ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

«Λοσάντζελε» Εμπιστευτικό: ο νέος χώρος του Κώστα Μαλιάτση δημιουργήθηκε ειδικά για stand-up comedy

«Λοσάντζελε» Εμπιστευτικό: ο νέος χώρος του Κώστα Μαλιάτση δημιουργήθηκε ειδικά για stand-up comedy Facebook Twitter
Ήταν πολύ δύσκολο να στήσει ένας κωμικός μια παράσταση που θα σεβόταν το κοινό. Πόσο μάλλον όταν ένιωθε πως δεν σέβονταν ούτε τον ίδιον. Φωτο: Γιώργος Αδάμος/LIFO
2

Με το που μπαίνεις στο Λοσάντζελε, στο στενό της Κορυζή στο Κουκάκι, σου σκάει αμέσως το Λένι, ο βρoμόστομος του Μπομπ Φόσι. Είναι ένας χώρος για stand-up comedy, φτιαγμένος γι' αυτόν τον σκοπό, από την πρώτη μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια της διαρρύθμισής του. Στην Ελλάδα το κοινό άργησε να εκπαιδευτεί σε αυτό το είδος κωμωδίας, αν και αγκάλιασε τον Χάρρυ Κλυνν που για πολλά χρόνια έκανε ακριβώς αυτό.

Όμως, η πρώτη αξιόλογη προσπάθεια για την ανάδειξη του είδους, και όχι του κωμικού-«φαινόμενο», έγινε τη δεκαετία του '90 μέσα από το comedy club «Νύχτες Κωμωδίας» που λειτουργούσε η Λουκία Ρικάκη, απ' όπου και πάλι κάτι έλειπε, κάτι δεν ρίζωνε. Τώρα πια, θες η οικονομική κρίση, θες το YouTube (όπου έχουν αναδειχτεί πολλοί «αστέρες» του είδους), το κοινό μοιάζει έτοιμο. Ο άνθρωπος, δε, πίσω από το Λοσάντζελε είναι ο Κώστας Μαλιάτσης, μία από τις πιο αγαπητές φιγούρες στον χώρο της κωμωδίας σήμερα. Καθόμαστε στο άδειο μαγαζί και ετοιμαζόμαστε για την κουβέντα μετά από ένα-δυο καλαμπουράκια που κάπως σπάνε τον πάγο.

— Πώς πήρες την απόφαση να κάνεις αυτήν τη δουλειά; Δηλαδή να γίνεις stand up-άς, που λένε.

Άκου. Όταν ήμουν μικρός, αντί να παίζω τον πυροσβέστη π.χ., όπως τα άλλα παιδιά, έκανα πως μιλούσα σε κόσμο. Δεν έλεγα αστεία, μιλούσα για τη ζωή μου, αλλά φαντασιωνόμουν πως το έκανα μπροστά σε κόσμο: «Παιδιά, σήμερα η μαμά με μάλωσε γιατί πάτησα τα σφουγγαρισμένα και μετά ο μπαμπάς με πήγε εκεί» και τέτοια. Το έκανα στα κρυφά, βέβαια, αλλά μεγαλώνοντας συνειδητοποίησα πως έτσι εξέφραζα την κλίση μου. Έπρεπε να φτάσω στα τριάντα για να καταλάβω πως δεν είχα καμία λόξα, πως ήταν αυτό που ήθελα να κάνω. Τίποτα δεν μου φάνηκε ξένο, όταν βγήκα πρώτη φορά στη σκηνή.

Το stand-up έφερνε λεφτά, αλλά δεν τα έπαιρνε. Εκεί άρχισα να παίρνω κι εγώ την κάτω βόλτα, γι' αυτό αποφάσισα να φτιάξω αυτόν τον χώρο. Τα θέατρα δεν εκμεταλλεύτηκαν απλώς το stand-up, το πάτησαν.

— Και κάποια στιγμή σκέφτηκες πως θα μπορούσες να ζήσεις απ' αυτό;

Άργησε αυτή η στιγμή (γέλια). Παραιτήθηκα από τη δουλειά μου μόλις πήρα πτυχίο ‒ ήμουν υπεύθυνος σε ένα υποκατάστημα των Bershka, φαντάσου. Τρία χρόνια ήμουν εκεί και δεν ήξερα γιατί. Όπως όλοι, έκανα κι εγώ μια δουλειά που μου έδινε λεφτά και μου έτρωγε τη δημιουργικότητα. Καπιταλισμός, ο καρκίνος της εποχής μας! Οπότε, είπα: «Αυτό είναι, θα κάνω stand-up». Τα επόμενα δύο χρόνια σταμάτησα να χρησιμοποιώ το αυτοκίνητό μου, επειδή δεν είχα λεφτά για βενζίνη. Πήγαινα σε όλες τις δουλειές μου με το ποδήλατο – θες Πετράλωνα, θες Πετρούπολη, με το ποδήλατο θα πήγαινα. Και μιλάμε για αμοιβές να πέφτεις κάτω απ' τα γέλια ή να βάζεις τα κλάματα, ό,τι προτιμάς.

— Δηλαδή;

Δέκα ευρώ τη βραδιά, δεκαπέντε... Μόνο όταν έκανα το πρώτο μου tour άρχισε να γίνεται βιώσιμη αυτή η φάση.

«Λοσάντζελε» Εμπιστευτικό: ο νέος χώρος του Κώστα Μαλιάτση δημιουργήθηκε ειδικά για stand-up comedy Facebook Twitter
Το Λοσάντζελε είναι φτιαγμένο από την αρχή ούτως ώστε να εξυπηρετεί αυτήν τη μορφή κωμωδίας, το stand-up comedy. Φωτο: Γιώργος Αδάμος/LIFO

— Και είχες και τους μαγαζάτορες να σε αντιμετωπίζουν σαν το «λοξό» που του κάνουν τη χάρη.

Δεν θα μπορούσες να το πεις καλύτερα, αυτό ακριβώς συνέβαινε. Σε φάση «άντε, μπες κι εσύ να κάνεις τη μαλακία σου!». Ήταν πολύ δύσκολο να στήσει ένας κωμικός μια παράσταση που θα σεβόταν το κοινό. Πόσο μάλλον όταν ένιωθε πως δεν σέβονταν ούτε τον ίδιον. Άσε, δε, τις παρεμβάσεις. Υπήρξε μαγαζάτορας που μου είπε «αυτό το κείμενο δεν θα το πεις, είναι προσβλητικό». Δεν έφτανε που πήγαινες να κάνεις αυτό που αγαπούσες σε τέτοιες συνθήκες, είχες να αντιμετωπίσεις κι αυτά.

— Έχω την αίσθηση πως η οικονομική κρίση έπαιξε ρόλο στην άνοδο του ελληνικού stand-up αλλά δεν μπορώ να το εξηγήσω κιόλας.

Έχεις απόλυτο δίκιο, και θα σ' το εξηγήσω. Με την κρίση γιγαντώθηκε η ανάγκη για φτηνό σόου, κυρίως από τη μεριά των ιδιοκτητών και των παραγωγών. Ένα φως, ένα μικρόφωνο και τέλος, τι άλλο χρειάζεται το stand-up; Είναι ό,τι πιο φτηνό μπορεί να σηκώσει ένα θέατρο. Αλλά ενώ τα θέατρα έβγαλαν πολλά λεφτά απ' αυτό, οι τσέπες των κωμικών παρέμειναν άδειες. Το stand-up έφερνε λεφτά, αλλά δεν τα έπαιρνε. Εκεί άρχισα να παίρνω κι εγώ την κάτω βόλτα, γι' αυτό αποφάσισα να φτιάξω αυτόν τον χώρο. Τα θέατρα δεν εκμεταλλεύτηκαν απλώς το stand-up, το πάτησαν.

— Με γεια το μαγαζί, λοιπόν.

Ε, δεν γινόταν αλλιώς. Μια ζωή στήναμε comedy clubs σε άλλους χώρους. Σε βραδινά κλαμπ, θέατρα, μπουζούκια... Το Λοσάντζελε είναι φτιαγμένο από την αρχή ούτως ώστε να εξυπηρετεί αυτήν τη μορφή κωμωδίας, το stand-up comedy. Ουσιαστικά, έχω rip-άρει 100 διαφορετικά comedy clubs απ' όλον τον πλανήτη. Από Αμερική, Αγγλία, Άμστερνταμ, όπου θες. Μελέτησα τη διαρρύθμισή τους κι έτσι φτάσαμε εδώ. Με ενδιέφερε να φτιάξω έναν χώρο που ο κωμικός θα τον αισθανόταν σπίτι του. Στα καμαρίνια έχω θερμοσίφωνο και υπολογιστή, ο δε καναπές γίνεται κρεβάτι. Επίσης, δεν επιβάλλαμε ελάχιστη κατανάλωση στο μπαρ, κάτι που μου έσπαγε τα νεύρα σε άλλα μαγαζιά. Και κάτι άλλο, βλέπεις τα ξύλα στα οποία στηρίζεται η σκηνή; Τα πήραμε από πεταμένες ράμπες θεάτρου. Όλο το μαγαζί φτιάχτηκε στο χέρι από πεταμένα υλικά. Σπάγαμε και βιδώναμε.

«Λοσάντζελε» Εμπιστευτικό: ο νέος χώρος του Κώστα Μαλιάτση δημιουργήθηκε ειδικά για stand-up comedy Facebook Twitter
Πλέον νομίζω πως οι κωμικοί χτυπούν το «social justice» εκεί που πρέπει να το χτυπήσουν, γιατί η ίδια η έννοια του προφανώς δεν είναι κακή. Φωτο: Γιώργος Αδάμος/LIFO

— Έχεις φτιάξει ένα «σπίτι» για έναν ολόκληρο κλάδο και πρέπει να είναι η πρώτη φορά που γίνεται κάτι τέτοιο μετά την προσπάθεια της Λουκίας Ρικάκη με το 104, στα Εξάρχεια. Αισθάνεσαι πως τον εκπροσωπείς;

Καταρχάς, να πω πως δεν πρόλαβα το 104, αλλά γνωρίζω την ιστορία του. Ήταν πολύ μπροστά από την εποχή της εκείνη η γυναίκα. Ο κόσμος που έρχεται τώρα εδώ νομίζει πως εμείς είμαστε το πρώτο comedy club, γιατί μιλάμε για μια νέα γενιά θεατών, αλλά ξέρω πως δεν είναι έτσι. Τώρα, για το άλλο που λες, κοίτα, ξεκίνησα κάνοντας stand-up, αλλά μετά πέρασα στο YouTube, κάνοντας βιντεάκια, έτσι μιλάμε πλέον για κάτι εντελώς διαφορετικό, είναι άλλο σύμπαν το YouTube. «Έπιασα» μεν, αλλά με τον καιρό άρχισα να αισθάνομαι πως ο χώρος του stand-up με είχε κάνει λίγο πέρα, πως οι κωμικοί δεν με ήθελαν άλλο στη σκηνή. Σαν να μην ήμουν πια στην ίδια λίγκα μ' εκείνους. Έπρεπε να επανακτήσω, αν θες, τον τίτλο μου, οπότε κάθε χρόνο έκανα καινούργια παράσταση. Έβγαινα για επτά συνεχή χρόνια στο Χυτήριο με καινούργιο κείμενο, κάθε σεζόν. Κάπως έτσι κέρδισα ξανά τον σεβασμό τους. Πάντως, ναι, το Λοσάτζελε είναι το σπίτι των κωμικών, όχι το σπίτι του Μαλιάτση.

— Αυτολογοκρίνονται σήμερα οι κωμικοί;

Έχει αλλάξει αυτό νομίζω. Πριν από ένα-δυο χρόνια ίσχυε πολύ αυτό. Σχεδόν όλοι λογόκριναν τα κείμενά τους. Και φαινόταν αυτό, είχες έντονη την αίσθηση πως κάτι έλειπε. Δεν θα μπορούσε να κρατήσει πολύ όλο αυτό όμως. Τώρα ο κόσμος αντιδρά, επιτέλους, σε αυτό. Και οι stand-up κωμικοί προσπαθούν να πιέσουν αυτήν τη κατάσταση όσο γίνεται περισσότερο. Ο Aziz Ansari έκανε κάτι καταπληκτικό. Βγήκε στο κοινό του και είπε: «Διαβάσατε αυτό το φοβερό θέμα στους "New York Times" με την πιτσαρία που φτιάχνει πάνω στις πίτσες αγκυλωτούς σταυρούς από πεπερόνι; Πόσοι πιστεύετε πως υπάρχει πρόβλημα;». Αρκετοί χειροκρότησαν και μετά τους είπε πως τους πούλησε παραμύθι, πως δεν υπάρχει θέμα και πως το πρόβλημα είναι οι τύποι που χειροκρότησαν! Είδες το Sticks and Stones του David Chappelle; Ό,τι πιο προκλητικό έκανε ποτέ! Πλέον νομίζω πως οι κωμικοί χτυπούν το «social justice» εκεί που πρέπει να το χτυπήσουν, γιατί η ίδια η έννοια του προφανώς δεν είναι κακή. Αλλά με την υπερβολή που δημιουργείται μέσα από τα social media έχουμε φτάσει στο άλλο άκρο. Πρέπει να επαναπροσδιοριστεί όλο αυτό.

— Πώς αντιδρά ο κόσμος όχι μόνο στα αστεία αλλά και στον χώρο;

Ο κόσμος εκπαιδεύεται κάπως σε αυτό, και είναι υπέροχο. Καταρχάς, μπαίνει μέσα και ξαφνιάζεται. Άκουσα πάρα πολλές φορές αυτό το «ααα...» το παρατεταμένο που, πάνω κάτω, σημαίνει «ώστε έτσι!». Μπαίνει αμέσως στο νόημα. Επίσης, να πω εδώ πως το μαγαζί είναι 100% ΑμεΑ friendly, από τις τουαλέτες μέχρι τα καμαρίνια. Με ενδιέφερε πάρα πολύ αυτό, ειδικά όταν συνειδητοποίησα κάποια πράγματα μετά από μια εμφάνισή μου στην επαρχία.

«Λοσάντζελε» Εμπιστευτικό: ο νέος χώρος του Κώστα Μαλιάτση δημιουργήθηκε ειδικά για stand-up comedy Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Αδάμος/LIFO

— Τι συνέβη;

Έρχονταν άνθρωποι σε αμαξίδια και μου έλεγαν «σε ευχαριστώ που κανόνισες να παίξεις εδώ, για να μπορώ να έρθω κι εγώ» κι εγώ δεν το είχα κάνει προμελετημένα. Τυχαίο ήταν. Το βράδυ δεν μπορούσα να κοιμηθώ, ήταν μια συνειδητοποίηση για μένα, με άγχωσε. Σκέφτηκα όλα τα μέρη όπου έχω παίξει στην Ελλάδα μέχρι τώρα και πόσες φορές κάποιος θα ήθελε να με δει και δεν μπορούσε λόγω του χώρου. Κατάλαβες!

— Σ' ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου. Α, κάτι τελευταίο. Γιατί «Λοσάντζελε»;

Κοίτα, το πρώτο comedy club άνοιξε στο Λος Άντζελες. Τσεκάραμε τίτλους μαγαζιών, είχαμε φτιάξει μια λίστα με 20 εναλλακτικά ονόματα και κάποια στιγμή η Λυδία Παπαϊωάννου πέταξε το «Λοσάντζελε». Ε, αρχίσαμε να το δείχνουμε σε φίλους και όλοι κολλούσαν στο «Λοσάντζελε». Αυτή φταίει λοιπόν!

Λοσάντζελε Comedy Club, Κορυζή 4, 210 9215740

Κρατήσεις: comedyclub.gr

 

Θέατρο
2

ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Aziz Ansari: Right Now» στο Netflix: Η stand up κωμωδία της απολογίας και της ενσυναίσθησης

TV & Media / «Aziz Ansari: Right Now» στο Netflix: Η stand up κωμωδία της απολογίας και της ενσυναίσθησης

Μετά τις περσινές κατηγορίες εναντίον του για απρεπή και ενδεχομένως επιθετική σεξουαλική συμπεριφορά, ο γνωστός κωμικός επιστρέφει δηλώνοντας ότι ελπίζει να έχει γίνει καλύτερος άνθρωπος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Αγαπώ τον Ζακ Γαλιφιανάκη αλλά το“Between Two Ferns: The Movie” στο Netflix δεν χρειαζόταν ακριβώς

TV & Media / Αγαπώ τον Ζακ Γαλιφιανάκη αλλά το“Between Two Ferns: The Movie” στο Netflix δεν χρειαζόταν ακριβώς

Εξαίρετος γενικά ως κωμικός και καλλιτέχνης ο μακρινός μας εξάδελφος, αλλά αυτή η ιδέα είχε πλάκα σε σφηνάκια, όχι σαν ολόκληρη «ταινία» που έπρεπε να έχει με το ζόρι συμβατική πλοκή μυθοπλασίας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τζον Γουότερς: Ένα «αμετανόητο φρικιό» μιλά στη LiFO για όσα τον έκαναν τόσο λατρεμένα απαράδεκτο

Οθόνες / Τζον Γουότερς: Ένα «αμετανόητο φρικιό» μιλά στη LiFO για όσα τον έκαναν τόσο λατρεμένα απαράδεκτο

Η «Αυτού Ρυπαρότητα», ο ισοπεδωτικός συγγραφέας, καλλιτέχνης και πρωτοπόρος του ανεξάρτητου σινεμά που ο Ουίλιαμ Μπάροουζ χαρακτήρισε «ποντίφικα του trash» είναι φέτος το τιμώμενο πρόσωπο του 60ού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, όπου παρουσιάζει και τη stand up comedy «This filthy world».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ

σχόλια

2 σχόλια