Skrillex: Ο πιο παρεξηγημένος DJ και μουσικός παραγωγός της γενιάς του επιστρέφει

Skrillex: Ο πιο παρεξηγημένος μουσικός της γενιάς του επιστρέφει Facebook Twitter
Ο Skrillex παρέμενε σιωπηλός και αφανής όλο αυτό το διάστημα, λειτουργώντας περισσότερο στο παρασκήνιο, δουλεύοντας με ποπ μεγαθήρια.
0

Ακόμη θυμάμαι πώς αντιμετώπιζε ο Τύπος τον Skrillex όταν ακούστηκε για πρώτη φορά το όνομά του, γύρω στις αρχές των 2010s. Το dubstep μεσουρανούσε στην ηλεκτρονική μουσική. Το ζούσαμε και εδώ τότε, με μια σειρά από underground club όνοματα που είχαν εμφανιστεί στα μέρη μας και η Αθήνα ανέπνεε τον underground αέρα του νότιου Λονδίνου στη σκηνή του Bios.

Ήταν ωραία, πάντως. Αν παρακολουθούσες από κοντά αυτό που συνέβαινε εκείνη την περίοδο, έβλεπες στην ώρα τους πράγματα που δεν τα περίμενες. Η εμφάνιση του Sonny Moore, όμως, σε αυτό το σύμπαν αντιμετωπίστηκε ως κακός οιωνός για αυτό που θα ακολουθούσε.  

Ένας nerdy, emo τύπος που έπαιζε σε μια hardcore μπάντα στα νιάτα του, ο οποίος ξαφνικά εκτοξεύτηκε και έγινε ο πιο πετυχημένος DJ και μουσικός παραγωγός της γενιάς του, με τη δική του αμερικανική εκδοχή στο dubstep (brostep) που γέμιζε στάδια και το έφερε στο μέινστριμ.

Κάτι σαν τον Moby των ‘00s, και αυτός ένας Αμερικανός, λευκός, cis μουσικός ο οποίος έμπαινε σε rave χωράφια που δεν ήταν δικά του και τα εμπορευματοποιούσε, με τη μόνη διαφορά ότι ο Moby βγήκε σε μια εποχή που η επιτυχία δεν θεωρούνταν κάτι τόσο κακό και επιπλέον τον λάτρευαν οι μουσικοκριτικοί.

Fast-forward σχεδόν δέκα χρόνια μετά, το dubstep έχει χαθεί από τον ορίζοντα, o Skrillex αντέχει ακόμη στον χρόνο και φαίνεται πλέον να μην του κρατάνε και τόση κακία σε σχέση με το παρελθόν.

Για όσους έγραφαν για μουσική τότε στις αρχές των ‘00s, δεν ήταν cool να καταπιάνεσαι με ό,τι έκανε ο Skrillex. Το ξέρω από προσωπική εμπειρία. Αντιπροσώπευε ό,τι πήγαινε λάθος στη μουσική βιομηχανία.  Ένας άψυχος σφετεριστής, όπως τον χαρακτήρισαν εύστοχα πρόσφατα οι NYT, που διάβρωνε ένα DIY, underground αυθεντικό μουσικό κίνημα. Καημένε Sonny!

Skrillex: Ο πιο παρεξηγημένος μουσικός της γενιάς του επιστρέφει Facebook Twitter
Quest For Fire
Skrillex: Ο πιο παρεξηγημένος μουσικός της γενιάς του επιστρέφει Facebook Twitter
Don't Get Too Close

Δεν είχε καθόλου σημασία αν ήταν –και συνεχίζει να είναι– ένας υπερβολικά συμπαθής και ευγενικός τύπος, σύμφωνα με μαρτυρίες ακόμη και από άτομα που δεν πήγαιναν ιδιαίτερα αυτά που έκανε. Κέρδιζε Grammys με τα EPs του προτού καν κυκλοφορήσει το πρώτο του άλμπουμ και γενικά έδειχνε πόσο άσχετος είναι όταν ευχαριστούσε από τη σκηνή για το βραβείο εταιρείες όπως η dub police και τους «Croydon dub guys».

Μέσα σε όλα αυτά, κανείς δεν του συγχώρεσε ότι αποτέλεσε τη βασική φιγούρα του EDM, ενός αμφιλεγόμενου –και μεταξύ μας το ίδιο γελοίου όπως το EBM– μουσικού όρου που άρχισαν να χρησιμοποιούν οι Αμερικανοί στα ‘00s για να περιγράψουν τη rave κουλτούρα.

«Αυτός ο βαρύς, εξωφρενικά μαζικός headliner ήχος που γέμιζε στάδια, ανέβαινε στην κορυφή των τσαρτ και κυριαρχούσε στην Αμερική… κάπου μεταξύ του electro και της progressive house, σκηνοθετημένος από τον Michael Bay («Transformers») και, όπως συμβαίνει με διάφορα μουσικά είδη, το να προσπαθείς να τον προσδιορίσεις ακριβώς είναι σαν να προσπαθείς να πιάσεις μια χούφτα νερό», έγραφε ο Simon Reynolds. Για να το κάνουμε πιο κατανοητό, αναφέρεται στην περίπτωση σούπερσταρ DJ και παραγωγών όπως ο Steve Aoki και, πιο up-to-date, η Peggy Gou.

Τέλος πάντων, fast-forward σχεδόν δέκα χρόνια μετά, το dubstep έχει χαθεί από τον ορίζοντα, o Skrillex αντέχει ακόμη στον χρόνο και φαίνεται πλέον να μην του κρατάνε και τόση κακία σε σχέση με το παρελθόν. Ίσως επειδή υπάρχει μια νέα γενιά γραφιάδων η οποία δεν κολλάει τόσο εύκολα σε ταμπέλες – αν και ορισμένοι από τους παλιούς ακόμη θεωρούν ότι δεν πρέπει να ασχοληθούν. Δεν τους ενδιέφερε τότε επειδή ήταν η προσωποποίηση του μέινστριμ –βλέπε καπιταλισμός–, οπότε δεν τους ενδιαφέρει ούτε σήμερα.

Ίσως, όμως, να αισθάνεται και ο ίδιος απελευθερωμένος από αυτό το στίγμα που τον ακολουθούσε σε όλη του την καριέρα. Κυκλοφόρησε δύο άλμπουμ με μία μέρα διαφορά το ένα από το άλλο, πρώτα το «Quest For Fire» και μετά εντελώς απροειδοποίητα το «Don't Get Too Close».

SKRILLEX - QUEST FOR FIRE Basement Set

Και τα δύο άλμπουμ έρχονται εννιά χρόνια μετά το ντεμπούτο του, το «Recess» (2014), και πραγματικά ακούγονται ανέλπιστα ευχάριστα, αν εξαιρέσεις κάποιες υπερβολές. Σίγουρα δείχνουν ότι έχει εξελιχθεί ως δημιουργός έτσι όπως προσπαθεί να ελιχθεί παιχνιδιάρικα από ήχο σε ήχο και να δοκιμαστεί σε διαφορετικά μουσικά είδη, είτε είναι hyperpop είτε τραπ και cloud rap.

Έχει συνεργασίες που πραγματικά σε εκπλήσσουν, με τον Four Tet και τον προστατευόμενο του, Fred Again (οι τρεις τους είναι κολλητοί πια), ή τον ανεξάρτητο avant-garde περκασιονίστα Eli Keszler, αλλά και τη Missy Elliott, ενώ αποτίνει φόρο τιμής και στο Λονδίνο με την παρουσία του Joker ή βάζοντας τον Flowdan, έναν από τους σημαντικότερους grime ΜCs, στην κορυφαία στιγμή και των δύο άλμπουμ, το «Rumble». Η λίστα είναι ατελείωτη, ενώ δεν λείπουν τρανταχτοί ράπερ όπως οι Chief Keef και Kid Cudi ή ερμηνευτές όπως ο Swae Lee. Έχει ακόμη και ένα κομμάτι με την ανερχόμενη Βρετανίδα –viral φαινόμενο– PinkPantheress.

Ο Skrillex παρέμενε σιωπηλός και αφανής όλο αυτό το διάστημα, λειτουργώντας περισσότερο στο παρασκήνιο. Δούλεψε με ποπ μεγαθήρια όπως οι Diplo, Ed Sheeran,   Justin Bieber, Beyoncé, the Weeknd, και FKA twigs, αλλά και με μικρότερου βεληνεκούς καλλιτέχνες όπως οι Vic Mensa και Kelsey Lu, έγραψε το σάουντρακ του «Spring Breakers» και σκόραρε χρυσό με τη συνεργασία του με τη Hikaru Utada, τη Γιαπωνέζα-θρύλο της ποπ, στο σάουντρακ του RPG «Kingdom Hearts III».

Ο ίδιος αποδίδει αυτή την κατά τ’ άλλα παραγωγική σιωπή του στην άσχημη ψυχολογική του κατάσταση. Ο θάνατος της μητέρας του το 2015 τον έκανε να πνίξει τη θλίψη του στο ποτό. Άκουσα για την επικείμενη επιστροφή του όταν ένας φίλος μού έστειλε μήνυμα πριν από έναν μήνα για να με ρωτήσει αν έχω πάρει πρέφα τι γίνεται στα σόσιαλ μίντια με τον Bladee, τον Σουηδό ράπερ που λέει το κομμάτι «Real Springs» από το «Quest For Fire». Γινόταν, όπως μου είπε, χαμός στην Αμερική στα σόσιαλ, όπως και με τον Yung Lean, που επίσης συμμετέχει στο «Don't Get Too Close».

Κοίτα να δεις πώς αλλάζουν οι καιροί. Από την άλλη, ο Skrillex πάντα είχε την επιτυχία εξασφαλισμένη.

Skrillex, Fred again.. & Flowdan - Rumble [Official Audio]

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Μουσική / Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Ο Taki Tsan και ο DJ Alx έχουν γράψει μεγάλο μέρος της ιστορίας του ελληνικού χιπ χοπ. Τριάντα χρόνια μετά το ξεκίνημά τους είναι ακόμα εδώ, alive and kicking, με κοινό live στο Αγοραφοβικό Φεστιβάλ στο ΠΛΥΦΑ, καινούργια σεζόν για το Taki Tsan Show αλλά και νέο άλμπουμ.
M. HULOT