Τελευταία εβδομάδα: Chryssa, Takis και Stephen Antonakos «συνομιλούν» με νεότερους καλλιτέχνες σε μια έκθεση για το φως Facebook Twitter

Τελευταία εβδομάδα: Chryssa, Takis και Stephen Antonakos «συνομιλούν» με νεότερους καλλιτέχνες σε μια έκθεση για το φως

0

Τη σημασία του φωτός στην τέχνη φέρνει στο προσκήνιο η έκθεση «Αδειάζει, γεμίζει, το φως», που εγκαινιάζεται την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου στις 20:00 στο Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη και θα διαρκέσει μέχρι τις 16 Φεβρουαρίου 2025.

Δύο επιμελητές διαφορετικών γενεών και με διαφορετική πορεία, ο Τάκης Μαυρωτάς και ο Πάνος Γιαννικόπουλος, μετά από πρόταση της Μαρίνας Μήλιου-Θεοχαράκη, συνεργάζονται και επιλέγουν έργα δεκαεπτά καταξιωμένων και νεότερων καλλιτεχνών, που διερευνούν τις εννοιολογικές αναφορές του φωτός, από τη μεταφυσική του διάσταση μέχρι την πλαστική, αλλά και την καθημερινή του παρουσία, από τη δεκαετία του ’60 έως σήμερα.

Ο διευθυντής του Εικαστικού Προγράμματος του Ιδρύματος, Τάκης Μαυρωτάς, επιλέγει εμβληματικά έργα διακεκριμένων –τόσο στην ελληνική όσο και την παγκόσμια καλλιτεχνική σκηνή–  εικαστικών, όπως η Chryssa, ο Stephen Antonakos, ο Takis, ο Γιώργος Λάππας και ο Γιάννης Μπουτέας.

«Το φως παραμένει η αξεπέραστη αιτία και αφορμή της τέχνης, αφού ο εικαστικός δημιουργός συνεχίζει να κάνει ορατό το αόρατο και αισθητό το νοούμενο, αποκαλύπτοντας το όραμά του» σημειώνει χαρακτηριστικά στον πολυσέλιδο κατάλογο της έκθεσης ο κ. Μαυρωτάς.

Η έκθεση προσεγγίζει αναζητήσεις γύρω από το φως και τη σκιά, τη γεωμετρική φόρμα και τη διάχυση των ορίων, τη δημιουργία πολλαπλών επιπέδων, το παιχνίδι με το χρώμα και τις αντανακλάσεις. 

Ο πρωτοπόρος Takis, ο μεγάλος εκφραστής της κινητικής γλυπτικής και των μαγνητικών πεδίων αλλά και δημιουργός μιας νέας αισθητικής, εκπροσωπείται με τέσσερα διπλά φωτεινά «Σινιάλα» (π. 1969) και ένα μονό, από μεταλλικές ράβδους και φωτεινό ηλεκτρικό σύστημα, τα οποία εκπέμπουν τις μονοχρωματικές τους εκλάμψεις, δίνοντας μια αίσθηση εγγύτητας στα ψυχρά σύγχρονα τοπία των μεγαλουπόλεων.

Chryssa, Takis και Stephen Antonakos «συνομιλούν» με νεότερους καλλιτέχνες σε μια έκθεση για το φως Facebook Twitter
Chryssa, Cityscape Times Square#10, 1987, κυψέλη αλουμινίου, μεταλλική βαφή και νέον, 274 x 200 x 83 εκ. Συλλογή Αναστάση Φουφούνη Μαμιδάκη.

Στην έκθεση φιλοξενείται και η μυσταγωγική εγκατάσταση του Stephen Antonakos με τίτλο «Remembrance» [Ανάμνηση] (1987-1989, Συλλογή ΕΜΣΤ), που αποτελείται από τέσσερα ισομεγέθη επαναλαμβανόμενα τετράγωνα, η καθαρότητα του σχήματος των οποίων αποκτά άλλη διάσταση, καθώς η χρήση των δυνατών χρωματικών αντιπαραθέσεων του φωτός του νέον μας οδηγούν σε υπερβατικούς χώρους.

Ένα από τα σημαντικότερα γλυπτά της ενότητας «Τοπία πόλεων», το μνημειακό έργο της Chryssa «Cityscape Times Square #10» (1987, κυψέλη αλουμινίου, μεταλλική βαφή και νέον, Συλλογή Αναστάση Φουφούνη-Μαμιδάκη) παρουσιάζεται στο Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη, εντυπωσιάζοντας με τον τρόπο που η καλλιτέχνις κατάφερε να δώσει γλυπτική υπόσταση σε ένα πολυχρησιμοποιημένο υλικό όπως το νέον.

Η μεγάλη πείρα του Τάκη Μαυρωτά συναντιέται αυτήν τη φορά με τη φρέσκια ματιά του Πάνου Γιαννικόπουλου, που φέτος εκπροσώπησε τη χώρα μας, αναλαμβάνοντας την επιμέλεια της ελληνικής συμμετοχής στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας.

Chryssa, Takis και Stephen Antonakos «συνομιλούν» με νεότερους καλλιτέχνες σε μια έκθεση για το φως Facebook Twitter
Stephen Antonakos, Remembrance, 1987-1989 (απόσπασμα) Χωρίς τίτλο (για τον αδελφό μου Πήτερ), 1987, νέον, φύλλο χρυσού επάνω σε ξύλο, 91,44 x 91,44 x 10,16 εκ. Χωρίς τίτλο (για την αδελφή μου Κανέλλα), 1989, νέον, φύλλο αλουμινίου επάνω σε ξύλο, 91,44 x 91,44 x 10,16 εκ. Αγορά με χρηματοδότηση από το Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου και μερική δωρεά του καλλιτέχνη, 2002, αρ. εισ. 163/02. Συλλογή Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ)

Οι νεότεροι καλλιτέχνες που επέλεξε ο κ. Γιαννικόπουλος –ανάμεσά τους η Μαρία Χασάπη, ο Γιώργος Κόντης, η Ίρις Τουλιάτου και η Νικομάχη Καρακωστάνογλου– διαλέγονται στους τρεις ορόφους του Ιδρύματος Θεοχαράκη με την προηγούμενη, προβεβλημένη γενιά καλλιτεχνών, επιδιώκοντας να δικαιώσουν τις προσδοκίες για το αύριο της τέχνης στη χώρα μας.

«Μια στροφή από το ποίημα της καλλιτέχνιδας Αθηνάς Ιωάννου, με τίτλο “Η εύθραυστη μνήμη” ενεργοποίησε τις συζητήσεις γι’ αυτή την έκθεση και έδωσε τον τίτλο της. Το φως ως θεματική έχει χαρακτηριστικά που δύσκολα περιορίζουν, αντίθετα, οδηγούν σε θαυμάσιες υπεκφυγές. Ένα εγχείρημα λοιπόν που θα επιχειρούσε μια πλήρη χαρτογράφηση του καλλιτεχνικού πεδίου δεν θα μπορούσε παρά να οδηγηθεί σε προβληματικούς αποκλεισμούς.

Αντίθετα, η έκθεση “Αδειάζει, γεμίζει, το φως” επιλέγει στάσεις στην καλλιτεχνική δημιουργία από το 1960 έως σήμερα, αφήνοντας ανοιχτές τις δυνατότητες διεύρυνσης της συζήτησης. Η έκθεση προσεγγίζει αναζητήσεις γύρω από το φως και τη σκιά, τη γεωμετρική φόρμα και τη διάχυση των ορίων, τη δημιουργία πολλαπλών επιπέδων, το παιχνίδι με το χρώμα και τις αντανακλάσεις. 

Chryssa, Takis και Stephen Antonakos «συνομιλούν» με νεότερους καλλιτέχνες σε μια έκθεση για το φως Facebook Twitter
Γιώργος Λάππας, Ακροβάτης, 2008, βαμμένο αλουμίνιο, σίδερο, ηλεκτρονικά φώτα και ύφασμα πολυεστέρα, 185 x 70 x 37 εκ. Συλλογή Θέμη Αλεξόπουλου. Φωτ: Οδυσσέας Βαχαρίδης

Δεν δημιουργεί μια χρονολογική αφήγηση αλλά αναπτύσσεται σε μια διαλεκτική συζήτηση και διερεύνηση, συνδέοντας πρακτικές από διαφορετικές γενιές καλλιτεχνών. Διερευνά όμως την καλλιτεχνική δημιουργία γύρω από το “φως” με ιστορικές συσχετίσεις και αντικατοπτρίζοντας τους κοινωνικούς προσδιορισμούς και τις προϋποθέσεις της καλλιτεχνικής πρακτικής σε κάθε εποχή» τονίζει ο Πάνος Γιαννικόπουλος.

Τα έργα που συμπεριλαμβάνονται στην έκθεση προέρχονται από τις συλλογές του ΕΜΣΤ, τους συλλέκτες Αναστάση Φουφούνη-Μαμιδάκη, Ειρήνη Παναγοπούλου, Θέμη Αλεξόπουλο, από τους ίδιους τους καλλιτέχνες ή από τις γκαλερί που τους εκπροσωπούν (Zoumboulakis, The Breeder και Sylvia Kouvali).

Καλλιτέχνες: Τakis, Stephen Antonakos , Chryssa, Γιάννης Μπουτέας, Γιώργος Λάππας, Ευγενία Αποστόλου, Πηνελόπη Γερασίμου, Δημήτρης Εφέογλου, Νικομάχη Καρακωστάνογλου, Γιώργος Κόντης, Άννα Λάσκαρη, Παύλος Νικολακόπουλος, Ευτύχης Πατσουράκης, Φώτης Σαγώνας, Ίρις Τουλιάτου, Δέσποινα Χαριτωνίδη, Μαρία Χασάπη.

Chryssa, Takis και Stephen Antonakos «συνομιλούν» με νεότερους καλλιτέχνες σε μια έκθεση για το φως Facebook Twitter
Γιάννης Μπουτέας, Ενεργειακές Εικόνες – Διαστρωματώσεις, 2004-2013, νέον, 30 x 26 x 400 εκ. Συλλογή καλλιτέχνη. Φωτ: Οδυσσέας Βαχαρίδης
Chryssa, Takis και Stephen Antonakos «συνομιλούν» με νεότερους καλλιτέχνες σε μια έκθεση για το φως Facebook Twitter
Γιώργος Κόντης, Xωρίς τίτλο, 2023, Φύλλο ασήμι, ακρυλικό και εγκαυστική σε καμβά, κεραμικά κομμάτια, 170 x 100 εκ. Συλλογή καλλιτέχνη
Chryssa, Takis και Stephen Antonakos «συνομιλούν» με νεότερους καλλιτέχνες σε μια έκθεση για το φως Facebook Twitter
Μαρία Χασάπη, Leg, 2021, χρώμα, φύλλα χρυσού και χρυσός καθρέπτης σε ξύλο, 121 x 73 x 15 εκ. Ευγενική παραχώρηση της The Breeder Gallery, Αθήνα
Chryssa, Takis και Stephen Antonakos «συνομιλούν» με νεότερους καλλιτέχνες σε μια έκθεση για το φως Facebook Twitter
Chryssa, New York Stock Exchange, 1973-79, λάδι σε καμβά, 98x74εκ. Ιδιωτική Συλλογή
Chryssa, Takis και Stephen Antonakos «συνομιλούν» με νεότερους καλλιτέχνες σε μια έκθεση για το φως Facebook Twitter
Νικομάχη Καρακωστάνογλου, Soul refractions, 2018, μικτή τεχνική σε χαρτί, 150 x 178 εκ. Συλλογή καλλιτέχνιδος. Φωτ.: Οδυσσέας Βαχαρίδης
Chryssa, Takis και Stephen Antonakos «συνομιλούν» με νεότερους καλλιτέχνες σε μια έκθεση για το φως Facebook Twitter
Γιάννης Μπουτέας, Xωρίς τίτλο, από τη σειρά Μεταπλάσεις, 1976-1980, νέον, βίδες και σπάγκος,163 x 140 εκ. Συλλογή καλλιτέχνη
Chryssa, Takis και Stephen Antonakos «συνομιλούν» με νεότερους καλλιτέχνες σε μια έκθεση για το φως Facebook Twitter
Δημήτρης Εφέογλου, Χωρίς τίτλο, 2021. Από τη σειρά One Last Look, Οil stick, λάδι, ακρυλικό, χαρτί και αλουμίνιο, 240 x 150 εκ. Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί Ζουμπουλάκη
Chryssa, Takis και Stephen Antonakos «συνομιλούν» με νεότερους καλλιτέχνες σε μια έκθεση για το φως Facebook Twitter
Δέσποινα Χαριτωνίδη, Concrete Thoughts, 2022, χλωριούχο νάτριο, νιτρικός άργυρος και ακτίνα UV, 180 x 120 εκ. Ιδιωτική συλλογή. Φωτ.: Θανάσης Γάτος
Chryssa, Takis και Stephen Antonakos «συνομιλούν» με νεότερους καλλιτέχνες σε μια έκθεση για το φως Facebook Twitter
Άννα Λάσκαρη, Barrier, 2013. Νέον και πλέξιγκλας, 34 x 160 x 120 εκ. Συλλογή καλλιτέχνιδος

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση εδώ.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Tependris vs Tependris

Εικαστικά / Tependris vs Tependris

Μια αναδρομική έκθεση με πίνακες και γλυπτά, εικονογραφήσεις και ηχογραφήσεις, έργα του Κωνσταντίνου Κακανιά από το 1996 μέχρι σήμερα, με θεματικές που εκτείνονται από τα βαθιά παιδικά τραύματα μέχρι το χιούμορ που χαρακτηρίζει τον πολυδιάστατο καλλιτέχνη.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΠΕΤΗΣ
Λεονάρντο, Μικελάντζελο, Ραφαήλ: Αριστουργήματα και καλλιτεχνικές μονομαχίες 

Εικαστικά / Λεονάρντο, Μικελάντζελο, Ραφαήλ: Αριστουργήματα και καλλιτεχνικές μονομαχίες 

Μια έκθεση στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου φέρνει στο προσκήνιο μετά από έξι αιώνες τη θρυλική καλλιτεχνική «μονομαχία» μεταξύ Ντα Βίντσι και Μικελάντζελο με δυο έργα που δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Εικαστικά / Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Η National Portrait Gallery του Λονδίνου φιλοξενεί μια από τις κορυφαίες εικαστικές εκθέσεις της χρονιάς παγκοσμίως, μια ρετροσπεκτίβα στο έργο του Βρετανού καλλιτέχνη που άλλαξε την προσωπογραφία, δημιουργώντας μια ανεπανάληπτη ζωγραφική της φιγούρας με σπαραγμό, απελπισία και ευαισθησία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Έτσι βγαίνουμε τώρα

Urban Culture / Έτσι βγαίνουμε τώρα

Άφθονη τέχνη για όλους, μεγάλα και niche πάρτι, ελληνικά και technο: Η Αθήνα έχει γίνει μια πόλη που μπορεί να προκαλέσει FOMO ακόμα και σ’ εκείνους που αρνούνται ότι το παθαίνουν.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ, M.HULOT, ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ, ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Πάνος Γιαννικόπουλος: «Δεν θέλω να βλέπω την τέχνη ως κάτι χρήσιμο»

Portraits 2024 / Πάνος Γιαννικόπουλος: «Δεν θέλω να βλέπω την τέχνη ως κάτι χρήσιμο»

Διοργάνωσε μερικές από τις πιο πετυχημένες εκθέσεις εικαστικών μέσα στη χρονιά, δίνοντας κι αυτός με τον τρόπο του την ευκαιρία σε ένα μεγάλο κοινό να έρθει σε επαφή με τη σύγχρονη τέχνη. Λίγους μήνες πριν από τη συμμετοχή του στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, ο επιδραστικότερος επιμελητής της γενιάς του κάνει έναν απολογισμό της φετινής πολύ παραγωγικής χρονιάς του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

CHECK ANTISOCIAL

Εικαστικά / Antisocial: Η Φρόσω Πίνη έφερε την τέχνη σε ένα θρυλικό αθηναϊκό αφτεράδικο

Στη στοά της Λεωκορίου, στου Ψυρρή, η Φρόσω με αφοσίωση δίνει ζωή σε έναν χώρο τέχνης που κάνει τους Αθηναίους να φτάνουν στην Cantina Social πιο νωρίς απ’ ό,τι είχαν συνηθίσει — και έτσι, τουλάχιστον, έχουν μαζί τους τα γυαλιά ηλίου· just in case.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ximena Maldonado Sánchez: «cardón, carmín y ola»

Εικαστικά / «Τα έργα μου δεν είναι φωτογραφίες, ούτε καρτ ποστάλ»

Η 26χρονη Μεξικανή ζωγράφος Ximena Maldonado Sánchez παρουσιάζει σε μία νέα έκθεση στην γκαλερί Bernier/Eliades στην Αθήνα μια τοπιογραφία με κάκτους, υπόγεια νερά και το κόκκινο του πάθους, που θυμίζει έντονα την πατρίδα της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: Όλες οι εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις

Εικαστικά / Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: 24 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Οικολογία, αποικιοκρατία, εξουσία, η σχέση μας με τα ζώα, μετανάστευση, ρατσισμός: Η εικαστική κίνηση της Αθήνας σήμερα αναδεικνύει τα φλέγοντα και επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους σύγχρονους εικαστικούς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπάμπης Ρετζεπόπουλος: Ένας ανένταχτος, εκλεκτικός και ασυμβίβαστος καλλιτέχνης

Εικαστικά / Η αθώα, ανόθευτη, παιδική ματιά στο έργο του Μπάμπη Ρετζεπόπουλου

Η Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων τιμά με μία αναδρομική έκθεση τον, γνωστό και ως Babis R., ζωγράφο και χαράκτη, έναν ανένταχτο καλλιτέχνη που, πέρα από το πολύτιμο εικαστικό του έργο, μάς άφησε παρακαταθήκη την ακεραιότητά του και την απροκατάληπτη στάση του απέναντι στην τέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H εκρηκτική συνάντηση του Francis Bacon με τον Peter Beard

Σαν σήμερα / Φράνσις Μπέικον: «Σιχαίνομαι εννιά στις δέκα ζωγραφιές που βλέπω, ανάμεσά τους και τις δικές μου»

Σαν σήμερα το 1992 πεθαίνει ο σπουδαίος αιρετικός Βρετανός ζωγράφος και ανατόμος της ανθρώπινης υπαρξιακής αγωνίας. Ο Βασίλης Κιμούλης είχε μεταφράσει αποκλειστικά για τη LIFO αποσπάσματα από τις εκρηκτικές συνομιλίες του Μπέικον με τον φωτογράφο Peter Beard.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ
Η Κιμώνα τα μεσάνυχτα γίνεται γάτα

Εικαστικά / Όταν η Κιμώνα ήταν μικρή έκλεβε τους μαγνήτες του παππού της, του γλύπτη Takis

Η τοσοδούλα γκαλερί Red Carpet, με το τέλειο γκράφιτι στον τοίχο, ξεχωρίζει από μακριά στην οδό Σολωμού. Κόρη της εικαστικού Λυδίας Βενιέρη και εγγονή του γλύπτη Takis, η ιδιοκτήτριά της, η Κιμώνα, φιλοξενεί 7 καλλιτέχνες σε 15 τετραγωνικά. Όταν της μιλούν για τα Eξάρχεια τα μάτια της βγάζουν καρδούλες.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Άγγελος Μεργές: Οff season παραθεριστές με χρώματα που εκπέμπουν ηλεκτρισμένη ενέργεια

Εικαστικά / Παραθεριστές ή πρόσφυγες; Οι αινιγματικές φιγούρες του Άγγελου Μεργέ

Ο 36χρονος Έλληνας ζωγράφος, με έδρα τη Ζυρίχη, εκθέτει στην γκαλερί Καλφαγιάν έργα του με διφορούμενες –έντονα χρωματισμένες και ηλεκτρισμένες– ανθρώπινες φιγούρες σε off season παραλίες, που θυμίζουν ήρωες του Αντονιόνι.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Leigh Bowery: ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Nothing Days / Leigh Bowery: Ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Ο εκκεντρικός καλλιτέχνης που ο Boy George είχε χαρακτηρίσει ως «μοντέρνα τέχνη με πόδια» έζησε μια περιπετειώδη ζωή με εκατοντάδες συνευρέσεις στις τουαλέτες του Λονδίνου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τέχνη με τα μοναδικά καλτ κοστούμια του που σημάδεψαν μια γενιά σχεδιαστών και εξακολουθούν να εμπνέουν.
M. HULOT
Project Mycelium: Η διάβρωση, η αναγέννηση και τα μανιτάρια που φυτρώνουν σε μια φανταστική τουαλέτα της Κάλλας

Εικαστικά / Μια πρωτοποριακή συνάντηση τέχνης, επιστήμης, ιστορίας και οικολογίας

Στο Project Mycelium, τρία εντυπωσιακά κοστούμια, που θα μπορούσαν να φοράνε η Μαρία Κάλλας, η βασίλισσα Αμαλία και ο Ιωάννης Καποδίστριας, καταβροχθίζονται από ζωντανούς μύκητες.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Εικαστικά / Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Η 27χρονη εικαστικός μιλά για τη διαδρομή της από την Αθήνα στο Λος Άντζελες, για το πώς το ερωτικό πάθος μεταμόρφωσε την τέχνη της, καθώς και για τη μυστικιστική διάσταση στα έργα της. Για τη γνωριμία της με τη Lana Del Rey απέφυγε να μιλήσει.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η εμμονή του βλέμματος»: Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

The Review / Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

Ποιο είναι το αποκαλούμενο «εθνικό αφήγημα» που υπηρετεί η Εθνική Πινακοθήκη; Ο Χρήστος Παρίδης συζητά με τον δημοσιογράφο και επιμελητή εκθέσεων Δημήτρη Τρίκα για τη νέα επετειακή έκθεση στη μνήμη του Παναγιώτη Τέτση, η οποία μόλις εγκαινιάστηκε στην Εθνική Πινακοθήκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου / Περικλής Βυζάντιος: από το Παρίσι της Μπελ Επόκ στο φως της Ύδρας 

Εικαστικά / Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου

Μια ανασκόπηση της ζωής και του έργου του ζωγράφου, που ήταν γνωστός για τα ελληνικά τοπία και την Ύδρα, με αφορμή την αναδρομική έκθεση του Περικλή και του Ντίκου Βυζάντιου στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ