Τα απομνημονεύματα της Πάρις Χίλτον είναι διδακτικά για όλους μας

Τα απομνημονεύματα της Πάρις Χίλτον είναι διδακτικά για όλους μας Facebook Twitter
0

TO BIBΛΙΟ της έχει τίτλο “Paris: The Memoir” και είναι μια ματιά στον τρόπο ζωής των πλούσιων και διάσημων, ένα δώρο για τους αφοσιωμένους θαυμαστές της, τους επονομαζόμενους Little Hiltons, και μια τρομακτική αφήγηση μιας ζωής γεμάτης εκμετάλλευση και κακοποίηση. Είναι επίσης ένα εγχειρίδιο για το πώς να κατασκευάζεις τον εαυτό σου για δημόσια κατανάλωση, μια δεξιότητα στην οποία η Χίλτον παραμένει αθάνατη ιδιοφυΐα και μια πρακτική που η ίδια συνέβαλε σε μεγάλο βαθμό να αναδειχτεί σε κομμάτι της mainstream αμερικανικής κουλτούρας μέσω μιας κατεστημένης πλέον διαδικασίας αδιάκοπων αναρτήσεων, σχολίων, αγορών, πωλήσεων.

Πάνω απ' όλα, η Πάρις Χίλτον είναι μια performance artist. Αυτός είναι ο όρος που χρησιμοποιεί και η ίδια για τον εαυτό της και είναι εύστοχος. «Φοράμε μια μάσκα όταν εμφανιζόμαστε στο κοινό και παίζουμε έναν χαρακτήρα ή απλά είμαστε αυτό που οι άνθρωποι θέλουν να είμαστε ή αυτό που προβάλλουν πάνω μας, με τον τρόπο που κάποιοι από τους φίλους μου παίζουν έναν χαρακτήρα σε κάποια τηλεοπτική εκπομπή», λέει. «Οι φωνές των ανθρώπων όταν παίζουν αυτόν τον ρόλο είναι διαφορετικές. Είναι εντελώς διαφορετικές».

Η σημαντικότερη αποκάλυψη του βιβλίου της είναι το πόσο καλή είναι στο να τα κάνει όλα αυτά –  να δημιουργεί έναν χαρακτήρα, να τον υποδύεται, να τον πουλάει. Ερμήνευσε μια Πάρις Χίλτον για 20 χρόνια και τώρα ερμηνεύει μια πιο ισορροπημένη, πιο ώριμη εκδοχή της.

Θυμάται ότι δέχτηκε σεξουαλική επίθεση από έναν δάσκαλο στο γυμνάσιο. «Μεταμόρφωσα αυτό το επεισόδιο στο μυαλό μου ως 'το πρώτο μου φιλί'», γράφει. Την νάρκωσαν και της επιτέθηκαν ξανά σεξουαλικά ως έφηβη. Ένας παλιός γκόμενός της κυκλοφόρησε ένα βίντεο με ερωτικές περιπτύξεις της χωρίς τη συγκατάθεσή της όταν ήταν 20 χρονών και η υπόθεση έγινε βορά των ταμπλόιντ για μήνες.

Το Αστέρι, όπως την αποκαλεί ο πατέρας της, γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη το χειμώνα του 1981. Μεγάλωσε ως κληρονόμος της διάσημης αλυσίδας ξενοδοχείων, ως λάτρης των μικρών ζώων (αρουραίοι, κουνάβια, τσιουάουα) και ως αγοροκόριτσο, βιώνοντας το σχολείο ως εφιάλτη (πάσχει από Σύνδρομο Διάσπασης Προσοχής και δεν την ενδιαφέρουν καθόλου οι ακαδημαϊκές επιδόσεις). Ζωντάνεψε μέσα στο λαμπερό και θορυβώδες περιβάλλον των κλαμπ, στα οποία άρχισε να συχνάζει σε ηλικία 12 ετών.

Το εξώφυλλο του βιβλίου
Το εξώφυλλο του βιβλίου

Το Χαζό Κορίτσι, όπως αποκαλεί η ίδια τον εαυτό της στις πιο σκοτεινές στιγμές της, γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη κατά την εφηβεία της. Οι γονείς της φοβήθηκαν ότι θα κατέληγε νεκρή αν συνέχιζε να βγαίνει κρυφά έξω κάθε βράδι. Σύμφωνα με τη δική της αφήγηση, την απήγαγαν από το ίδιο της το κρεβάτι μέσα στη νύχτα και τη μετέφεραν σε ένα πολυτελές αναμορφωτήριο στην Καλιφόρνια, όταν ήταν 16 ετών. Θυμάται ότι παρέμεινε σε κακοποιητικά ιδρύματα σαν αυτό για τους επόμενους 17 μήνες περίπου – μέρη όπου την χτυπούσαν, την εξευτέλιζαν, της έκαναν σωματικό έλεγχο και την κακοποιούσαν σεξουαλικά.

Δυο-τρεις φορές δραπέτευσε. Κάποια στιγμή, οι γονείς της την εντόπισαν και την παγίδευσαν σε ένα εστιατόριο, οκτώ πολιτείες μακριά από το ίδρυμα όπου έπρεπε να βρίσκεται. «Ανέπνευσα τη μυρωδιά του στεγνοκαθαρισμένου κοστουμιού [του πατέρα μου] και ήθελα να τον αγκαλιάσω και να του πω πόσο μου έλειπε αυτός και η μαμά», γράφει. «Περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, ήθελα ο μπαμπάς μου να με αγκαλιάσει και να με πάρει σπίτι. 'Πάμε, Πάρις.' Το είπε ήσυχα, χωρίς να θέλει να κάνει σκηνή. Ένιωθα τον λαιμό μου καυτό και σφιγμένο».

Θυμάται ότι δέχτηκε σεξουαλική επίθεση από έναν δάσκαλο στο γυμνάσιο. «Μεταμόρφωσα αυτό το επεισόδιο στο μυαλό μου ως 'το πρώτο μου φιλί'», γράφει. Την νάρκωσαν και της επιτέθηκαν ξανά σεξουαλικά ως έφηβη. Ένας παλιός γκόμενός της κυκλοφόρησε ένα βίντεο με ερωτικές περιπτύξεις της χωρίς τη συγκατάθεσή της όταν ήταν 20 χρονών και η υπόθεση έγινε βορά των ταμπλόιντ για μήνες.

Η καριέρα της εξελίχθηκε σε μια εξερεύνηση του σύγχρονου καταναλωτισμού, ένα ροζ μάθημα για τις σχολές μιντιακών σπουδών. Την εκμεταλλεύονται τα μέσα ενημέρωσης (Ναι.) Εκμεταλλεύεται η ίδια τον εαυτό της; (Ναι.) Είναι σεξιστική η αντιμετώπιση της από τα μέσα ενημέρωσης; (Ναι.) Είναι και η ίδια μέσα στο κόλπο; (Ναι.)

Τα απομνημονεύματά της αποδεικνύουν πόσο μέσα είναι. Δημιουργεί μια εικόνα του εαυτού της και τη διαδίδει. Εργάζεται σκληρά σε μια δουλειά που είναι επικερδής, αν και συχνά μίζερη. Έχει επίγνωση της μεταμοντέρνας αξίας της εργασίας της. «Σκεφτείτε εκείνον τον περίφημο πίνακα του Ρενέ Μαγκρίτ που δείχνει μια πίπα με τις λέξεις Ceci n'est pas une pipe», γράφει. «Ο Μαγκρίτ δεν μας ζητούσε να προσποιηθούμε ότι ο πίνακας απεικονίζει μια πραγματική πίπα –  μας προκαλούσε να αποδεχτούμε την καυτή πραγματικότητα της τέχνης».

Σήμερα, εκατοντάδες έφηβοι και νεαροί ενήλικες είναι διάσημοι επειδή είναι διάσημοι, με τον τρόπο της Πάρις Χίλτον. Κάθε στιγμή μπορεί να είναι Instagrammable και Instagrammed, TikTokable και TikToked. Συνηθισμένες μαμάδες, αγρότες που τυχαίνει να είναι σπουδαίοι χορευτές, μεγάλες προσωπικότητες παγιδευμένες σε μικρές δουλειές –  όλοι απέχουν λίγες αναρτήσεις μόλις από τη φήμη.

Η Πάρις Χίλτον του βιβλίου γεννήθηκε πριν από τρία χρόνια, όταν η συγγραφέας του  αποφάσισε να μιλήσει για τα τραύματά της. Η ίδια δεν είναι πραγματικά σίγουρη γιατί το έκανε. Ίσως επειδή κουράστηκε να τα αποκρύπτει όλα αυτά. «Η προσπάθεια αυτή με άφησε αδύναμη και αποστασιοποιημένη, αρκετά δυνατή όμως ώστε να επιβιώσω από την επιτυχία που τρελαίνει το μυαλό, τις προδοσίες που τσακίζουν την ψυχή και τις απίστευτου μεγέθους προσωπικές μου μαλακίες», γράφει. «Αργά ή γρήγορα όμως, κάποια στιγμή όλοι εγκαταλείπουν την Ίμπιζα».

Με στοιχεία από το The Atlantic

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανί Ερνό: «Όπως η σεξουαλική επιθυμία, έτσι και η μνήμη δεν σταματά ποτέ»

Βιβλίο / Ανί Ερνό: «Όπως η σεξουαλική επιθυμία, έτσι και η μνήμη δεν σταματά ποτέ»

Η Γαλλίδα συγγραφέας που τιμήθηκε με το Νόμπελ Λογοτεχνίας γεφυρώνει, με τη μυθιστορηματοποίηση της μνήμης, τη μεγάλη λογοτεχνία, από τον Μαρσέλ Προυστ μέχρι τον σύγχρονό μας Εντουάρ Λουί. Γεννήθηκε σαν σήμερα το 1940.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
ΕΠΕΞΕΡΓ. Παύλος Μεθενίτης «Αμανίτα μουσκάρια»

Το πίσω ράφι / Όταν μια ολόκληρη διμοιρία ανταρτών ξεκληρίστηκε από παραισθησιογόνα μανιτάρια

Στηριγμένο σε πραγματικά γεγονότα, το μυθιστόρημα «Αμανίτα μουσκάρια» του Παύλου Μεθενίτη εξερευνά το ζήτημα των ουσιών ως καταφύγιο αλλά και ως καταστροφή, και μας παρασύρει σ’ ένα ταξίδι ποτισμένο από την ελληνική πραγματικότητα, παραμονές της οικονομικής κρίσης.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Arsenale: Το πιο απρόσμενο βιβλιοπωλείο των Κυκλάδων φτιάχτηκε στην Ανάφη

Βιβλίο / Arsenale: Το πιο απρόσμενο βιβλιοπωλείο των Κυκλάδων φτιάχτηκε στην Ανάφη

Σε ένα νησί που μετρά λιγότερους από 300 μόνιμους κατοίκους, ένα παλιό καραβόσπιτο μεταμορφώθηκε σε ένα καταφύγιο πολιτισμού γεμάτο βιβλία, μουσικές και μικρούς θησαυρούς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μαρκ Τουέιν, «Οι περιπέτειες του Χακ Φιν»

Το πίσω ράφι / Το μυθιστόρημα του Μαρκ Τουέιν που έθαψαν οι κριτικοί και το αποθέωσε ο Χέμινγουεϊ

Στις «Περιπέτειες του Χακ Φιν» ο Μαρκ Τουέιν έπλασε τον πιο ελεύθερο ήρωα της αμερικανικής λογοτεχνίας, που αρνήθηκε τους κανόνες της κοινωνίας του και ένωσε την τύχη του με έναν σκλάβο δραπέτη.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Ο Σάχης του Ιράν και η Αμερική που δεν μπορούσε να φανταστεί την ζωή χωρίς αυτόν

Βιβλίο / Ο Σάχης του Ιράν και η Αμερική που δεν μπορούσε να φανταστεί τη ζωή χωρίς αυτόν

Ένα νέο βιβλίο με τίτλο «Βασιλεύς των Βασιλέων», όπως αποκαλούσε τον εαυτό του ο Ρεζά Παχλαβί, εστιάζει στις διαδοχικές κυβερνήσεις των ΗΠΑ που «αποδέχτηκαν πρόθυμα τις φαντασιώσεις του, τόσο για τον εαυτό του όσο και για τη χώρα του».
THE LIFO TEAM
Γωγώ Ατζολετάκη: «Οι άνθρωποι της τρίτης ηλικίας δεν είναι “ληγμένα προϊόντα”»

Βιβλίο / Γωγώ Ατζολετάκη: «Οι άνθρωποι της τρίτης ηλικίας δεν είναι “ληγμένα προϊόντα”»

Σταρ Ελλάς στα νιάτα της, διακρίθηκε ως ηθοποιός, θιασάρχης, ραδιοφωνική παραγωγός, δοκιμάστηκε επίσης στη συγγραφή έχοντας κυκλοφορήσει μέχρι τώρα επτά βιβλία μαζί με το πρόσφατο «Η τρίτη άνοιξη» (εκδ. Επίμετρο), που έδωσε και το έναυσμα γι’ αυτήν τη συνέντευξη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
O Δημήτρης Γκιώνης, οι ένδοξες μέρες της «Ελευθεροτυπίας» και το σημερινό μιντιακό σούπερ μάρκετ

Οι Αθηναίοι / O Δημήτρης Γκιώνης, οι ένδοξες μέρες της «Ελευθεροτυπίας» και το σημερινό μιντιακό σούπερ μάρκετ

Ο 81χρονος δημοσιογράφος και συγγραφέας που για δεκαετίες διηύθηνε τις πολιτιστικές σελίδες της Ελευθεροτυπίας, αφηγείται τη συναρπαστική καριέρα του στη LiFO
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Κλαίρη Μιτσοτάκη: «Η αξιοπρέπεια και η φιλία είναι τα θεμέλια της ζωής μας»

Βιβλίο / Κλαίρη Μιτσοτάκη: «Η αξιοπρέπεια και η φιλία είναι τα θεμέλια της ζωής μας»

Η σπουδαία μεταφράστρια, που έχει αφιερώσει μεγάλο μέρος της δουλειάς της στον Μαρσέλ Προυστ, μας ξεναγεί στον πολύπλοκο κόσμο του και εκφράζει τον θυμό της για την πανταχού παρούσα απάτη της εποχής μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η αλήθεια για τον «Συνταγματάρχη» Πάρκερ, τον διαβόητο μάνατζερ του Έλβις Πρίσλεϊ

Βιβλίο / Η αλήθεια για τον «Συνταγματάρχη» Πάρκερ, τον διαβόητο μάνατζερ του Έλβις Πρίσλεϊ

Ένα νέο βιβλίο με τίτλο «Ο Συνταγματάρχης και ο Βασιλιάς» εξερευνά τη συναρπαστική ζωή ενός ακούραστου κομπιναδόρου που προσπαθούσε απεγνωσμένα να ανακαλύψει εκ νέου τον εαυτό του.
THE LIFO TEAM
Γνώριζαν ή όχι οι Γερμανοί για τα εγκλήματα του Χίτλερ;

Βιβλίο / Γνώριζαν ή όχι οι Γερμανοί για τα εγκλήματα του Χίτλερ;

Πότε ακριβώς χάθηκε ο πόλεμος για τον Άξονα; Ποια ήταν η πιο σημαντική μάχη του πολέμου; Πόσο «συμμέτοχος» ήταν ο Γερμανικός λαός στο ολοκαύτωμα; Σ’ αυτά τα ερωτήματα επιχειρεί να απαντήσει μια νέα ογκώδης έκδοση με τίτλο «Η συνολική ιστορία του Β' Παγκοσμίου Πολέμου».
THE LIFO TEAM
Αudiobooks: Αντί να διαβάσεις το νέο βιβλίο της Σάλι Ρούνεϊ, το ακούς

Βιβλίο / Αudiobooks: Αντί να διαβάσεις το νέο βιβλίο της Σάλι Ρούνεϊ, το ακούς

Είναι νωρίς να πούμε πως αυτά τα ηχητικά λογοτεχνικά αρχεία μπορούν να αντικαταστήσουν το βιβλίο. Είναι όμως μια υπέροχη λύση για όσους θέλουν να διαβάσουν αλλά δεν έχουν χρόνο ή έχουν μπλοκάρει με το κανονικό διάβασμα.
ΙΩΑΝΝΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ