Όλγα Χατζηδάκη

Όλγα Χατζηδάκη Facebook Twitter
0
Σε ποιους χώρους έγινε η παρουσίαση;

Στη Διπλάρειο Σχολή, στο Μουσείο Ελευθερίου Βενιζέλου και στο Πάρκο Ελευθερίας. Η μεγάλη έκπληξη είναι η Διπλάρειος, ένας γιγαντιαίος χώρος, ορόσημο μιας τεχνικής και βιοτεχνικής περιόδου, για πρώτη φορά σε κοινή θέα.

 

Τι περιελάμβανε η παρουσίαση που είδες;

Έργα ιστορικά και σύγχρονα, δουλειές φοιτητών, αρχειακό και readymade υλικό των σχολών της Διπλαρείου, μόνιμα εκθέματα των χώρων, αντίγραφα περιοδικών, ιστορίες του Αισώπου, μουσικά κομμάτια, έγγραφα και πολλών λογιών memorabilia. Κυρίως, περιελάμβανε την πεποίθηση ότι ετερόκλητα στοιχεία μπορούν πολύ οργανικά να συσχετιστούν.

 

Ποιο είναι το concept της φετινής μπιενάλε;

Η λογική της έκθεσης εξηγείται μια χαρά στο Δελτίο Τύπου. Το πραγματικό, όμως, concept είναι σε άμεση συνάφεια με το περιβάλλον τοπίο, άρα ενεργοποιείται κατά την επίσκεψη. Η κεντρική έκθεση στη Διπλάρειο δεν είναι μονάχα τα εκθέματα, είναι το ίδιο το κτίριο, με το παρελθόν και τις ιδιαιτερότητές του, και οι άπειρες όψεις της πόλης εντός του κτιρίου (πλατεία Θεάτρου, Βαρβάκειος Αγορά, μνημεία, πολυκατοικίες, κάτοικοι, μετανάστες). Η έκθεση είναι μια διαρκής μεταφορά.

 

Υπήρχε κάποιο έργο που να ξεχώρισες;

Υπάρχουν πολλά ξεχωριστά έργα. Μου άρεσε ιδιαίτερα ένα ασπρόμαυρο φωτογραφικό πολύπτυχο του Γιάννη Θεοδωρόπουλου («Ιωάννης ο Βίαιος»), η εγκατάσταση από θρανία της ομάδας Under Construction («Exit»), οι ζωηρές ακουαρέλες του Γαλάνη, τ’ ακρυλικά παντζούρια του Κατζουράκη, τo σβησμένο σε καμβά «Hommage aux murs d’ Athènes» του Βλάση Κανιάρη, η ασπρόμαυρη αργυροτυπία ανώνυμου καλλιτέχνη «Untitled» (Albania) και ο «Θάνατος του Μάρκου Μπότσαρη», έργο του Θεόφιλου σε ξύλο, του 1823. Το πραγματικά ξεχωριστό για μένα είναι ότι είδα μία επιμελητική θέση ικανή ν’ αφήσει το στίγμα της όσον αφορά τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τις εκθέσεις. Υπάρχει μία σημαντική χειρονομία εδώ, ένα πλαίσιο αφομοίωσης της πρόσφατης και τρέχουσας ιστορίας με συνείδηση κι ευαισθησία. Επιτέλους!

TV & Media
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανθή Βούλγαρη: «Είναι σοβαρό» - Θα κινηθεί νομικά για επεξεργασμένες φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν με το παιδί της

TV & Media / Ανθή Βούλγαρη: «Είναι σοβαρό» - Θα κινηθεί νομικά για επεξεργασμένες φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν με το παιδί της

«Φαντάσου τι μπορεί να είχε γίνει αν είχα δείξει το πρόσωπο του μωρού, τι θα γινόταν και που θα μπορούσε να παίξει» ανέφερε μεταξύ άλλων η γνωστή δημοσιογράφος
THE LIFO TEAM
Eurovision 2026: «Δεν έχει θέση στο ράφι μου» - To Nemo επιστρέφει το τρόπαιο σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το Ισραήλ

TV & Media / Eurovision 2026: «Δεν έχει θέση στο ράφι μου» - To Nemo επιστρέφει το τρόπαιο σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το Ισραήλ

Το βίντεο και η ανάρτηση του νικητή της Eurovision 2024, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την απόφαση της EBU να επιτρέψει στο Ισραήλ να συμμετάσχει στον διαγωνισμό του 2026
THE LIFO TEAM
Αρναούτη για τροχαίο Παντελίδη: «Καρφώθηκε σίδερο στον πνεύμονα μου, έσπασαν τα πλευρά μου, ήμουν κατασφαγμένη»

TV & Media / Αρναούτη για τροχαίο Παντελίδη: «Καρφώθηκε σίδερο στον πνεύμονα μου, έσπασαν τα πλευρά μου, ήμουν κατασφαγμένη»

«Βγήκε μία απόφαση που ήταν κατάφωρα άδικη» ξεκαθαρίζει στις πρώτες της δηλώσεις μετά την εκδίκαση της υπόθεσης των αποζημιώσεων για το τροχαίο δυστύχημα
LIFO NEWSROOM