Julie Desprairies: «Προσκαλούμε το κοινό σε ένα συγκινητικό ταξίδι στα αντιφατικά τοπία της Ελευσίνας»

Julie Desprairies: «Προσκαλούμε το κοινό σε ένα συγκινητικό ταξίδι στα αντιφατικά τοπία της Ελευσίνας» Facebook Twitter
Julie Desprairies: «Η Ελευσίνα είναι μια ζωντανή και ποικιλόμορφη πόλη που συνδυάζει σύνθετους βιομηχανικούς χώρους, φυσική και ανθρώπινη κληρονομιά. Με αυτή τη δημιουργία και την επικείμενη Πολιτιστική Πρωτεύουσα στην πόλη το 2023, θέλω να διερευνήσω τη θέση του σύγχρονου χορού στη βοτανική και στον αστικό σχεδιασμό». Φωτο: Παντελής Λαδάς / LDSPRO
0

Μια σπουδαία Γαλλίδα χορογράφος, η Julie Desprairies, η μυστηριακή παράδοση της Ελευσίνας και οι κάτοικοί της συνδέονται στο Μυστήριο 55, με αφετηρία τον παλιό Σιδηροδρομικό Σταθμό Ελευσίνας, για να δημιουργήσουν έναν χορογραφικό περίπατο δύο χιλιομέτρων στις ανενεργές σιδηροδρομικές γραμμές της πόλης μέχρι το Πάρκο Πλάτωνος, από τη δύση ως την ανατολή.

Ένα άλλο Μυστήριο είναι ο τίτλος της δουλειάς της Julie Desprairies στην οποία περίπου εκατό κάτοικοι και έξι τοπικοί πολιτιστικοί σύλλογοι θα συμπράξουν στο αντιφατικό τοπίο της Ελευσίνας με ένα in-situ έργο που θα αντλήσει από τις χορευτικές και μουσικές παραδόσεις του τόπου και με αναφορά στα Μικρά και Μεγάλα Μυστήρια που πραγματοποιούνταν στην αρχαιότητα, τη λατρεία της θεάς της γεωργίας Δήμητρας και της κόρης της Περσεφόνης, καθώς και στις θυσίες, τις προσφορές και τους ύμνους που περιελάμβαναν οι μυστικιστικές πομπές στην Ιερά Οδό.

Μέσα σε αυτόν τον σπάνιο πλούτο της Ελευσίνας, με το αρχαιολογικό και μυθολογικό της ενδιαφέρον, με τις κοινότητες και το εργατικό παρελθόν, τη σύνθετη βιομηχανία, την ανθρώπινη και φυσική κληρονομιά, η Julie Desprairies καλείται να αναδημιουργήσει ένα περιβάλλον σύνδεσης των πολιτισμών, των εθίμων, των ανθρώπων που θα ενωθούν ανεξάρτητα από την ηλικία και την καταγωγή τους μέσα σε ένα «άλλο μυστήριο».

Οι παραστάσεις που δημιουργώ ποικίλλουν ως προς την κλίμακα: μπορεί να περιλαμβάνουν ένα κτίριο, μια γειτονιά, μια πόλη, ένα τοπίο. Αυτές οι δημιουργίες έχουν διάφορες μορφές: σόου, ταινίες, εκθέσεις, ραδιοφωνικές εκπομπές, παραστάσεις. Για μένα το σημαντικό είναι «να κάνω ορατή την κίνηση των τόπων».

Η Ελευσίνα είναι αυτή τη φορά η σκηνή της Γαλλίδας χορογράφου και οι κάτοικοι είναι οι ερμηνευτές των έργων της,  τα περισσότερα από τα οποία γίνονται στον δημόσιο χώρο, από την Ευρώπη μέχρι τη Βραζιλία και τη Μέση Ανατολή. Η δουλειά της είναι φτιαγμένη από τους κατοίκους για τους κατοίκους και στις 13 & 14 Νοεμβρίου 2021 θα δούμε το έργο που θα συνδημιουργήσει με τους Ελευσίνιους, χρησιμοποιώντας πολλές και διαφορετικές καλλιτεχνικές πρακτικές.

Julie Desprairies: «Προσκαλούμε το κοινό σε ένα συγκινητικό ταξίδι στα αντιφατικά τοπία της Ελευσίνας» Facebook Twitter
Φωτο: Παντελής Λαδάς / LDSPRO

Ως μονοπάτι των ανενεργών σιδηροδρομικών γραμμών, η Ιερά Οδός θα διαγράψει τη δική της πορεία σε κείμενα, χορούς και τραγούδια, που δεν θα γιορτάζουν κάποια θεά, αλλά θα τιμούν τους ίδιους τους πολίτες της Ελευσίνας. Οι μυστικιστικές φόρμες και τα αντικείμενα που αποκαλύπτονται στα Μυστήρια θα αντικατασταθούν από καθημερινές συζητήσεις και αντικείμενα που διαμορφώνουν την πόλη του σήμερα.

Η Desprairies μέσα από το καλλιτεχνικό της έργο θέτει τα ερωτήματα αν μπορεί ο χορός ως όχημα σήμερα να συνδράμει στη διαβούλευση των πολιτών και με ποιον τρόπο ένα καλλιτεχνικό έργο θα μπορούσε να δημιουργήσει προοπτικές για την πόλη.

Για να οργανώσει την καλλιτεχνική της δράση και προκειμένου να αναδείξει τις διαφορετικές κοινότητες που συνθέτουν τον πολιτιστικό και καλλιτεχνικό πλούτο της Ελευσίνας μέχρι και σήμερα, η Desprairies ήρθε σε επαφή, στο πλαίσιο δύο καλλιτεχνικών residencies στην Ελευσίνα, με τη βιομηχανική ιστορία της πόλης, χαρτογράφησε τους χορούς της Ελευσίνας και διερεύνησε την ευρύτερη έννοια του χορού με τη σύγχρονη βοτανική και τον αστικό σχεδιασμό.

Μιλά στο lifo.gr για την ιδέα και την προετοιμασία του έργου της σε μια πόλη που την έχει εμπνεύσει και εντυπωσιάσει με το παρελθόν και το παρόν της.

Julie Desprairies: «Προσκαλούμε το κοινό σε ένα συγκινητικό ταξίδι στα αντιφατικά τοπία της Ελευσίνας» Facebook Twitter
Φωτο: Παντελής Λαδάς / LDSPRO
Julie Desprairies: «Προσκαλούμε το κοινό σε ένα συγκινητικό ταξίδι στα αντιφατικά τοπία της Ελευσίνας» Facebook Twitter
Φωτο: Παντελής Λαδάς / LDSPRO

— Μιλήστε μας για την ιδέα του έργου σας.

Για την Ελευσίνα 2023 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, δημιουργούμε έναν χορογραφικό περίπατο δύο χιλιομέτρων κατά μήκος των ανενεργών σιδηροδρομικών γραμμών που διασχίζουν την πόλη της Ελευσίνας από την ανατολή ως τη δύση.

Η Ελευσίνα είναι γνωστή για τους μύθους, τα μυστήρια και την αρχαία λατρεία της θεάς της γεωργίας Δήμητρας και της κόρης της Περσεφόνης. Οι μυστικιστικές πομπές και οι αντίστοιχες τελετουργίες χρησιμοποιούσαν την ιερή διαδρομή και χαρακτηρίζονταν από θυσίες, προσφορές και ύμνους, ενώ στην αρχαιότητα υπήρχαν τα Μικρά και τα Μεγάλα Μυστήρια.

Δημιουργούμε, λοιπόν, την παράσταση Un Autre mystère (Ένα άλλο μυστήριο) που θα συγκεντρώσει Ελευσίνιους κάθε ηλικίας και καταγωγής σε μια διαδρομή στον εγκαταλελειμμένο σιδηρόδρομο. Αυτή θα είναι η ιερή μας διαδρομή. Το έργο μας θα βασίζεται σε κείμενα, χορούς και τραγούδια, που δεν θα γιορτάζουν κάποια θεά, αλλά θα τιμούν τους ίδιους τους πολίτες της Ελευσίνας.

Σε αυτό το in situ project, στο οποίο θα συμμετάσχουν περισσότεροι από εκατό κάτοικοι της πόλης και πέντε χορευτές από τη Γαλλία και την Ελλάδα, θέλουμε να προσκαλέσουμε το κοινό σε ένα συγκινητικό ταξίδι στα αντιφατικά τοπία της Ελευσίνας, καθώς και στη μουσική και χορευτική της παράδοση.

Julie Desprairies: «Προσκαλούμε το κοινό σε ένα συγκινητικό ταξίδι στα αντιφατικά τοπία της Ελευσίνας» Facebook Twitter
Φωτο: Παντελής Λαδάς / LDSPRO

— Με ποιον τρόπο οι κοινότητες περιλαμβάνονται / εμπλέκονται στα έργα σας;

Η ομάδα μας Des Prairies έχει δημιουργήσει περισσότερες από 30 in situ δημιουργίες στην Ευρώπη, στη Βραζιλία και στη Μέση Ανατολή: από χορευτικά έργα, εγκαταστάσεις και video dance μέχρι χορογραφημένα πάρτι και εκθέσεις. Η κάθε πόλη είναι πάντα η σκηνή μας και οι κάτοικοί της είναι οι ερμηνευτές.

Στην Ελευσίνα η τοπική κοινωνία αγκάλιασε το έργο μας και έδειξε από την πρώτη μέρα ενδιαφέρον να συμμετάσχει. Είναι, άλλωστε, μια πόλη του χορού και των χορευτών. Για τον λόγο αυτό, συναντήσαμε τοπικούς συλλόγους που προωθούν παραδοσιακούς χορούς και τη μουσική λαογραφία.

Κατά τη διάρκεια των δύο residencies που καταφέραμε να πραγματοποιήσουμε στην Ελευσίνα, παρά την πανδημία, συναντήσαμε κοινότητες, μαγειρέψαμε μαζί και αφιερώσαμε χρόνο παρακολουθώντας τους χορούς τους. Μάθαμε επίσης πολλά για τις παραδοσιακές τους φορεσιές, ακόμα και για τις συνταγές μαγειρικής τους.

— Για την Ελευσίνα ποια πρακτική και μεθοδολογία ακολουθήσατε;

Δημιουργώ χορογραφικά έργα με βάση το πλαίσιο με το οποίο επιθυμώ να καταπιαστώ. Αφού διενεργήσω μια λεπτομερή μελέτη των τοποθεσιών και της απαίτησής τους, δημιουργώ αυτό που θα μπορούσαμε να ονομάσουμε «εφαρμοσμένο χορό», που συχνά περιλαμβάνει τους κατοίκους αλλά και όσους τους χρησιμοποιούν.

Οι παραστάσεις που δημιουργώ ποικίλλουν ως προς την κλίμακα: μπορεί να περιλαμβάνουν ένα κτίριο, μια γειτονιά, μια πόλη, ένα τοπίο. Αυτές οι δημιουργίες έχουν διάφορες μορφές: σόου, ταινίες, εκθέσεις, ραδιοφωνικές εκπομπές, παραστάσεις. Για μένα το σημαντικό είναι «να κάνω ορατή την κίνηση των τόπων».

— Τι θα θέλατε να δείξετε από την Ελευσίνα μέσα από αυτό το έργο;

Η Ελευσίνα είναι μια ζωντανή και ποικιλόμορφη πόλη που συνδυάζει σύνθετους βιομηχανικούς χώρους, φυσική και ανθρώπινη κληρονομιά. Με αυτή τη δημιουργία και την επικείμενη Πολιτιστική Πρωτεύουσα στην πόλη το 2023, θέλω να διερευνήσω τη θέση του σύγχρονου χορού στη βοτανική και στον αστικό σχεδιασμό.

Τι θα γινόταν, αν η χορογραφική τέχνη είχε μια λειτουργία σχεδιασμού; Τι θα γινόταν αν ένα καλλιτεχνικό έργο άνοιγε αστικές προοπτικές; Τι θα γινόταν, αν η διαβούλευση των πολιτών γινόταν μέσω του χορού;

Julie Desprairies: «Προσκαλούμε το κοινό σε ένα συγκινητικό ταξίδι στα αντιφατικά τοπία της Ελευσίνας» Facebook Twitter
Φωτο: Παντελής Λαδάς / LDSPRO
Julie Desprairies: «Προσκαλούμε το κοινό σε ένα συγκινητικό ταξίδι στα αντιφατικά τοπία της Ελευσίνας» Facebook Twitter
Φωτο: Παντελής Λαδάς / LDSPRO

Ένα Άλλο Μυστήριο | Un Autre Mystère

Compagnie des Prairies - Julie Desprairies

13 & 14 Νοεμβρίου 2021 | Ώρα έναρξης: 11.00 & 16.00

Ένας χορογραφικός περίπατος δυο χιλιομέτρων στις ανενεργές σιδηροδρομικές γραμμές της Ελευσίνας, με τη συμμετοχή Ελλήνων και Γάλλων χορευτών, κατοίκων και τοπικών πολιτιστικών συλλόγων.

Αφετηρία: Παλαιός Σιδηροδρομικός Σταθμός Ελευσίνας

Τέρμα: Πάρκο Πλάτωνος

Ερμηνευτές: Δάφνη Κουτσαφτή, Δέσποινα Γκουγκουλιάνα, Elise Ladoué, Θέμις Χατζή, Βάσια Δεμίρη

Χάρτης της διαδρομής εδώ

Είσοδος ελεύθερη με προκράτηση θέσεων εδώ


 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ