Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης στο Ίδρυμα Λασκαρίδη, στον Πειραιά

Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης στο Ίδρυμα Λασκαρίδη, στον Πειραιά Facebook Twitter
Πρώτη φορά στο φεστιβάλ θα υπάρχει αφιέρωμα όπου θα παρουσιαστεί η σλοβενική ποίηση και έξι κορυφαίοι ποιητές της έρχονται στο φεστιβάλ.
0

Ανάπτυξις στίλβοντος ποδηλάτου. Ο ξακουστός Αμερικανός ποιητής Άλεν Γκίνσμπεργκ (1926-1997) έλεγε ότι η ποίηση είναι ένα κεράκι στο δάσος. Ο θρυλικός Χιλιανός Νικανόρ Πάρα, γεννημένος στις 5 Σεπτεμβρίου του 1914, και θαλερός ακόμη στα εκατόν τρία του έγραψε ότι «η ποίηση πρέπει να είν' αυτό: μια κοπελιά ανάμεσα σε στάχυα/ Ή να μην είναι απολύτως τίποτα». Ο Έλληνας υπερρεαλιστής Ανδρέας Εμπειρίκος (1901-1975) δεν έπαψε να επιμένει ότι «Ποίησις είναι η ανάπτυξις στίλβοντος ποδηλάτου». Η ποίηση είναι πύκνωση γλώσσας, είναι ο τρόπος μας να μπανοβγαίνουμε στα ονειρικά τοπία, είναι η τρικλοποδιά που βάζουμε στη ρουτίνα και στο άχθος της κοινοτοπίας. Κι ακόμα, όπως διακήρυττε ο Αντρέ Μπρετόν (1896-1966), η ποίηση είναι το τραγούδι που ξεγελάει τον χρόνο. Οι ποιητές ζουν ανάμεσά μας, ομορφαίνουν τη γλώσσα και συνεπώς την ίδια τη ζωή. Άλλοι ποιητές είναι κλεισμένοι σε υγρές κάμαρες και άλλοι παίρνουν τους δρόμους. Άλλοι είναι ελαφρώς ακοινώνητοι, άλλοι εξωστρεφείς. Κάποιοι, μάλιστα, είναι πολύ οργανωτικοί, ξέρουν να συσπειρώνουν άλλους ποιητές, ανοίγονται στο κοινωνικό γίγνεσθαι, μοχθούν, ενίοτε σε βάρος του προσωπικού τους έργου, να φέρουν την ποίηση στον κόσμο και τον κόσμο στην ποίηση. Φέτος, για τρίτη φορά, η Αθήνα θα φιλοξενήσει ποιητές από άλλες χώρες. Φέτος, για τρίτη φορά και χάρη σε οργανωτικούς, εξωστρεφείς ποιητές θα διεξαχθεί ένα Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης.

Κύκλος Ποιητών. Το Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης Αθηνών ιδρύθηκε από τον Κύκλο Ποιητών το 2013, μέσα στην κρίση, και σκοπός του είναι να συμβάλει στον διάλογο μεταξύ διαφορετικών ποιητικών και ευρύτερα αισθητικών και καλλιτεχνικών παραδόσεων και στην υποδοχή του διαφορετικού και του καινούργιου στην ελληνική ποιητική σκηνή, η οποία υπήρξε ανέκαθεν μία από τις πιο πλούσιες του κόσμου· στην εξωστρέφεια της ελληνικής ποίησης και στην προβολή της ελληνικής λογοτεχνικής παράδοσης στο εξωτερικό· στη διακαλλιτεχνική συνομιλία και στην επανατοποθέτηση της ποίησης και της τέχνης ευρύτερα στο επίκεντρο της δημόσιας σφαίρας. Φιλοδοξεί, παράλληλα, να συνεισφέρει στην αλλαγή της εικόνας της Ελλάδας στον κόσμο και ειδικότερα της Αθήνας ως πόλης της ποίησης και στην ανάδειξή της ως σημαντικού, σύγχρονου ευρωπαϊκού κέντρου πολιτισμού και λογοτεχνίας και αγαπημένου ταξιδιωτικού προορισμού για όσους αγαπούν την ποίηση. Στο φεστιβάλ έχουν συμμετάσχει σημαντικά ονόματα της παγκόσμιας ποίησης, όπως οι Adam Zagajewski, Juan Carlos Mestre, Pia Tafdrup, Carolyn Forché, Jack Hirschan κ.ά. Επίσης, και ορισμένοι από τους επιφανέστερους Έλληνες ποιητές, όπως η Κική Δημουλά, ο Τίτος Πατρίκιος, ο Νάνος Βαλαωρίτης κ.ά.

Φέτος το Τρίτο Διεθνές Φεστιβάλ. Το φεστιβάλ για πρώτη φορά περιλαμβάνει αφιέρωμα. Φέτος παρουσιάζεται η σλοβενική ποίηση και έξι κορυφαίοι ποιητές της έρχονται στο φεστιβάλ: Βένο Τάουφερ, Ίβο Σβέτινα, Μπόρις Νόβακ (αντιπρόεδρος του διεθνούς Pen Club), Μάγια Βίντμαρ, Πέτρα Κόλμαντσιτς και Άλες Στέγκερ. Άλλοι ξένοι ποιητές που συμμετέχουν στο φεστιβάλ: ο πολυβραβευμένος ποιητής Σαλά Στετιέ από τον Λίβανο, ο αρχισυντάκτης του περιοδικού «Europe» Ζαν Μπατίστ Παρά, ο διευθυντής του Φεστιβάλ της Πράγας Γιόζεφ Στράκα, οι Κιμ Μουρ και Αλίσια Στόλινς από τις ΗΠΑ, ο Ιταλός ποιητής και θεατρικός συγγραφέας Νταβίντε Ροντόνι, ο ριζοσπαστικός ποιητής Ντίνου Φλαμάντ από τη Ρουμανία, ο οποίος έζησε για χρόνια εξόριστος λόγω του πολιτικού καθεστώτος της χώρας του, η Αγκνέ Ζαγκρακαλιτέ από τη Λιθουανία, ο Αλί Καλντερόν και ο Μάριο Μποχόρκες από το Μεξικό, ιδρυτές του μεγαλύτερου ισπανόφωνου ηλεκτρονικού περιοδικού ποίησης στον κόσμο (Círculo de Poesía), ο πολυβραβευμένος Ισπανός ποιητής Αντόνιο Πραένα, η Φρανσουά Κουλμίν από τη Γαλλία και οι Ρωσίδες Τατιάνα Σερμπινά και Αγλαΐα Σολόβιεβα, ο Μίλοβαν Μάρτσετις από τη Σερβία, ο σπουδαίος Γιανγκ Λιαν από την Κίνα, ο Παλαιστίνιος πολιτικός ποιητής Νατζουάν Νταρουίς, ο Λουάν Τζούλις από την Αλβανία και οι Κυριάκος Χαραλαμπίδης και Ευρυδίκη Περικλέους-Παπαδοπούλου από την Κύπρο. Ιδού το πρόγραμμα του φεστιβάλ:

Έναρξη, Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου στις 20:00, στον Κήπο του Μεγάρου Μουσικής.

Βραδιά ελληνοσλοβενικής ποίησης: Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου, στις 20:00, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Οι Σλοβένοι και Έλληνες ποιητές διαβάζουν ποιήματα. Βραδιά Νέων Ποιητών: Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου, στις 20:00, στο Πόλις Αρτ Καφέ – 18 νέοι ποιητές διαβάζουν ποιήματα και τέσσερις ξένοι ποιητές παρεμβαίνουν και μιλούν για το πώς βλέπουν οι ίδιοι την ποίηση στον κόσμο.

Λήξη, Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου, στις 20:00, στο Ίδρυμα Λασκαρίδη, στον Πειραιά. Ας αγκαλιάσουμε την ποίηση, ας αγκαλιάσουμε ό,τι ομορφαίνει τη μοίρα!

Info

Δείτε εδώ όλο το πρόγραμμα του φεστιβάλ.

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ήταν πάντα με τη μεριά της ζωής

Το Πίσω Ράφι / Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ήταν πάντα με τη μεριά της ζωής

Ο Έλληνας σκηνοθέτης μάζεψε από «το καλάθι των αχρήστων» όλες τις εμπειρίες του κι έφτιαξε την αυτοβιογραφία του, μια ζωντανή αφήγηση γεμάτη ιστορίες, συναντήσεις, αποφθέγματα και κρίσεις, λογοτεχνικές και σινεφίλ αναφορές.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Για τα περάσματα που δεν βρέθηκαν ποτέ: η ιστορία του underground περιοδικού «Ανοιχτή Πόλη»

Βιβλίο / «Ανοιχτή Πόλη»: Ένα από τα πιο επιδραστικά εναλλακτικά έντυπα της Ελλάδας

Οι δημιουργοί του Κώστας Μανδηλάς και Βλάσσης Ρασσιάς, καταγράφουν την πορεία του στο βιβλίο «Για τα περάσματα που δεν βρέθηκαν ποτέ: Η ιστορία του περιοδικού “Ανοιχτή Πόλη”».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ράνια Οικονομίδου διαβάζει το διήγημα «Η μεγαλύτερη λεία του Μινγκ» της Πατρίσια Χάισμιθ

Lifo Videos / Η Ράνια Οικονομίδου διαβάζει ένα διήγημα της Πατρίσια Χάισμιθ

«Η μεγαλύτερη λεία του Μινγκ»: Μια ιστορία έρωτα, αγάπης, αφοσίωσης, ανταγωνισμού, μίσους και φόνου μεταξύ ενός ζευγαριού και ενός σιαμέζικου γάτου, ένα μυστηριώδες διήγημα της δημιουργού των πιο σαγηνευτικών αντιηρώων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι μικρές αριστουργηματικές σειρές των εκδοτών

Βιβλίο / Οι μικρές αριστουργηματικές σειρές των εκδοτών

Ολοένα περισσότερο διευρύνεται η τάση έκδοσης κλασικών και σπάνιων κειμένων σε μικρό μέγεθος που τοποθετούνται δίπλα στο ταμείο και συνιστούν την προσπάθεια ενός εκδοτικού οίκου να φέρει σπουδαία έργα στο ευρύ αναγνωστικό κοινό.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
I love Dick: Eίναι το βιβλίο της Κρις Κράους το πιο τολμηρό του αιώνα μας;

Βιβλίο / I love Dick: Eίναι το βιβλίο της Κρις Κράους το πιο τολμηρό του αιώνα μας;

Η θεωρητικός, εικαστικός, κριτικός, συγγραφέας και εκδότρια Κρις Κράους μπορεί να μην άλλαξε τα δεδομένα στον αγγλόφωνο κόσμο εκδίδοντας τα βιβλία των Γάλλων θεωρητικών αλλά προκάλεσε άπειρες συζητήσεις με το πρωτότυπο φεμινιστικό βιβλίο της.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Η αρχή της ηδονής: Μια σουρεαλιστική, σέξι ιστορία στην καλοκαιρινή Ανάφη 

Βιβλίο / Η αρχή της ηδονής: Μια σουρεαλιστική, σέξι ιστορία στην καλοκαιρινή Ανάφη 

Ένα τολμηρό καλλιτεχνικό project έγινε η αφορμή για να κάνει ο εικαστικός René Habermacher ένα ταξίδι στη θάλασσα με πλήρωμα έξι ναύτες κι έναν καπετάνιο, απαθανατίζοντας μια σουρεαλιστική εμπειρία που κατέληξε σε ναυάγιο. Το βιβλίο «The Pleasure Principle» καταγράφει αυτό το ταξίδι μέσα από φωτογραφίες του René, κείμενα και εικαστικά έργα, σε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα έκδοση.
M. HULOT
Νίκος Μάντης «Το χιόνι του καλοκαιριού»

Το πίσω ράφι / Για τις απουσίες που μας κάνουν αργούς στα αισθήματα

Καλοκαίρι στην Πελοπόννησο, στη σκιά της δεκαετίας του ’80: ένα πληγωμένο παιδί, μια μητέρα που επιστρέφει αλλαγμένη και μυστικά που βαραίνουν τη σιωπή των ενηλίκων - αυτά ξετυλίγει ο Νίκος Α. Μαντής στο πρώτο του μυθιστόρημα.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Νέα βιβλία που περιμένουμε ως το τέλος του χρόνου, και κάποιες επανεκδόσεις

Fall Preview 2025 / 13 βιβλία που περιμένουμε ως το τέλος της χρονιάς

Ο πάντα επίκαιρος Καβάφης, νέα, σύγχρονα και παλιότερα ονόματα της λογοτεχνικής σκηνής και κάποιες ξεχωριστές επανεκδόσεις που δικαίως θα διεκδικήσουν χώρο στη βιβλιοθήκη όλων, βιβλιόφιλων και μη.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το πίσω ράφι/ Εμανουέλ Καρέρ «Ένα ρωσικό μυθιστόρημα»

Το πίσω ράφι / Ένα επτασφράγιστο μυστικό που προκάλεσε αμηχανία και πάταγο

Προκλητικός, ωμός, συχνά σοκαριστικός, ο Εμανουέλ Καρέρ εξερευνά στο «Ένα ρωσικό μυθιστόρημα» το οικογενειακό του παρελθόν, φέρνοντας σε δύσκολη θέση ακόμα και τα πιο κοντινά του πρόσωπα.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ