Η Ντόλι Πάρτον ενώνει το ροκ με την κάντρι και την αριστερά με την δεξιά

Η Ντόλι Πάρτον ενώνει το ροκ με την κάντρι και την αριστερά με την δεξιά Facebook Twitter
Jim Dyson/Getty Images
0

ΣΤΑ 77 ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑ, η Ντόλι Πάρτον δικαίως εξυμνείται, εκτός των άλλων, πιο καθιερωμένων αρετών της, για την ικανότητά της να ενώνει αντίπαλες φράξιες. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι έχει εξίσου φανατικούς οπαδούς στις περιοχές που «βασιλεύει» ο Τραμπ και στα γκέι κλαμπ της Νέας Υόρκης.

Από τότε που το Dolly Parton's America, το δημοφιλές podcast που η ίδια ενέπνευσε, κατέκτησε το κοινό πριν από τέσσερα χρόνια, οι λεπτομέρειες για την εκ μέρους της χρηματοδότηση της έρευνας για το εμβόλιο κατά του Covid και οι φιλανθρωπικές δράσεις της σε όλο τον κόσμο δημιούργησαν μια νέα εικόνα για την ήδη διάσημη σταρ. Σε μια εποχή που έχει γίνει κλισέ η celebrity φιλανθρωπία, η Ντόλι έχει κάνει πιο πολλά από τους περισσότερους.

Στα σημαντικότερα σημεία της μακράς καριέρας της μέχρι σήμερα περιλαμβάνονται τα σπουδαία «πρώιμα, θλιμμένα» τραγούδια που η ίδια έγραψε: Jolene, Love is Like a Butterfly και I Will Always Love You. Ακολούθησαν τα χρόνια των συνεργασιών με τον Κένι Ρότζερς, η επιτυχία στη μεγάλη οθόνη το 1980 με την ταινία 9 to 5 και τα εγκαίνια του θεματικού πάρκου Dollywood.

Στη συνέχεια υπήρξε μια «κοιλιά» στη δεκαετία του '90, προτού η Πάρτον αναγεννηθεί, μετά την ένταξή της στο Country Music Hall of Fame το 1999, ως ένα καθολικό είδωλο, με αποκορύφωμα τη θριαμβευτική εμφάνισή της στο φεστιβάλ του Glastonbury το 2014.

Αν μη τι άλλο, η Ντόλι Πάρτον είναι εξασκημένη στην ισορροπία σε τεντωμένο σκοινί, συνδυάζοντας τη μακροχρόνια υποστήριξή της στα δικαιώματα των γκέι με τις παραδοσιακές θρησκευτικές της πεποιθήσεις. Οποιαδήποτε φαινομενική ασάφεια σε θέματα πολιτικής είναι υπολογισμένη.

Η ίδια δηλώνει ότι ηχογράφησε το νέο άλμπουμ που έχει τίτλο Rockstar για να ευχαριστήσει τον επί 57 χρόνια σύζυγό της, Καρλ Ντιν, ο οποίος είναι οπαδός του σκληρού ροκ και επίσης μια προσωπικότητα περιβόητα συνεσταλμένη, για να μην πούμε σχεδόν ανύπαρκτη σε κάθε έννοια διασημότητας.

«Όταν ο Καρλ είπε ότι του άρεσαν τα τραγούδια, αυτό σήμαινε πολλά – ήθελα να τον ευχαριστήσω περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον», δήλωσε η Πάρτον την περασμένη εβδομάδα στο Λονδίνο, προσθέτοντας πόσο πολύ της άρεσε η συνεργασία με μια σειρά από ροκ αστέρες, από τον Σάιμον Λε Μπον των Duran Duran μέχρι τον Ρομπ Χάλφορντ των Judas Priest. Μόνο ο Μικ Τζάγκερ ξέφυγε από το δίχτυ της. «Ήθελα να κάνει το Satisfaction μαζί μου. Έτρεχα ξοπίσω του σαν κορίτσι του γυμνασίου». Τα προγράμματά τους όμως δεν ταίριαξαν.

«Δεν μ’ αρέσουν οι ταμπέλες», δηλώνει. «Δεν είμαι ακτιβίστρια, δεν είμαι φεμινίστρια – συγχρόνως όμως είμαι όλα αυτά». Αυτό που πραγματικά την ανησυχεί, προσθέτει, είναι η σκέψη «όλων εκείνων των πολιτισμών που ξεπέρασαν τα όριά τους και αυτοκαταστράφηκαν».

Η Ντόλι Πάρτον ενώνει το ροκ με την κάντρι και την αριστερά με την δεξιά Facebook Twitter
Φωτ.: Mike Marsland/WireImage

Αν μη τι άλλο, η Ντόλι Πάρτον είναι εξασκημένη στην ισορροπία σε τεντωμένο σκοινί, συνδυάζοντας τη μακροχρόνια υποστήριξή της στα δικαιώματα των γκέι με τις παραδοσιακές θρησκευτικές της πεποιθήσεις. Οποιαδήποτε φαινομενική ασάφεια σε θέματα πολιτικής είναι υπολογισμένη, καθώς ευαγγελίζεται επανειλημμένα τη σημασία της φροντίδας και του να είσαι αληθινός στον εαυτό σου. Δεν είναι τόσο πολύ ότι φοβάται να αποξενώσει μέρος του διεθνούς ακροατηρίου της, αλλά ότι θέλει απεγνωσμένα να κάνει διαρκώς πράγματα. Ο διχασμός, πιστεύει ξεκάθαρα, είναι έργο του διαβόλου.

Η Ντόλι είναι το ίδιο εύστροφη και εκτός προγραμματισμένου κειμένου, όπως αποδεικνύει τακτικά στις συνεντεύξεις της. Στην ερώτηση αν θα συναινούσε ποτέ σε μια εκδοχή τεχνητής νοημοσύνης του εαυτού της, απαντά: «Δεν θα μπορούσα να κάνω κάτι τέτοιο: οποιαδήποτε νοημοσύνη έχω είναι ούτως ή άλλως τεχνητή. Στην πραγματικότητα, όλα όσα έχω είναι τεχνητά». Τελικά θα φοβόταν, προσθέτει, να αφήσει την ψυχή της εδώ κάτω στη γη, παγιδευμένη για πάντα στη σκηνή.

Μπορεί να έχει εγκαταλείψει εδώ και καιρό τις περιοδείες, υπόσχεται όμως ότι «δεν πρόκειται να πάει πουθενά σύντομα». Για την ίδια, το μεγάλο ερώτημα είναι πάντα «τι θα γίνει μετά;». Λοιπόν, πρώτο στη σειρά είναι το νέο της βιβλίο, Behind the Seams, το οποίο επικεντρώνεται στα φοβερά και αλλόκοτα κοστούμια της, και μετά υπάρχει η κινηματογραφική εκδοχή του μυθιστορήματος που συνέγραψε, Run Rose Run, που θα κυκλοφορήσει του χρόνου και στην οποία υπόσχεται να πρωταγωνιστήσει. Ελπίζει επίσης, όπως λέει, να τραγουδήσει στο επόμενο άλμπουμ του Έλτον Τζον και να δημιουργήσει μια τηλεοπτική εκπομπή όπου θα μιλάει για τη ζωή της. Πέρα από όλα αυτά, θέλει να ετοιμάσει ένα gospel άλμπουμ: «Θέλω να αφήσω ένα είδος μηνύματος, ώστε οι άνθρωποι να έχουν κάτι πάνω στο οποίο να στηριχτούν».

Με στοιχεία από The Guardian

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Χρόνια Πολλά Μαντόνα! / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
«Έπαθα νευρολογική διαταραχή, είχα αυτοκτονικές σκέψεις» - Κι εκεί γεννήθηκε ο Ivy Robins

Μουσική / Πέτρος Βεντουρής: «Έγραψα τραγούδια για να μην πεθάνω»

Όταν ο Πέτρος Βεντουρής βυθίστηκε στη σιωπή της κατάθλιψης λόγω μιας νευρολογικής ασθένειας, γεννήθηκε ένας άλλος εαυτός, ο Ivy Robins. Περνώντας μέσα από το σκοτάδι, την απώλεια και την ψυχοθεραπεία, βρήκε στη μουσική τον τρόπο να ξανασταθεί στα πόδια του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ