Αλλόκοτα και γοητευτικά: 5 σημαντικά έργα σύγχρονου ξένου χορού έρχονται στο Φεστιβάλ Αθηνών

Αλλόκοτα και γοητευτικά: 5 σημαντικά έργα σύγχρονου ξένου χορού έρχονται στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Πέντε σημαντικές -παγκοσμίως- ομάδες του σύγχρονου χορού παρουσιάζουν τη δουλειά τους στην Αθήνα, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Φωτογραφία από την παράσταση «La Plaza». Φωτο: Els De Nil
0

Αντισυμβατικός, προκλητικός, με την έρευνά του να προωθεί τον σύγχρονο χορό σε νέα μονοπάτια: δύο χρόνια μετά την πολυσυζητημένη νυχτερινή δράση του στην πλατεία Κοτζιά, που προκάλεσε αίσθηση ακόμα και στους λιγότερο μυημένους, ο Μπορίς Σαρμάτς, το τρομερό παιδί του αβανγκάρντ ευρωπαϊκού χορού, επιστρέφει στην Αθήνα.

Στο enfant τολμά να χρησιμοποιήσει αυτό που αποκαλύπτει το όνομα του ίδιου του έργου, μια ομάδα παιδιών από το Βερολίνο που ως εύθραυστο, εύπλαστο, αλλά μη ελέγξιμο υλικό μεταφέρεται και τοποθετείται από τους χορευτές με τρόπο ώστε να προκύπτει ένα τοπίο συνεχών μεταμορφώσεων.

Καθώς ο χορογράφος ερευνά πώς μπορεί να προκύψει σωματική κίνηση χωρίς τη χρήση μυϊκής ενέργειας, ένας τεράστιος γερανός μετακινεί τους ενήλικους χορευτές, οι οποίοι με τη σειρά τους μετακινούν τα παιδιά.

Info: Boris Charmatz - enfant, Πειραιώς 260, Δ, 12-14/7, 21:00

Αλλόκοτα και γοητευτικά: 5 σημαντικά έργα σύγχρονου ξένου χορού έρχονται στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Στο «enfant» ο Μπορίς Σαρμάτς τολμά να χρησιμοποιήσει μια ομάδα παιδιών από το Βερολίνο που ως εύθραυστο, εύπλαστο, αλλά μη ελέγξιμο υλικό μεταφέρεται και τοποθετείται από τους χορευτές με τρόπο ώστε να προκύπτει ένα τοπίο συνεχών μεταμορφώσεων. Φωτο¨Borris Brussey


Με τις μυστηριακές Βάκχες της ενθουσίασε το κοινό του περσινού Φεστιβάλ. Έναν χρόνο αργότερα και με τον Αργυρό Λέοντα Χορού της Μπιενάλε Βενετίας στις αποσκευές της, η Μαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας, η χορογράφος από το Πράσινο Ακρωτήρι που ζει στη Λισαβόνα και θεωρείται ένα από τα πιο συναρπαστικά νέα ταλέντα της γενιάς της, παρουσιάζει στην Αθήνα ένα παλιότερο έργο, το πρώτο της για μεγάλο σύνολο και μουσικούς, αλλά εξίσου σουρεαλιστικό, αλλόκοτο και έντονο.

Στο of ivory and flesh - statues also suffer, που περιγράφεται από την ίδια ως «χορός από μαρμαρωμένες φιγούρες», τα αγάλματα αποκτούν ζωή και αψηφούν την ακινησία.

Info: Marlene Monteiro Freitas - of ivory and flesh - statues also suffer, Πειραιώς 260, Η, 24-25/6, 21:00

Αλλόκοτα και γοητευτικά: 5 σημαντικά έργα σύγχρονου ξένου χορού έρχονται στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Η Μαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας, η χορογράφος από το Πράσινο Ακρωτήρι παρουσιάζει αυτό που η ίδια περιγράφει ως «χορό από μαρμαρωμένες φιγούρες». Φωτο: Pierre Planchenault


Καθώς η έννοια του χωροχρόνου φαίνεται πως απασχολεί ολοένα και περισσότερο τα τελευταία χρόνια εκπροσώπους διαφορετικών μορφών τέχνης, το καλλιτεχνικό ζευγάρι El Conde de Torrefiel, που αποτελούν η Tanya Beyeler από την Ελβετία και ο Pablo Gisbert από την Ισπανία, αποφασίζει να καταπιαστεί με αυτήν τη δύσκολη έννοια στο έβδομο κατά σειρά έργο τους, μετά το Guerilla που επίσης είχε παρουσιαστεί στην Αθήνα.

Η παράσταση La Plaza μόλις έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στις Βρυξέλλες κι έπειτα από στάσεις σε Φρανκφούρτη, Λισαβόνα, Βιέννη και Σεούλ θα προσγειωθεί στην Αθήνα.

Σε αυτήν οι καλλιτέχνες παρατηρούν τα φυσικά όρια που θέτει ο χώρος και τις φυσικές δυνάμεις που καθορίζουν τις ζωές μας, ενώ η σκηνή μετατρέπεται σε «αγορά» μέσω της οποίας διευρύνεται η αντίληψή μας για τον χωροχρόνο και για το μέλλον, που φαντάζει άγνωστο και απρόβλεπτο.

Info: El Conde de Torrefiel - La Plaza, Πειραιώς 260, Δ, 30/6-1/7, 21:00

 

Αλλόκοτα και γοητευτικά: 5 σημαντικά έργα σύγχρονου ξένου χορού έρχονται στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Η παράσταση «La Plaza» μόλις έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στις Βρυξέλλες κι έπειτα από στάσεις σε Φρανκφούρτη, Λισαβόνα, Βιέννη και Σεούλ θα προσγειωθεί στην Αθήνα. Φωτο: Els De Nil


Ο τρόπος με τον οποίο συνδέει τον σύγχρονο χορό με το hip hop και το street dance ο Βραζιλιάνος Μπρούνo Μπελτράo θεωρείται μοναδικός και του έχει προσφέρει παγκόσμια αναγνώριση.

Οι περφόρμερ της ομάδας του Grupo de Rua προέρχονται από διαφορετικά είδη χορού του δρόμου και δεν αρκούνται σε απλή μεταφορά αυτών των ειδών στις σκηνές των σημαντικών θεάτρων όπου παρουσιάζουν τη δουλειά τους.

Με το έντονα πολιτικό Inoah θα παρουσιάσουν για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό τη στιβαρή σωματική γλώσσα τους. Μέσα σε μια σχεδόν άδεια σκηνή δέκα χορευτές χτίζουν μια σχέση ανάμεσα στον εσωτερικό και στον εξωτερικό κόσμο και πραγματεύονται τη συνδιαλλαγή, τη σύγκρουση, τη συνύπαρξη και τη συλλογικότητα.

Info: Bruno Beltrão - Grupo de Rua -Inoah,  Πειραιώς 260, Η, 13-15/6, 21:00

Αλλόκοτα και γοητευτικά: 5 σημαντικά έργα σύγχρονου ξένου χορού έρχονται στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Με το έντονα πολιτικό «Inoah» η ομάδα του Grupo de Rua θα παρουσιάσει για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό τη στιβαρή σωματική γλώσσα της.


Σύμφωνα με την αρχαία ελληνική μυθολογία, ο Τάλως ήταν ένα γιγαντιαίο ανθρωπόμορφο μεταλλικό κατασκεύασμα, κάτι σαν τεράστιο ρομπότ, που είχε το καθήκον του φρουρού της Κρήτης (και κατ' επέκταση της Ευρώπης).

Ο Talos του Λευκορώσου Αρκάντι Ζαΐντες είναι μια διάλεξη-παράσταση, αποτέλεσμα διετούς έρευνας του καλλιτέχνη με χορογράφους, δραματουργούς, video artists και ειδικούς τεχνητής νοημοσύνης, που διερευνά τη σχέση ανάμεσα στην κίνηση, τις νέες τεχνολογίες παρακολούθησης και το μέλλον των συνόρων.

Άλλο ένα έργο που με αφορμή την τέχνη του χορού αποτελεί ισχυρό πολιτικό σχόλιο, μια και προέκυψε από τη μελέτη του ομώνυμου προγράμματος ασφαλείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εξετάζει τους τρόπους με τους οποίους τα κλειστά σύνορα και οι μέθοδοι παρακολούθησης χειραγωγούν το ανθρώπινο σώμα και γεννούν μια νέα χορογραφία.

Info: Arkadi Zaides - Talos, 4-6/6, 21:00, Με ελληνικούς υπέρτιτλους

 

Αλλόκοτα και γοητευτικά: 5 σημαντικά έργα σύγχρονου ξένου χορού έρχονται στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Ο «Talos» του Λευκορώσου Αρκάντι Ζαΐντες αποτελεί ένα ισχυρό πολιτικό σχόλιο.

 

 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ