Τα μουσεία λένε «ευχαριστώ» στους εργαζόμενους στον τομέα της υγείας μέσα από ένα έργο τέχνης

Τα μουσεία λένε «ευχαριστώ» στους εργαζόμενους στον τομέα της υγείας μέσα από ένα έργο τέχνης Facebook Twitter
Φωτογραφία της Βούλας Παπαϊωάννου. Σισμανόγλειο Νοσοκομείο, Αθήνα 1945. Φωτογραφικό Αρχείο Μουσείου Μπενάκη .
0

Μεγάλα αλλά και μικρότερα μουσεία απ όλο τον κόσμο εκφράζουν την ευγνωμοσύνη τους προς τους εργαζομένους της πρώτης γραμμής που δουλεύουν με αυταπάρνηση για να σώσουν ζωές αναρτώντας στα social media έργα που παραπέμπουν στο ιατρικό λειτούργημα.

Η εκστρατεία -με το hashtag #MuseumsThankHeroes– οργανώθηκε από τις Mara Kurlandsky και Adrienne Poon του National Museum of Women in the Arts της Ουάσινγκτον. Την 1η Απριλίου, το μουσείο ανέβασε στο Twitter τη φωτογραφία «Nurses Working, Novartis – China» την οποία τράβηξε το 2012 η Mary Ellen Mark. Τη συνόδευσε με τη λεζάντα «Ευχαριστώ» σε όλους τους επαγγελματίες ιατρο-νοσηλευτές και το προσωπικό της πρώτης γραμμής που δουλεύουν 24 ώρες επτά μέρες την εβδομάδα για να μας έχουν υγιείς και ασφαλείς σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς».

Έπειτα ακολούθησε το Μουσείο Whitney με τον πίνακα «Study of a Nurse and Child Walking in the Park» του Edward Hopper, προσθέτοντας: «Σήμερα συμμετέχουμε στην κοινότητα των μουσείων για να ευχαριστήσουμε τους εργαζόμενους στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης, τους φροντιστές, τους νοσηλευτές συντήρησης νοσοκομείων και όσους βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της κρίσης του COVID-19». 

 

Το μουσείο High Museum of Art της Ατλάντα συμμετείχε στην εκστρατεία με την φωτογραφία της Doris Derby του 1968 "Νοσοκόμος και γιατρός, Κλινική Υγείας στο Δέλτα του Μισισιπή". Η Derby, που ζει στην Ατλάντα, είναι εκπαιδευτικός, ανθρωπολόγος και φωτορεπόρτερ.

Παράλληλα ορισμένα μουσεία έκαναν τα δικά τους φωτογραφικά αφιερώματα σε νοσηλευτές και γιατρούς ενώ άλλα ιδρύματα τίμησαν τους επαγγελματίες της υγειονομικής περίθαλψης με εκθέματα ιατρικού εξοπλισμού και στολών. Για παράδειγμα, το Καναδικό Ιστορικό Μουσείο μοιράστηκε μια εικόνα με μια λεπτομέρεια από την καρφίτσα που είχαν τα καπέλα των νοσοκόμων από την Καναδικό αρχείο για την ιστορία της νοσηλευτικής. Το First Corps of Cadets Museum της Βοστώνης παρουσίασε την εικόνα ενός χειρουργικού κιτ του 19ου αιώνα και το Museum at FIT, ένα μουσείο μόδας στη Νέα Υόρκη, μοιράστηκε την εικόνα της στολής των νοσοκόμων από την ίδια περίοδο.

Το Μουσείο Guggenheim μοιράστηκε ένα πιο αφηρημένο έργο, το «Πορτρέτο ενός στρατιωτικού γιατρού» του Albert Gleizes (1914-15) ενώ η γκαλερί Albright-Knox δημοσίευσε το μονόχρωμο ζωγραφικό πίνακα του Georges Seurat «La nourrice» (1884-85) ( «Η Νοσοκόμα»).

Από τα ελληνικά μουσεία και ιδρύματα μέχρι στιγμής στο κάλεσμα ανταποκρίθηκε το Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα "Β. Παπαντωνίου" με την φωτογραφία εθελόντριας νοσοκόμας του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού της περιόδου των Βαλκανικών Πολέμων (1912-1913), στέλνοντας με αυτό τον τρόπο ένα πολύ μεγάλο «ευχαριστώ» σε όλους τους εργαζόμενους στον τομέα της υγείας. «Τους ανθρώπους που δουλεύουν νυχθημερόν για να σώσουν ζωές και να μας κρατήσουν ασφαλείς. Σας ευχαριστούμε για τη σπουδαία σας προσφορά!» όπως σημειώθηκε και στην λεζάντα της ανάρτησης.

View this post on Instagram

Το Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα “Β. Παπαντωνίου” συμμετέχει στην πρωτοβουλία των μουσείων της Αμερικής, στέλνοντας ένα πολύ μεγάλο “ευχαριστώ” σε όλους τους εργαζόμενους στον τομέα της υγείας. Τους ανθρώπους που δουλεύουν νυχθημερόν για να σώσουν ζωές και να μας κρατήσουν ασφαλείς. Σας ευχαριστούμε για τη σπουδαία σας προσφορά! Με την ευκαιρία να σας ενημερώσουμε ότι συνεχίζουμε να “μένουμε σπίτι” και οι χώροι του Ιδρύματος λειτουργούν μόνο με προσωπικό ασφαλείας! ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΝ, ΣΤΕΛΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ “ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ”! Φωτογραφία εθελόντριας νοσοκόμας του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού της περιόδου των Βαλκανικών Πολέμων (1912-1913) Today we join museums around the world sending heartfelt gratitude to the doctors, nurses and all healthcare workers on the front lines of the crisis. On behalf of all of us at the Peloponnesian Folklore Foundation thank you for your great service to the community! Photo of a nurse of the Hellenic Red Cross, Balkan Wars (1912-1913) #ΠελοποννησιακόΛαογραφικόΙδρυμα, #ΠΛΙ, #Μένουμεσπίτι, #PeloponnesianFolkloreFoundation, #PFF, #MuseumsThankHealthHeroes

A post shared by Kanari 4 (@kanari4pli) on

Όμως και το Μουσείο Μπενάκη είπε το δικό του «ευχαριστώ» αναρτώντας μια φωτογραφία της Βούλας Παπαϊωάννου στην οποία εικονίζεται μια νοσοκόμα στο Σισμανόγλειο Νοσοκομείο στη Αθήνα του 1945 από το φωτογραφικό αρχείο του μουσείου. «Σήμερα συμμετέχουμε και εμείς στο #MuseumsThankHealthHeroes, μία πρωτοβουλία των μουσείων της Αμερικής, για να πούμε ένα τεράστιο «ευχαριστώ» στους εργαζόμενους στον τομέα της υγείας που εργάζονται ακούραστα για να σώσουν ζωές και να εξασφαλίσουν τη δική μας ασφάλεια. Από όλους εμάς στο Μουσείο Μπενάκη σας ευχαριστούμε για τη σπουδαία σας προσφορά και #μένουμεσπιτι!» σημειώνεται στην λεζάντα.

View this post on Instagram

#MuseumFromHome (Following in English) Σήμερα συμμετέχουμε και εμείς στο #MuseumsThankHealthHeroes, μία πρωτοβουλία των μουσείων της Αμερικής, για να πούμε ένα τεράστιο «ευχαριστώ» στους εργαζόμενους στον τομέα της υγείας που εργάζονται ακούραστα για να σώσουν ζωές και να εξασφαλίσουν τη δική μας ασφάλεια. Από όλους εμάς στο Μουσείο Μπενάκη σας ευχαριστούμε για τη σπουδαία σας προσφορά και #μένουμεσπιτι! . . ?Φωτογραφία της Βούλας Παπαϊωάννου. Σισμανόγλειο Νοσοκομείο, Αθήνα 1945. Φωτογραφικό Αρχείο Μουσείου Μπενάκη . . ?H ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΕΣΜΑ ΠΡΟΣ ΟΛΑ ΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΝ, ΣΤΕΛΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ "ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ"! -------------- Taking a moment today to join museums everywhere in thanking all the healthcare workers and frontline staff who are working tirelessly to save lives and keep us all safe. On behalf of all of us at the Benaki Museum, thank you for your great service to the community! #MuseumsThankHealthHeroes . . . ?Photograph by Voula Papaioannou, Sismanoglio General Hospital, Athens 1945. #BenakiMuseum #PhotoArchive. . . #covid #stayhome #stayhealthy #stayathome #healthcareworkers #thankyou @lifomag @athculturenet @athenscitymuseum @cycladic_museum @nationalgalleryathens @byzantineandchristianmuseum @theacropolismuseum @nationalarchaeologicalmuseum @emstathens @momus_museums @begoulandrisfoundation @theocharakis_foundation @nhmuseum_of_athens @athensvoice @culturenowgr @elculture @ta_nea_tis_polis @theartnewspaper @artnewsgr @forfree.gr @gmitropoulos @kanesti @m.adamopulu @falida

A post shared by Benaki Museum (@thebenakimuseum) on

Ο κατάλογος συνεχίζεται με περισσότερα μουσεία από όλο τον κόσμο που εκμεταλλεύονται την ευκαιρία να αποτίσουν φόρο τιμής στους ήρωες της ημέρας.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δύο παναθηναϊκοί αμφορείς στο Αθανασάκειο Αρχαιολογικό Μουσείο Βόλου

Το Μεγάλο Ελληνικό Μουσείο / Δύο παναθηναϊκοί αμφορείς στο Αθανασάκειο Αρχαιολογικό Μουσείο Βόλου

Η προϊσταμένη Εφορείας Αρχαιοτήτων Μαγνησίας, δρ. Ανθή Μπάτζιου, και η αρχαιολόγος Εφορείας Αρχαιοτήτων Μαγνησίας, Ευαγγελία Σταμέλου, μας αφηγούνται την ιστορία δύο πολύτιμων εκθεμάτων του μουσείου.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ