Σκοτώστε την κυρία!

 Σκοτώστε την κυρία! Facebook Twitter
0

Σολάνζ: Μμμμ, χαρά στην καλοσύνη! Εύκολο πράγμα να 'σαι καλή άμα είσαι πλούσια κι όμορφη. Αμα είσαι δούλα – τότε να δούμε! Αμα κάνεις όλη μέρα περίπατο από την πιατοθήκη ως την κρεβατοκάμαρα, κι άμα είναι η βεντάλια σου ένα φτερό από το ξεσκονιστήρι, κι είναι η τουαλέτα σου μια μουσαμαδένια ποδιά! Τότε να δούμε. Εκτός πια κι αν βγαίνεις τις νύχτες όπως η αφεντιά σου, να κόβεις βόλτες μες στα σαλόνια και να παρασταίνεις τη Μεγάλη Δούκισσα

 

 Σκοτώστε την κυρία! Facebook Twitter
Οι αδερφές Παπέν, τα αληθινά πρόσωπα της ιστορίας του Ζαν Ζενέ

Λε Μαν, 2 Φεβρουαρίου 1933: δύο υπηρέτριες, οι αδελφές Κριστίν και Λέα Παπέν, σκοτώνουν την εργοδότρια τους, Μαντάμ Λανσελέν, και την κόρη της, Ζενεβιέβ. Στο δικαστήριο δεν ζήτησαν κανένα ελαφρυντικό. Το μόνο που τις ενδιέφερε ήταν να μοιραστούν απόλυτα την ευθύνη της πράξης τους.

Ο Ζενέ διάβασε στις εφημερίδες της εποχής για το έγκλημα και περίπου δέκα χρόνια αργότερα βρήκε στο πρόσωπο των δύο αδελφών τις ιδανικές ηρωίδες για να διαδεχθούν τους φυλακισμένους ήρωες της «Υψηλής Εποπτείας". Ο ασφυκτικά κλειστός χώρος του κελιού μεταμορφώθηκε σε υπνοδωμάτιο αστικού σπιτιού, όπου οι αδελφές Κλερ και Σολάνζ ζουν μια καθημερινότητα που μοιράζεται ανάμεσα στο μίσος και στην αγάπη, στον θαυμασμό και στον φθόνο για την Κυρία.

Ο Ζενέ έπλασε τη Σολάνζ και την Κλαιρ που παρασύρονται σε ένα παιχνίδι εξουσίας και φαντασιώσεων εναλλάσσοντας τους ρόλους της υπηρέτριας και της κυρίας, μέχρι το τραγικό φινάλε. «Οι Δούλες» είναι το μοναδικό έργο του με ηρωίδες γυναίκες: ο ίδιος άλλωστε επιθυμούσε να παίζονται οι ρόλοι τους από νεαρούς άνδρες και δύο πανό (αριστερά και δεξιά της σκηνής) να δηλώνουν ότι πρόκειται για γυναικείους ρόλους.

 

Οι «Δούλες» του Ζαν Ζενέ ανέβηκαν για πρώτη φορά στο θέατρο de l'Athénée στο Παρίσι το 1947 σε σκηνοθεσία Louis Jouvet.

Οι «Δούλες» είναι ένα από τα πιο δημοφιλή έργα του. Στον Ζενέ άρεσε πάντα να σοκάρει. Τα σχόλια για το ανέβασμα του έργου του ήταν εχθρικά. Τον υπερασπίστηκαν οι Γάλλοι διανοούμενοι, ο Κοκτώ και ο Σαρτρ.

Στην Βρετανία οι Δούλες ανέβηκαν για πρώτη φορά σε σκηνοθεσία Peter Zadek το 1952. Η παράσταση ανέβηκε στα γαλλικά, ενώ το 1956, ο Peter Zadek με τις σκηνοθεσίες του των έργων του Ζενέ προκάλεσε σάλο. Ο ίδιος ο Ζενέ ήταν τόσο εξοργισμένος από την πρεμιέρα του Μπαλκονιού πάλι σε σκηνοθεσία Ζάντεκ, που αγόρασε ένα πιστόλι για να σκοτώσει τον σκηνοθέτη.

Το 2000 ο Κλοντ Βεντουρά κάνει ένα ντοκιμαντέρ για τις αδερφές Παπέν. Στο ντοκιμαντέρ μέσα από την έρευνα που έκανε ο Πασκάλ Τιρόντ, αναβίωσε τη συναρπαστική ιστορία των αδελφών δολοφόνων.

 Σκοτώστε την κυρία! Facebook Twitter
Yvette Etievant και Monique Mélinand στην πρεμιέρα του έργου Οι Δούλες στο Théâtre de l'Athénée, στο Παρίσι, Aπρίλιος 1947.
 Σκοτώστε την κυρία! Facebook Twitter
Από την ταινία του Κρίστοφερ Μάιλς με τις Γκλέντα Τζάκσον, Σουζάνα Γιορκ και Βίβιαν Μέρτσαντ
 Σκοτώστε την κυρία! Facebook Twitter
Από την ταινία του Κρίστοφερ Μάιλς με τις Γκλέντα Τζάκσον, Σουζάνα Γιορκ και Βίβιαν Μέρτσαντ

Από το 1947 μέχρι σήμερα, το έργο ανέβηκε εκατοντάδες φορές σε μεγάλες και μικρές θεατρικές σκηνές σε ολόκληρο τον κόσμο. 

Το 1974 έγινε ταινία, ενώ ο Σουηδός συνθέτης Peter Bengtson την μετέφερε ως όπερα δωματίου το 1994. Στην Βρετανία οι Δούλες ανέβηκαν για πρώτη φορά σε σκηνοθεσία Peter Zadek το 1952. Η παράσταση ανέβηκε στα γαλλικά, ενώ το 1956, ο Peter Zadek με τις σκηνοθεσίες του των έργων του Ζενέ προκάλεσε σάλο. Ο ίδιος ο Ζενέ ήταν τόσο εξοργισμένος από την πρεμιέρα του Μπαλκονιού πάλι σε σκηνοθεσία Ζάντεκ, που αγόρασε ένα πιστόλι για να σκοτώσει τον σκηνοθέτη. O Μίνως Βολανάκης σκηνοθέτησε την παράσταση το 1963 στο Oxford Playhouse.

Το 1955 η αμερικανική πρεμιέρα στο θέατρο Tempo στο East Village ήταν εξίσου διχαστική. Ένας κριτικός αποκάλεσε την παράσταση "ένα μαρτύριο», αν και παραδέχτηκε ότι εξέτασε «τις πληγές του σύγχρονου πνεύματος».

Ο Μάρτιν Έσλιν, το 1961, στο βιβλίο του «Το Θέατρο του Παραλόγου» ύμνησε τις Δούλες παρόλο που σημείωσε τον μηδενιστικό χαρακτήρα του έργου. To 1965 η παράσταση ανεβαίνει στο La Μamma Νέα Υόρκη και την ίδια χρονιά στο Living Theatre στο Βερολίνο. Στην Ισπανία το σκηνοθετεί ο Αργεντίνος συγγραφέας Victor Garcia το 1969 στη Βαρκελώνη και τη Μαδρίτη με τις Nuria Espert και Juletta Serano.

Το 1967-1968, ο Δημήτρης Χατζημάρκος σκηνοθετεί τις Δούλες στο θέατρο Τέχνης με την Εκάλη Σώκου, τη Ρένη Πιττακή και τη Μαρία Γεωργίου σε μετάφραση Οδυσσέα Ελύτη.

Τρεις κυρίες της ελληνικής θεατρικής σκηνής συναντιούνται στο Εθνικό θέατρο, το 1991 στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Κοραής Δαμάτης. Η Βέρα Ζαβιτσιάνου και η Αντιγόνη Βαλάκου στους ρόλους της Κλερ και της Σολάνζ, ενώ η Κατερίνα Χέλμη υποδύεται την Κυρία. 

 Σκοτώστε την κυρία! Facebook Twitter
Εθνικό θέατρο, 1991, σκηνοθεσία Κοραής Δαμάτης. Κατερίνα Χέλμη, Αντιγόνη Βαλάκου, Βέρα Ζαβιτσιάνου
 Σκοτώστε την κυρία! Facebook Twitter
Βέρα Ζαβιτσιάνου, Εθνικό Θέατρο 1991

 

Η  παράσταση ανεβαίνει το 2005, στο θέατρο της οδού Κεφαλληνίας, από τον  Λευτέρη Βογιατζή με πρωταγωνίστριες την Μάγια Λυμπεροπούλου και την Αννέζα Παπαδοπούλου στην επανάληψη της παράστασης, την Ρένη Πιττακή και την Μπέτυ Αρβανίτη.  

 

 Σκοτώστε την κυρία! Facebook Twitter
Ρένη Πιττακή, Μάγια Λυμπεροπούλου, Μπέτυ Αρβανίτη, σε σκηνοθεσία Λευτέρη Βογιατζή, θέατρο της οδού Κεφαλληνίας, 2005

Το 1973 στο Greenwich Theatre ανεβαίνουν οι Δούλες με τις Vivien Merchant ως Μαντάμ την, Glenda Jackson ως Σολάνζ και την Susannah York ως Κλέρ. Η παράσταση κινηματογραφήθηκε και βγήκε στις αίθουσες, σε σκηνοθεσία Christopher Miles.

Το 1992, η παράσταση ανέβηκε στη Μόσχα μόνο με άντρες δημιουργώντας μια νέα οπτική στο ρώσικο θέατρο.

 Σκοτώστε την κυρία! Facebook Twitter
Η Τελετή του Κλοντ Σαμπρόλ με τις Σαντρίν Μπονέρ και Ιζαμπέλ Ιπέρ.
 Σκοτώστε την κυρία! Facebook Twitter
Η Τελετή του Κλοντ Σαμπρόλ με τις Σαντρίν Μπονέρ και Ιζαμπέλ Ιπέρ.
 Σκοτώστε την κυρία! Facebook Twitter
Η Τελετή του Κλοντ Σαμπρόλ με τις Σαντρίν Μπονέρ και Ιζαμπέλ Ιπέρ.

Την υπόθεση Παπέν επαναφέρει στη γαλλική φιλμογραφία ο ανατόμος της αστικής τάξης Κλοντ Σαμπρόλ. Η «Τελετή» με τις Σαντρίν Μπονέρ, Ιζαμπέλ Ιπέρ, Ζακλίν Μπισέ βασίζεται ταυτόχρονα στο μυθιστόρημα της Ρουθ Ρέντελ «Τυφλή Ετυμηγορία» και επιχειρεί να αναδημιουργήσει τη διαδρομή από μια φαινομενικά ήσυχη ρουτίνα προς ένα «αναπάντεχο» λουτρό αίματος.

Τελευταίο διάσημο ανέβασμα της παράστασης, αυτό στο Σίδνεϊ, σε σκηνοθεσία Benedict Andrews με τις Cate Blanchett, Isabelle Huppert και Elizabeth Debicki το 2013.

 Σκοτώστε την κυρία! Facebook Twitter
Kέιτ Μπλάνσετ, Ιζαμπέλ Ιπέρ, Σίδνεϊ, 2013
 Σκοτώστε την κυρία! Facebook Twitter
Kέιτ Μπλάνσετ, Ιζαμπέλ Ιπέρ, Σίδνεϊ, 2013
 Σκοτώστε την κυρία! Facebook Twitter
Kέιτ Μπλάνσετ, Ιζαμπέλ Ιπέρ, Σίδνεϊ, 2013

 

Η παράσταση του έργου του Ζαν Ζενέ ανεβαίνει ξανά από το  Εθνικό θέατρο στις 6 Μαρτίου, σε σκηνοθεσία του Μπρους Μάγιερς, συγγραφέα, ηθοποιού και διανοητή, ο οποίος για περισσότερα από 30 χρόνια μετέχει στον πυρήνατ ης θεατρικής ομάδας του Πήτερ Μπρουκ.Την Κλαίρη θα υποδυθεί η Μαρία Κίτσου, τη Σολάνζ η Ραφίκα Σαουίς και την Κυρία η Λένα Παπαληγούρα.

 

 Σκοτώστε την κυρία! Facebook Twitter
Μαρία Κίτσου, Ραφίκα Σαουίς, Λένα Παπαληγούρα στην παράσταση του Εθνικού θεάτρου, 2015.


 Σκοτώστε την κυρία! Facebook Twitter
O Zενέ ως κληρονόμος του Σαντ. Αισθητική μπαρόκ και σκηνοθεσία Guillaume Clayssen στο θέατρο l'Etoile du Nord. Εικόνες από λευκώματα του David LaChapelle, τρεις γυναίκες σε παραλήρημα, υπό την επήρεια LSD, σε ντελίριο. Σολάνζ, η F. Lefebvre des Noëttes, Μαντάμ, η Aurélia Arto και Κλερ η Anne Le Guernec.


 Σκοτώστε την κυρία! Facebook Twitter
O Zενέ ως κληρονόμος του Σαντ. Αισθητική μπαρόκ και σκηνοθεσία Guillaume Clayssen στο θέατρο l'Etoile du Nord. Εικόνες από λευκώματα του David LaChapelle, τρεις γυναίκες σε παραλήρημα, υπό την επήρεια LSD, σε ντελίριο. Σολάνζ, η F. Lefebvre des Noëttes, Μαντάμ, η Aurélia Arto και Κλερ η Anne Le Guernec.


 Σκοτώστε την κυρία! Facebook Twitter
Από την Compagnie sirènes, σκηνοθεσία Jacques Vincey, οι Δούλες


 Σκοτώστε την κυρία! Facebook Twitter

 Σκοτώστε την κυρία! Facebook Twitter
Charles Busch,και Peter Francis James, Δούλες, 1993, στο Classic Theater Company

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ