Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα Facebook Twitter
Η εξερεύνηση της μόδας ως εκφραστικού και γλυπτικού μέσου φέρνει τα ρούχα του ελληνικού brand υψηλής ραπτικής 240791 στο The Intermission. Φωτ. Γιάννης Σπανός/ senco

Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

0

Ογκώδεις σιλουέτες και φιγούρες που κινούνται σαν βγαλμένες από έναν κόσμο όπου κυριαρχεί η θεατρικότητα, φορώντας χειροποίητα ρούχα με την εκφραστική δύναμη που εξασφαλίζει η δεξιοτεχνία της υψηλής ραπτικής, φανερώνοντας ταυτόχρονα τις σκέψεις και τις ανησυχίες της Ελένης Καββάδα, όπως αποτυπώνονται στο ύφασμα.

Η εξερεύνηση της μόδας ως εκφραστικού και γλυπτικού μέσου φέρνει τα ρούχα του ελληνικού brand υψηλής ραπτικής 240791 στο The Intermission από τις 27 Φεβρουαρίου έως την 1η Μαρτίου, όπου θα παρουσιάζονται ως αντικείμενα τέχνης στην έκθεση «Bring me to the Cosmos» που επεκτείνει το όραμα της δημιουργού, παρουσιάζοντας κάθε δημιουργία ως ένα σημείο μεταμόρφωσης, μια εικόνα αυτοδιαμόρφωσης και εξέλιξης που ανοίγει προοπτικές σε διαφορετικούς κόσμους.

Το 240791, που ιδρύθηκε το 2020 από την Ελένη Καββάδα και έχει αποκτήσει ήδη ισχυρή παρουσία τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, χαρακτηρίζεται από τους όγκους, τις σιλουέτες και την έρευνα ασυνήθιστων τεχνικών και κατασκευαστικών προσεγγίσεων που οδηγούν στην αφήγηση μιας ιστορίας, εκπληρώνοντας την ανάγκη της δημιουργού να συνδέει το ένδυμα με την τέχνη. Στην πρώτη της προσωπική έκθεση στην Αθήνα πραγματεύεται διαφορών ειδών γεννήσεις.

«Η γλυπτικότητα και η μορφολογία των κομματιών που φτιάχνω είναι αποτέλεσμα φυσικών πραγμάτων που βλέπω ή νιώθω, on steroids. Το σώμα πάντα είναι μεγάλη πηγή έμπνευσης, η φύση ακόμα μεγαλύτερη, απλώς η συνταγή ολοκληρώνεται όταν αυτά τα στοιχεία περνούν μέσα από το προσωπικό μου φίλτρο επεξεργασίας και έκφρασης».

Η περιπέτειά της στον κόσμο της μόδας αρχίζει από τότε που θυμάται τον εαυτό της. Από παιδί άρχισε να σκιτσάρει, να μελετάει τις υφές και τα σχήματα γύρω της, να παρατηρεί το σώμα, να την ενδιαφέρει ο τρόπος που κινείται η σιλουέτα ενός ανθρώπου. Η απόφαση να ασχοληθεί με τον τομέα του σχεδίου ήρθε ως φυσική συνέχεια. Στην Ιταλία σπούδασε σχέδιο μόδας και πατρόν, μαθήτευσε για ένα διάστημα στον οίκο Salvatore Ferragamo και εργάστηκε στη συνέχεια στο πλευρό του Γιώργου Ελευθεριάδη, στην Αθήνα.

ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα Facebook Twitter
Η περιπέτειά της Ελένης Καββαδά στον κόσμο της μόδας αρχίζει από τότε που θυμάται τον εαυτό της. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

«Σπούδασα και δούλεψα για άλλους σχεδιαστές προτού το 240791 ξεκινήσει την πορεία του. Είτε δούλευα για να αποδείξω κάτι –ως φοιτήτρια– είτε για το όραμα ενός άλλου ανθρώπου ως βοηθός σχεδιαστή, ένιωθα σαν να είχα μπροστά μου ένα σαμαράκι που κόβει την ταχύτητα· μου προσέφερε ασφάλεια μεν, αλλά ήθελα να εξερευνήσω τις δικές μου, προσωπικές ταχύτητες.

Όταν ένιωσα έτοιμη, εξοπλισμένη με εμπειρία και γνώση για το αντικείμενο αλλά και με επιθυμία να γράψω τη δική μου ιστορία, ξεκίνησα την επαγγελματική μου πορεία μόνη μου. Δεν ήθελα να δείξω ούτε και να αποδείξω κάτι, απλώς ακολούθησα τη φυσική ροή των πραγμάτων την ώρα που θεώρησα σωστή», λέει.

Τη χρονιά του Covid, το 2020, το brand της έγινε πραγματικότητα. Το ονόμασε 240791, από την ημερομηνία γέννησής της, και είναι κάτι αβίαστο και ειλικρινές που μοιάζει με την πρώτη φορά που «συστήθηκε» στον κόσμο.

Με τα ρούχα της να μοιάζουν με γλυπτά που εκφράζουν θεατρικές ή σουρεαλιστικές χειρονομίες, η ίδια αντλεί έμπνευση και επιρροές από παντού, όπως λέει. «Η γλυπτικότητα και η μορφολογία των κομματιών που φτιάχνω είναι αποτέλεσμα φυσικών πραγμάτων που βλέπω ή νιώθω, on steroids. Το σώμα πάντα είναι μεγάλη πηγή έμπνευσης, η φύση ακόμα μεγαλύτερη, απλώς η συνταγή ολοκληρώνεται όταν αυτά τα στοιχεία περνούν μέσα από το προσωπικό μου φίλτρο επεξεργασίας και έκφρασης.

Το διάστημα που δουλεύω ως δημιουργός έχω ανακαλύψει τους δικούς μου τρόπους να κάνω χειροπιαστές τις εικόνες που έχω στο μυαλό μου. Τεχνικά και κατασκευαστικά δίνω μεγάλη βάση στο μουλάζ, το ελεύθερο χτίσιμο του ρούχου πάνω στην κούκλα, στον τρόπο που επενδύω εσωτερικά τις κατασκευές μου για να αποδώσω τους όγκους και τις σιλουέτες που επιθυμώ, αλλά και στην έξυπνη διαχείριση της προοπτικής για να βγάλω το 3d αποτέλεσμα που έχω κατά νου. Αρκετή δουλειά γίνεται στο χέρι, καθώς τα περισσότερα κομμάτια, λόγω όγκου, δεν μπορούν να δουλευτούν στη μηχανή, και χρειάζεται πολλή υπομονή και πειραματισμός».

ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα Facebook Twitter
Φωτ.: 240791
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα Facebook Twitter
Φωτ.: 240791

Σχετικά με το τι σημαίνει σήμερα να κάνει κάποιος μόδα χωρίς να ακολουθεί τα ρεύματα ή τις τάσεις απαντά με ειλικρίνεια και χωρίς περιστροφές, τονίζοντας ότι η προσωπική ταυτότητα είναι το μεγαλύτερο εργαλείο του δημιουργού. «Ο τρόπος που θα επιλέξει να πει την ιστορία, οι κινήσεις που θα κάνουν τα χέρια στις κατασκευές, οι σκιές και το φως και το πού θα τοποθετηθούν, όλα τα μικρά και τα μεγάλα που συνθέτουν την προσωπική προοπτική είναι αυτά που, άπαξ και βρεθούν, πιστεύω πως μένουν για πάντα. Πολλές φορές σκέφτομαι πόσο σημαντικό είναι να περιμένουμε τη σειρά μας, την ώρα μας, τη στιγμή που αυτό που θέλουμε να πούμε θα βρει ανταπόκριση. Ο δρόμος των trends είναι πιο εύκολος, αλλά είναι πολύ κουραστικό να τρέχεις πίσω από κάτι που ήδη υπάρχει στην ατμόσφαιρα και δεν είναι καν δικό σου».

Η δημιουργική διαδικασία που φτάνει μέχρι το τελικό αποτέλεσμα της παρουσίασης ενός ρούχου εξαρτάται από την περίσταση, είτε πρόκειται για μια δική της προσωπική παρουσίαση είτε για κάτι που της έχουν παραγγείλει με συγκεκριμένες δομές και στοιχεία που μέσω δημιουργικού διαλόγου με το άτομο ή την ομάδα που έκανε την παραγγελία παίρνει μορφή.

«Όταν είναι κάτι προσωπικό μου, συνήθως αφήνομαι ελεύθερη στην αρχή, πειραματίζομαι με τη σιλουέτα που θέλω να αποδώσω και, ξεκινώντας από τη μεγάλη εικόνα, πηγαίνω προς τα μέσα, όπου ασχολούμαι με τις λεπτομέρειες, το tailoring, την τεχνική και τις κατασκευαστικές ιδιομορφίες. Δεν δουλεύω απαραίτητα με την κλασική έννοια της συλλογής, ωστόσο τα πράγματα με τα οποία καταπιάνομαι μια συγκεκριμένη περίοδο της ζωής μου πάντα συνδέονται μεταξύ τους αναπόφευκτα». 

Όταν τη ρωτώ για ποιους σχεδιάζει, ποιοι θα προτιμήσουν τα ρούχα της και τι εκφράζουν μου λέει ότι «τα κομμάτια που φτιάχνω, όπως είναι εμφανές, δεν απευθύνονται στην καθημερινότητα, αν και διατηρώ και μια ready to wear συλλογή με φορέσιμες επιλογές. Οι custom παραγγελίες που κάνω αφορούν πιο πολύ σκηνικές παρουσίες, βιντεοκλίπ, ταινίες, μουσικά lives αλλά και καλλιτεχνικά installations.

ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα Facebook Twitter
Φωτ.: 240791

Θα επικοινωνήσουν μαζί μου συνήθως καλλιτέχνες που θέλουν να κατασκευάσουμε μαζί κάτι ιδιαίτερο και προσωπικό τους ή ομάδες παραγωγής για κάτι απ’ όσα ανέφερα παραπάνω. Ως προς το τι εκφράζουν, θα έλεγα ένα κοινωνικό σχόλιο σε σχέση με τα πράγματα που μας απασχολούν, μέσα από τη δική μου προσωπική οπτική γωνία, όπως και κάθε καλλιτεχνικό πόνημα εξάλλου». 

Με τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη να είναι λέξεις-κλειδιά της εποχής και να απασχολούν δυναμικά και τον κόσμο της μόδας πλέον, η Ελένη πιστεύει ότι ήρθε επιτέλους η στιγμή να μπουν στο λεξιλόγιο των δημιουργών και ότι ο καθένας μπορεί να βάλει το λιθαράκι του σε αυτούς τους δύο τομείς.

«Στο τομέα της βιωσιμότητας, ούσα δημιουργός ενός μικρού brand, οικονομικά δεν έχω πρόσβαση σε κάποια επαναστατικά υλικά που έχουν δημιουργηθεί το τελευταίο διάστημα και είναι αρκετά πιο φιλικά στο περιβάλλον. Αυτό που κάνω, όμως, κατά κανόνα από τη στιγμή που ξεκίνησα είναι να χρησιμοποιώ κάθε σπιθαμή υλικού που έχω στο ατελιέ και να επιστρέφω σε παλιότερες δημιουργίες μου, ανακατασκευάζοντας και δίνοντάς τους νέα ζωή, αντί να φτιάξω κάτι από το μηδέν.

Χρησιμοποιώ συχνά υλικά δεύτερης ζωής και πολλές φορές οι ready to wear κατασκευές μου έχουν ως βάση vintage κομμάτια. Όσον αφορά τη συμπερίληψη, θα πω απλά ότι από τη στιγμή που ιδρύθηκε το 240791 τα κομμάτια ήταν πάντα unisex και one size».

Σε όλο τον κόσμο, μουσεία και εκθεσιακοί χώροι προβάλλουν το ρούχο ως έργο τέχνης. Με τον ίδιο τρόπο, σκηνοθέτες συνεργάζονται με σχεδιαστές για να παρουσιάσουν κοστούμια που αποτελούν βασικό αφήγημα του θεατρικού κόσμου.

Στην Ελλάδα είμαστε πιο συντηρητικοί και μονίμως χωρίς budget και η Ελένη Καββάδα δεν διστάζει να μιλήσει για τη λύπη και την έκπληξη που ένιωσε όταν συνειδητοποίησε πόσο συντηρητικό, φοβικό και μίζερο είναι το περιβάλλον της, με λίγες έως καθόλου ιδέες, χωρίς διάθεση για αφύπνιση, έμπνευση και ανάγκη για περιπέτεια σε σχέση με την τέχνη και την αναγκαιότητά της.

ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα Facebook Twitter
Φωτ.: 240791
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα Facebook Twitter
Φωτ.: 240791

«Κάνοντας αυτό που κάνω, με τον τρόπο και την τεχνοτροπία μου, με την αγάπη αλλά και την παιδεία που το περιβάλλω, πίστευα πως το να εισχωρήσω σε δημιουργικά μονοπάτια, να αποτελέσω μέρος αυτών αλλά και να τα εξελίξω ως νέα φωνή θα ήταν κάτι δεδομένο και αναμενόμενο. Οι παραγωγές που προσεγγίζουν τους δημιουργούς θέλουν το προϊόν τους χθες, συνήθως χωρίς ούτε τον βασικό προϋπολογισμό και σίγουρα με μια αποστροφή προς το καινούργιο, το “τσιμπημένο”, αυτό που φτάνει μέχρι το κόκαλο.

Αυτό, όμως, δημιουργεί στους καλλιτέχνες το σύνδρομο του “μη αρκετά καλού”, αυτού που μάλλον δεν αξίζει τους πόρους που θα αντιστοιχούσαν σε ένα έργο σημαντικό, που φέρνει εις πέρας την αποστολή του. Αυτό είναι ένα τεράστιο πρόβλημα, καθώς αντιστρέφονται οι ρόλοι και καταλήγουν οι δημιουργοί να κυνηγούν τις παραγωγές, κάτι που στα μάτια μου φαντάζει τουλάχιστον κωμικό. Δυστυχώς, αν δεν υπάρξουν οι κατάλληλες υποδομές και υποστήριξη από εκεί που πρέπει, αυτό δεν θα αλλάξει σύντομα.

Έχω προσεγγίσει πολλές φορές σκηνοθέτες, μουσεία, δημιουργικές παραγωγές και έχω απογοητευτεί. Θεωρώ την άμιλλα και τη σωστή ανταμοιβή του καλλιτέχνη ζωτικής σημασίας παράγοντες, αλλά όσο κάνουμε τα στραβά μάτια οι σκοτεινές πλευρές των αντιθέτων τους θα θριαμβεύουν. Ελπίζω σε ένα πιο φωτεινό μέλλον, το οποίο βέβαια δεν θα έρθει ουρανοκατέβατο αλλά θα δημιουργηθεί από εμάς, τη νέα γενιά, που δεν θα δεχθεί να αναπαραγάγει τα κακώς κείμενα του παρελθόντος». 

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση «Bring me to the cosmos» εδώ. 

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ