «James» – Η ανατρεπτική ματιά στον Χάκλμπερι Φιν

Πολιτισμός / Πούλιτζερ Λογοτεχνίας: Ο Πέρσιβαλ Έβερετ κέρδισε το βραβείο για το μυθιστόρημα «James»

Ο Percival Everett τιμήθηκε με το βραβείο Πούλιτζερ για το «James», μια ανατρεπτική επαναφήγηση του «Χακλμπερι Φιν» από την οπτική του Τζιμ - Το μυθιστόρημα έχει ήδη σαρώσει τα λογοτεχνικά βραβεία των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
«Φωνές Δικαίωσης»: Το ντοκιμαντέρ για τη χρόνια κακοποίηση ανήλικων αθλητριών παρουσιάζεται απόψε στο κοινό

Πολιτισμός / «Φωνές Δικαίωσης»: Το ντοκιμαντέρ για τη χρόνια κακοποίηση ανήλικων αθλητριών παρουσιάζεται απόψε στο κοινό

Το ηχητικό ντοκιμαντέρ που διακρίθηκε στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης καταγράφει το τραύμα, τον αγώνα και τη δικαίωση των θυμάτων κακοποίησης του προπονητή Τάε Κβο Ντο στην Ηλιούπολη
LIFO NEWSROOM
Πέθανε ο θρυλικός σκηνοθέτης της όπερας Pierre Audi σε ηλικία 67 ετών

Πολιτισμός / Πέθανε ο θρυλικός σκηνοθέτης της όπερας Pierre Audi σε ηλικία 67 ετών

Ο κορυφαίος Γαλλο-Λιβανέζος καλλιτεχνικός διευθυντής, επιμελητής και σκηνοθέτης υπήρξε απόλυτα αφοσιωμένος στην τέχνη του και άφησε ένα ανεξίτηλο αποτύπωμα στον κόσμο της όπερας, της μουσικής και του θεάτρου.
LIFO NEWSROOM
Η «Ανδρομάχη» της Μαρίας Πρωτόπαππα στην Επίδαυρο

Πολιτισμός / Η «Ανδρομάχη» της Μαρίας Πρωτόπαππα στην Επίδαυρο

Στη δραματουργική και σκηνοθετική προσέγγιση της «Ανδρομάχης» από τη Μαρία Πρωτόπαππα, η Ερμιόνη και η Ανδρομάχη αντιπροσωπεύουν τα ιδεώδη των χωρών τους, ενώ ο Μενέλαος και ο Πηλέας την πολιτική και την εξουσία
LIFO NEWSROOM