Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης: 90.000 επισκέπτες μέσα σ’ ένα τετραήμερο

ΔΕΒΘ: 90.000 επισκέπτες μέσα σ’ ένα τετραήμερο Facebook Twitter
Για τέσσερις ολόκληρες μέρες η 19η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης προσέλκυσε περίπου 90.000 επισκέπτες, επιστρέφοντας στις καλές μέρες προ πανδημίας. 
0


14.000 Τ.Μ., 600 ΕΚΘΕΤΕΣ
, 580 εκδηλώσεις, 14 αίθουσες εκδηλώσεων, 40 χώρες, 1.000 Έλληνες και ξένοι συγγραφείς. Για τέσσερις ολόκληρες μέρες η 19η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης προσέλκυσε περίπου 90.000 επισκέπτες, επιστρέφοντας στις καλές μέρες προ πανδημίας. 

Στο τετραήμερο αυτό θετική εντύπωση προκάλεσε το γεγονός της προσέλευσης του νεανικού κοινού, κάτι που δεν συνηθίζεται στις εκθέσεις βιβλίου, αλλά και η έντονη κινητικότητα, που θύμιζε αντίστοιχες διοργανώσεις του εξωτερικού. Μάλιστα, όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού, κ. Νίκος Κούκης, το μεγάλο στοίχημα της φετινής διοργάνωσης ήταν η προσέλευση του κόσμου, αφού η 18η ΔΕΒΘ έγινε εν μέσω πανδημίας, τον Νοέμβριο του 2021, χωρίς να καταφέρει να προσελκύσει την επιθυμητή συμμετοχή λόγω της κατάστασης που επικρατούσε και των μέτρων που είχαν ληφθεί για την αντιμετώπισή της.

Και πρόσθεσε: «Θέλουμε να καταστήσουμε την έκθεση όχι μόνο ένα μεγάλο πωλητήριο της εκδοτικής παραγωγής, με πλούσιο παράλληλα πολιτιστικό πρόγραμμα, αλλά να της δώσουμε και κάποιες άλλες διαστάσεις, όπως αυτή με το διεθνές επαγγελματικό πρόγραμμα», απευθύνοντας πρόσκληση στους εκδότες να αξιοποιήσουν αυτήν τη δυνατότητα που τους δίνεται, αλλά και δηλώνοντας ανοιχτός σε κάθε πρόταση που θα μπορούσε να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τη δυναμική της ΔΕΒΘ.

Το βέβαιο είναι ότι σ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης κυριάρχησε το βιβλιοφιλικό κλίμα, η αναγνωστική απόλαυση ήταν έκδηλη, ενώ στους χώρους της έκθεσης ήταν ευδιάκριτη η καλή διάθεση εκ μέρους των εκδοτών για τις πωλήσεις των βιβλίων.

Ο κ. Κούκης, κάνοντας μια σύγκριση με το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, επισήμανε ότι η ΔΕΒΘ αποτελεί πλέον το «πνευματικό και πολιτισμικό φόρουμ της Ελλάδας» και «κλειδί» για να συνεχιστεί αυτό είναι η καλή συνεργασία και η ομαδικότητα.

Ο κ. Κούκης υπογράμμισε τη σημασία που έχει για την επιτυχία μιας διοργάνωσης η καλή επικοινωνία και το δέσιμο της ομάδας. «Η ομάδα μας πήγε καλά, ενώ φέραμε και νέα στελέχη που έπαιξαν κομβικό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια», είπε και ευχαρίστησε τόσο τα στελέχη του Ιδρύματος, όπως και τη συντονίστρια της διοργάνωσης, Νόπη Χατζηγεωργίου, όσο και τους υποστηρικτές του όλου εγχειρήματος. «Παρά το γεγονός ότι είμαστε λίγοι, τα πήγαμε πολύ καλά και είχαμε πολύ καλή συνεργασία και με τη διαχειριστική αρχή», πρόσθεσε.

ΔΕΒΘ: 90.000 επισκέπτες μέσα σ’ ένα τετραήμερο Facebook Twitter
O διάσημος κριτικός λογοτεχνίας του "New Yorker", Τζέιμς Γουντ.

Το βέβαιο είναι ότι σ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης κυριάρχησε το βιβλιοφιλικό κλίμα, η αναγνωστική απόλαυση ήταν έκδηλη, ενώ στους χώρους της έκθεσης ήταν ευδιάκριτη η καλή διάθεση εκ μέρους των εκδοτών για τις πωλήσεις των βιβλίων. Στα highlights της έκθεσης συγκαταλέγεται σίγουρα η παρουσία των Αμερικανών συγγραφέων –οι ΗΠΑ ήταν η τιμώμενη χώρα–, όπως η Κλερ Μεσούντ («Η γυναίκα του επάνω ορόφου», εκδ. Gutenberg) και ο διάσημος κριτικός λογοτεχνίας του «New Yorker» Τζέιμς Γουντ («Πώς δουλεύει η λογοτεχνία;», εκδ. Αντίποδες).

Επίσης, μεγάλη συμμετοχή είχαν και οι εκδηλώσεις με την παρουσία του βραβευμένου με Γκονκούρ Μοχάμεντ Μπουγκάρ-Σαρ (από τη Σενεγάλη) και του Βούλγαρου Γκεόργκι Γκοσποντίνοφ, συγγραφέα βιβλίων όπως τα «Εκεί όπου δεν είμαστε» και «Χρονοκαταφύγιο» (εκδ. Ίκαρος). Αξίζει να επισημάνουμε ότι παρά τον μεγάλο αριθμό των εκδηλώσεων η ανταπόκριση του κόσμου ήταν πέρα από κάθε προσδοκία, με αποτέλεσμα τις περισσότερες το κοινό να τις παρακολουθεί όρθιο.

Στην τελετή των εγκαινίων παραβρέθηκαν –μεταξύ άλλων– βουλευτές, εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης και άλλων φορέων, μέλη των αποστολών, αλλά σίγουρα αυτό που ξεχώρισε ήταν η μουσικοθεατρική παράσταση από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, εμπνευσμένη από τα «Φύλλα Χλόης» του Γουόλτ Γουίτμαν και από έργα σύγχρονων ποιητών της Εταιρείας Λογοτεχνών Θεσσαλονίκης, σε σκηνοθεσία Χρήστου Παπαδημητρίου και μουσική Κώστα Χάνη.

ΔΕΒΘ: 90.000 επισκέπτες μέσα σ’ ένα τετραήμερο Facebook Twitter
«Θέλουμε να καταστήσουμε την έκθεση όχι μόνο ένα μεγάλο πωλητήριο της εκδοτικής παραγωγής, με πλούσιο παράλληλα πολιτιστικό πρόγραμμα, αλλά να της δώσουμε και κάποιες άλλες διαστάσεις, όπως αυτή με το διεθνές επαγγελματικό πρόγραμμα».
Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το ημερολόγιο ενός διαιτητή: «Ήμασταν σχεδόν γυμνοί και ο Κολίνα μας εξέταζε με το παγερό βλέμμα του»

Βιβλίο / Το ημερολόγιο ενός διαιτητή: «Ήμασταν σχεδόν γυμνοί και ο Κολίνα μας εξέταζε με το παγερό βλέμμα του»

Σε ένα απόσπασμα από το βιβλίο του που έχει τίτλο “House of Cards”, ο Σουηδός πρώην διεθνής Γιόνας Έρικσον περιγράφει τις ταπεινωτικές μετρήσεις βάρους στα σεμινάρια διαιτητών της UEFA
THE LIFO TEAM
Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ήταν πάντα με τη μεριά της ζωής

Το Πίσω Ράφι / Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ήταν πάντα με τη μεριά της ζωής

Ο Έλληνας σκηνοθέτης μάζεψε από «το καλάθι των αχρήστων» όλες τις εμπειρίες του κι έφτιαξε την αυτοβιογραφία του, μια ζωντανή αφήγηση γεμάτη ιστορίες, συναντήσεις, αποφθέγματα και κρίσεις, λογοτεχνικές και σινεφίλ αναφορές.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Για τα περάσματα που δεν βρέθηκαν ποτέ: η ιστορία του underground περιοδικού «Ανοιχτή Πόλη»

Βιβλίο / «Ανοιχτή Πόλη»: Ένα από τα πιο επιδραστικά εναλλακτικά έντυπα της Ελλάδας

Οι δημιουργοί του Κώστας Μανδηλάς και Βλάσσης Ρασσιάς, καταγράφουν την πορεία του στο βιβλίο «Για τα περάσματα που δεν βρέθηκαν ποτέ: Η ιστορία του περιοδικού “Ανοιχτή Πόλη”».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ράνια Οικονομίδου διαβάζει το διήγημα «Η μεγαλύτερη λεία του Μινγκ» της Πατρίσια Χάισμιθ

Lifo Videos / Η Ράνια Οικονομίδου διαβάζει ένα διήγημα της Πατρίσια Χάισμιθ

«Η μεγαλύτερη λεία του Μινγκ»: Μια ιστορία έρωτα, αγάπης, αφοσίωσης, ανταγωνισμού, μίσους και φόνου μεταξύ ενός ζευγαριού και ενός σιαμέζικου γάτου, ένα μυστηριώδες διήγημα της δημιουργού των πιο σαγηνευτικών αντιηρώων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι μικρές αριστουργηματικές σειρές των εκδοτών

Βιβλίο / Οι μικρές αριστουργηματικές σειρές των εκδοτών

Ολοένα περισσότερο διευρύνεται η τάση έκδοσης κλασικών και σπάνιων κειμένων σε μικρό μέγεθος που τοποθετούνται δίπλα στο ταμείο και συνιστούν την προσπάθεια ενός εκδοτικού οίκου να φέρει σπουδαία έργα στο ευρύ αναγνωστικό κοινό.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
I love Dick: Eίναι το βιβλίο της Κρις Κράους το πιο τολμηρό του αιώνα μας;

Βιβλίο / I love Dick: Eίναι το βιβλίο της Κρις Κράους το πιο τολμηρό του αιώνα μας;

Η θεωρητικός, εικαστικός, κριτικός, συγγραφέας και εκδότρια Κρις Κράους μπορεί να μην άλλαξε τα δεδομένα στον αγγλόφωνο κόσμο εκδίδοντας τα βιβλία των Γάλλων θεωρητικών αλλά προκάλεσε άπειρες συζητήσεις με το πρωτότυπο φεμινιστικό βιβλίο της.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Η αρχή της ηδονής: Μια σουρεαλιστική, σέξι ιστορία στην καλοκαιρινή Ανάφη 

Βιβλίο / Η αρχή της ηδονής: Μια σουρεαλιστική, σέξι ιστορία στην καλοκαιρινή Ανάφη 

Ένα τολμηρό καλλιτεχνικό project έγινε η αφορμή για να κάνει ο εικαστικός René Habermacher ένα ταξίδι στη θάλασσα με πλήρωμα έξι ναύτες κι έναν καπετάνιο, απαθανατίζοντας μια σουρεαλιστική εμπειρία που κατέληξε σε ναυάγιο. Το βιβλίο «The Pleasure Principle» καταγράφει αυτό το ταξίδι μέσα από φωτογραφίες του René, κείμενα και εικαστικά έργα, σε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα έκδοση.
M. HULOT
Νίκος Μάντης «Το χιόνι του καλοκαιριού»

Το πίσω ράφι / Για τις απουσίες που μας κάνουν αργούς στα αισθήματα

Καλοκαίρι στην Πελοπόννησο, στη σκιά της δεκαετίας του ’80: ένα πληγωμένο παιδί, μια μητέρα που επιστρέφει αλλαγμένη και μυστικά που βαραίνουν τη σιωπή των ενηλίκων - αυτά ξετυλίγει ο Νίκος Α. Μαντής στο πρώτο του μυθιστόρημα.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Νέα βιβλία που περιμένουμε ως το τέλος του χρόνου, και κάποιες επανεκδόσεις

Fall Preview 2025 / 13 βιβλία που περιμένουμε ως το τέλος της χρονιάς

Ο πάντα επίκαιρος Καβάφης, νέα, σύγχρονα και παλιότερα ονόματα της λογοτεχνικής σκηνής και κάποιες ξεχωριστές επανεκδόσεις που δικαίως θα διεκδικήσουν χώρο στη βιβλιοθήκη όλων, βιβλιόφιλων και μη.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ