«Λοσάντζελε» Εμπιστευτικό: ο νέος χώρος του Κώστα Μαλιάτση δημιουργήθηκε ειδικά για stand-up comedy

«Λοσάντζελε» Εμπιστευτικό: ο νέος χώρος του Κώστα Μαλιάτση δημιουργήθηκε ειδικά για stand-up comedy Facebook Twitter
Ήταν πολύ δύσκολο να στήσει ένας κωμικός μια παράσταση που θα σεβόταν το κοινό. Πόσο μάλλον όταν ένιωθε πως δεν σέβονταν ούτε τον ίδιον. Φωτο: Γιώργος Αδάμος/LIFO
2

Με το που μπαίνεις στο Λοσάντζελε, στο στενό της Κορυζή στο Κουκάκι, σου σκάει αμέσως το Λένι, ο βρoμόστομος του Μπομπ Φόσι. Είναι ένας χώρος για stand-up comedy, φτιαγμένος γι' αυτόν τον σκοπό, από την πρώτη μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια της διαρρύθμισής του. Στην Ελλάδα το κοινό άργησε να εκπαιδευτεί σε αυτό το είδος κωμωδίας, αν και αγκάλιασε τον Χάρρυ Κλυνν που για πολλά χρόνια έκανε ακριβώς αυτό.

Όμως, η πρώτη αξιόλογη προσπάθεια για την ανάδειξη του είδους, και όχι του κωμικού-«φαινόμενο», έγινε τη δεκαετία του '90 μέσα από το comedy club «Νύχτες Κωμωδίας» που λειτουργούσε η Λουκία Ρικάκη, απ' όπου και πάλι κάτι έλειπε, κάτι δεν ρίζωνε. Τώρα πια, θες η οικονομική κρίση, θες το YouTube (όπου έχουν αναδειχτεί πολλοί «αστέρες» του είδους), το κοινό μοιάζει έτοιμο. Ο άνθρωπος, δε, πίσω από το Λοσάντζελε είναι ο Κώστας Μαλιάτσης, μία από τις πιο αγαπητές φιγούρες στον χώρο της κωμωδίας σήμερα. Καθόμαστε στο άδειο μαγαζί και ετοιμαζόμαστε για την κουβέντα μετά από ένα-δυο καλαμπουράκια που κάπως σπάνε τον πάγο.

— Πώς πήρες την απόφαση να κάνεις αυτήν τη δουλειά; Δηλαδή να γίνεις stand up-άς, που λένε.

Άκου. Όταν ήμουν μικρός, αντί να παίζω τον πυροσβέστη π.χ., όπως τα άλλα παιδιά, έκανα πως μιλούσα σε κόσμο. Δεν έλεγα αστεία, μιλούσα για τη ζωή μου, αλλά φαντασιωνόμουν πως το έκανα μπροστά σε κόσμο: «Παιδιά, σήμερα η μαμά με μάλωσε γιατί πάτησα τα σφουγγαρισμένα και μετά ο μπαμπάς με πήγε εκεί» και τέτοια. Το έκανα στα κρυφά, βέβαια, αλλά μεγαλώνοντας συνειδητοποίησα πως έτσι εξέφραζα την κλίση μου. Έπρεπε να φτάσω στα τριάντα για να καταλάβω πως δεν είχα καμία λόξα, πως ήταν αυτό που ήθελα να κάνω. Τίποτα δεν μου φάνηκε ξένο, όταν βγήκα πρώτη φορά στη σκηνή.

Το stand-up έφερνε λεφτά, αλλά δεν τα έπαιρνε. Εκεί άρχισα να παίρνω κι εγώ την κάτω βόλτα, γι' αυτό αποφάσισα να φτιάξω αυτόν τον χώρο. Τα θέατρα δεν εκμεταλλεύτηκαν απλώς το stand-up, το πάτησαν.

— Και κάποια στιγμή σκέφτηκες πως θα μπορούσες να ζήσεις απ' αυτό;

Άργησε αυτή η στιγμή (γέλια). Παραιτήθηκα από τη δουλειά μου μόλις πήρα πτυχίο ‒ ήμουν υπεύθυνος σε ένα υποκατάστημα των Bershka, φαντάσου. Τρία χρόνια ήμουν εκεί και δεν ήξερα γιατί. Όπως όλοι, έκανα κι εγώ μια δουλειά που μου έδινε λεφτά και μου έτρωγε τη δημιουργικότητα. Καπιταλισμός, ο καρκίνος της εποχής μας! Οπότε, είπα: «Αυτό είναι, θα κάνω stand-up». Τα επόμενα δύο χρόνια σταμάτησα να χρησιμοποιώ το αυτοκίνητό μου, επειδή δεν είχα λεφτά για βενζίνη. Πήγαινα σε όλες τις δουλειές μου με το ποδήλατο – θες Πετράλωνα, θες Πετρούπολη, με το ποδήλατο θα πήγαινα. Και μιλάμε για αμοιβές να πέφτεις κάτω απ' τα γέλια ή να βάζεις τα κλάματα, ό,τι προτιμάς.

— Δηλαδή;

Δέκα ευρώ τη βραδιά, δεκαπέντε... Μόνο όταν έκανα το πρώτο μου tour άρχισε να γίνεται βιώσιμη αυτή η φάση.

«Λοσάντζελε» Εμπιστευτικό: ο νέος χώρος του Κώστα Μαλιάτση δημιουργήθηκε ειδικά για stand-up comedy Facebook Twitter
Το Λοσάντζελε είναι φτιαγμένο από την αρχή ούτως ώστε να εξυπηρετεί αυτήν τη μορφή κωμωδίας, το stand-up comedy. Φωτο: Γιώργος Αδάμος/LIFO

— Και είχες και τους μαγαζάτορες να σε αντιμετωπίζουν σαν το «λοξό» που του κάνουν τη χάρη.

Δεν θα μπορούσες να το πεις καλύτερα, αυτό ακριβώς συνέβαινε. Σε φάση «άντε, μπες κι εσύ να κάνεις τη μαλακία σου!». Ήταν πολύ δύσκολο να στήσει ένας κωμικός μια παράσταση που θα σεβόταν το κοινό. Πόσο μάλλον όταν ένιωθε πως δεν σέβονταν ούτε τον ίδιον. Άσε, δε, τις παρεμβάσεις. Υπήρξε μαγαζάτορας που μου είπε «αυτό το κείμενο δεν θα το πεις, είναι προσβλητικό». Δεν έφτανε που πήγαινες να κάνεις αυτό που αγαπούσες σε τέτοιες συνθήκες, είχες να αντιμετωπίσεις κι αυτά.

— Έχω την αίσθηση πως η οικονομική κρίση έπαιξε ρόλο στην άνοδο του ελληνικού stand-up αλλά δεν μπορώ να το εξηγήσω κιόλας.

Έχεις απόλυτο δίκιο, και θα σ' το εξηγήσω. Με την κρίση γιγαντώθηκε η ανάγκη για φτηνό σόου, κυρίως από τη μεριά των ιδιοκτητών και των παραγωγών. Ένα φως, ένα μικρόφωνο και τέλος, τι άλλο χρειάζεται το stand-up; Είναι ό,τι πιο φτηνό μπορεί να σηκώσει ένα θέατρο. Αλλά ενώ τα θέατρα έβγαλαν πολλά λεφτά απ' αυτό, οι τσέπες των κωμικών παρέμειναν άδειες. Το stand-up έφερνε λεφτά, αλλά δεν τα έπαιρνε. Εκεί άρχισα να παίρνω κι εγώ την κάτω βόλτα, γι' αυτό αποφάσισα να φτιάξω αυτόν τον χώρο. Τα θέατρα δεν εκμεταλλεύτηκαν απλώς το stand-up, το πάτησαν.

— Με γεια το μαγαζί, λοιπόν.

Ε, δεν γινόταν αλλιώς. Μια ζωή στήναμε comedy clubs σε άλλους χώρους. Σε βραδινά κλαμπ, θέατρα, μπουζούκια... Το Λοσάντζελε είναι φτιαγμένο από την αρχή ούτως ώστε να εξυπηρετεί αυτήν τη μορφή κωμωδίας, το stand-up comedy. Ουσιαστικά, έχω rip-άρει 100 διαφορετικά comedy clubs απ' όλον τον πλανήτη. Από Αμερική, Αγγλία, Άμστερνταμ, όπου θες. Μελέτησα τη διαρρύθμισή τους κι έτσι φτάσαμε εδώ. Με ενδιέφερε να φτιάξω έναν χώρο που ο κωμικός θα τον αισθανόταν σπίτι του. Στα καμαρίνια έχω θερμοσίφωνο και υπολογιστή, ο δε καναπές γίνεται κρεβάτι. Επίσης, δεν επιβάλλαμε ελάχιστη κατανάλωση στο μπαρ, κάτι που μου έσπαγε τα νεύρα σε άλλα μαγαζιά. Και κάτι άλλο, βλέπεις τα ξύλα στα οποία στηρίζεται η σκηνή; Τα πήραμε από πεταμένες ράμπες θεάτρου. Όλο το μαγαζί φτιάχτηκε στο χέρι από πεταμένα υλικά. Σπάγαμε και βιδώναμε.

«Λοσάντζελε» Εμπιστευτικό: ο νέος χώρος του Κώστα Μαλιάτση δημιουργήθηκε ειδικά για stand-up comedy Facebook Twitter
Πλέον νομίζω πως οι κωμικοί χτυπούν το «social justice» εκεί που πρέπει να το χτυπήσουν, γιατί η ίδια η έννοια του προφανώς δεν είναι κακή. Φωτο: Γιώργος Αδάμος/LIFO

— Έχεις φτιάξει ένα «σπίτι» για έναν ολόκληρο κλάδο και πρέπει να είναι η πρώτη φορά που γίνεται κάτι τέτοιο μετά την προσπάθεια της Λουκίας Ρικάκη με το 104, στα Εξάρχεια. Αισθάνεσαι πως τον εκπροσωπείς;

Καταρχάς, να πω πως δεν πρόλαβα το 104, αλλά γνωρίζω την ιστορία του. Ήταν πολύ μπροστά από την εποχή της εκείνη η γυναίκα. Ο κόσμος που έρχεται τώρα εδώ νομίζει πως εμείς είμαστε το πρώτο comedy club, γιατί μιλάμε για μια νέα γενιά θεατών, αλλά ξέρω πως δεν είναι έτσι. Τώρα, για το άλλο που λες, κοίτα, ξεκίνησα κάνοντας stand-up, αλλά μετά πέρασα στο YouTube, κάνοντας βιντεάκια, έτσι μιλάμε πλέον για κάτι εντελώς διαφορετικό, είναι άλλο σύμπαν το YouTube. «Έπιασα» μεν, αλλά με τον καιρό άρχισα να αισθάνομαι πως ο χώρος του stand-up με είχε κάνει λίγο πέρα, πως οι κωμικοί δεν με ήθελαν άλλο στη σκηνή. Σαν να μην ήμουν πια στην ίδια λίγκα μ' εκείνους. Έπρεπε να επανακτήσω, αν θες, τον τίτλο μου, οπότε κάθε χρόνο έκανα καινούργια παράσταση. Έβγαινα για επτά συνεχή χρόνια στο Χυτήριο με καινούργιο κείμενο, κάθε σεζόν. Κάπως έτσι κέρδισα ξανά τον σεβασμό τους. Πάντως, ναι, το Λοσάτζελε είναι το σπίτι των κωμικών, όχι το σπίτι του Μαλιάτση.

— Αυτολογοκρίνονται σήμερα οι κωμικοί;

Έχει αλλάξει αυτό νομίζω. Πριν από ένα-δυο χρόνια ίσχυε πολύ αυτό. Σχεδόν όλοι λογόκριναν τα κείμενά τους. Και φαινόταν αυτό, είχες έντονη την αίσθηση πως κάτι έλειπε. Δεν θα μπορούσε να κρατήσει πολύ όλο αυτό όμως. Τώρα ο κόσμος αντιδρά, επιτέλους, σε αυτό. Και οι stand-up κωμικοί προσπαθούν να πιέσουν αυτήν τη κατάσταση όσο γίνεται περισσότερο. Ο Aziz Ansari έκανε κάτι καταπληκτικό. Βγήκε στο κοινό του και είπε: «Διαβάσατε αυτό το φοβερό θέμα στους "New York Times" με την πιτσαρία που φτιάχνει πάνω στις πίτσες αγκυλωτούς σταυρούς από πεπερόνι; Πόσοι πιστεύετε πως υπάρχει πρόβλημα;». Αρκετοί χειροκρότησαν και μετά τους είπε πως τους πούλησε παραμύθι, πως δεν υπάρχει θέμα και πως το πρόβλημα είναι οι τύποι που χειροκρότησαν! Είδες το Sticks and Stones του David Chappelle; Ό,τι πιο προκλητικό έκανε ποτέ! Πλέον νομίζω πως οι κωμικοί χτυπούν το «social justice» εκεί που πρέπει να το χτυπήσουν, γιατί η ίδια η έννοια του προφανώς δεν είναι κακή. Αλλά με την υπερβολή που δημιουργείται μέσα από τα social media έχουμε φτάσει στο άλλο άκρο. Πρέπει να επαναπροσδιοριστεί όλο αυτό.

— Πώς αντιδρά ο κόσμος όχι μόνο στα αστεία αλλά και στον χώρο;

Ο κόσμος εκπαιδεύεται κάπως σε αυτό, και είναι υπέροχο. Καταρχάς, μπαίνει μέσα και ξαφνιάζεται. Άκουσα πάρα πολλές φορές αυτό το «ααα...» το παρατεταμένο που, πάνω κάτω, σημαίνει «ώστε έτσι!». Μπαίνει αμέσως στο νόημα. Επίσης, να πω εδώ πως το μαγαζί είναι 100% ΑμεΑ friendly, από τις τουαλέτες μέχρι τα καμαρίνια. Με ενδιέφερε πάρα πολύ αυτό, ειδικά όταν συνειδητοποίησα κάποια πράγματα μετά από μια εμφάνισή μου στην επαρχία.

«Λοσάντζελε» Εμπιστευτικό: ο νέος χώρος του Κώστα Μαλιάτση δημιουργήθηκε ειδικά για stand-up comedy Facebook Twitter
Φωτο: Γιώργος Αδάμος/LIFO

— Τι συνέβη;

Έρχονταν άνθρωποι σε αμαξίδια και μου έλεγαν «σε ευχαριστώ που κανόνισες να παίξεις εδώ, για να μπορώ να έρθω κι εγώ» κι εγώ δεν το είχα κάνει προμελετημένα. Τυχαίο ήταν. Το βράδυ δεν μπορούσα να κοιμηθώ, ήταν μια συνειδητοποίηση για μένα, με άγχωσε. Σκέφτηκα όλα τα μέρη όπου έχω παίξει στην Ελλάδα μέχρι τώρα και πόσες φορές κάποιος θα ήθελε να με δει και δεν μπορούσε λόγω του χώρου. Κατάλαβες!

— Σ' ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου. Α, κάτι τελευταίο. Γιατί «Λοσάντζελε»;

Κοίτα, το πρώτο comedy club άνοιξε στο Λος Άντζελες. Τσεκάραμε τίτλους μαγαζιών, είχαμε φτιάξει μια λίστα με 20 εναλλακτικά ονόματα και κάποια στιγμή η Λυδία Παπαϊωάννου πέταξε το «Λοσάντζελε». Ε, αρχίσαμε να το δείχνουμε σε φίλους και όλοι κολλούσαν στο «Λοσάντζελε». Αυτή φταίει λοιπόν!

Λοσάντζελε Comedy Club, Κορυζή 4, 210 9215740

Κρατήσεις: comedyclub.gr

 

Θέατρο
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Aziz Ansari: Right Now» στο Netflix: Η stand up κωμωδία της απολογίας και της ενσυναίσθησης

TV & Media / «Aziz Ansari: Right Now» στο Netflix: Η stand up κωμωδία της απολογίας και της ενσυναίσθησης

Μετά τις περσινές κατηγορίες εναντίον του για απρεπή και ενδεχομένως επιθετική σεξουαλική συμπεριφορά, ο γνωστός κωμικός επιστρέφει δηλώνοντας ότι ελπίζει να έχει γίνει καλύτερος άνθρωπος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Αγαπώ τον Ζακ Γαλιφιανάκη αλλά το“Between Two Ferns: The Movie” στο Netflix δεν χρειαζόταν ακριβώς

TV & Media / Αγαπώ τον Ζακ Γαλιφιανάκη αλλά το“Between Two Ferns: The Movie” στο Netflix δεν χρειαζόταν ακριβώς

Εξαίρετος γενικά ως κωμικός και καλλιτέχνης ο μακρινός μας εξάδελφος, αλλά αυτή η ιδέα είχε πλάκα σε σφηνάκια, όχι σαν ολόκληρη «ταινία» που έπρεπε να έχει με το ζόρι συμβατική πλοκή μυθοπλασίας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τζον Γουότερς: Ένα «αμετανόητο φρικιό» μιλά στη LiFO για όσα τον έκαναν τόσο λατρεμένα απαράδεκτο

Οθόνες / Τζον Γουότερς: Ένα «αμετανόητο φρικιό» μιλά στη LiFO για όσα τον έκαναν τόσο λατρεμένα απαράδεκτο

Η «Αυτού Ρυπαρότητα», ο ισοπεδωτικός συγγραφέας, καλλιτέχνης και πρωτοπόρος του ανεξάρτητου σινεμά που ο Ουίλιαμ Μπάροουζ χαρακτήρισε «ποντίφικα του trash» είναι φέτος το τιμώμενο πρόσωπο του 60ού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, όπου παρουσιάζει και τη stand up comedy «This filthy world».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

2 σχόλια