Η Ντόλι Πάρτον ενώνει το ροκ με την κάντρι και την αριστερά με την δεξιά

Η Ντόλι Πάρτον ενώνει το ροκ με την κάντρι και την αριστερά με την δεξιά Facebook Twitter
Jim Dyson/Getty Images
0

ΣΤΑ 77 ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑ, η Ντόλι Πάρτον δικαίως εξυμνείται, εκτός των άλλων, πιο καθιερωμένων αρετών της, για την ικανότητά της να ενώνει αντίπαλες φράξιες. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι έχει εξίσου φανατικούς οπαδούς στις περιοχές που «βασιλεύει» ο Τραμπ και στα γκέι κλαμπ της Νέας Υόρκης.

Από τότε που το Dolly Parton's America, το δημοφιλές podcast που η ίδια ενέπνευσε, κατέκτησε το κοινό πριν από τέσσερα χρόνια, οι λεπτομέρειες για την εκ μέρους της χρηματοδότηση της έρευνας για το εμβόλιο κατά του Covid και οι φιλανθρωπικές δράσεις της σε όλο τον κόσμο δημιούργησαν μια νέα εικόνα για την ήδη διάσημη σταρ. Σε μια εποχή που έχει γίνει κλισέ η celebrity φιλανθρωπία, η Ντόλι έχει κάνει πιο πολλά από τους περισσότερους.

Στα σημαντικότερα σημεία της μακράς καριέρας της μέχρι σήμερα περιλαμβάνονται τα σπουδαία «πρώιμα, θλιμμένα» τραγούδια που η ίδια έγραψε: Jolene, Love is Like a Butterfly και I Will Always Love You. Ακολούθησαν τα χρόνια των συνεργασιών με τον Κένι Ρότζερς, η επιτυχία στη μεγάλη οθόνη το 1980 με την ταινία 9 to 5 και τα εγκαίνια του θεματικού πάρκου Dollywood.

Στη συνέχεια υπήρξε μια «κοιλιά» στη δεκαετία του '90, προτού η Πάρτον αναγεννηθεί, μετά την ένταξή της στο Country Music Hall of Fame το 1999, ως ένα καθολικό είδωλο, με αποκορύφωμα τη θριαμβευτική εμφάνισή της στο φεστιβάλ του Glastonbury το 2014.

Αν μη τι άλλο, η Ντόλι Πάρτον είναι εξασκημένη στην ισορροπία σε τεντωμένο σκοινί, συνδυάζοντας τη μακροχρόνια υποστήριξή της στα δικαιώματα των γκέι με τις παραδοσιακές θρησκευτικές της πεποιθήσεις. Οποιαδήποτε φαινομενική ασάφεια σε θέματα πολιτικής είναι υπολογισμένη.

Η ίδια δηλώνει ότι ηχογράφησε το νέο άλμπουμ που έχει τίτλο Rockstar για να ευχαριστήσει τον επί 57 χρόνια σύζυγό της, Καρλ Ντιν, ο οποίος είναι οπαδός του σκληρού ροκ και επίσης μια προσωπικότητα περιβόητα συνεσταλμένη, για να μην πούμε σχεδόν ανύπαρκτη σε κάθε έννοια διασημότητας.

«Όταν ο Καρλ είπε ότι του άρεσαν τα τραγούδια, αυτό σήμαινε πολλά – ήθελα να τον ευχαριστήσω περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον», δήλωσε η Πάρτον την περασμένη εβδομάδα στο Λονδίνο, προσθέτοντας πόσο πολύ της άρεσε η συνεργασία με μια σειρά από ροκ αστέρες, από τον Σάιμον Λε Μπον των Duran Duran μέχρι τον Ρομπ Χάλφορντ των Judas Priest. Μόνο ο Μικ Τζάγκερ ξέφυγε από το δίχτυ της. «Ήθελα να κάνει το Satisfaction μαζί μου. Έτρεχα ξοπίσω του σαν κορίτσι του γυμνασίου». Τα προγράμματά τους όμως δεν ταίριαξαν.

«Δεν μ’ αρέσουν οι ταμπέλες», δηλώνει. «Δεν είμαι ακτιβίστρια, δεν είμαι φεμινίστρια – συγχρόνως όμως είμαι όλα αυτά». Αυτό που πραγματικά την ανησυχεί, προσθέτει, είναι η σκέψη «όλων εκείνων των πολιτισμών που ξεπέρασαν τα όριά τους και αυτοκαταστράφηκαν».

Η Ντόλι Πάρτον ενώνει το ροκ με την κάντρι και την αριστερά με την δεξιά Facebook Twitter
Φωτ.: Mike Marsland/WireImage

Αν μη τι άλλο, η Ντόλι Πάρτον είναι εξασκημένη στην ισορροπία σε τεντωμένο σκοινί, συνδυάζοντας τη μακροχρόνια υποστήριξή της στα δικαιώματα των γκέι με τις παραδοσιακές θρησκευτικές της πεποιθήσεις. Οποιαδήποτε φαινομενική ασάφεια σε θέματα πολιτικής είναι υπολογισμένη, καθώς ευαγγελίζεται επανειλημμένα τη σημασία της φροντίδας και του να είσαι αληθινός στον εαυτό σου. Δεν είναι τόσο πολύ ότι φοβάται να αποξενώσει μέρος του διεθνούς ακροατηρίου της, αλλά ότι θέλει απεγνωσμένα να κάνει διαρκώς πράγματα. Ο διχασμός, πιστεύει ξεκάθαρα, είναι έργο του διαβόλου.

Η Ντόλι είναι το ίδιο εύστροφη και εκτός προγραμματισμένου κειμένου, όπως αποδεικνύει τακτικά στις συνεντεύξεις της. Στην ερώτηση αν θα συναινούσε ποτέ σε μια εκδοχή τεχνητής νοημοσύνης του εαυτού της, απαντά: «Δεν θα μπορούσα να κάνω κάτι τέτοιο: οποιαδήποτε νοημοσύνη έχω είναι ούτως ή άλλως τεχνητή. Στην πραγματικότητα, όλα όσα έχω είναι τεχνητά». Τελικά θα φοβόταν, προσθέτει, να αφήσει την ψυχή της εδώ κάτω στη γη, παγιδευμένη για πάντα στη σκηνή.

Μπορεί να έχει εγκαταλείψει εδώ και καιρό τις περιοδείες, υπόσχεται όμως ότι «δεν πρόκειται να πάει πουθενά σύντομα». Για την ίδια, το μεγάλο ερώτημα είναι πάντα «τι θα γίνει μετά;». Λοιπόν, πρώτο στη σειρά είναι το νέο της βιβλίο, Behind the Seams, το οποίο επικεντρώνεται στα φοβερά και αλλόκοτα κοστούμια της, και μετά υπάρχει η κινηματογραφική εκδοχή του μυθιστορήματος που συνέγραψε, Run Rose Run, που θα κυκλοφορήσει του χρόνου και στην οποία υπόσχεται να πρωταγωνιστήσει. Ελπίζει επίσης, όπως λέει, να τραγουδήσει στο επόμενο άλμπουμ του Έλτον Τζον και να δημιουργήσει μια τηλεοπτική εκπομπή όπου θα μιλάει για τη ζωή της. Πέρα από όλα αυτά, θέλει να ετοιμάσει ένα gospel άλμπουμ: «Θέλω να αφήσω ένα είδος μηνύματος, ώστε οι άνθρωποι να έχουν κάτι πάνω στο οποίο να στηριχτούν».

Με στοιχεία από The Guardian

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Μουσική / Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Ο Taki Tsan και ο DJ Alx έχουν γράψει μεγάλο μέρος της ιστορίας του ελληνικού χιπ χοπ. Τριάντα χρόνια μετά το ξεκίνημά τους είναι ακόμα εδώ, alive and kicking, με κοινό live στο Αγοραφοβικό Φεστιβάλ στο ΠΛΥΦΑ, καινούργια σεζόν για το Taki Tsan Show αλλά και νέο άλμπουμ.
M. HULOT