Picasso, Στο Μάτι του Ταύρου

Picasso, Στο Μάτι του Ταύρου Facebook Twitter
0

Με φόντο το ατελιέ του Πικάσο στην οδό Ογκουστίν.

Ο διάσημος ζωγράφος, η θηριώδης προσωπικότητα, το επικίνδυνο αρσενικό – ο Ταύρος.

Μαζί του, επτά γυναίκες. Επτά σύντροφοι, επτά μούσες: Μίρνα Ζιένοβιτς, Ζακλίν Ροκ, Φρανσουά Ζιλό, Ζενεβιέβ Λαπόρτ, Mαρί Τερέζ Βαλτέρ, Όλγα Πικάσο, Ντόρα Μάαρ.

Ο έρωτας, η έλξη και η δημιουργία, η θυσία και η καταστροφή.

Στο ρόλο του Picasso ο Πέρης Μιχαηλίδης.

Διανομή με σειρά εμφανίσεως

Μίρνα Ζιένοβιτς: Αγγελική Καρυστινού

Ζακλίν Ροκ: Βάσια Χρήστου

Ζενεβιέβ Λαπόρτ: Στεφανία Κριεζή

Φρανσουάζ Ζιλό: Βασιλική Σαραντοπούλου

Μαρί ΤερέζΒαλτέρ: Χρυσάνθη Κάντζου

Όλγα Πικάσο: Δέσποινα Ψαροπούλου

Ντόρα Μάαρ: Νάντια Σπηλιωτοπούλου

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Νικήτας Τσακίρογλου

Σκηνικό: Μιχάλης Αργυρού

Μουσική: Δημήτρης Μαραμής

Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα

Φωτογράφιση: Νικόλας Σταυρόπουλος

Χορογραφία: Τατιάνα Μύρκου

Β. Σκηνοθέτη: Στεφανία Κριεζή

Β. Σκηνογράφου: Κωνσταντίνα Κρίγκου

Σημείωμα σκηνοθέτη

Η προσωπική ζωή του Πικάσο περιβάλλεται από μύθο. Ο ίδιος απαιτούσε οι ερωτικές του σχέσεις να είναι μυστικές. Οι μαρτυρίες που έχουμε για τη συμπεριφορά του απέναντι στις γυναίκες που ζωγράφισε και που στάθηκαν πηγή της έμπνευσής του μας αποκαλύπτονται από τις σχέσεις του Πικάσο με τα μοντέλα του, από τα οποία απαιτούσε τέλεια υποταγή, κάτι που οδηγούσε στη ζήλια και το σαδισμό. Στα γραπτά τους, οι γυναίκες αυτές, άλλες αναφέρουν ότι συνάντησαν τον «Διάβολο» και άλλες ότι «μετά τον Πικάσο υπάρχει μόνο ο Θεός». Ο έρωτας που έζησαν μαζί του ήταν έντονος και καταστροφικός. Σαν άλλος Δον Ζουάν, φοβόταν το θάνατο και τη μοναξιά και εκτονωνόταν μαζί τους σε ένα βίαιο, ζωώδες ερωτικό παιχνίδι που έκρυβε μέσα του το θάνατο. Κάποιες από αυτές, μην αντέχοντας την απουσία του, οδηγήθηκαν στην αυτοκτονία ή στην τρέλα.

Με ξεχωριστή προσωπικότητα η καθεμία οδηγείται ερωτικά από τον Πικάσο στο χώρο του απόλυτου και της αυταπάρνησης. Πέρα από το καλό και το κακό, το ηθικό και το ανήθικο, αυτά τα πρόσωπα, κλεισμένα σαν σε αρένα, μορφάζουν ηδονικά από πόνο, πληγωμένα από την ορμή του Ταύρου που αναμετριέται μαζί τους.

Τα πρόσωπα που ζωγράφιζε ζούσαν καταστάσεις πέρα από το συνηθισμένο και το καθημερινό. Αυτή η υπέρβασή τους, σε αναγκάζει να ζητήσεις από τους ηθοποιούς σου διαφορετικούς υποκριτικούς κώδικες στην εκφορά του λόγου, σε κίνηση κι εντάσεις, για να μπορέσεις να πλησιάσεις τη δυναμική του Πικάσο, όταν πάσχιζε να βάλει στα κάδρα του αυτές τις γυναίκες που θα αφήσουν το αποτύπωμά τους στο χρόνο.

Η αφήγηση γίνεται κινηματογραφική, με σκηνές που μοιράζονται σε πλάνα και «μοντάρονται» με μουσική και με φωτισμό. Τα πρόσωπα του έργου κινούνται εγκλωβισμένα σ' ένα μαύρο κουτί, έτσι όπως διαμορφώθηκε ο σκηνικός χώρος του εναλλακτικού θεάτρου Beton7.

Σημείωμα συγγραφέα

10 Ιανουαρίου 1895. Ένα κοντόσωμο αδύνατο αγόρι δεκατριών ετών, αποτυπώνει με το πινέλο του το πρόσωπο της πρώτης γυναίκας που ζωγράφισε. To πρόσωπό της είναι τρομακτικά χλωμό. Περίπου έναν αιώνα μετά, 15 Οκτωβρίου 1986, μια γυναίκα πυροβολεί τον εαυτό της με ένα περίστροφο, είναι η τελευταία γυναίκα που ακούμπησαν τα πινέλα του. Τα πινέλα του είναι σαν τα κέρατα του ταύρου, σκληρά και μαγικά. Τα πινέλα του ξέρουν καλά τους νόμους της δημιουργίας. Μεταμορφώνουν, παραμορφώνουν, χαράσσουν, ματώνουν, απογειώνουν. Μέσα και έξω από τους πίνακες. Την εικόνα και το πρόσωπο. Θα μπορούσε να γινόταν αλλιώς;

Κάπως έτσι γοητεύτηκα από αυτή την ιστορία. Όχι φυσικά από την ιστορικότητά της. Ούτε καν από το διάσημο όνομα εκείνου του μικρού αγοριού. Ίσως από το αθάνατο νερό που πότισε αυτό το όνομα. Και κάπως έτσι ξεκίνησα να την ξεφυλλίζω. Ή μήπως άρχισε να με ξεφυλλίζει εκείνη; Σε αυτή τη διαδρομή η συνομιλία ήταν με την ίδια τη δημιουργία. Στη στροφή του δρόμου περίμενε η θυσία, η απώλεια ελέγχου, η απώλεια. Η μεταμόρφωση, η γέννηση, η ανατροπή. Και κάθε πρωί αναρωτιόμουν ξανά και ξανά: υπάρχει επιλογή; Υπάρχει δημιουργία χωρίς καταστροφή;

Είναι η πρώτη φορά που γράφω κάτι. Μπορεί μια ηθοποιός να γράψει ένα θεατρικό έργο; Αυτό το ερώτημα εμπεριέχει μια παραδοξότητα. Ίσως πάλι και όχι.

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος Κοτσιφάκης

Χορός / Γιώργος Κοτσιφάκης: «Θέλω και στη ζωή να κάνω όσα συμβαίνουν στη σκηνή»

Του είπαν «δεν θα γίνει χορευτής με τίποτα» – σήμερα θεωρείται από τους καλύτερους χορευτές της Ευρώπης. Ξεκίνησε την καριέρα του συμμετέχοντας στο «2» του Δημήτρη Παπαϊωάννου, και σήμερα κάνει διεθνή περιοδεία με το «My fierce ignorant step».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο takis ξεκίνησε από το Κιάτο και έφτασε στα κορυφαία θέατρα του κόσμου

Θέατρο / Ο takis ξεκίνησε από το Κιάτο και έφτασε στα κορυφαία θέατρα του κόσμου

Έχει υπογράψει μερικά από τα πιο τολμηρά ανεβάσματα των τελευταίων ετών. Έφτασε στην πεντάδα υποψηφιοτήτων των Διεθνών Βραβείων Όπερας 2025. Ποιος είναι ο ταλαντούχος Έλληνας σκηνογράφος και ενδυματολόγος;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Θέατρο / Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Με το βραβείο Χορν στις αποσκευές του αλλά και την ερμηνεία του στο ρόλο του Πολυνείκη στον Οιδίποδα του Ρόμπερτ Άικ, ο νεαρός ηθοποιός βρίσκεται ήδη «στον καλό δρόμο». Βραβεία, σημαντικοί ρόλοι, το θέατρο σήμερα. Πώς τα βλέπει όλα αυτά;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ