Μια νέα Αθηναία σχεδιάστρια κάνει τις avant garde γραμμές ευκολοσυνδύαστες Facebook Twitter
Φωτο: Peter Diseris

Μια νέα Αθηναία σχεδιάστρια κάνει τις avant garde γραμμές ευκολοσυνδύαστες

0

Μεγαλωμένη στην Αθήνα, η Ελένη Καββάδα είναι σήμερα 29 ετών. Ασχολείται με τα ρούχα και ό,τι τα περιτριγυρίζει από ηλικία που δεν της επιτρέπει να θυμάται λεπτομέρειες, «το ενδιαφέρον μου για αυτά ήταν εκεί σαν από πάντα». Στα 18 έφυγε για σπουδές στην Ιταλία, εργάστηκε κιόλας για ένα μικρό χρονικό διάστημα στις εγκαταστάσεις του οίκου Salvatore Ferragamo στην Φλωρεντία, όμως, κάτι την οδήγησε πίσω στην Ελλάδα, είναι μια απόφαση που ακόμα στηρίζει, παρά τις όποιες δυσκολίες την συντρόφεψαν. «Καθώς δεν με διακατείχε ποτέ κάποιου είδους ξενομανία, με γοήτευσε το να επιχειρήσω να εξασκήσω το επάγγελμά μου στη χώρα μου, όσο και αν οι συνθήκες μου ψιθύριζαν το αντίθετο. Η μόδα ήταν ένας ήδη περιορισμένος κόσμος στην Ελλάδα, πόσο μάλλον εν μέσω της οικονομικής κρίσης. Όμως έμεινα, δούλεψα, έμαθα, συνέχισα, Έκανα, δηλαδή, ότι οφείλει να κάνει οποιοσδήποτε θέλει, χωρίς αυταπάτες και χρυσόσκονες, να πετύχει τους προσωπικούς του στόχους».

Δουλεύοντας για έξι χρόνια στο πλευρό του Γιώργου Ελευθεριάδη, έχοντας μάθει καλά το πρακτικό κομμάτι της δουλειάς, η έντονη ανάγκη της για προσωπική έκφραση και δημιουργία την οδήγησε στο να ανεξαρτητοποιηθεί και να βγει προς τα έξω το δύσκολο 2020 με το brand 240791, είναι η ημερομηνία γεννήσεως της που τη συνοδεύει εδώ και πολλά χρόνια σαν υπογραφή, «είναι όμορφη για μένα, μέσα στην απλότητά της. Μετά από αρκετούς μήνες που άφησα το δημιουργικό μου κομμάτι να ξεδώσει και να συστηθεί, η παρούσα στιγμή με βρίσκει με την πρώτη μου εμπορική συλλογή ολοκληρωμένη η οποία είναι αφιερωμένη στο καλοκαίρι που ανατέλλει. Πρόκειται για μια σαφώς πιο “ήρεμη” συλλογή για μένα, αλλά την χαρακτηρίζει μια ειλικρίνεια που με χαρά μοιράζομαι».

Αυτό που εύχομαι κι ελπίζω είναι το να απευθυνθώ πραγματικά σε εκείνους που θέλουν να χρησιμοποιήσουν έναν τρόπο έκφρασης όπως είναι η μόδα, για να πουν κάτι, να νιώσουν κάπως, να ευχαριστηθούν ένα χειροποίητο κομμάτι όπως θα ανοίξουν μια Κυριακή ένα καλό κρασί ή θα κανονίσουν μια ωραία εκδρομή.

Ένα στοιχείο που χαρακτηρίζει την ταυτότητα του 240791 είναι η έννοια του custom. Τα κομμάτια του brand δεν επαναλαμβάνονται, μόνο κατόπιν παραγγελίας, και αυτό συμβαίνει γιατί είναι σημαντικό για την ίδια να ανανεώνεται συνέχεια η παρουσία τους στον χώρο. Ακόμα και σε περίπτωση που επαναληφθεί η παραγωγή τους, θα διαφοροποιηθούν τα υφάσματα, θα ανανεωθούν τα σχήματα, θα προστεθεί κάτι νέο. 

Μια νέα Αθηναία σχεδιάστρια κάνει τις avant garde γραμμές ευκολοσυνδύαστες Facebook Twitter
Φωτο: Peter Diseris
Μια νέα Αθηναία σχεδιάστρια κάνει τις avant garde γραμμές ευκολοσυνδύαστες Facebook Twitter
Φωτο: Peter Diseris

Παράλληλα, η Ελένη Καββάδα απολαμβάνει τη διαδικασία της μεταποίησης second hand κομματιών, που με τις επεμβάσεις της ξανασυστήνονται, αναγεννιούνται, ξαναζούν. «Είναι μια ιδέα που εκτός από τη δημιουργικότητα που γεννά εξυπηρετεί και οικολογικούς σκοπούς, πιστεύω πως ο κάθε ένας από εμάς θα πρέπει να βρίσκει τρόπους και να βάζει ένα λιθαράκι σε αυτή την παγκόσμια προσπάθεια αφύπνισης». 

Ελένη Καββαδά
Ελένη Καββάδα

Πώς εμπνέεται για τα σχέδιά της; Πιστεύει πως αυτή τη στιγμή υπάρχει το κοινό για ready to wear ρούχα με avant garde αισθητική; Ή είναι κάτι που θέλει να χτίσει; «Οι στιγμές που θα γεννηθεί μια ιδέα διαφέρουν και έχουν να κάνουν με την εκάστοτε συνθήκη, την ψυχολογική κατάσταση, το στρες. Μπορεί να σχεδιάσω στο χαρτί, μπορεί να σημειώσω στο τετράδιο ή στο κινητό μου, να ακούσω μια κουβέντα που να μου ξυπνήσει μια ιδέα ή να εμπνευστώ από κάποιον άλλο καλλιτέχνη, έναν χορευτή, έναν μουσικό, έναν performer. Είναι μια διαδικασία ατέρμονη, ευτυχώς.

»Κακά τα ψέματα, η δουλειά μου είναι μια πολυτέλεια και το ξέρω πολύ καλά. Ειδικά στους καιρούς που ζούμε, δεν θα αναρωτηθώ γιατί κάποιος θα προτιμήσει το άνετο και το εύκολο. Αυτό που εύχομαι κι ελπίζω είναι το να απευθυνθώ πραγματικά σε εκείνους που θέλουν να χρησιμοποιήσουν έναν τρόπο έκφρασης όπως είναι η μόδα, για να πουν κάτι, να νιώσουν κάπως, να ευχαριστηθούν ένα χειροποίητο κομμάτι όπως θα ανοίξουν μια Κυριακή ένα καλό κρασί ή θα κανονίσουν μια ωραία εκδρομή». 

Οι αναφορές της κινούνται γύρω από την έννοια του σχήματος που για εκείνη είναι το άλφα και το ωμέγα, αλλά και στη δύναμη του χειροποίητου που απαιτεί χρόνο, προσπάθεια και ζήλο. «Οι σχεδιαστές που θαυμάζω, όπως ο Martin Margiela και η Rei Kawakubo, χρησιμοποιούν το σχήμα και την λεπτομέρεια, «το κουκούλι και την πεταλούδα δηλαδή, με έναν τρόπο αριστοτεχνικό, που τους χάρισε και την αντίστοιχη φήμη».

Μια νέα Αθηναία σχεδιάστρια κάνει τις avant garde γραμμές ευκολοσυνδύαστες Facebook Twitter
Φωτο: Peter Diseris
Μια νέα Αθηναία σχεδιάστρια κάνει τις avant garde γραμμές ευκολοσυνδύαστες Facebook Twitter
Φωτο: Peter Diseris

Ποιο είναι το όραμα της για τη μόδα; Και πώς θέλει να συμβάλουν τα σχέδιά της σε αυτό; «Κάτι που θέλω διακαώς να αλλάξει σε σχέση με το επάγγελμά μας είναι ο τρόπος που το βλέπουν οι άνθρωποι εκτός χώρου. Πρόκειται για μία ακόμη τέχνη που έχει ένα τεράστιο πλεονέκτημα, αυτό της χρηστικότητας. Ο τρόπος που προβάλλεται ο χώρος της μόδας τα τελευταία τριάντα χρόνια έχει διαστρεβλώσει την πραγματική της υπόσταση. Έχει ένα υπέροχα ευρύ φάσμα που ξεκινά από το αυτονόητο, τον καθημερινό ρουχισμό, και φτάνει στη δημιουργία υπέροχων συμπάντων, όπως είναι τα κοστούμια μιας θεατρικής παράστασης, μιας όπερας, ενός μπαλέτου. Η μόδα είναι μια διαδραστική τέχνη, κινείται μεταξύ των χεριών που θα τη φέρει στη ζωή και του κορμιού που θα της δώσει ζωή. Θέλω να ξανασυστηθεί, θεωρητικά και πρακτικά, να γίνει πιο οικολογική, πιο φιλική προς τον πλανήτη και λιγότερο εφήμερη. Να την χαρακτηρίζει η ποιότητα αντί η ποσότητα. Είμαι γεμάτη όρεξη να συμβάλλω σε αυτό». 

Τα κομμάτια της b(l)ack to the future πιστεύει πως προσφέρουν μια συνδυαστική ευκολία, καθώς απαρτίζονται από ρούχα σε μια πολύ βασική χρωματική παλέτα, «με σχήματα που αλληλοεπιδρούν αρμονικά. Δεν με νοιάζει το που θα φορεθούν, με νοιάζει όμως, όταν φορεθούν, να αγκαλιάσουν διακριτικά την προσωπικότητα του κατόχου τους και να του κρατήσουν συντροφιά, καθώς γράφει τη δική του, μικρή και αφελή, τεράστια και σημαντική ιστορία».

Μια νέα Αθηναία σχεδιάστρια κάνει τις avant garde γραμμές ευκολοσυνδύαστες Facebook Twitter
Φωτο: Peter Diseris
Μια νέα Αθηναία σχεδιάστρια κάνει τις avant garde γραμμές ευκολοσυνδύαστες Facebook Twitter
Φωτο: Peter Diseris
Μια νέα Αθηναία σχεδιάστρια κάνει τις avant garde γραμμές ευκολοσυνδύαστες Facebook Twitter
Φωτο: Peter Diseris
Μια νέα Αθηναία σχεδιάστρια κάνει τις avant garde γραμμές ευκολοσυνδύαστες Facebook Twitter
Φωτο: Peter Diseris

Video credits

Εικονολήπτης: Χαράλαμπος Γιαννακόπουλος 

Μοντέλο: Hannah Claverie

Μουσική: Prins Obi & Sir Kosmiche

Make up & hair artist: Marita Politou (beehive artists)

Interior shots: opbo studios



 

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ντιόρ, Γουέστγουντ, Μαρτζελά: Τρεις πρωτοπόροι της μόδας σε τρία αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ντιόρ, Γουέστγουντ, Μαρτζελά: Τρεις πρωτοπόροι της μόδας σε τρία αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ

«Σινεμά και Μόδα: πίσω από τον καθρέφτη» έχει τίτλο το νέο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης Θεσσαλονίκης που πραγματοποιείται στην online πλατφόρμα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης από τις 15 έως τις 17/2.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παρίσι, ανδρικές συλλογές, Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026: Σορτς και see through 

Μόδα & Στυλ / Πιτζάμες, διαφάνειες, κοντά σορτς: Το Παρίσι δείχνει τον δρόμο για τον άνδρα του 2026

Πέντε σχεδιαστές με διαφορετική ματιά για τον νέο άντρα σχεδίασαν τη φιγούρα του για το ερχόμενο καλοκαίρι με παστέλ αλλά και έντονους τόνους, με τολμηρές duffle bags και μια διάχυτη θηλυκότητα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

Μόδα & Στυλ / Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

H πρώτη επαφή του Jonathan Anderson −χαρισματικού ανανεωτή της Loewe και εν δυνάμει σωτήρα του Dior− με την premiere league της μόδας έγινε την Πέμπτη, και χαρακτηρίστηκε από τους πάντες ως «ιστορική», ως αρχή ενός νέου ελπιδοφόρου κεφαλαίου στην παγκόσμια μόδα. Είναι όντως έτσι; 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Μόδα & Στυλ / Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Με το γνωστό περιπαικτικό του χιούμορ, ο Demna (Gvasalia) αποχαιρετά τον κόσμο που δημιούργησε για τον οίκο Balenciaga, παραδίδοντας στην ιστορία της μόδας μια έκθεση-αρχείο με τις πιο χαρακτηριστικές και διχαστικές δημιουργίες του.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η νοσταλγία του καλοκαιριού

Μόδα & Στυλ / Jacquemus: Ο μοντερνιστής με καρδιά μικρού παιδιού, έφερε τη μόδα του στην Ελλάδα

Με το ολοκαίνουριο κατάστημά του στο Nammos Beach της Μυκόνου, τον χαιρετίζουμε, αναγνωρίζοντάς τον ως βασιλιά της καλοκαιρινής ανεμελιάς σε κάθε σικ προορισμό στη Μεσόγειο.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Το ήθος της χειρονομίας

Μόδα & Στυλ / Η νέα καμπάνια της Bottega Veneta και το ήθος της χειρονομίας

Καλλιτέχνες και τεχνίτες μπλέκουν τα χέρια τους για χάρη του οίκου, δημιουργώντας ένα εγχειρίδιο χειρονομιών γεμάτο εσωτερικότητα, χορογραφημένο από τη Λενιώ Κακλέα, που μιλά στη LiFO από το Παρίσι.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
ΕΠΕΞ Σοφία Κοκοσαλάκη: Η Κρήτη μέσα της (or Greek Drama)

Μόδα & Στυλ / Η Σοφία Κοκοσαλάκη που πορεύτηκε χωρίς logos, εντυπωσιασμούς και εύκολο marketing

Το ανεξάρτητο κορίτσι της μόδας από την Κρήτη, που δημιούργησε το δικό της Grecian chic στυλ, με αναφορές στην ελληνική ιστορία, τη λαϊκή παράδοση και τον μινωικό πολιτισμό, άφησε πίσω της μια διαχρονική κληρονομιά που αξίζει να γιορτάζεται.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Μόδα & Στυλ / H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Η Soraya Oronti είναι μια σχεδιάστρια 25 ετών που κατάγεται από τη Λεμεσό της Κύπρου. Μένει σε ένα διαμέρισμα στην Κυψέλη, αλλά έχει αλλού το ατελιέ της. Εμπνέεται από την αισθητική και το ήθος των Iannis Xenakis, Hussein Chalayan και HR Giger. Σπούδασε στο Λονδίνο και ήταν από τους βασικούς διοργανωτές του pop-up φεστιβάλ εγχώριας μόδας και τέχνης SOLACE. Μέσα από τις σουέντ μαύρες μπότες πυγμαχίας φοράει νέον πρασινο-πορτοκαλί κάλτσες.
ΠΕΤΡΙΝΑ ΚΙΤΗ
75’ με τη Lysa Cooper

Μόδα & Στυλ / «Αν ζούσαν άνθρωποι σαν τον Basquiat, δεν θα υπήρχε όλη αυτή η μετριότητα»

Προσωπική φίλη του Jean-Michel Basquiat και θρυλική στυλίστρια, η Lysa Cooper, σε μια συνέντευξη-χείμαρρο στη LIFO, περιγράφει την εποχή όπου η τέχνη δεν κυνηγούσε νούμερα, αναγγέλλει την επικράτηση της ασημαντότητας, κατακεραυνώνει τον Τραμπ και παραδέχεται πως η ίδια απλώς ήταν εκεί «όταν συνέβαιναν όλα, στο σωστό μέρος, τη σωστή στιγμή».
M. HULOT
Σεμνά και ταπεινά

Μόδα & Στυλ / Κάννες: Σεμνά και ταπεινά στο κόκκινο χαλί

Ένα φεστιβάλ που χρωστά τη φήμη του στις σκανδαλιστικές εμφανίσεις υπό τον ήλιο σχεδόν όσο και στην καλλιτεχνική τόλμη του, βιώνει φέτος μια κρίση αισθητικής ταυτότητας με την τελευταίας στιγμής απαγόρευση «γυμνών και υπερβολικών σε όγκο εμφανίσεων».
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Μόδα & Στυλ / Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Λεμόνια, κεράσια και ζαχαρωτά μεταμορφώνονται από την υψηλή μόδα σε ρούχα και αξεσουάρ, εδώδιμες ύλες πρωταγωνιστούν σε καμπάνιες και επίσημα δείπνα των luxury brands, ενώ χυμοί και πίκλες αναβαθμίζονται σε σύμβολα κοινωνικής υπεροχής. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιοι είναι οι Μαύροι Δανδήδες του φετινού Met Gala;

Μόδα & Στυλ / Ποιοι είναι οι Μαύροι Δανδήδες του φετινού Met Gala;

H πιο ισχυρή παρέλαση διασημοτήτων και brands στον κόσμο ή, για άλλους, η άποψη της «Vogue» για τον κόσμο, τιμά σήμερα τους Μαύρους Δανδήδες της ιστορίας με ένα show που υπόσχεται άψογο tailoring, διαμάντια και φρου φρου. Λίγο πριν συντονιστείτε στο livestreaming της βραδιάς, δείτε μαζί μας τι σημαίνει το φετινό θέμα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ