Γιατί η διεθνής trans κοινότητα υιοθέτησε το emoji του αστακού για την εκπροσώπησή της;

Γιατί η διεθνής trans κοινότητα υιοθέτησε το emoji του αστακού για την εκπροσώπησή της; Facebook Twitter
Η trans κοινότητα θα υιοθετήσει το emoji του αστακού μέχρι να λάβει το δικό της επίσημο σύμβολο.
0

Τα emojis είναι στο μυαλό των περισσότερων ένας εύκολος, άμεσος και διασκεδαστικός τρόπος γρήγορης επικοινωνίας. Όταν όμως μιλάμε για ανθρώπινα δικαιώματα και ίση εκπροσώπηση των μειονοτήτων, τότε προφανώς το ζήτημα γίνεται πιο περίπλοκο και σοβαρό.

Το 2015 τέθηκε για πρώτη φορά το συγκεκριμένο θέμα στο τραπέζι, όταν κυκλοφόρησαν παραλλαγές με όλες τις πιθανές αποχρώσεις δέρματος για τα emojis που απεικονίζουν ανθρώπινες φιγούρες, καθώς μέχρι τότε ήταν αποκλειστικά λευκές.

Ακολούθησαν πολλές προσθήκες, από το έφηβο κορίτσι που φορά χιτζάμπ, μέχρι κοκκινομάλλικα ή σγουρομάλλικα πρόσωπα, ενώ το πιο πρόσφατο update για τα iPhones περιλάμβανε όχι και τόσο απαραίτητα εικονίδια, όπως η μάλλινη μπάλα και ο αστακός. 

Διαθέτουμε πλέον ένα emoji αστακό, επειδή το κοινό «μπερδευόταν και εκνευριζόταν» με το να χρησιμοποιεί αντί του αστακού το emoji για τη γαρίδα ή το καβούρι. Σίγουρα η ορατότητα της trans κοινότητας είναι σημαντικότερη από ένα καρκινοειδές; 

Ηχηρή απουσία: φυσικά η σημαία της trans υπερηφάνειας. Η λίστα περιλαμβάνει μέχρι και την πειρατική σημαία, αλλά όχι το σύμβολο που έχει καθιερωθεί για την εκπροσώπηση των trans ατόμων μέσα στην LGBT κοινότητα. Μεγάλο χτύπημα για όσους μάχονται για καθολική εκπροσώπηση καθώς το αίτημα για σχετικό emoji υπάρχει εδώ και καιρό.

Η ακτιβίστρια και συγγραφέας Charlie Craggs, γνωστή για το πρότζεκτ «Nail Transphobia» αναφέρει: «To emoji για την trans σημαία είναι ένα από αυτά που ζητούν οι περισσότεροι. Απορρίπτεται από το πάνελ της Unicode που αποφασίζει γι' αυτά εδώ και τρία χρόνια, παρά τις πολλές σχετικές προτάσεις.

»Διαθέτουμε πλέον ένα emoji αστακό, επειδή το κοινό "μπερδευόταν και εκνευριζόταν" με το να χρησιμοποιεί αντί του αστακού το emoji για τη γαρίδα ή το καβούρι. Σίγουρα η ορατότητα της trans κοινότητας είναι σημαντικότερη από ένα καρκινοειδές;». 

Γιατί η διεθνής trans κοινότητα υιοθέτησε το emoji του αστακού για την εκπροσώπησή της; Facebook Twitter
Η trans σημαία. Φωτό από το Flickr του Ted Eytan

Για τον λόγο αυτό, η Craggs αποφάσισε να τρέξει την καμπάνια #clawsoutfortrans με σκοπό την υιοθέτηση του emoji αστακού, ώστε να διαμαρτυρηθούν για την έλλειψη του trans emoji. (Fun fact: στους αστακούς απαντάται ο ερμαφροδιτισμός, δηλαδή στο ίδιο άτομο θηλυκό και αρσενικό αναπαραγωγικό σύστημα). «Θα το υιοθετήσουμε ως δικό μας σύμβολο μέχρι να λάβουμε ένα επίσημο trans emoji» δηλώνει η Craggs.

Οποιοσδήποτε μπορεί να προτείνει την προσθήκη ενός νέου emoji, όμως η διαδικασία περιλαμβάνει μια γραπτή κατάθεση πρότασης στην Κοινοπραξία της Unicode, όπου πρέπει να περιγράφεται γιατί υπάρχει αυτή η ανάγκη. Το συγκεκριμένο συμβούλιο αποτελείται από εκπροσώπους τεχνολογικών κολοσσών όπως η Apple, η Google και το Facebook.

 

Το βίντεο της καμπάνιας #clawsoutfortrans

Αφού η πρόταση για την trans σημαία που κατατέθηκε από την εργαζόμενη στο δημιουργικό τμήμα της Google, Tea Uglow δεν έγινε δεκτή, ακόμα μία σχετική πρόταση είχε αποσταλεί τον Ιούλιο του 2017. 

O Ted Eytan, γιατρός που συνεργάστηκε για την αίτηση με την Bianca Rey από την οργανωτική επιτροπή του trans pride της Ουάσινγκτον, καθώς και με τη Monica Helms, τη δημιουργό της trans σημαίας, υποστηρίζουν πως δεν έχουν λάβει καμία απάντηση από τη Unicode για την πρότασή τους, πέρα από ένα email που ζητούσε επεξηγήσεις, στο οποίο απάντησαν.

Η Rey δηλώνει πως η ανάγκη συμπερίληψης της trans σημαίας στα emojis είναι επιτακτική, ειδικά μετά από τις πρόσφατες δηλώσεις του Ντόναλντ Τραμπ πως σκοπεύει να περιορίσει δραματικά τα δικαιώματα των trans. «Είναι ακόμα πιο σημαντικό να είμαστε ορατοί τώρα. Κάτι τόσο απλό όσο ένα emoji μπορεί να παίξει ρόλο ζωτικής σημασίας για τη διασύνδεση, την υποστήριξη και την παροχή βοήθειας σε όσους τη χρειάζονται και να εκφράσει το αίσθημα της συμπερίληψης και του ανήκειν».

Υποστηρίξτε την καμπάνια #clawsoutfortrans εδώ

Με πληροφορίες από Dazed.

Lgbtqi+
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

*Να γυρνάς προς το αληθινό αφού έχεις καεί από το ωραίο/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Να γυρνάς προς το αληθινό αφού έχεις καεί από το ωραίο/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Κάθε εποχή χτίζει τα φώτα της για να φωτίσει τον τρόμο της. Η Fruit Gillette τραγουδά μέσα απ’ το εργοτάξιο, η Vaginal Davis εισβάλλει στο μουσείο, ο Λάνθιμος αναζητά χαρά, ο Χόκνεϊ καπνίζει σαν να κρατά ακόμη το χρώμα του κόσμου. Ο Πάνος Μιχαήλ κοιτάζει την Ελλάδα όπως κοιτάς ένα φλας που σε τυφλώνει.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Αναγνωρίζωντας σε σένα τον ωραιότερο ευατό σου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Αναγνωρίζοντας σε σένα τον ωραιότερο εαυτό σου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Ο θάνατος του Διονύση Σαββόπουλου δεν ήταν απλώς ένα πολιτισμικό γεγονός. Ήταν η τελετή λήξης ενός αιώνα που πίστεψε πως η Ελλάδα μπορούσε να εξηγηθεί μέσα από τους μύθους της. Αυτό το πολυπόστ της ΟΑΣΗΣ χαρτογραφεί τη χώρα που επέμενε να υπάρχει μέσα του, από τις εθνικές κηδείες των ’90s μέχρι τη διάχυτη queer Ελλάδα του 2025, από τον Bowie και τη Μελίνα μέχρι τα σημερινά queer σώματα που χορεύουν μέσα σε pixels και φως. Μια αφήγηση για το πένθος, τη μνήμη και την επιμονή μιας χώρας να επιβιώνει μέσα από τη συγκίνηση.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
*Η θαυμάσια απειλή του να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Η θαυμάσια απειλή τού να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Η θεία Σταματίνα είπε intersex και η Ελλάδα σώπασε για ένα δευτερόλεπτο, όσο χρειάζεται για να αλλάξει εποχή. Ο Γιώργος Καπουτζίδης δεν έκανε επανάσταση, έκανε κάτι πιο σπάνιο: έμαθε σ’ ένα έθνος να μιλά με τρυφερότητα. Κι αυτό, σε μια χώρα που ακόμη συγχέει τη φωνή με τη βία, είναι σχεδόν θαύμα.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Athens Pride 2022 / Explainer: Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Το γράμμα «Ι» στο αρκτικόλεξο ΛΟΑΤΚΙ+ αντιστοιχεί σε υγιή ανθρώπινα σώματα που μέχρι σήμερα συχνά παθολογικοποιούνται και υποβάλλονται σε επεμβάσεις «κανονικοποίησης» φύλου ερήμην τους. Η Intersex Greece εξηγεί τον όρο, τις δυσκολίες και τις διακρίσεις που αντιμετωπίζουν τα ίντερσεξ άτομα στην Ελλάδα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
*Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Σε έναν κόσμο που φοβάται τη σιωπή, η ΟΑΣΗ επιμένει να μιλά με ευαισθησία. Δέκα κείμενα–καθρέφτες, από τη Θεία Σταματίνα ως τον Sorour Darabi, για το βλέμμα που δεν ωραιοποιεί, παρατηρεί.Για την ατέλεια που γίνεται φως, και για το queer που επιβιώνει μέσα στην τρυφερότητα.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Το νέο πολυποστ του Πάνου Μιχαήλ παρακολουθεί το δάκρυ, την έκθεση και την επιείκεια ως μορφές αισθητικής πίστης. Από τον οίκο Dior μέχρι το Eye Filmmuseum του Άμστερνταμ, κι από τα Instagram ban του Slava Mogutin ως την επιμονή της ομορφιάς στο έργο του Παπαϊωάννου, η ΟΑΣΗ σκιαγραφεί τη νέα ηθική του φωτός: πώς η τέχνη, η μόδα και το queer βλέμμα συναντιούνται στην πιο ανθρώπινη τους στιγμή τη στιγμή που ραγίζουν.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
«Στο θέατρο ο κόσμος θέλει να βλέπει άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

Οι Άλλοι / «Στο θέατρο θέλουν να βλέπουν άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Βασίλης Βηλαράς μιλά για τη σιωπηλή βία των εφηβικών του χρόνων, την αγωνία των γκέι αντρών στη σκηνή, τη φοβική βιομηχανία του θεάτρου και την ανάγκη να μείνουμε άνθρωποι σε μια εποχή που όλα ξεχνιούνται γρήγορα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

Από τον ποταμό της Baarn μέχρι το φιλί στις «Σέρρες», κι από το βλέμμα–countdown του Ren Hang μέχρι τη φάρσα του Μίστερ Μπούτια, η ΟΑΣΗ καταγράφει τα queer ραγίσματα που δεν έγιναν ποτέ ιδιωτικά. Dickpics, cult σώματα, drag spoof βιντεάκια, καμπαρέ φωνές, τηλεοπτικά taboos· όλα στην ίδια καμπύλη: γέλιο, καύλα, πληγή, ανάσα. Το ripology του queer δεν είναι θεωρία· είναι ο ανυπεράσπιστος καημός που μας κρατάει ζωντανούς.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Κάθε τρελό παιδί/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / *Κάθε τρελό παιδί/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Η ελληνική ψυχανάλυση κρύβει ακόμα τα queer σώματα στις σκιές: από τα τηλεοπτικά δικαστήρια της Τατιάνας μέχρι τα hashtags των θεραπευτών–influencers. Σπαράγματα μνήμης, media τραύματος και επιβίωσης συνθέτουν μια ιστορία που ποτέ δεν ειπώθηκε ολόκληρη.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Οι εκδόσεις που απευθύνονται στο LGBTQ+ κοινό αντιμετωπίζουν διακρίσεις από τους διαφημιστές, προειδοποιούν οι εκδότες

Διεθνή / Τα περιοδικά που απευθύνονται στο LGBTQ+ κοινό αντιμετωπίζουν διακρίσεις από τους διαφημιστές, προειδοποιούν οι εκδότες

Η αντι-DEI εκστρατεία στις ΗΠΑ και οι διαφημιστές που αποφεύγουν να συνεργαστούν με τα έντυπα που απευθύνονται στην LGBTQ+ κοινότητα και άλλες μειονότητες
LIFO NEWSROOM