Τι εξοργίζει τόσο στο coming out του Κέβιν Σπέισι

Τι εξοργίζει τόσο στο coming out του Κέβιν Σπέισι Facebook Twitter
15

Τι διδάσκει ο Κέβιν Σπέισι στο Masterclass, ένα πραγματικό εργαστήριο υποκριτικής με το οποίο συνεργάζονται τιτάνες του Χόλιγουντ, μεταξύ των οποίων ο Ντάστιν Χόφμαν, ο Μάρτιν Σκορτσέζε, ο Σάμιουελ Τζάκσον, σημαντικοί θεατρικοί συγγραφείς και σεναριογράφοι, αλλά και αστέρες της τηλεόρασης; Ο Σπέισι διδάσκει χειρισμό - το πώς να βγαίνει κανείς νικητής (ή νικήτρια) από μία οντισιόν, πώς να φεύγει έχοντας εξασφαλίσει έναν ρόλο. Ως καθηγητής, όπως αναφέρουν στα σχόλια τους σπουδαστές υποκριτικής του Masterclass, είναι σκληρός, εξοντωτικός, όχι δίκαιος, αλλά χαρισματικός, ξέρει να εκμαιεύει από τον ηθοποιό ό,τι καλύτερο έχει να δώσει. Πόσο κοστίζουν τα μαθήματα μαζί του; Σχετικά φθηνά - 90 δολάρια τον χρόνο για να παρακολουθεί κανείς μόνο το μάθημα του, 180 για απεριόριστη πρόσβαση στον θησαυρό γνώσεων των ανθρώπων της σχολής. Αλλά οι σπουδαστές (μέχρι χθες τουλάχιστον) ήθελαν εκείνον: έχει μέθοδο, έχει πρόγραμμα, μοιάζει αυθόρμητος και χαλαρός, αλλά δεν έχεις ιδέα πότε θα "χτυπήσει", όλα είναι αυθορμήτως προμελετημένα. 

 Αν για κάτι κατηγορείται από χθες ο Σπέισι πέρα από τη σεξουαλική παρενόχληση ενός νεαρού ηθοποιού είναι για την προσπάθεια του να χειραγωγήσει τα Μέσα και την κοινή γνώμη. Να σκεπάσει την καταγγελία με ένα τέχνασμα, να κάνει αντιπερισπασμό και να χειριστεί το σκάνδαλο.

Μετά τα χθεσινά, ακόμη κι αν δεν θέλει κανείς να κάνει τον συσχετισμό, περίτρανα προκύπτει ότι ο ηθοποιός όλον αυτόν τον καιρό δεν έπαιζε, δεν υποδυόταν, δεν κατέβαλε καμία προσπάθεια ως μετρ μανιπουλαρίσματος στο House of Cards, ήταν απλώς ο εαυτός του, κάποιος που δεν αφήνει τίποτα στην τύχη, που θα παίξει με το μυαλό και τις συνειδήσεις του κόσμου, προκειμένου να βγει, κατά το κοινώς λεγόμενον, λάδι. Από χθες ο Guardian και όλα τα σοβαρά Μέσα ενημέρωσης τoύ επιτίθενται ανελέητα για όλους τους σωστούς λόγους. Για το τέχνασμα (που υποτιμά συνολικά τη LGBTQ+ και τους αγώνες της), για τις προσεκτικά επιλεγμένες λέξεις, για την άπειρη πονηρία στην επιλογή των επιχειρημάτων, για το όψιμο coming out, το καθόλου επώδυνο, που εδώ χρησιμοποιείται ως σανίδα σωτηρίας, για τον κόπο του να αναδυθεί σοβαρός και στιβαρός, τη στιγμή που είναι στα γόνατα στο μέσο ενός mediaκού τσίρκου. Προφανώς και θυμόταν το περιστατικό με τον ανήλικο τότε ηθοποιό, προφανώς και ήταν έτοιμος, μόνο που υπολόγισε χωρίς τα αντανακλαστικά των media. 

(Απλώς, ας σημειωθεί κάπου εδώ, ότι το εξοργιστικό σημείωμα που αναρτήθηκε τόσο στο Twitter όσο και στο Facebook του ηθοποιού, λίγες ώρες μετά διαδέχθηκε νέα ανάρτηση που διαφήμιζε την υποψηφιότητα της σειράς House of Cards στα φετινα Εmmys..! Οι αντιδράσεις κάτω από την ανάρτηση; Υβριστικές, απαξιωτικές, συντριπτικές, καθώς ο κόσμος δεν βλέπει πια τον καλλιτέχνη, αλλά τον παιδόφιλο που προσπαθεί να ξεφύγει).

Δεν είναι, όμως, εκεί το θέμα και δεν είναι καινούριο το φαινόμενο, απλώς ξενίζει επειδή πρόκειται για αστέρα του εξωτερικού, μεγαλωμένο στα βήματα μιας σχολής θεατρικών ηθοποιών που δεν ντράπηκαν στιγμή για την σεξουαλική τους κατεύθυνση. Μοιάζει τώρα σχεδόν ύβρις η σύγκριση του πριν από λίγο καιρό με τον τεράστιο Ίαν ΜακΚέλεν, που το θάρρος του έχτισε σχολή χαρακτήρων, όχι απλώς επαγγελματιών. Ο Σπέισι ανήκε μέχρι χθες στο στρατόπεδο της ερμητικής σιωπής που -μοιραία- γίνεται σεβαστή, όταν το πρόσωπο που την επιλέγει, εμπνέει αντιστοίχως σεβασμό. Ο τρόπος που χειρίστηκε την καταγγελία, επίσης από χθες, αποκαλύπτει ότι επρόκειτο για τη σιωπή της βιτρίνας,  την παθογένεια που βασανίζει τη βιομηχανία του θεάματος (και τη διαφορετικότητα) σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου. 

Μπορεί να μην είναι η επιθετική βιτρίνα, η απροκάλυπτη, η θορυβώδης, αυτή που περιβάλλει εκείνα για τα οποία βοά ο τόπος, αλλά σκεπάζονται με πληρωμένους γάμους, εγκυμοσύνες και παιδιά (και η Ελλάδα έχει εμπειρία από αυτά). Είναι μια άλλη πιο μοχθηρή και ανήθικη, που αφήνει hints, αλλά δεν σπάει ποτέ, που προκαλεί, αλλά μόνο όταν δεν κοιτάει κανείς. 

Δεν είναι υποχρέωση το coming out, κάτι που πρέπει ή δεν πρέπει να κάνει κανείς. Είναι προσωπική επιλογή. Ωστόσο, στην περίπτωση των επωνύμων, όταν συμβαίνει, είναι μάθημα και οδός, είναι προτροπή θάρρους. Όταν μετατρέπεται σε άσο στο μανίκι, κίνηση εντυπωσιασμού ή σανίδα σωτηρίας από ένα σκάνδαλο είναι πισωγύρισμα για όλους και προσωπικός ευτελισμός.

Το σκεπτικό είναι το πιο χυδαίο σημείο στην περίπτωση του Κέβιν Σπέισι, ο Φράνσις Άντεργουντ που, τελικά είναι πραγματικό πρόσωπο και όχι fiction χαρακτήρας. Πιο οργανωμένος στο έγκλημα, πιο μεθοδικός στη δράση, πιο χειριστικός στην αιτιολόγηση και την αντιμετώπισή του, τόσο -που αν και με μία μόνο καταγγελία στην πλάτη- κάνει τον απεχθή Χάρβεϊ Γουαϊνστάιν να μοιάζει με σεξομανές γατάκι... 

Lgbtqi+
15

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

*Αναγνωρίζωντας σε σένα τον ωραιότερο ευατό σου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Αναγνωρίζοντας σε σένα τον ωραιότερο εαυτό σου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Ο θάνατος του Διονύση Σαββόπουλου δεν ήταν απλώς ένα πολιτισμικό γεγονός. Ήταν η τελετή λήξης ενός αιώνα που πίστεψε πως η Ελλάδα μπορούσε να εξηγηθεί μέσα από τους μύθους της. Αυτό το πολυπόστ της ΟΑΣΗΣ χαρτογραφεί τη χώρα που επέμενε να υπάρχει μέσα του, από τις εθνικές κηδείες των ’90s μέχρι τη διάχυτη queer Ελλάδα του 2025, από τον Bowie και τη Μελίνα μέχρι τα σημερινά queer σώματα που χορεύουν μέσα σε pixels και φως. Μια αφήγηση για το πένθος, τη μνήμη και την επιμονή μιας χώρας να επιβιώνει μέσα από τη συγκίνηση.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
*Η θαυμάσια απειλή του να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Η θαυμάσια απειλή τού να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Η θεία Σταματίνα είπε intersex και η Ελλάδα σώπασε για ένα δευτερόλεπτο, όσο χρειάζεται για να αλλάξει εποχή. Ο Γιώργος Καπουτζίδης δεν έκανε επανάσταση, έκανε κάτι πιο σπάνιο: έμαθε σ’ ένα έθνος να μιλά με τρυφερότητα. Κι αυτό, σε μια χώρα που ακόμη συγχέει τη φωνή με τη βία, είναι σχεδόν θαύμα.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Athens Pride 2022 / Explainer: Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Το γράμμα «Ι» στο αρκτικόλεξο ΛΟΑΤΚΙ+ αντιστοιχεί σε υγιή ανθρώπινα σώματα που μέχρι σήμερα συχνά παθολογικοποιούνται και υποβάλλονται σε επεμβάσεις «κανονικοποίησης» φύλου ερήμην τους. Η Intersex Greece εξηγεί τον όρο, τις δυσκολίες και τις διακρίσεις που αντιμετωπίζουν τα ίντερσεξ άτομα στην Ελλάδα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
*Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Σε έναν κόσμο που φοβάται τη σιωπή, η ΟΑΣΗ επιμένει να μιλά με ευαισθησία. Δέκα κείμενα–καθρέφτες, από τη Θεία Σταματίνα ως τον Sorour Darabi, για το βλέμμα που δεν ωραιοποιεί, παρατηρεί.Για την ατέλεια που γίνεται φως, και για το queer που επιβιώνει μέσα στην τρυφερότητα.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Το νέο πολυποστ του Πάνου Μιχαήλ παρακολουθεί το δάκρυ, την έκθεση και την επιείκεια ως μορφές αισθητικής πίστης. Από τον οίκο Dior μέχρι το Eye Filmmuseum του Άμστερνταμ, κι από τα Instagram ban του Slava Mogutin ως την επιμονή της ομορφιάς στο έργο του Παπαϊωάννου, η ΟΑΣΗ σκιαγραφεί τη νέα ηθική του φωτός: πώς η τέχνη, η μόδα και το queer βλέμμα συναντιούνται στην πιο ανθρώπινη τους στιγμή τη στιγμή που ραγίζουν.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
«Στο θέατρο ο κόσμος θέλει να βλέπει άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

Οι Άλλοι / «Στο θέατρο θέλουν να βλέπουν άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Βασίλης Βηλαράς μιλά για τη σιωπηλή βία των εφηβικών του χρόνων, την αγωνία των γκέι αντρών στη σκηνή, τη φοβική βιομηχανία του θεάτρου και την ανάγκη να μείνουμε άνθρωποι σε μια εποχή που όλα ξεχνιούνται γρήγορα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

Από τον ποταμό της Baarn μέχρι το φιλί στις «Σέρρες», κι από το βλέμμα–countdown του Ren Hang μέχρι τη φάρσα του Μίστερ Μπούτια, η ΟΑΣΗ καταγράφει τα queer ραγίσματα που δεν έγιναν ποτέ ιδιωτικά. Dickpics, cult σώματα, drag spoof βιντεάκια, καμπαρέ φωνές, τηλεοπτικά taboos· όλα στην ίδια καμπύλη: γέλιο, καύλα, πληγή, ανάσα. Το ripology του queer δεν είναι θεωρία· είναι ο ανυπεράσπιστος καημός που μας κρατάει ζωντανούς.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Κάθε τρελό παιδί/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / *Κάθε τρελό παιδί/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Η ελληνική ψυχανάλυση κρύβει ακόμα τα queer σώματα στις σκιές: από τα τηλεοπτικά δικαστήρια της Τατιάνας μέχρι τα hashtags των θεραπευτών–influencers. Σπαράγματα μνήμης, media τραύματος και επιβίωσης συνθέτουν μια ιστορία που ποτέ δεν ειπώθηκε ολόκληρη.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Οι εκδόσεις που απευθύνονται στο LGBTQ+ κοινό αντιμετωπίζουν διακρίσεις από τους διαφημιστές, προειδοποιούν οι εκδότες

Διεθνή / Τα περιοδικά που απευθύνονται στο LGBTQ+ κοινό αντιμετωπίζουν διακρίσεις από τους διαφημιστές, προειδοποιούν οι εκδότες

Η αντι-DEI εκστρατεία στις ΗΠΑ και οι διαφημιστές που αποφεύγουν να συνεργαστούν με τα έντυπα που απευθύνονται στην LGBTQ+ κοινότητα και άλλες μειονότητες
LIFO NEWSROOM