Από το πανί στη σκηνή: Διάσημες ταινίες στα αθηναϊκά θέατρα

Από το πανί στη σκηνή – διάσημες ταινίες στις αθηναϊκές σκηνέ Facebook Twitter
Μαρίνα Ασλάνογλου και Νίκος Ψαρράς στην παράσταση «Σκηνές από έναν γάμο». Φωτ. : Σπύρος Περδίου
0

Σκηνές από έναν γάμο

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

«Χρειάστηκαν δυόμισι μήνες για να γράψω αυτές τις σκηνές. Μου πήρε μια ολόκληρη ενήλικη ζωή για να τις ζήσω», έλεγε ο Μπέργκμαν για το σπαρακτικό του αριστούργημα «Σκηνές από έναν γάμο», μία από τις πιο διάσημες ταινίες του για την ιστορία αγάπης ενός ζευγαριού σε έξι επεισόδια. Ο Μπέργκμαν ήταν τόσο συνεπαρμένος από την ιστορία του Γιόχαν και της Μαριάνε (τους οποίους υποδήθηκαν οι αγαπημένοι του ηθοποιοί, Έρλαντ Γιόζεφσον και Λιβ Ούλμαν), που στο τέλος της κινηματογραφικής του καριέρας σκηνοθέτησε τη «Σαραμπάντα» («Saraband», 2003), όπου μας δείχνει τη ζωή τους μετά από πολλά χρόνια.

Για μία ακόμα φορά ανεβαίνει το έργο στη σκηνή Ωμέγα του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, ακριβώς πενήντα χρόνια μετά την προβολή του αρχικά ως τηλεοπτική σειρά και έπειτα ως κινηματογραφική ταινία με παγκόσμια επιτυχία.

Πράγματι, η ιστορία της Μαριάνε και του Γιόχαν αποτυπώνει με αδυσώπητη ειλικρίνεια και σχεδόν ντοκιμαντερίστικο ρεαλισμό τα στάδια της φθοράς και της παρακμής μιας συζυγικής σχέσης.

Κρατώντας τη δομή και τους υπέροχα ειρωνικούς τίτλους των «σκηνών», η Έλενα Καρακούλη σκηνοθετεί τη Μαρίνα Ασλάνογλου και τον Νίκο Ψαρρά σε μια παράσταση για το υπαρξιακό πεδίο συνάντησης αλλά και σύγκρουσης με τον Άλλον.

Από 21 Απριλίου και για λίγες παραστάσεις

Θάνατος στη Βενετία

Θέατρο Πορεία

Από το πανί στη σκηνή – διάσημες ταινίες στις αθηναϊκές σκηνέ Facebook Twitter
Φωτ. : Πάνος Γιαννακόπουλος

Η αριστουργηματική νουβέλα που έγραψε το 1912 ο Τόμας Μαν έγινε παγκοσμίως γνωστή λόγω της εμβληματικής ταινίας του Λουκίνο Βισκόντι «Θάνατος στη Βενετία» και μέχρι σήμερα εκατομμύρια θεατές τη γνωρίζουν αρχικά από την κινηματογραφική της μεταφορά.

Στο θέατρο Πορεία, ο Στρατής Πασχάλης διασκευάζει «μια ιστορία θανάτου, μια ιστορία για την ηδονή του Τέλους» όπως τη χαρακτήρισε ο Μαν, την οποία σκηνοθετεί ο Γιώργος Παπαγεωργίου.

O Γκούσταφ φον Άσενμπαχ, επιτυχημένος συγγραφέας, αντιμέτωπος όμως με μια δημιουργική κρίση, έλκεται από την ιδέα ενός ταξιδιού στη Βενετία, έναν «εξωτικό» τόπο φορτισμένο με φιλήδονες προσδοκίες. Εκεί γοητεύεται από τον Τάτζιο, έναν νεαρό που παραθερίζει στο ίδιο ξενοδοχείο μ’ εκείνον και τον οποίο παρακολουθεί στα δαιδαλώδη στενά της πόλης εμμονικά και πάντα από απόσταση. Όταν ο Άσενμπαχ μαθαίνει ότι η Βενετία πλήττεται από πανδημία της χολέρας, αποφασίζει να μείνει ρισκάροντας τη ζωή του και ανανεώνοντας την πίστη ότι «η ομορφιά θα νικήσει».  

Παίζουν: Νίκος Χατζόπουλος, Γιάννης Λεάκος, Ορέστης Χαλκιάς /Δημήτρης Κίτσος*, Γρηγορία Μεθενίτη, Γιάννης Μαστρογιάννης

*Τον ρόλο του Ορέστη Χαλκιά, από τις 12 Απριλίου, αναλαμβάνει ο Δημήτρης Κίτσος. Στο βίντεο της παράστασης εμφανίζεται ο Ραφαήλ Παρασκευόπουλος.

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών

Θέατρο Βρετάνια

Από το πανί στη σκηνή – διάσημες ταινίες στις αθηναϊκές σκηνέ Facebook Twitter
Ο Άκης Σακελλαρίου με τους μαθητές του στο θέατρο Βρετάνια. Φωτ. : Χρήστος Συμεωνίδης

Ο καθηγητής που εμπνέει τους μαθητές του, διδάσκοντάς τους ποίηση στην αριστοκρατική και συντηρητική Ακαδημία Γουέλτον στο Βερμόντ το 1959, γέννησε μια μεγάλη παγκόσμια κινηματογραφική επιτυχία, τον «Κύκλο των Χαμένων Ποιητών», την αμερικανική δραματική ταινία, παραγωγής 1989, σε σκηνοθεσία Πίτερ Γουίαρ, με τους Ρόμπιν Γουίλιαμς, Ρόμπερτ Σον Λέοναρντ, Ίθαν Χοκ, Τζος Τσαρλς και Γκέιλ Χάνσεν.

Στο θέατρο Βρετάνια ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης έχει κάνει τη δραματουργική επεξεργασία και σκηνοθετεί την πολύ δημοφιλή ταινία, στην οποία ο καθηγητής Κίτινγκ, που είχε φοιτήσει και ο ίδιος στην Ακαδημία Γουέλτον, συστήνει με τους μαθητές του μια άτυπη μυστική λέσχη λογοτεχνίας, τον Κύκλο των Χαμένων Ποιητών. Στο πλαίσιό της θα ενθαρρύνει τους μαθητές του να πάνε κόντρα στο σύστημα και να είναι σοφοί, όχι ηλίθιοι, όταν θα διαμαρτύρονται εναντίον του. Το καθένα από τα παιδιά θα το κάνει με τον δικό του τρόπο, και η ζωή τους θα αλλάξει για πάντα.

Παίζουν: Άκης Σακελλαρίου, Τάσος Χαλκιάς, Σπύρος Τσεκούρας, Πάνος Ζυγούρος, Θοδωρής Θεοδωρακόπουλος, Νικόλας Παπαϊωάννου, Θησέας Παπαπαναγιώτου, Στέφανος Παπατρέχας, Σταύρος Τσουμάνης, Τάσος Τυρογαλάς, Αλέξανδρος Τωμαδάκης, Ειρήνη Λαφαζάνη, Λυδία Στέφου

Dogville

Θέατρο Νέος Ακάδημος

Από το πανί στη σκηνή – διάσημες ταινίες στις αθηναϊκές σκηνέ Facebook Twitter
Η Έλλη Τρίγγου πρωταγωνιστεί στο «Dogville».

Το Dogville είναι μια ταινία του 2003 σε σενάριο και σκηνοθεσία του Λαρς φον Τρίερ, με πρωταγωνιστές τους Νικόλ Κίντμαν, Πολ Μπέτανι, Λορίν Μπακόλ, Τζέιμς Κάαν κ.ά. Αφηγείται την ιστορία της Γκρέις που, έχοντας διαφύγει από εγκληματίες, φτάνει στη μικρή πόλη Dogville, όπου της παρέχεται άσυλο, με αντάλλαγμα να βοηθάει τους κατοίκους με τις καθημερινές δουλειές τους.

Την παράσταση στον Νέο Ακάδημο σκηνοθετεί η Λίλυ Μελεμέ, παρακολουθώντας την πορεία της ηρωίδας στην πόλη από το καλωσόρισμα μέχρι την αποκάλυψη του πραγματικού προσώπου των κατοικων και της αληθινής φύσης τους.

Το έργο του Λαρς φον Τρίερ ξεγυμνώνει τα κατώτερα ένστικτα της ανθρώπινης υπόστασης, τους προσωπικούς υπολογισμούς, την εκμετάλλευση, τον ρατσισμό και την υποκρισία, κλιμακώνοντας τις αντιδράσεις των ηρώων του μέχρι την τελευταία, εκρηκτική σκηνή, μια αλληγορία για την αγάπη, τη σύγχρονη κοινωνία, τη φοβία, τη δειλία, τη συγχώρεση.

Παίζουν: Έλλη Τρίγγου, Στέλιος Μάινας, Θοδωρής Κατσαφάδος, Νικολέτα Βλαβιανού, Βαγγέλης Αλεξανδρής, Ανδρέας Νάτσιος, Φωτεινή Παπαχριστοπούλου, Αλέξανδρος Μαυρόπουλος, Πάρης Λεόντιος, Νίνα Έππα

Ο μπακαλόγατος

Θέατρο Πειραιώς 131

Από το πανί στη σκηνή – διάσημες ταινίες στις αθηναϊκές σκηνέ Facebook Twitter
Ο Γιώργος Αρμένης και ο Γιάννης Ζουγανέλης στον «Μπακαλόγατο».

Η σπαρταριστή κωμωδία «Της κακομοίρας» (γνωστή και ως «Ο μπακαλόγατος») του Ντίνου Κατσουρίδη είναι από τις δημοφιλέστερες του ελληνικού κινηματογράφου και βασίζεται στο ομώνυμο θεατρικό έργο των Χρήστου και Γιώργου Γιαννακόπουλου.

Ο Ζήκος του Κώστα Χατζηχρήστου έγραψε ιστορία και οι ατάκες του επαναλαμβάνονται σε κάθε ανέβασμα του έργου. Ο Ζήκος είναι ένας δαιμόνιος και εύθυμος επαρχιώτης από το Καρπενήσι που δουλεύει υπάλληλος στο μπακάλικο του Παντελή. Είναι ερωτευμένος με την όμορφη νεαρή Φιφίκα, η οποία προσποιείται ότι ανταποκρίνεται στα αισθήματά του, ενώ στην πραγματικότητα αγαπάει τον Κιτσάρα.

Ο Παντελής, αν και τα παραέχει τα χρονάκια του, θέλει για λογαριασμό του τη φίλη της Φιφίκας, τη Λίτσα. Ο Ζήκος διαρκώς τον κοροϊδεύει για την επιλογή του, αλλά αυτός δεν το βάζει κάτω και μαζί με την κυρα- Δέσποινα, την προξενήτρα, κανονίζει τους αρραβώνες σε συνεννόηση με τον πατέρα της Λίτσας, αλλά ερήμην της ίδιας, αποφασίζοντας να το ανακοινώσουν την ημέρα των γενεθλίων της.

Σκηνοθετεί ο Γιώργος Βάλαρης σκηνοθετεί. Παίζουν: Γιάννης Ζουγανέλης, Θανάσης Βισκαδουράκης, Ευτυχία Φαναριώτη, Κατερίνα Τσάβαλου, Ασπασία Κοκόση, Αιμίλιος Ράφτης, ο Σταμάτης Τζελέπης και ο Πέτρος Ξεκούκης. Στον ρόλο του μπακάλη ο Γιώργος Αρμένης.

Τσίου

Βοτανικός

Από το πανί στη σκηνή – διάσημες ταινίες στις αθηναϊκές σκηνέ Facebook Twitter
«Τσίου»: Ετοιμάζεται ένα θεατρικό comeback που αναμένεται θρυλικό, από τον σκηνοθέτη και τους ηθοποιούς της ταινίας.

Ο θρυλικός «Τσίου…» του Μάκη Παπαδημητράτου, το απόλυτο underground σύμβολο του ελληνικού σινεμά, επιστρέφει φέτος το καλοκαίρι, δεκαοκτώ χρόνια μετά την πρώτη του προβολή, αυτήν τη φορά με τη μορφή θεατρικής παράστασης.

Η πολυβραβευμένη ταινία-μύθος με το χαμηλότερο μπάτζετ στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου και τις ατάκες που έγιναν viral πριν ακόμα γεννηθεί ο όρος, που διαδόθηκε και λατρεύτηκε μέσα από την πειρατεία και την παράνομη διακίνηση –ακόμα ψάχνουμε από ποιον διέρρευσε στο διαδίκτυο πριν από την επίσημη προβολή της, ξεπερνώντας τα 1.000.000 views το 2005 στο google videos, όταν 4 στους 5 δεν είχαν καν ίντερνετ–, ετοιμάζεται για ένα θεατρικό comeback, που αναμένεται να είναι θρυλικό. Σκηνοθέτης και ηθοποιοί παραμένουν ίδιοι, όπως στην ταινία.

Με ατάκες που χρησιμοποιούνται μέχρι σήμερα και επιχειρώντας με απροσχημάτιστο χιούμορ και κινηματογραφική απλότητα μια πρωτοφανή ανατομία του περιθωρίου δεκαοκτώ χρόνια μετά, κουβαλώντας παράλληλα όλον αυτόν τον μύθο, αποτελεί ένα μοναδικό καλλιτεχνικό εγχείρημα. Δεν πρόκειται απλώς για μια ακόμα μεταφορά μιας ταινίας στη σκηνή αλλά για τη ζωντανή πρόκληση της αναμέτρησης του ίδιου σκηνοθέτη και των ίδιων ηθοποιών, ύστερα από δύο δεκαετίες και κάτω από μια νέα συνθήκη, με την ίδια τους την ιστορία.

Παίζουν: Αλέξανδρος Παρίσης, Μάκης Παπαδημητράτος, Αναστάσης Κολοβός, Τραϊάνα Ανανία,  Αντώνης Τσοτσιόπουλος, Καλλιόπη Τζερμάνη, Δημήτρης Καπετανάκος, Γιάννης Μητάς, Νικήτας Παπαδόπουλος, Στράτος Σωπύλης, Μυρτώ Πετροχείλου, Πέτρος Γιωρκάτζης, Fuerza Αγγελίδης, Αιμιλία Σιαφαρίκα, Ρεγγίνα Μανδηλάρη

Από τις 15 Ιουνίου και μόνο για 20 βράδια στον Βοτανικό

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το θέατρο των ύβρεων- ένα απέραντο σπιρτόκουτο

Αργυρώ Μποζώνη / Το θέατρο των ύβρεων – ένα απέραντο σπιρτόκουτο

Με το συγκλονιστικό του «Σπιρτόκουτο» το 2002, ο Οικονομίδης, χωρίς να φταίει, δημιούργησε μια τάση στο ελληνικό θέατρο που μάλλον το τερμάτισε μέσα από την κατάχρηση και την εξωτικοποίηση του λούμπεν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τόνι Κούσνερ: Ένας σπουδαίος θεατρικός συγγραφέας των καιρών μας

Θέατρο / Τόνι Κούσνερ: Ο ριζοσπάστης συγγραφέας του «Άγγελοι στην Αμερική»

Μικρή αναδρομή στην πορεία μιας από τις πιο ριζοσπαστικές φωνές της σύγχρονης αμερικάνικης δραματουργίας, με αφορμή το ανέβασμα για πρώτη φορά στην Ελλάδα του έργου «Ένα σπίτι φωτεινό σαν μέρα» από τον Γιάννη Μόσχο και το Εθνικό Θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ