Η Ντόλι Πάρτον ενώνει το ροκ με την κάντρι και την αριστερά με την δεξιά

Η Ντόλι Πάρτον ενώνει το ροκ με την κάντρι και την αριστερά με την δεξιά Facebook Twitter
Jim Dyson/Getty Images
0

ΣΤΑ 77 ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑ, η Ντόλι Πάρτον δικαίως εξυμνείται, εκτός των άλλων, πιο καθιερωμένων αρετών της, για την ικανότητά της να ενώνει αντίπαλες φράξιες. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι έχει εξίσου φανατικούς οπαδούς στις περιοχές που «βασιλεύει» ο Τραμπ και στα γκέι κλαμπ της Νέας Υόρκης.

Από τότε που το Dolly Parton's America, το δημοφιλές podcast που η ίδια ενέπνευσε, κατέκτησε το κοινό πριν από τέσσερα χρόνια, οι λεπτομέρειες για την εκ μέρους της χρηματοδότηση της έρευνας για το εμβόλιο κατά του Covid και οι φιλανθρωπικές δράσεις της σε όλο τον κόσμο δημιούργησαν μια νέα εικόνα για την ήδη διάσημη σταρ. Σε μια εποχή που έχει γίνει κλισέ η celebrity φιλανθρωπία, η Ντόλι έχει κάνει πιο πολλά από τους περισσότερους.

Στα σημαντικότερα σημεία της μακράς καριέρας της μέχρι σήμερα περιλαμβάνονται τα σπουδαία «πρώιμα, θλιμμένα» τραγούδια που η ίδια έγραψε: Jolene, Love is Like a Butterfly και I Will Always Love You. Ακολούθησαν τα χρόνια των συνεργασιών με τον Κένι Ρότζερς, η επιτυχία στη μεγάλη οθόνη το 1980 με την ταινία 9 to 5 και τα εγκαίνια του θεματικού πάρκου Dollywood.

Στη συνέχεια υπήρξε μια «κοιλιά» στη δεκαετία του '90, προτού η Πάρτον αναγεννηθεί, μετά την ένταξή της στο Country Music Hall of Fame το 1999, ως ένα καθολικό είδωλο, με αποκορύφωμα τη θριαμβευτική εμφάνισή της στο φεστιβάλ του Glastonbury το 2014.

Αν μη τι άλλο, η Ντόλι Πάρτον είναι εξασκημένη στην ισορροπία σε τεντωμένο σκοινί, συνδυάζοντας τη μακροχρόνια υποστήριξή της στα δικαιώματα των γκέι με τις παραδοσιακές θρησκευτικές της πεποιθήσεις. Οποιαδήποτε φαινομενική ασάφεια σε θέματα πολιτικής είναι υπολογισμένη.

Η ίδια δηλώνει ότι ηχογράφησε το νέο άλμπουμ που έχει τίτλο Rockstar για να ευχαριστήσει τον επί 57 χρόνια σύζυγό της, Καρλ Ντιν, ο οποίος είναι οπαδός του σκληρού ροκ και επίσης μια προσωπικότητα περιβόητα συνεσταλμένη, για να μην πούμε σχεδόν ανύπαρκτη σε κάθε έννοια διασημότητας.

«Όταν ο Καρλ είπε ότι του άρεσαν τα τραγούδια, αυτό σήμαινε πολλά – ήθελα να τον ευχαριστήσω περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον», δήλωσε η Πάρτον την περασμένη εβδομάδα στο Λονδίνο, προσθέτοντας πόσο πολύ της άρεσε η συνεργασία με μια σειρά από ροκ αστέρες, από τον Σάιμον Λε Μπον των Duran Duran μέχρι τον Ρομπ Χάλφορντ των Judas Priest. Μόνο ο Μικ Τζάγκερ ξέφυγε από το δίχτυ της. «Ήθελα να κάνει το Satisfaction μαζί μου. Έτρεχα ξοπίσω του σαν κορίτσι του γυμνασίου». Τα προγράμματά τους όμως δεν ταίριαξαν.

«Δεν μ’ αρέσουν οι ταμπέλες», δηλώνει. «Δεν είμαι ακτιβίστρια, δεν είμαι φεμινίστρια – συγχρόνως όμως είμαι όλα αυτά». Αυτό που πραγματικά την ανησυχεί, προσθέτει, είναι η σκέψη «όλων εκείνων των πολιτισμών που ξεπέρασαν τα όριά τους και αυτοκαταστράφηκαν».

Η Ντόλι Πάρτον ενώνει το ροκ με την κάντρι και την αριστερά με την δεξιά Facebook Twitter
Φωτ.: Mike Marsland/WireImage

Αν μη τι άλλο, η Ντόλι Πάρτον είναι εξασκημένη στην ισορροπία σε τεντωμένο σκοινί, συνδυάζοντας τη μακροχρόνια υποστήριξή της στα δικαιώματα των γκέι με τις παραδοσιακές θρησκευτικές της πεποιθήσεις. Οποιαδήποτε φαινομενική ασάφεια σε θέματα πολιτικής είναι υπολογισμένη, καθώς ευαγγελίζεται επανειλημμένα τη σημασία της φροντίδας και του να είσαι αληθινός στον εαυτό σου. Δεν είναι τόσο πολύ ότι φοβάται να αποξενώσει μέρος του διεθνούς ακροατηρίου της, αλλά ότι θέλει απεγνωσμένα να κάνει διαρκώς πράγματα. Ο διχασμός, πιστεύει ξεκάθαρα, είναι έργο του διαβόλου.

Η Ντόλι είναι το ίδιο εύστροφη και εκτός προγραμματισμένου κειμένου, όπως αποδεικνύει τακτικά στις συνεντεύξεις της. Στην ερώτηση αν θα συναινούσε ποτέ σε μια εκδοχή τεχνητής νοημοσύνης του εαυτού της, απαντά: «Δεν θα μπορούσα να κάνω κάτι τέτοιο: οποιαδήποτε νοημοσύνη έχω είναι ούτως ή άλλως τεχνητή. Στην πραγματικότητα, όλα όσα έχω είναι τεχνητά». Τελικά θα φοβόταν, προσθέτει, να αφήσει την ψυχή της εδώ κάτω στη γη, παγιδευμένη για πάντα στη σκηνή.

Μπορεί να έχει εγκαταλείψει εδώ και καιρό τις περιοδείες, υπόσχεται όμως ότι «δεν πρόκειται να πάει πουθενά σύντομα». Για την ίδια, το μεγάλο ερώτημα είναι πάντα «τι θα γίνει μετά;». Λοιπόν, πρώτο στη σειρά είναι το νέο της βιβλίο, Behind the Seams, το οποίο επικεντρώνεται στα φοβερά και αλλόκοτα κοστούμια της, και μετά υπάρχει η κινηματογραφική εκδοχή του μυθιστορήματος που συνέγραψε, Run Rose Run, που θα κυκλοφορήσει του χρόνου και στην οποία υπόσχεται να πρωταγωνιστήσει. Ελπίζει επίσης, όπως λέει, να τραγουδήσει στο επόμενο άλμπουμ του Έλτον Τζον και να δημιουργήσει μια τηλεοπτική εκπομπή όπου θα μιλάει για τη ζωή της. Πέρα από όλα αυτά, θέλει να ετοιμάσει ένα gospel άλμπουμ: «Θέλω να αφήσω ένα είδος μηνύματος, ώστε οι άνθρωποι να έχουν κάτι πάνω στο οποίο να στηριχτούν».

Με στοιχεία από The Guardian

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT