νεα ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΦΩΤΟ- ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΤΟ ΞΕΓΥΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΛΗΡΕΣ--ΕΠΟΜΕΝΟ ΣΚ - Ελληνικά Fashion Brands Facebook Twitter
Τι είναι αυτό είναι που κάνει το ελληνικό fashion scene να ξεχωρίζει; Η δική του μοναδική ταυτότητα.

Ποιότητα, ταλέντο, coolness: Τα ελληνικά fashion brands

0

Σε ό,τι έχει να κάνει με την ελληνική σκηνή της μόδας, υπάρχουν σχεδιαστές και brands που έχουν αφήσει το δικό τους στίγμα. Κάποια έχουν καταφέρει να θεωρούνται κλασικά και κάποια άλλα έχουν εισχωρήσει τόσο επιτυχημένα στη σύγχρονη κουλτούρα που παραμένουν επίκαιρα, ανεξάρτητα από τα trends που έρχονται και φεύγουν.

Ανά τα χρόνια, βέβαια, εμφανίζονται συνεχώς νέα, ταλαντούχα άτομα που ανοίγουν τον δρόμο για το ξεχωριστό και το φρέσκο. Ναι, η Ελλάδα δεν είναι Βερολίνο, ούτε Λονδίνο, ούτε και κάποια άλλη καθιερωμένη πρωτεύουσα της μόδας, αλλά αυτό δεν έχει καμία σχέση με το πόση δημιουργικότητα έχει να προσφέρει ένα (ή παραπάνω) άτομο με όραμα και όρεξη. Κι αυτό είναι που κάνει το ελληνικό fashion scene να ξεχωρίζει, η δική του μοναδική ταυτότητα.

Σε μια εποχή που το fast fashion κυριαρχεί στις αγοραστικές επιλογές του μεγαλύτερου ποσοστού του κοινού, το να επενδύσει κανείς σε ένα local brand δεν προσφέρει μόνο στη στυλιστική του ταυτότητα – άλλωστε, ας είμαστε ειλικρινείς, για πόσο καιρό θα κυκλοφορούμε όλοι με τα ίδια, χαμηλής ποιότητας και αμφιβόλου προελεύσεως και συνθηκών δημιουργίας ρούχα;

Ποιότητα, ταλέντο, coolness: μερικά μόνο στοιχεία απ’ όσα έχουν να προσφέρουν τα ελληνικά αυτά brands τη φετινή χρονιά και όλες τις επόμενες.

Όταν, λοιπόν, στην εξίσωση του οράματος και της όρεξης μπαίνει η επιτακτική ανάγκη για δημιουργία και η εργατικότητα, το αποτέλεσμα είναι brands που δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από αυτά του εξωτερικού – πόσο μάλλον όταν έχουν «πιάσει» πολύ καλά το vibe της εποχής. Ποιότητα, ταλέντο, coolness: μερικά μόνο στοιχεία απ’ όσα έχουν να προσφέρουν τα παρακάτω ελληνικά brands τη φετινή χρονιά αλλά και τις επόμενες.

The Norm

Ελληνικά Fashion Brands Facebook Twitter
«Η γενικότερη ιδέα πίσω από τη δημιουργία του brand είναι το διαφορετικό να γίνει το νέο κανονικό. Γι' αυτόν τον λόγο απευθύνεται σε όσους δεν θέλουν να ορίζονται από ταμπέλες, όποιες και αν είναι αυτές, και αυτό το εκφράζουν και μέσα από το στυλ τους».

Το The Norm είναι ένα νέο, ελληνικό brand με gender inclusive χαρακτήρα, το οποίο ξεκίνησε η Δάφνη Δεληγιάννη περίπου πριν από έναν χρόνο με σκοπό να παρουσιάσει τη δουλειά της ως textile designer. «Η αρχική ιδέα ήταν να δημιουργηθούν ρούχα με bold prints που θα απευθύνονται σε όλους, με στόχο να κάνουν το άτομο που θα επιλέξει να φορέσει ένα κομμάτι από τη συλλογή μου αφενός να νιώσει πολύ άνετα, εξού και επιλέγω οι γραμμές των ρούχων να είναι πάντα χαλαρές, και αφετέρου να εξωτερικεύσουν στοιχεία της προσωπικότητάς τους».

Διαβάζοντας κανείς το όνομα, δεν μπορεί παρά να κάνει τη σύνδεση με τη λέξη «νόρμα». «Η γενικότερη ιδέα πίσω από τη δημιουργία του brand είναι το διαφορετικό να γίνει το νέο κανονικό. Γι' αυτόν τον λόγο απευθύνεται σε όσους δεν θέλουν να ορίζονται από ταμπέλες, όποιες και αν είναι αυτές, και αυτό το εκφράζουν και μέσα από το στυλ τους. Διανύουμε την εποχή που η ελευθερία έκφρασης της διαφορετικότητας του καθενός είναι πιο επιτακτική από ποτέ. Αυτή πιστεύω και ελπίζω πως είναι η νέα νόρμα, aka The Norm», εξηγεί η Δάφνη.

«Τα prints σχεδιάζονται όλα στο χέρι και για μένα ως graphic αλλά και textile designer είναι η πιο δημιουργική διαδικασία. Όταν όμως τα βλέπω στη συνέχεια τυπωμένα πάνω στα υφάσματα που πλημμυρίζουν με χρώματα και σχέδια, είναι πραγματικά μαγικό! Η πρωτοτυπία στα prints είναι που διαφοροποιεί το The Norm ως brand. Ο σχεδιασμός κάποιου print μπορεί να πάρει από ημέρες έως και εβδομάδες. Ξεκινάω πάντα με sketches και συνεχίζω με την επεξεργασία των σχημάτων αλλά και των χρωμάτων στον υπολογιστή».

«Εμπνέομαι κυρίως από την τέχνη, τη φύση και τη μόδα. Υπάρχουν ξεκάθαρες αναφορές στα prints σε συγκεκριμένους ζωγράφους, σχεδιαστές κ.λπ. Άλλωστε μεγάλωσα  μέσα σε μια οικογένεια όπου οι εικαστικές τέχνες, το θέατρο και η μουσική ήταν πηγές ψυχαγωγίας, έμπνευσης και έρευνας. Oι Miró, Matisse, Haring, Delaunay, Μόραλης, είναι καλλιτέχνες που με έχουν εμπνεύσει από μικρή ηλικία», συνεχίζει. Ποιους θα δεις να φορούν τα The Norm; «Σίγουρα είναι άτομα με αυτοπεποίθηση και διάθεση να ξεχωρίσουν. Θέλω να σκέφτομαι πως επιλέγοντας The Norm, δεν νιώθεις απλώς άνετα αλλά είναι και σαν να φοράς ένα booster θετικής ενέργειας, πάθους για τη ζωή και το παιχνίδι».

Ελληνικά Fashion Brands Facebook Twitter
«Η πρωτοτυπία στα prints είναι που διαφοροποιούν το The Norm σαν brand. Ο σχεδιασμός κάποιου print μπορεί να πάρει από ημέρες έως και εβδομάδες».
Ελληνικά Fashion Brands Facebook Twitter
«Διανύουμε την εποχή που η ελευθερία έκφρασης της διαφορετικότητας του καθενός είναι πιο επιτακτική από ποτέ. Αυτή πιστεύω και ελπίζω πως είναι η νέα νόρμα, aka The Norm».

Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζονται στην παραγωγή φαίνεται πως δεν είναι μεμονωμένη περίπτωση. Όπως αναφέρει η Δάφνη: «Το πιο δύσκολο κομμάτι όσον αφορά την παραγωγή στην Ελλάδα είναι το οικονομικό. Υποστηρίζουμε μικρές, εγχώριες βιοτεχνίες και σίγουρα αυτό έχει μεγαλύτερο κόστος για εμάς, τα πιο μικρά τοπικά brands, από το να ράβουμε τα ρούχα μας στο εξωτερικό. Αυτό, σε συνδυασμό με τη ραγδαία αύξηση στις τιμές των πρώτων υλών, είναι μια μεγάλη πρόκληση για έναν νέο δημιουργό. Πιστεύω ότι το καλύτερο είναι να κάνουμε μικρά, σταθερά βήματα και να μην ξεχνάμε ότι το ethical design ενέχει συμβιβασμούς αλλά και κοινωνική συνείδηση. Ωστόσο, ας μη γελιόμαστε, από τη στιγμή που παράγουμε νέο προϊόν, το αποτύπωμά μας είναι υπαρκτό. Όμως παράγουμε σε small batch και προσπαθούμε να εκμεταλλευόμαστε το ύφασμά μας στο 100%. Η συσκευασία μας είναι ανακυκλώσιμη και η πλειονότητα των υφασμάτων μας αποτελείται από φυσικές ίνες. Μάλιστα, από την επόμενη χρονιά θα χρησιμοποιούμε και ανακυκλωμένα υφάσματα».

thenorm.gr
Instagram: thenorm.gr

Nerida

Ελληνικά Fashion Brands Facebook Twitter
«Η ιδέα ήταν, και είναι, ένα brand που διαθέτει στο κοινό ρούχα για κάθε περίσταση μέσα στη “γρήγορη” και πολυδιάστατη ζωή της πόλης».

Το Nerida είναι ένα fashion brand με βάση την Αθήνα, που ξεκίνησε μόλις την περασμένη χρονιά. Τα παιχνιδιάρικα patterns και τα έντονα χρώματα είναι βασικό χαρακτηριστικό των ρούχων και αξεσουάρ, τα οποία σχεδιάζονται και κατασκευάζονται αποκλειστικά στην Ελλάδα. Η Άννα, ο Άρης και η Αριάδνη έχουν ένα βασικό όραμα: να ντύνουν άτομα με δυναμικότητα και «τσαγανό».

«Η σύσταση αυτού του brand ήταν μια ιδέα που υπήρχε από την αρχή της γνωριμίας μας, καθώς και οι τρεις μας, ο καθένας με τα δικά του κίνητρα, ήθελε να ασχοληθεί με τη δημιουργία μιας τέτοιας επιχείρησης μόδας, και όταν στις αρχές του 2021 νιώσαμε πως ήμασταν έτοιμοι να διαθέσουμε τον απαιτούμενο χρόνο και ενέργεια για την υλοποίησή του προχωρήσαμε με τον σχεδιασμό της πρώτης μας συλλογής και όλα τα διαδικαστικά της έναρξης της εταιρείας. Η ιδέα ήταν και είναι ένα brand που διαθέτει στο κοινό ρούχα για κάθε περίσταση μέσα στη “γρήγορη” και πολυδιάστατη ζωή της πόλης. Με απλά λόγια, ένα day-to-evening look που να μπορεί να προσαρμοστεί με τα καταλληλά αξεσουάρ στις ανάγκες μιας γεμάτης μέρας, χωρίς να χρειαστεί να κάνεις στάση στο σπίτι για να αλλάξεις. Επίσης, θέλουμε να προσφέρουμε ένα ρούχο με πιο ιδιαίτερο design και λεπτομέρειες σε μια, όσο μας επιτρέπεται, πιο προσιτή τιμή».

Στο κομμάτι του σχεδιασμού, που έχει αναλάβει η Άννα, αντλεί έμπνευση από διαφορετικές πηγές σύγχρονης τέχνης (μουσική, κινηματογράφο, animation), subcultures κάποιου ιστορικού καλλιτεχνικού κινήματος ή folk arts. «Έχω ως χόμπι μου το να κρατάω φακέλους με φωτογραφικό υλικό από ταξίδια, εκθέσεις και μουσεία, ακόμα και συναυλίες ή άλλα events στα οποία έχω παρευρεθεί. Επίσης, θα ανατρέξω στη συλλογή εικονογραφημένων βιβλίων που έχω κι αυτό πάντα με βοηθάει να επιστρέφω στον πυρήνα της έμπνευσής μου, υπενθυμίζοντάς μου τα στοιχεία που με διαμόρφωσαν ως designer, και στα visuals που βρίσκω αισθητικά ενδιαφέροντα. Σίγουρα, μεγάλη έμπνευση είναι η μουσική, που πάντα με συντροφεύει κατά τη διάρκεια της δημιουργίας μου και την οποία υποσυνείδητα μεταφράζω σε εικόνα. Στόχος μου είναι να υπάρχει μια αίσθηση φυγής από την πραγματικότητα μέσω του σουρεαλισμού που μπορεί να βρίσκεται στη σύνθεση των artworks μoυ ή ακόμα και των χρωμάτων που χρησιμοποιώ – που, όπως θα δεις, κινούνται σε μια έντονη “ονειρική” παλέτα, δυσεύρετη στην καθημερινότητα. Στόχος μου επίσης είναι να φέρω χρώμα στο γκρίζο – ας κάνει ο καθένας τη δική του μετάφραση».

Ποια άτομα οραματίζονται να φοράνε τα Nerida; «Σκεφτείτε μια σύγχρονη εκδοχή της Grace Jones. Είναι ένα άτομο του οποίου η εμφάνιση αποπνέει ανδρόγυνο αέρα, rock'n’roll διάθεση και τολμηρό χαρακτήρα σε όλες τις εκδοχές της καθημερινής του έκφρασης. Το oν αυτό που ζει στον κόσμο του Νerida δεν φοβάται τον πειραματισμό και επιλέγει πάντα να εξελίσσεται σε στυλιστικό, καλλιτεχνικό αλλά και προσωπικό επίπεδο. Ζει μια ζωή ενθουσιώδη, γεμάτη εμπειρίες και εμπνεύσεις. Το στυλ του αντανακλά αυτό το attitude, και όσο διχάζει άλλο τόσο καθιστά αδύνατο να αγνοήσεις την παρουσία του μέσα στον χώρο. Όπως η Jones επηρέασε το κίνημα του cross-dressing στα '80s, έτσι και το Nerida being σε προσκαλεί να σπάσεις τους διαχωρισμούς του φύλου, του σωματότυπου, της ηλικίας, της εθνικότητας. Είμαστε άτομα που μας συνδέουν τα ενδιαφέροντά μας, οι ιδέες μας και όραμά  μας – πορευόμαστε με αυτά, πάντα με στυλ! Αλλόκοτο, έντονο, chic & street, όπως οι αντιθέσεις που θα συναντήσεις στους δρόμους της Αθήνας», συνεχίζει η Άννα.

Ελληνικά Fashion Brands Facebook Twitter
«Στόχος μου είναι να υπάρχει μια αίσθηση φυγής από την πραγματικότητα μέσω του σουρεαλισμού που μπορεί να βρίσκεται μέσα στη σύνθεση των artworks μou».
Ελληνικά Fashion Brands Facebook Twitter
Ποια άτομα οραματίζονται να φοράνε τα Nerida; «Άτομο των οποίων η εμφάνιση αποπνέει ανδρόγυνο αέρα, rock'n’ roll διάθεση και τολμηρό χαρακτήρα σε όλες τις εκδοχές της καθημερινής του έκφρασης».

Φυσικά, από τη στιγμή που η παραγωγή γίνεται εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα, καταλαβαίνει κανείς πως η διαδικασία δεν είναι εύκολη. «Τα περισσότερα ραφεία δεν δέχονται τις ποσότητες που εμείς έχουμε τη δυνατότητα να παράγουμε και ακόμα και όταν τις δέχονται, ο ανταγωνισμός εξακολουθεί να είναι μεγάλος σε επίπεδο κόστους και τιμολόγησης συγκριτικά με καθιερωμένα μεγάλα brands, πόσο μάλλον του fast fashion. Παράλληλα, υπάρχει έλλειψη προσωπικού, καθώς μετά από τόσα lockdowns πολλοί εργαζόμενοι που είχαν χαμηλές αποδοχές αναγκάστηκαν να μεταναστεύσουν. Για τον λόγο αυτό κι εμείς επιλέγουμε να παράγουμε σε βιοτεχνίες με ηθικό κώδικα και στηρίζουμε την ισότητα και τη δίκαιη αντιμετώπιση των εργαζομένων σε όλους τους τομείς της παραγωγής».

Ωστόσο, η ομάδα του Nerida παραμένει σταθερή στο κομμάτι της ηθικής και της βιωσιμότητας. «Όντας ένα νέο brand, όλα περνάνε από τα χέρια και των τριών μας, προσπαθούμε να είμαστε zero waste, κρατώντας όλα τα υπολείμματα υφασμάτων που μένουν είτε για μελλοντική χρήση είτε για σωστή ανακύκλωση. Οτιδήποτε ανακυκλώσιμο έρχεται στα χέρια μας, από τα υφάσματά μας έως και πλαστικές σακούλες από μικρο-αγορές πρώτων υλών, αν γίνεται επαναχρησιμοποιείται και τελικώς ανακυκλώνεται. Αποφασίσαμε να μην έχουμε “συσκευασία” με την παραδοσιακή έννοια “σκίζω - τσαλακώνω - πετάω”, γι’ αυτό τυλίγουμε τα ρούχα σε χαρτί για να προστατευτούν και τα “συσκευάζουμε” σε μια totebag με μεταξοτυπία Nerida. Η ηθική μόδα είναι κάτι που πιστεύουμε και παλεύουμε για να γίνει πραγματικότητα. Όσοι γνωρίζουν από παραγωγή στη μόδα, ξέρουν πόσο δύσκολη είναι για ένα νέο brand αυτή η διαδικασία, λόγω του περιορισμένου αριθμού προϊόντων που ανεβάζει τις τιμές στα ύψη», καταλήγει η Άννα.

neridaworld.com
Instagram: neridaworld

ZIZELCHRISTIN

Ελληνικά Fashion Brands Facebook Twitter
Το ZIZELCHRISTIN είναι ένα brand που ενώνει την αγάπη της Ιωάννας και της Χριστίνας, δυο δίδυμων, για τον κόσμο της μόδας.

Το ZIZELCHRISTIN είναι ένα brand που ενώνει την αγάπη της Ιωάννας και της Χριστίνας, δυο διδύμων, για τον κόσμο της μόδας. Προερχόμενες από μια οικογένεια εμπόρων στον χώρο του ρούχου, αποφάσισαν να επενδύσουν στο δικό τους όραμα, κάνοντας το επόμενο βήμα. «Η ονομασία του brand προκύπτει από τα ονόματά μας – την Ιωάννα τη φωνάζανε Ζιζελάκι όταν ήταν μικρή, εξού και το ZIZEL. Το logo μας είναι το λουλούδι που ονομάζεται twin flower. Λόγω της ενασχόλησης της οικογένειάς μας με τα ρούχα, από πολύ μικρές ήρθαμε σε επαφή με τα υφάσματα, έτσι προέκυψε και η Ιταλία. Για μια περίοδο μέναμε κιόλας αρχικά στη λίμνη Κόμο και αργότερα στο Μιλάνο. Η εμπειρία της Ιταλίας μάς έδωσε τα εργαλεία για να ξεκινήσουμε το ZIZELCHRISTIN. Η Χριστίνα σχεδιάζει τα ρούχα και μαζί κάνουμε το styling, το managing και τα social media. Τα ρούχα μας κατασκευάζονται σε μια μικρή βιοτεχνία στην Τοσκάνη και η βάση μας είναι στην Αθήνα. Η αρχική ιδέα, λοιπόν, ήταν να φτιάχνουμε εμείς τα ρούχα που φοράμε, αξιοποιώντας τα εργαλεία και τα βιώματά μας».

Η ιταλική κουλτούρα έπαιξε βασικό ρόλο στον σχεδιασμό και στον χαρακτήρα των δημιουργιών της Χριστίνας και της Ιωάννας, που έχει ως βάση την εξέλιξη της προσωπικότητας μέσα από το στυλ. «Στην ουσία, τα σχέδιά μας χαρακτηρίζονται από απλές γραμμές, δίνοντας έμφαση στο ύφασμα που επιλέγουμε κάθε φορά. Με μια λέξη, θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε τον όρο “sprezzatura”, που σημαίνει να επενδύεις αρκετή σκέψη στο τι θα φορέσεις, αλλά να μη φαίνεται ότι το έχεις σκεφτεί και πολύ. Σημαίνει ότι καλλιεργείται ένα στυλ ντυσίματος που σε κάνει να νιώθεις πολύ σίγουρη/-ος και ενδυναμωμένη/-ος μέσα σε αυτό, μαζί με τις ατέλειές του, για τις οποίες κιόλας αδιαφορείς».

Έχει ειπωθεί αρκετές φορές: για να μπορέσεις να δημιουργήσεις ένα πραγματικά προσωπικό στυλ, έχει σημασία να μπορείς να βγεις από το comfort zone σου. Κι αυτό είναι ο πυρήνας έμπνευσης της Ιωάννας και της Χριστίνας. «Αυτό που μας εμπνέει να σχεδιάζουμε είναι οι συζητήσεις που κάνουμε με τους ανθρώπους που συναναστρεφόμαστε για το πώς θέλουμε να ντυνόμαστε, τι μας βολεύει και τι όχι και πώς μπορούμε να βγαίνουμε από τη ζώνη ασφάλειάς μας χωρίς να ντρεπόμαστε να φορέσουμε ό,τι φαντάζει ωραίο πάνω μας».

Ελληνικά Fashion Brands Facebook Twitter
«Η βιωσιμότητα στη μόδα για εμάς δεν είναι ένα απλό trend. Αφορά έναν σύγχρονο τρόπο ύπαρξης».

Οι προσωπικές εμπειρίες της Χριστίνας και της Ιωάννας παίζουν πολύ βασικό ρόλο σε ό,τι σχεδιάζεται ή επιλέγεται να γίνει μέρος μιας δημιουργίας τους. «Τα prints μας τα ζωγραφίζουμε στο χέρι και μετά τα τυπώνουμε στα υφάσματα. Η Χριστίνα ζωγραφίζει από μικρή και έχει μια αδυναμία στα λουλούδια αλλά και σε γεωμετρικά σχήματα, έτσι από εκεί προκύπτουν τα περισσότερα. Μερικές φορές, όμως, ανακαλύπτουμε υπέροχα prints και τεχνικές υφασμάτων σε αποθήκες deadstock υφασμάτων σε διάφορα μέρη της Ιταλίας. Είναι πολύ ενδιαφέρον να ξεθάβεις κάτι παλιό και ξεχασμένο και να το βλέπεις να ζωντανεύει στα ρούχα σου. Τα χρώματα κάθε φορά είναι προσωπική επιλογή και συνήθως θα ξεκινήσουμε από ένα print ή ένα χρώμα που μας αρέσει πολύ, όπως το σκούρο μπλε, και θα χτίσουμε γύρω από αυτό. Όσο για τα υλικά, για εμάς έχουν πολύ σημασία, έτσι δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στη φόδρα που έρχεται σε άμεση επαφή με το σώμα αλλά και στα κουμπιά, που μπορούν και να ολοκληρώσουν ένα απλό ρούχο».

Γι’ αυτό, τόσο η επιλογή της ποιότητας ενός υφάσματος όσο και η ποσότητα αποτελούν βασικές προτεραιότητες της σχεδιαστικής διαδικασίας για το ZIZELCHRISTIN. «Η βιωσιμότητα στη μόδα για εμάς δεν είναι ένα απλό trend αλλά αφορά έναν σύγχρονο τρόπο ύπαρξης. Είναι lifestyle που σχετίζεται με τον επαναπροσδιορισμό της πολυτέλειας και το πώς βιώνουμε την καθημερινότητά μας. Είναι αναγκαιότητα και όχι επιλογή. Με λίγα λόγια, η βιωσιμότητα στη μόδα είναι το κριτήριο βάσει του οποίου επιλέγουμε πού θα γίνει η παραγωγή της συλλογής μας, τι υφάσματα θα χρησιμοποιήσουμε, ποια θα είναι η ποσότητα και η σύνθεση  των ρούχων. Για παράδειγμα, επιλέγουμε deadstock υφάσματα τα οποία συνήθως έχουν λίγα μέτρα, γιατί είναι τα υφάσματα που δεν αξιοποιήθηκαν από μεγάλους οίκους μόδας που δεν υπολόγισαν την ποσότητα που πραγματικά ήταν αναγκαία για την παραγωγή τους. Η ποιότητα αυτών των υφασμάτων αλλά και τα σχέδια που κάνουμε εξασφαλίζουν το ότι θα υπάρχουν στην ντουλάπα μας για πολλά χρόνια».

Ελληνικά Fashion Brands Facebook Twitter
Οι προσωπικές εμπειρίες της Χριστίνας και της Ιωάννας παίζουν πολύ βασικό ρόλο σε ό,τι σχεδιάζεται ή επιλέγεται να γίνει μέρος μιας δημιουργίας τους.

Πόσο εύκολο είναι όμως να δημιουργηθεί ένα fashion brand είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό; «Η δημιουργία ενός fashion brand από το μηδέν είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό είναι δύσκολη από μόνη της, εξαρτάται από τους στόχους που θα θέσεις για το brand σου και φυσικά από το αν υπάρχει ένα αρχικό budget ή κάποιος να επενδύσει σε αυτό. Το θετικό όμως είναι ότι πλέον αρχίζει να επικρατεί διαφάνεια στο πώς λειτουργούν τα fashion brands, έτσι δεν χρειάζεται να έχεις από την αρχή ούτε την τέλεια εικόνα ούτε και πολλά προϊόντα στο πλαίσιο του ανταγωνισμού που δημιουργεί η γρήγορη βιομηχανία της μόδας. Το πιο βασικό για εμάς είναι να βγαίνει κάτι αξιόπιστο και επαγγελματικό προς τα έξω, κι ας έχεις μια συλλογή με δέκα κομμάτια! Επίσης, στην Ελλάδα υπάρχουν άνθρωποι με εμπειρία στο ράψιμο και πολύ καλοί πατρονίστ που είναι το Α και το Ω για τη δημιουργία του ρούχου. Η δυσκολία εδώ έγκειται στο να τους βρεις, αλλά, ρωτώντας, και πάλι στο πλαίσιο της διαφάνειας που αναφέραμε πριν, θα πάρεις απαντήσεις».

zizelchristin.com
Instagram: zizelchristin

Siel Athens

ΕΠΕΞ Ελληνικά Fashion Brands Facebook Twitter
Όλα όσα σχεδιάζει και δημιουργεί η Ελευθερία για το Siel απευθύνονται σε ανθρώπους που θέλουν να νιώθουν όχι μόνο άνετα αλλά και ξεχωριστά φορώντας τα. Φωτ.: Κωνσταντίνος Τερζόπουλος

Το χειροποίητο ρούχο είναι μια κατηγορία τέχνης από μόνο του. Απαιτεί δεξιότητα, χρόνο και επιμονή – αλλά και φαντασία. Πάνω σε αυτές τις ποιότητες βασίστηκε η Ελευθερία Αργύρη όταν αποφάσισε να ξεκινήσει το Siel. «Το Siel προέκυψε πριν από λίγα χρόνια μέσα από την ανάγκη μου να εκφράσω τη δημιουργικότητά μου και στο κομμάτι των ρούχων. Κάποιοι από τους λόγους που με έκαναν να στραφώ σε αυτό ήταν π.χ. το ότι δεν μπορούσα να βρω τα ρούχα που ήθελα ή το ότι έβρισκα ωραία υφάσματα που τα φανταζόμουν σε ρούχα. Αφού άρχισα να εκθέτω μερικές δημιουργίες μου στα social media και είδα ότι υπήρχε απήχηση, αποφάσισα να προχωρήσω και όπου με πάει. Αν και ξεκίνησε χωρίς κάποια αρχική ιδέα, στην πορεία με ενδιέφερε πολύ ο σχεδιασμός των ρούχων, η έννοια του χειροποίητου και γενικά η διαχείριση ενός brand».

«Τα designs μου θα έλεγα πως τα χαρακτηρίζουν προς το παρόν οι απλές γραμμές στην εφαρμογή, με ένταση στις υφές και τα χρώματα. Θεωρώ πως μπορούν να φορεθούν από ανθρώπους με διαφορετικά στυλ και επίσης πιστεύω ότι είναι διαχρονικά, αυτός είναι ο στόχος μου τουλάχιστον. Τελευταία προτιμώ τα μονόχρωμα υφάσματα για να αντέχουν περισσότερο στις γρήγορες αλλαγές των τάσεων της μόδας, προσωπικά όμως και τα έντονα μοτίβα μού αρέσουν πολύ».

Στην περίπτωση της Ελευθερίας, η παραγωγή γίνεται εξ ολοκλήρου από την ίδια. «Οτιδήποτε έχει να κάνει με το Siel μέχρι στιγμής περνάει από το χέρι μου και αναλαμβάνω τα πάντα η ίδια. Η διαδικασία της παραγωγής είναι η εξής: αρχικά σκέφτομαι το σχέδιο, βρίσκω το ύφασμα, ράβω το δείγμα και μετά το φωτογραφίζω. Ύστερα το δημοσιεύω στα social media και την ιστοσελίδα μου και δέχομαι παραγγελίες. Μερικές φορές δημιουργώ και στοκ προϊόντων, αλλά σπάνια καταφέρνω να το πετύχω λόγω φόρτου εργασίας».

Όλα όσα σχεδιάζει και δημιουργεί η Ελευθερία για το Siel απευθύνονται σε ανθρώπους που θέλουν να νιώθουν όχι μόνο άνετα αλλά και ξεχωριστά φορώντας τα. Άλλωστε, ζούμε σε μια εποχή που αποκτούμε όλο και περισσότερη συνείδηση σε ό,τι αφορά αυτά που επιλέγουμε να φοράμε καθημερινά. «Το slow fashion κίνημα έχει μεγάλη σημασία για μένα, καθώς συνδυάζει τη βιωσιμότητα στις συνθήκες εργασίας με τον φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο παραγωγής και είναι αντίθετο στη μαζική παραγωγή και υπερκατανάλωση. Γενικά, προσπαθώ να στηρίζω όσο το δυνατό λιγότερο fast fashion εταιρείες, και σίγουρα αυτό ήταν μία ακόμη αφορμή για να προτείνω κι εγώ μια πιο ηθική εναλλακτική».

ΕΠΕΞ Ελληνικά Fashion Brands Facebook Twitter
«Τα υλικά και τα υφάσματα προς το παρόν τα επιλέγω από τοπικά καταστήματα ανάλογα με τις επιρροές και τις ιδέες που έχω κάθε περίοδο. Με ενδιαφέρουν πολύ οι υφές, τα χρώματα αλλά και η ανθεκτικότητα». Φωτ.: Αντώνης Αγριδόπουλος
Ελληνικά Fashion Brands Facebook Twitter
Στην περίπτωση της Ελευθερίας η παραγωγή γίνεται εξ ολοκλήρου από την ίδια. «Οτιδήποτε έχει να κάνει με το Siel μέχρι στιγμής περνάει από το χέρι μου και αναλαμβάνω τα πάντα η ίδια». Φωτ.: Κωνσταντίνος Τερζόπουλος

Εδώ έρχεται και το κομμάτι της στήριξης, όχι μόνο στους νέους σχεδιαστές και στα brands αλλά και στις τοπικές επιχειρήσεις που, αν μη τι άλλο, το έχουν ανάγκη. «Τα υλικά και τα υφάσματα προς το παρόν τα επιλέγω από τοπικά καταστήματα, ανάλογα με τις επιρροές και τις ιδέες που έχω κάθε περίοδο. Με ενδιαφέρουν πολύ οι υφές, τα χρώματα αλλά και η ανθεκτικότητα», λέει η Ελευθερία.

«Γενικά, πιστεύω ότι θέλει κόπο να δημιουργήσεις και να διατηρήσεις οποιαδήποτε επιχείρηση στην Ελλάδα, ειδικά εάν δεν έχεις κάποιο οικονομικό υπόβαθρο. Πιστεύω όμως ότι υπάρχει χώρος για νέους δημιουργούς και κοινό που ενδιαφέρεται να στηρίξει τοπικές προσπάθειες».

sielathens.com
Instagram: siel.athens

Georgia de Graecia

ΕΠΕΞ Ελληνικά Fashion Brands Facebook Twitter
Αν κάτι παρατηρεί κανείς με μια πρώτη ματιά στα designs της είναι το '70s στοιχείο μέσα από ιδιαίτερα prints και ενδιαφέρουσα χρωματικά fusions, νοσταλγικά και εκκεντρικά ταυτόχρονα.

Με έμπνευση από την αρχαία και σύγχρονη Ελλάδα, η Γεωργία Σαλτουρίδου συνδέει το παρόν με το παρελθόν μέσα από το brand της Georgia de Graecia, το οποίο ξεκίνησε πριν από μερικά χρόνια στο Παρίσι. Αν κάτι παρατηρεί κανείς με μια πρώτη ματιά στα designs της, είναι το '70s στοιχείο μέσα από ιδιαίτερα prints και ενδιαφέροντα χρωματικά fusions, νοσταλγικά και εκκεντρικά ταυτόχρονα.

«To Georgia de Graecia είναι ένα ready-to-wear brand με έμφαση στα prints. Κάθε συλλογή εξελίσσεται γύρω από ένα κεντρικό μοτίβο, το οποίο σχεδιάζεται αποκλειστικά για την εκάστοτε συλλογή. Αυτό που προσπαθώ, μέσα από τις δημιουργίες μου, είναι να αποδώσω με σύγχρονο τρόπο την ατμόσφαιρα μιας συγκεκριμένης εποχής», αναφέρει η Γεωργία.

«Η πρώτη μου συλλογή́ με τίτλο ''L’ora del cocktail’’, με αναφορές στο ελληνικό́ σινεμά́ της δεκαετίας του ’70, χαρακτηρίζεται από πολύχρωμα, ψυχεδελικά prints, προερχόμενα από κλασικά ελληνικά μοτίβα. Κατά έναν τρόπο, εμπνέεται από μια εποχή όπου οι αεροσυνοδοί της Ολυμπιακής σέρβιραν κοκτέιλ με φορέματα του Τσεκλένη... Κατ’ επέκταση και οι φόρμες των ρούχων αποπνέουν ένα ρετρό ύφος το οποίο απορρέει από το '70s glam concept που ήθελα να δημιουργήσω».

«Το brand αποτελείται τόσο από ready-to-wear όσο και από streetwear κομμάτια. To signature print του είναι το κύμα, το οποίο είναι μια μορφή του γνωστού ελληνικού συμβόλου του μαιάνδρου. Ο λόγος που επέλεξα να επανασχεδιάσω με μια πιο σύγχρονη οπτική γλώσσα αυτό το σύμβολο είναι διότι εντοπίζεται σε διάφορες περιόδους της ελληνικής τέχνης και σε ποικίλες μορφές, όπως αγγεία, ψηφιδωτά, εξώγλυφα, τοιχογραφίες, αρχιτεκτονικά στοιχεία κ.λπ. Είναι ένα μοτίβο το οποίο έχει επιβιώσει αναλλοίωτο μέχρι σήμερα και είναι συνυφασμένο με την ελληνική ταυτότητα, επομένως καταλήγει να είναι αναγνωρίσιμο και διαχρονικό».

Σε ό,τι έχει να κάνει με την επιλογή των χρωμάτων και των υφασμάτων, όλα εξαρτώνται από το δημιουργικό process της Γεωργίας την εκάστοτε χρονική περίοδο. «Δεν υπάρχει συγκεκριμένη μέθοδος στην επιλογή των χρωμάτων ή των υφασμάτων, είναι μια μείξη από επιρροές, προσωπική προτίμηση, τεχνικές γνώσεις και προϋποθέσεις, παρατήρηση, έρευνα και φυσικά έμπνευση».

ΕΠΕΞ Ελληνικά Fashion Brands Facebook Twitter
«Δεν υπάρχει συγκεκριμένη μέθοδος στην επιλογή των χρωμάτων ή των υφασμάτων, είναι μια μείξη από επιρροές, προσωπική προτίμηση, τεχνικές γνώσεις και προϋποθέσεις, παρατήρηση, έρευνα και φυσικά έμπνευση».
ΕΠΕΞ Ελληνικά Fashion Brands Facebook Twitter
Αυτό το οποίο είναι σημαντικό για τη Γεωργία σε ό,τι δημιουργεί είναι το κομμάτι της βιωσιμότητας. «Το sustainability είναι καθοριστικός παράγοντας στον πίνακα αξιών του brand».

Αυτό το οποίο είναι σημαντικό για τη Γεωργία είναι το κομμάτι της βιωσιμότητας. «Το sustainability είναι καθοριστικός παράγοντας στον πίνακα αξιών του brand, γι’ αυτό αποφεύγω συνειδητά τα πολυεστερικά υφάσματα (εκτός κι αν είναι αναπόφευκτο για τεχνικούς λόγους), παρότι πολύ πιο οικονομικά. Όλη η παραγωγή γίνεται σε εγχώριες ελληνικές βιοτεχνίες, με εργασιακές συνθήκες που σέβονται τους απαραίτητους κανονισμούς και περιορισμό στον αριθμό των διαθέσιμων κομματιών, γεγονός που προσδίδει και έναν συλλεκτικό χαρακτήρα στην εκάστοτε συλλογή».

Σχετικά με το κατά πόσο είναι εύκολο να δημιουργήσει κανείς ένα fashion brand στην Ελλάδα, η Γεωργία συμφωνεί πως δεν είναι εύκολη υπόθεση. «Το εγχείρημα είναι δύσκολο, ανεξαρτήτως τοποθεσίας, καθότι οι ανάγκες μιας επιχείρησης, όπως είναι ένα fashion brand, ξεφεύγουν από το κομμάτι του σχεδιασμού. Στην Ελλάδα, πιο συγκεκριμένα, έχεις να αντιμετωπίσεις μια όχι ιδιαίτερα ευνοϊκή φορολογική συνθήκη, οι βιοτεχνίες αντιστέκονται και δεν αναλαμβάνουν μικρές παραγωγές, το ίδιο και οι προμηθευτές πρώτων υλών, οπότε κατά κάποιον τρόπο αναγκάζεσαι να καταφεύγεις σε συμβιβαστικές λύσεις, αν δεν καταλήξεις να μεταφέρεις αλλού την παραγωγή. Ωστόσο, πολλές φορές οι περιορισμοί δίνουν μεγαλύτερο κίνητρο από την άνεση, επομένως, εάν δεν αποθαρρυνθείς από τα προαναφερθέντα εμπόδια, μπορείς να εστιάσεις στις θετικές πτυχές της κατάστασης, όπως οι άνθρωποι με ταλέντο και όραμα με τους οποίους μπορείς να συνεργαστείς και να συνδημιουργήσεις…»

georgiadegraecia.com
Instagram: georgiadegraecia

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα νέα αθηναϊκά brands ρούχων που δημιουργούν «ηθική» μόδα

Μόδα & Στυλ / Τα νέα αθηναϊκά brands ρούχων που δημιουργούν «ηθική» μόδα

Οι νέοι σχεδιαστές ανακυκλώνουν και χρησιμοποιούν φυσικές ύλες για να δημιουργήσουν ρούχα με λιτές γραμμές για καθημερινές εμφανίσεις, με κύριο χαρακτηριστικό την απλότητα και την εξαιρετική ποιότητα
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Καινοτόμα ελληνικά και ξένα brands δείχνουν τον «ηθικό» δρόμο της «καθαρής» μόδας

Μόδα & Στυλ / Καινοτόμα ελληνικά και ξένα brands δείχνουν τον «ηθικό» δρόμο της «καθαρής» μόδας

Καθώς οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο ευαισθητοποιημένοι σχετικά με τις βλαβερές συνέπειες που έχει η βιομηχανία της μόδας, στρέφονται πλέον προς τις «ηθικές» εταιρείες
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΝΑ ΜΑΡΤΙΝΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γυμνό Χόλιγουντ:

Μόδα & Στυλ / Γυμνό Χόλιγουντ: Πλήρης διαφάνεια, free the nipple, ζήτω τα γυμνά σώματα. Έτσι ντύνονται πια οι σταρ.

Ξεκίνησε από τις πασαρέλες της υψηλής ραπτικής και κορυφώθηκε (πού αλλού;) τη νύχτα της τελετής των Όσκαρ. Το νέο trend στη μόδα είναι το γυμνό και, απ' ό,τι φαίνεται, ήρθε για να μείνει.
THE LIFO TEAM
30 χρόνια μετά την γέννηση του όρου, έχει νόημα σήμερα να μιλάμε για metrosexuals;

Μόδα & Στυλ / 30 χρόνια μετά τη γέννηση του όρου, έχει νόημα σήμερα να μιλάμε για metrosexuals;

Ο άνθρωπος που εισήγαγε τον όρο στο λεξιλόγιο της σύγχρονης κουλτούρας, ο Βρετανός δημοσιογράφος Mark Simpson, μιλά στην El País για την εξέλιξη της σχέσης των ανδρών με το σώμα και την εικόνα τους
THE LIFO TEAM