Ο Nicolas Hubesch βρίσκει ομορφιά στο χάος της Αθήνας

Ο Nicolas Hubesch βλέπει την ομορφιά ακόμα στην άσχημη Αθήνα Facebook Twitter
Nicolas Hubesch, Τζιτζιφιές
0

Ο Nicolas Hubesch ήρθε από το Παρίσι στην Αθήνα πριν από οκτώ χρόνια ως ερωτικός μετανάστης. Γνώρισε κι ερωτεύτηκε έναν Έλληνα και τον ακολούθησε εδώ· και παρέμεινε. «Γεννήθηκα σε ένα προάστιο του Παρισιού από Βέλγο πατέρα και Γαλλίδα μητέρα», λέει. «Ζωγραφίζω από παιδί, από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, σκιτσάρω παντού και συνέχεια. Πήγα να φοιτήσω στο τμήμα εικονογράφησης της École des Arts Décoratifs στο Στρασβούργο, αλλά δεν τελείωσα τη σχολή –δεν τα έβρισκα με τα σχολεία γενικά– και επέστρεψα στο Παρίσι, όπου χάθηκα για εφτά χρόνια, κάνοντας περιστασιακές δουλειές, άσχετες με το σκίτσο, αλλά καλές ως εμπειρίες, που με βοήθησαν να καταλάβω τι δεν θέλω να κάνω. Ταυτόχρονα συνέχιζα να σκιτσάρω σκηνές του δρόμου σε τετράδια, τα οποία για καιρό δεν τα έδειχνα. Στη συνέχεια άρχισα να εργάζομαι στις εκδόσεις, έκανα σκίτσα για παιδικά βιβλία και κόμικς, αλλά δεν άφησα ποτέ το σχέδιο του δρόμου.

Στην Αθήνα είχαμε έρθει μία φορά οικογενειακώς για διακοπές, όταν ήμουν μικρός, αλλά αργότερα, λόγω του έρωτά μου, την επισκεπτόμουν αρκετά συχνά. Θυμάμαι, την πρώτη φορά που ήρθαμε μαζί ήταν καλοκαίρι. Μας φιλοξένησε ένας φίλος στα Πατήσια και για μένα ήταν όλα καινούργια, εξωτικά. Μου είχε κάνει μεγάλη εντύπωση το στενό που έμενε, κοντά στον Άγιο Παντελεήμονα, η ατμόσφαιρά του, το ότι είχε κόσμο ακόμα και τη νύχτα, παιδιά που έπαιζαν, ηλικιωμένους στα παγκάκια που επικοινωνούσαν, σκυλιά, γάτες... Οπότε κάποια στιγμή που έψαχνα σπίτι στο Παρίσι και δεν έβρισκα, αποφάσισα να έρθω εδώ».

Ζούσα πολύ καιρό σαν τουρίστας στην Αθήνα και ακόμα βλέπω πράγματα που είναι καινούργια για μένα και τα θαυμάζω. Όταν μπω σε ρουτίνα και σταματήσω να βλέπω κάτι που με εντυπωσιάζει, θα πάω αλλού.

Αυτή η αγάπη του Νικολά για την Αθήνα δεν ξεθώριασε ποτέ, εξακολουθεί να την βρίσκει το ίδιο εντυπωσιακή και εικαστικά ενδιαφέρουσα, γι’ αυτό δεν σταμάτησε ποτέ να τη σκιτσάρει και να τη ζωγραφίζει σε πολύχρωμους πίνακες, αποκαλύπτοντας συνεχώς διαφορετικά σημεία που τον γοητεύουν, π.χ. τα προσφυγικά σπίτια της Καισαριανής, της Νίκαιας, της Αλεξάνδρας, ή άλλα σημεία που έγιναν ένα ολόκληρο πρότζεκτ με στόχο μια έκθεση στο Γαλλικό Ινστιτούτο το 2022.

Ο Nicolas Hubesch
Ο Nicolas Hubesch

— Μου είπες ότι ζωγραφίζεις στον δρόμο. Εννοείς μόνο σε χαρτί ή και πάνω σε κτίρια;
Έχω κάνει και street art στην Αθήνα. Τα προσπερνάω κάποιες φορές, αλλά δεν μου αρέσουν τόσο πολύ και δεν τα αναφέρω. Το πιο ωραίο ήταν η περιπέτεια, να πηγαίνεις νύχτα με τις μπογιές και να ζωγραφίζεις στα κρυφά, γρήγορα. Ήταν πολύ πιο εύκολο στο χαρτί. Κάποια στιγμή τα σκίτσα ξεκόλλησαν απ’ το χαρτί, όταν άρχισα να τα βάζω στα social media, και είδα ότι άρεσαν στον κόσμο. Κατάλαβα, επίσης, ότι στην Ελλάδα είχε ενδιαφέρον ο τρόπος που την έβλεπα, η όψη, ιδιαίτερα την Αθήνα, που τη θεωρούν άσχημη. Οι περισσότεροι βλέπουν το μπετόν και την αναρχία, αλλά εμένα μου άρεσαν όλα από την αρχή και αυτό που σκίτσαρα στα τετράδια το μετέφερα σε χαρτί με καλύτερο σκίτσο, πιο «φτιαγμένα».

— Είναι ελκυστική πόλη για έναν ζωγράφο η Αθήνα λόγω της ασχήμιας και της ακαταστασίας της; Βρίσκεις όμορφη την Ομόνοια π.χ.;
Όχι, η Ομόνοια δεν είναι πολύ όμορφη, αλλά σε φωτογραφίες έχω δει ότι κάποτε ήταν. Η Αθήνα δεν φτιάχτηκε για να είναι όμορφη, έπρεπε να χτιστεί γρήγορα μεγάλος αριθμός κτιρίων για να χωρέσουν οι εκατομμύρια εσωτερικοί μετανάστες που πλάκωσαν κάποια στιγμή. Δεν ήταν πάντα ωραία κτίρια, αλλά οι άνθρωποι φρόντισαν να φτιάξουν όμορφες γωνιές, μπαλκόνια σαν κήπους με λουλουδάκια, διακοσμητικές λεπτομέρειες στα παράθυρα, στις πόρτες κ.λπ. – είναι η ομορφιά που έφτιαξαν οι ίδιοι οι Αθηναίοι. Και το μείγμα απ’ όλες τις αρχιτεκτονικές και όλες τις εποχές, από προσφυγικά, νεοκλασικά, μοντέρνα κτίρια, με ενδιαφέρει. Μου αρέσει το σύνολο, η εικόνα που βλέπεις από μακριά, που τα έχει όλα σε ένα στιγμιότυπο.

Ο Nicolas Hubesch βλέπει την ομορφιά ακόμα στην άσχημη Αθήνα Facebook Twitter
Nicolas Hubesch, Η οδός Αθηνάς.

— Στην Αθήνα ήρθες με σκοπό να μείνεις μόνιμα;
Ήρθα με σκοπό να μείνω κάποια χρόνια, δεν ήξερα πόσο. Τώρα εδώ είναι η βάση μου και ένας σημαντικός λόγος είναι ότι είναι πιο φτηνά από το Παρίσι. Μπορεί να έχει ακριβύνει πολύ και η Αθήνα, αλλά δεν έχει καμία σχέση με το Παρίσι. Εκεί είναι τόσο ακριβά, που για να πληρώσεις το ενοίκιο, δεν σου μένει τίποτα.

— Πώς βιοπορίζεσαι;
Από τα παιδικά βιβλία που κάνω στη Γαλλία. Έχω εκδώσει πάνω από σαράντα βιβλία, από αυτά βγάζω λεφτά, και μου μένει χρόνος να κάνω κι άλλη δουλειά, τα σκίτσα στην Αθήνα. Είναι μια απίστευτη πολυτέλεια και ελευθερία. 

— Με τι κριτήρια επιλέγεις ποια εικόνα θα ζωγραφίσεις;
Περπατάω πάρα πολύ στην πόλη, κάνω βόλτες συνέχεια και με ενδιαφέρουν πιο πολύ οι γειτονιές, να μπαίνω στην ατμόσφαιρά τους. Κοιτάζω πολύ προσεκτικά και αν βρω αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον, τα μικρά και τα μεγάλα κτίρια που μπλέκονται, τις λεπτομέρειες, περιμένω την κατάλληλη στιγμή, τη στιγμή που περνάει κόσμος, για να δώσω την ατμόσφαιρά της. Περιμένω πάντα τις εικόνες να σχηματιστούν προτού τις ζωγραφίσω.

— Τις βγάζεις φωτογραφίες;
Ναι, τις φωτογραφίζω. Ζωγραφίζω και επί τόπου, αλλά προσθέτω άλλα στοιχεία από μνήμης. Τα σκίτσα που κάνω τελευταία είναι ανθρώπων που βλέπω στον δρόμο και δεν γίνεται να τους σκιτσάρω αμέσως, κρατάω την εικόνα τους στο μυαλό μου. Κοιτάζω κάθε μέρος που πάω ως τουρίστας. Όταν είσαι τουρίστας, πας σε ένα μέρος και προσέχεις τα πάντα, όταν μένεις πολλά χρόνια σε ένα μέρος καταλήγεις να μη βλέπεις τίποτα. Είχε έρθει μια ξένη φίλη μου στο Παγκράτι να με βρει πριν από λίγο καιρό και επειδή αργούσε την πήρα τηλέφωνο και μου είπε «κάθομαι λίγο στην πλατεία να δω», γιατί εντυπωσιάστηκε από το σκηνικό που έβλεπε, τους ανθρώπους, τα παιδιά, τις γιαγιάδες. Την είχε γοητεύσει η ελληνική ατμόσφαιρα.

Ο Nicolas Hubesch βλέπει την ομορφιά ακόμα στην άσχημη Αθήνα Facebook Twitter
Nicolas Hubesch, Πάρκινγκ.

— Σε ενδιαφέρει περισσότερο το τοπίο ή το πορτρέτο;
Και τα δύο. Το πορτρέτο με ενδιαφέρει πολύ, είχα ετοιμάσει έργα για μια έκθεση από φωτογραφίες της αστυνομίας, «mugshots» με πρόσωπα που είχαν συλληφθεί. Τα είχα ζωγραφίσει γιατί με ενδιέφεραν πάρα πολύ τα έντονα βλέμματα που είχαν κι αυτά που έδειχναν ότι ένιωθαν, κάτι πολύ συγκινητικό. Είχα κάνει πάρα πολλά τέτοια πορτρέτα, αλλά μετά κατάλαβα ότι δεν είχα δικαίωμα να τα εκθέσω και τα κατέστρεψα. Δεν συνέχισα το πρότζεκτ, αλλά γενικά τα πρόσωπα με τραβάνε, κάθε άνθρωπος στον δρόμο έχει κάτι πολύ μπανάλ και πολύ ιδιαίτερο ταυτόχρονα.

— Τι σου αρέσει πιο πολύ στην Αθήνα;
Οι απέραντες βόλτες που κάνω, το ότι υπάρχει πάντα κάποιο μέρος που δεν έχω πάει ακόμα. Μου αρέσει η πόλη, αλλά μου αρέσει και η τριγύρω φύση, να πηγαίνω στο βουνό. Μου αρέσει που τα μέγεθος των κτιρίων δεν είναι τεράστιο, δεν έχει πολύ ψηλές πολυκατοικίες, δεν χάνεσαι όπως στη Νέα Υόρκη π.χ. Μου αρέσουν τα χρώματα της Αθήνας. Γενικά, δεν είμαι πάρα πολύ του κέντρου. Τα κτίρια που έχουν χτίσει οι Βαυαροί στην Πανεπιστημίου τα βρίσκω πολύ κιτς σε σύγκριση με τα αρχαία πρωτότυπά τους. Μου αρέσει πιο πολύ η περιφέρεια, οι ήσυχες γειτονιές, τα σπιτάκια. Μου αρέσουν τα πάρκα πολύ, οι λόφοι, όπου υπάρχουν δέντρα, να ανεβαίνω στους λόφους που έχει ωραία θέα και μπορείς να αναπνέεις...   

— Σου φαίνεται καλύτερη ή χειρότερη η Αθήνα από τότε που μένεις εδώ;
Δεν τη γνωρίζω τόσα χρόνια για να σου πω πόσο άλλαξε, αλλά θυμάμαι ότι το 2007-8 και πριν από την κρίση δεν ήταν και τόσο καλή η κατάσταση, οι μισθοί ήταν πάντα μικροί και υπήρχαν δυσκολίες. Σε αυτό δεν βλέπω και πολλή διαφορά, η εικόνα δεν έχει αλλάξει και τόσο. Αυτό που έχει αλλάξει είναι ο τρόπος που ζεις – είναι χειρότερα τα πράγματα. Στις γειτονιές που πάω, στις Τζιτζιφιές, στην Κοκκινιά, μιλάω με τις γιαγιάδες στα μικρά σπιτάκια και αναφέρουν το παρελθόν με έναν τρόπο που με συγκινεί. Πέρα από τη φτώχεια και τη μιζέρια που σίγουρα υπήρχαν, γιατί ήταν πάντα φτωχοί άνθρωποι, λένε ότι ήταν ωραία η ζωή, «ήμασταν όλοι μαζί στην αυλή, παίζαμε μουσική, ήταν ο Τσιτσάνης και η Σωτηρία Μπέλου σε αυτή την ταβέρνα πιο κάτω», οπότε έχει σημασία το πώς βλέπεις τα πράγματα ακόμα και μέσα από δύσκολες καταστάσεις. Αυτό που με ενοχλούσε πάντα και με ενοχλεί ακόμα στην Αθήνα είναι τα αυτοκίνητα. Σε αυτό δεν υπάρχει καμία εξέλιξη, γίνεται όλο και χειρότερο, είναι εφιάλτης, ιδιαίτερα το καλοκαίρι που έχει τόση ζέστη και αυξάνεται η ρύπανση. Μένω σε δώμα και βλέπω την ατμόσφαιρα και κάποιες φορές ο ορίζοντας είναι καφέ. Με ενοχλεί αυτό και προσπαθώ, όταν περπατάω, να αποφεύγω τους τεράστιους δρόμους.

Ο Nicolas Hubesch βλέπει την ομορφιά ακόμα στην άσχημη Αθήνα Facebook Twitter
Nicolas Hubesch, Νεκροταφείο.

— Τι ετοιμάζεις τώρα;
Σκέφτομαι για διάφορα πρότζεκτ βιβλίων. Ένα απ’ αυτά θα είναι με σκίτσα από το Α’ Νεκροταφείο, ένα μέρος που λατρεύω, ένας πανέμορφος κήπος, μαγικός και ήρεμος, μέσα στην πόλη. Από την έκθεση προτιμώ το βιβλίο, το βρίσκω και λίγο πιο δημοκρατικό επειδή το αποκτάς πιο εύκολα και πιο φτηνά από ένα έργο. Επίσης, δεν είναι όλα τα έργα για να τα κρεμάσεις στον τοίχο. Μια εικόνα από το Α' Νεκροταφείο δεν ξέρω πόσο κατάλληλη είναι για ένα σαλόνι.

— Κάνεις και στην Ελλάδα εικονογραφήσεις παιδικών βιβλίων;
Όχι, μου έχουν προτείνει, αλλά δεν έχω συνεργαστεί μέχρι τώρα. Εκδίδονται περισσότερα βιβλία απ’ όσα αντέχει η αγορά και δεν πουλάνε, απ’ ό,τι κατάλαβα. Και αυτό δεν ισχύει μόνο για το παιδικό βιβλίο. Το βιβλίο γενικά είναι δύσκολος τομέας σήμερα, δεν πουλάει τόσο ώστε να ζήσει κάποιος από αυτό. Στην Ελλάδα είναι κάπως είδος πολυτελείας. Βλέπω ότι στα κόμικς κάτι κινείται, υπάρχει μια τάση γι’ αυτά, μεγαλώνει το κοινό τους.

— Σκέφτεσαι να μείνεις εδώ μόνιμα;
Δεν έχω ιδέα. Ζούσα πολύ καιρό σαν τουρίστας στην Αθήνα και ακόμα βλέπω πράγματα που είναι καινούργια για μένα και τα θαυμάζω. Όταν μπω σε ρουτίνα και σταματήσω να βλέπω κάτι που με εντυπωσιάζει, θα πάω αλλού. Δεν έχω πάει ακόμα στην Τουρκία, που είναι κοντά. Γιατί όχι;

Ο Nicolas Hubesch βλέπει την ομορφιά ακόμα στην άσχημη Αθήνα Facebook Twitter
Nicolas Hubesch, Η Δραπετσώνα.
Ο Nicolas Hubesch βλέπει την ομορφιά ακόμα στην άσχημη Αθήνα Facebook Twitter
Nicolas Hubesch, Βοτανικός.
Ο Nicolas Hubesch βλέπει την ομορφιά ακόμα στην άσχημη Αθήνα Facebook Twitter
Nicolas Hubesch,
Ο Nicolas Hubesch βλέπει την ομορφιά ακόμα στην άσχημη Αθήνα Facebook Twitter
Nicolas Hubesch, Τα Μανιάτικα.
Ο Nicolas Hubesch βλέπει την ομορφιά ακόμα στην άσχημη Αθήνα Facebook Twitter
Nicolas Hubesch, Γκύζη.

Instagram

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LIFO

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του σημαντικού Γερμανού καλλιτέχνη Thomas Schütte στην Αθήνα 

Εικαστικά / Τραχύτητα και χιούμορ: Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του Thomas Schütte στην Αθήνα 

Μνημειακού τύπου γλυπτά, επιτοίχια κεραμικά, παραμορφωμένα πρόσωπα, λουλούδια και άγγελοι, μια έκρηξη χρωμάτων: Το μικροσύμπαν του σπουδαίου καλλιτέχνη στην γκαλερί Bernier/ Eliades.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ