ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης: 90.000 επισκέπτες μέσα σ’ ένα τετραήμερο

ΔΕΒΘ: 90.000 επισκέπτες μέσα σ’ ένα τετραήμερο Facebook Twitter
Για τέσσερις ολόκληρες μέρες η 19η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης προσέλκυσε περίπου 90.000 επισκέπτες, επιστρέφοντας στις καλές μέρες προ πανδημίας. 
0


14.000 Τ.Μ., 600 ΕΚΘΕΤΕΣ
, 580 εκδηλώσεις, 14 αίθουσες εκδηλώσεων, 40 χώρες, 1.000 Έλληνες και ξένοι συγγραφείς. Για τέσσερις ολόκληρες μέρες η 19η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης προσέλκυσε περίπου 90.000 επισκέπτες, επιστρέφοντας στις καλές μέρες προ πανδημίας. 

Στο τετραήμερο αυτό θετική εντύπωση προκάλεσε το γεγονός της προσέλευσης του νεανικού κοινού, κάτι που δεν συνηθίζεται στις εκθέσεις βιβλίου, αλλά και η έντονη κινητικότητα, που θύμιζε αντίστοιχες διοργανώσεις του εξωτερικού. Μάλιστα, όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού, κ. Νίκος Κούκης, το μεγάλο στοίχημα της φετινής διοργάνωσης ήταν η προσέλευση του κόσμου, αφού η 18η ΔΕΒΘ έγινε εν μέσω πανδημίας, τον Νοέμβριο του 2021, χωρίς να καταφέρει να προσελκύσει την επιθυμητή συμμετοχή λόγω της κατάστασης που επικρατούσε και των μέτρων που είχαν ληφθεί για την αντιμετώπισή της.

Και πρόσθεσε: «Θέλουμε να καταστήσουμε την έκθεση όχι μόνο ένα μεγάλο πωλητήριο της εκδοτικής παραγωγής, με πλούσιο παράλληλα πολιτιστικό πρόγραμμα, αλλά να της δώσουμε και κάποιες άλλες διαστάσεις, όπως αυτή με το διεθνές επαγγελματικό πρόγραμμα», απευθύνοντας πρόσκληση στους εκδότες να αξιοποιήσουν αυτήν τη δυνατότητα που τους δίνεται, αλλά και δηλώνοντας ανοιχτός σε κάθε πρόταση που θα μπορούσε να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τη δυναμική της ΔΕΒΘ.

Το βέβαιο είναι ότι σ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης κυριάρχησε το βιβλιοφιλικό κλίμα, η αναγνωστική απόλαυση ήταν έκδηλη, ενώ στους χώρους της έκθεσης ήταν ευδιάκριτη η καλή διάθεση εκ μέρους των εκδοτών για τις πωλήσεις των βιβλίων.

Ο κ. Κούκης, κάνοντας μια σύγκριση με το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, επισήμανε ότι η ΔΕΒΘ αποτελεί πλέον το «πνευματικό και πολιτισμικό φόρουμ της Ελλάδας» και «κλειδί» για να συνεχιστεί αυτό είναι η καλή συνεργασία και η ομαδικότητα.

Ο κ. Κούκης υπογράμμισε τη σημασία που έχει για την επιτυχία μιας διοργάνωσης η καλή επικοινωνία και το δέσιμο της ομάδας. «Η ομάδα μας πήγε καλά, ενώ φέραμε και νέα στελέχη που έπαιξαν κομβικό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια», είπε και ευχαρίστησε τόσο τα στελέχη του Ιδρύματος, όπως και τη συντονίστρια της διοργάνωσης, Νόπη Χατζηγεωργίου, όσο και τους υποστηρικτές του όλου εγχειρήματος. «Παρά το γεγονός ότι είμαστε λίγοι, τα πήγαμε πολύ καλά και είχαμε πολύ καλή συνεργασία και με τη διαχειριστική αρχή», πρόσθεσε.

ΔΕΒΘ: 90.000 επισκέπτες μέσα σ’ ένα τετραήμερο Facebook Twitter
O διάσημος κριτικός λογοτεχνίας του "New Yorker", Τζέιμς Γουντ.

Το βέβαιο είναι ότι σ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης κυριάρχησε το βιβλιοφιλικό κλίμα, η αναγνωστική απόλαυση ήταν έκδηλη, ενώ στους χώρους της έκθεσης ήταν ευδιάκριτη η καλή διάθεση εκ μέρους των εκδοτών για τις πωλήσεις των βιβλίων. Στα highlights της έκθεσης συγκαταλέγεται σίγουρα η παρουσία των Αμερικανών συγγραφέων –οι ΗΠΑ ήταν η τιμώμενη χώρα–, όπως η Κλερ Μεσούντ («Η γυναίκα του επάνω ορόφου», εκδ. Gutenberg) και ο διάσημος κριτικός λογοτεχνίας του «New Yorker» Τζέιμς Γουντ («Πώς δουλεύει η λογοτεχνία;», εκδ. Αντίποδες).

Επίσης, μεγάλη συμμετοχή είχαν και οι εκδηλώσεις με την παρουσία του βραβευμένου με Γκονκούρ Μοχάμεντ Μπουγκάρ-Σαρ (από τη Σενεγάλη) και του Βούλγαρου Γκεόργκι Γκοσποντίνοφ, συγγραφέα βιβλίων όπως τα «Εκεί όπου δεν είμαστε» και «Χρονοκαταφύγιο» (εκδ. Ίκαρος). Αξίζει να επισημάνουμε ότι παρά τον μεγάλο αριθμό των εκδηλώσεων η ανταπόκριση του κόσμου ήταν πέρα από κάθε προσδοκία, με αποτέλεσμα τις περισσότερες το κοινό να τις παρακολουθεί όρθιο.

Στην τελετή των εγκαινίων παραβρέθηκαν –μεταξύ άλλων– βουλευτές, εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης και άλλων φορέων, μέλη των αποστολών, αλλά σίγουρα αυτό που ξεχώρισε ήταν η μουσικοθεατρική παράσταση από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, εμπνευσμένη από τα «Φύλλα Χλόης» του Γουόλτ Γουίτμαν και από έργα σύγχρονων ποιητών της Εταιρείας Λογοτεχνών Θεσσαλονίκης, σε σκηνοθεσία Χρήστου Παπαδημητρίου και μουσική Κώστα Χάνη.

ΔΕΒΘ: 90.000 επισκέπτες μέσα σ’ ένα τετραήμερο Facebook Twitter
«Θέλουμε να καταστήσουμε την έκθεση όχι μόνο ένα μεγάλο πωλητήριο της εκδοτικής παραγωγής, με πλούσιο παράλληλα πολιτιστικό πρόγραμμα, αλλά να της δώσουμε και κάποιες άλλες διαστάσεις, όπως αυτή με το διεθνές επαγγελματικό πρόγραμμα».
Βιβλίο
0

ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέτρος Μάρκαρης: «Η Αθήνα της μιας διαδρομής»

Το πίσω ράφι / «Η Αθήνα της μιας διαδρομής»: Η περιήγηση του Πέτρου Μάρκαρη στις γειτονιές από τις οποίες περνά ο Ηλεκτρικός

Η διαδρομή Πειραιάς - Κηφισιά δεν είναι απλώς ο συντομότερος δρόμος για ν’ ανακαλύψει κανείς την Αθήνα, αλλά κι ο προσφορότερος για να διεισδύσει στην κοινωνική της διαστρωμάτωση.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Μαρία Κομνηνού: «Ο Κάφκα και ο Μελβίλ με συνδέουν με τη μητέρα μου»

The Book Lovers / Μαρία Κομνηνού: «Ο Κάφκα και ο Μελβίλ με συνδέουν με τη μητέρα μου»

Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητά με την πρόεδρο του ΔΣ της Ταινιοθήκης της Ελλάδας και ομότιμη καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Αθηνών για τις «διαδρομές» που κάνει από τα βιβλία στο σινεμά και από το σινεμά στα βιβλία.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Ο Καβάφης στην Αθήνα

Σαν Σήμερα / Η ιδιαίτερη, «περίπλοκη και κάπως αμφιλεγόμενη» σχέση του Καβάφη με την Αθήνα

Σαν σήμερα το 1933 πεθαίνει ο Καβάφης στην Αλεξάνδρεια: Η έντονη και πολυκύμαντη σχέση του με την Αθήνα αναδεικνύεται στην έκθεση του νεοαφιχθέντος Αρχείου Καβάφη στη Φρυνίχου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Παπαδιαμάντης και η αυτοκτονία στη λογοτεχνία

Βιβλίο / Ο Παπαδιαμάντης και η αυτοκτονία στη λογοτεχνία

Το ημιτελές διήγημα «Ο Αυτοκτόνος», στο οποίο ο συγγραφέας του βάζει τον υπότιτλο «μικρή μελέτη», μας οδηγεί στο τοπίο του Ψυρρή στο τέλος του 19ου αιώνα, κυρίως όμως στο ψυχικό τοπίο ενός απελπισμένου και μελαγχολικού ήρωα.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Ο ιερός και βλάσφημος συγγραφέας Πέδρο Αλμοδόβαρ

Βιβλίο / Ο ιερός και βλάσφημος συγγραφέας Πέδρο Αλμοδόβαρ

Για πρώτη φορά κυκλοφορούν ιστορίες από το αρχείο του Πέδρο Αλμοδόβαρ με τον τίτλο «Το τελευταίο όνειρο», από τις αρχές της δεκαετίας του ’60 μέχρι σήμερα, συνδέοντας το ιερό με το βέβηλο, το φανταστικό με το πραγματικό και τον κόσμο της καταγωγής του με τη λάμψη της κινηματογραφίας.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θανάσης Καστανιώτης: «Αν έκανα ένα δείπνο για συγγραφείς, δίπλα στον Χέμινγουεϊ θα έβαζα τη Ζυράννα Ζατέλη»

The Book Lovers / Θανάσης Καστανιώτης: «Αν έκανα ένα δείπνο για συγγραφείς, δίπλα στον Χέμινγουεϊ θα έβαζα τη Ζυράννα Ζατέλη»

Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητάει με τον εκδότη Θανάση Καστανιώτη για την μεγάλη διαδρομή των εκδόσεών του και τη δική του, προσωπική και ιδιοσυγκρασιακή σχέση με τα βιβλία και την ανάγνωση.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Ο Δον Κιχώτης» του Θερβάντες: Ο θρίαμβος της λογοτεχνίας και της ανιδιοτελούς φιλίας

Σαν Σήμερα / «Ο Δον Κιχώτης» του Θερβάντες: Ο θρίαμβος της λογοτεχνίας και της ανιδιοτελούς φιλίας

Η ιστορία ενός αλλοπαρμένου αγρότη που υπερασπίζεται υψηλά ιδανικά είναι το πιο γνωστό έργο του σπουδαιότερου Ισπανού συγγραφέα, που πέθανε σαν σήμερα το 1616.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Γουσταύος Κλάους στη χώρα του κρασιού: Μια γοητευτική βιογραφία του Βαυαρού εμπόρου

Βιβλίο / Γουσταύος Κλάους: Το γοητευτικό στόρι του ανθρώπου που έβαλε την Ελλάδα στον παγκόσμιο οινικό χάρτη

Το βιβλίο «Γκούτλαντ, ο Γουσταύος Κλάους και η χώρα του κρασιού» του Νίκου Μπακουνάκη είναι μια θαυμάσια μυθιστορηματική αφήγηση της ιστορίας του Βαυαρού εμπόρου που ήρθε στην Πάτρα στα μέσα του 19ου αιώνα και δημιούργησε την Οινοποιία Αχαΐα.
M. HULOT
Η (μεγάλη) επιστροφή στην Ιαπωνική λογοτεχνία

Βιβλίο / Η (μεγάλη) επιστροφή στην ιαπωνική λογοτεχνία

Πληθαίνουν οι κυκλοφορίες των ιαπωνικών έργων στα ελληνικά, με μεγάλο μέρος της πρόσφατης σχετικής βιβλιοπαραγωγής, π.χ. των εκδόσεων Άγρα, να καλύπτεται από ξεχωριστούς τίτλους μιας γραφής που διακρίνεται για την απλότητα, τη φαντασία και την εμμονική πίστη στην ομορφιά.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κλαούδια Πινιέιρο: «Είμαι γυναίκα, συγγραφέας, μητέρα, ειλικρινής, κουρελιασμένη»

Βιβλίο / Κλαούδια Πινιέιρο: «Είμαι γυναίκα, συγγραφέας, μητέρα, ειλικρινής, κουρελιασμένη»

Παρόλο που οι κριτικοί και οι βιβλιοπώλες κατατάσσουν τα βιβλία της στην αστυνομική λογοτεχνία, η συγγραφέας που τα τελευταία χρόνια έχουν λατρέψει οι Έλληνες αναγνώστες, μια σπουδαία φωνή της λατινοαμερικανικής λογοτεχνίας και του φεμινισμού, μοιάζει να ασφυκτιά σε τέτοια στενά πλαίσια.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΟΥΛΟΣ