Το μουσείο Frick ανοίγει ξανά τον Απρίλιο και η ανυπομονησία κορυφώνεται

Το μουσείο Frick ανοίγει ξανά τον Απρίλιο και όλοι ανυπομονούν Facebook Twitter
Η πρόσοψη του μουσείου Frick στην Πέμπτη Λεωφόρο. Φωτ.: Frick Collection/ New York
0

Το Frick ανακοίνωσε την ημερομηνία επαναλειτουργίας του και μαζί την πρώτη του έκθεση τον Ιούνιο με τίτλο «Vermeer's love letters» σε μία από τις νέες αίθουσες.

Μετά από πέντε χρόνια που διήρκεσε η ανακαίνισή του από το γραφείο Selldorf Architects, κατά τη διάρκεια των οποίων παρέμεινε κλειστό, η New York's Frick Collection θα καλωσορίσει και πάλι το κοινό στην Gilded Age έπαυλη στο Upper East Side, που πλέον έχει επεκταθεί.

«Οι οικείες συναντήσεις με εμβληματικά έργα τέχνης παραμένουν ο ακρογωνιαίος λίθος της εμπειρίας Frick», είπε ο διευθυντής Ian Wardropper, που τόνισε ότι συνεργάστηκε με πολλούς αρχιτέκτονες, ειδικούς συντηρητές, επιμελητές, τεχνίτες και αναρίθμητο προσωπικό από μουσεία και βιβλιοθήκες για την αποκατάσταση του αρχικού αρχοντικού, ενώ παράλληλα δημιουργήθηκαν νέες γκαλερί και διαμορφώθηκαν δημόσιοι χώροι.

Το έργο, το οποίο κόστισε 330 εκατομμύρια δολάρια, συνδέει το μουσείο με τη Frick Art Research Library και το ανακαινισμένο πλέον αναγνωστήριό της, δημιουργώντας μια απρόσκοπτη εμπειρία για όσους επισκέπτονται τα παραρτήματα του ιδρύματος. Η επέκταση περιλαμβάνει και τη μετατροπή ενός υπάρχοντος υπόγειου θόλου σε αμφιθέατρο 220 θέσεων.

Μετά από πέντε χρόνια που διήρκεσε η ανακαίνιση του μουσείου από το γραφείο Selldorf Architects, κατά τη διάρκεια των οποίων παρέμεινε κλειστό, η New York's Frick Collection θα καλωσορίσει και πάλι το κοινό στην Gilded Age έπαυλη στο Upper East Side, που πλέον έχει επεκταθεί.

Για πρώτη φορά το κοινό θα μπορεί να επισκεφθεί τον δεύτερο όροφο του μουσείου, αρχικά το σπίτι της οικογένειας Frick, όπου μέχρι τώρα  ήταν τα γραφεία των υπαλλήλων του μουσείου.

Το μουσείο Frick ανοίγει ξανά τον Απρίλιο και όλοι ανυπομονούν Facebook Twitter
Η πρόσοψη του Frick Madison. Φωτ.: Joseph Coscia Jr./ The Frick

Η κρεβατοκάμαρα του ιδρυτή του μουσείου Henry Clay Frick, που για δεκαετίες αποτελούσε την αίθουσα συνεδριάσεων του διοικητικού συμβουλίου, τώρα μεταμορφώθηκε σε αίθουσα με έργα τέχνης όπως ο πίνακας «Lady Hamilton» του George Romney που στην αρχική χρήση του χώρου ως κρεβατοκάμαρα ήταν τοποθετημένος απέναντι από το κρεβάτι.

Στον δεύτερο όροφο υπάρχει το περίφημο Boucher Room με ξύλινη επένδυση και έργα του Γάλλου ροκοκό ζωγράφου François Boucher, που αποτελούσε μέρος του προσωπικού καθιστικού της κυρίας Frick, και η κρεβατοκάμαρα της κόρης τους, όπου θα εκτεθούν αναγεννησιακά πάνελ από χρυσό.

Σε μια νέα αίθουσα στον πρώτο όροφο θα γίνουν τον Ιούνιο τα εγκαίνια του μουσείου με την έκθεση «Vermeer's love letters» που θα ενώσει ξανά τρεις πίνακες του Johannes Vermeer: «Mistress and Maid» του Frick, «Love Letter» του Rijksmuseum και «Woman writing a letter, with her maid» της National Gallery της Ιρλανδίας.

Το παρατεταμένο κλείσιμο του Frick επέτρεψε τον άνευ προηγουμένου δανεισμό των τριών πινάκων του Ολλανδού ζωγράφου στο Rijksmuseum για την έκθεση-υπερπαραγωγή έργων του το 2023.

Το μουσείο Frick ανοίγει ξανά τον Απρίλιο και όλοι ανυπομονούν Facebook Twitter
George Romney (1782), Lady Hamilton as Nature Φωτ.: Frick Collection/ New York
Το μουσείο Frick ανοίγει ξανά τον Απρίλιο και όλοι ανυπομονούν Facebook Twitter
Johannes Vermeer (ca. 1665–67), Mistress and Maid Φωτ.: Joseph Coscia Jr./ Frick Collection/ New York
Το μουσείο Frick ανοίγει ξανά τον Απρίλιο και όλοι ανυπομονούν Facebook Twitter
Φωτορεαλιστική απεικόνιση του δεύτερου ορόφου. Φωτ.: Selldorf Architects

Τα εγκαίνια του μουσείου θα είναι το κύκνειο άσμα του 73χρονου διευθυντή του, Ian Wardropper, που είναι σε αυτήν τη θέση από το 2011. Ο διάδοχός του, Axel Rüger, που προέρχεται από τη Βασιλική Ακαδημία Τεχνών του Λονδίνου, θα αναλάβει την άνοιξη.

Ο Wardropper έπρεπε να ξεπεράσει σημαντικά εμπόδια για να δει το τεράστιο έργο, που ανακοινώθηκε για πρώτη φορά το 2014, να ολοκληρώνεται. Αρχικά, τα σχέδια του μουσείου προέβλεπαν την κατασκευή ενός εξαώροφου παραρτήματος στον χώρο του ιστορικού κήπου που σχεδίασε ο Russel Page. Αυτό πυροδότησε έντονες αντιδράσεις, εξαιτίας των οποίων το μουσείο αναγκάστηκε να αλλάξει πλάνο.

Τελικά, τα νέα σχέδια μπήκαν σε εφαρμογή το 2020. Η διάσωση του κήπου σήμαινε μια πιο μετριοπαθή επέκταση, της τάξης των 27.000 τετραγωνικών ποδιών. Βέβαια, σε συνδυασμό με τα 60.000 τετραγωνικά πόδια επαναχρησιμοποιημένου χώρου, το μικρό, αλλά αγαπημένο ίδρυμα μπόρεσε να πραγματοποιήσει ένα σημαντικό ποσοστό των απαραίτητων εκθεσιακών χώρων.

«Έχουμε εργαστεί προσεκτικά για να αναπτύξουμε το έργο ως συνέχεια τους υπάρχοντος ιστορικού ιστού, χρησιμοποιώντας ξεχωριστές, αλλά κατάλληλες σύγχρονες λεπτομέρειες στις προσόψεις και στους εσωτερικούς χώρους», δήλωσε η Annabelle Selldorf, διευθύντρια της Selldorf Architects.

«Πιστεύω ότι αυτός ο συνδυασμός παλιού και νέου θα κάνει τους ανθρώπους να νιώσουν ακόμα πιο ευπρόσδεκτοι καθώς ανακαλύπτουν για πρώτη φορά το Frick, τη συλλογή του και το όμορφο σκηνικό του, ή το ξαναεπισκέπτονται».

Το μουσείο Frick ανοίγει ξανά τον Απρίλιο και όλοι ανυπομονούν Facebook Twitter
Φωτορεαλιστική απεικόνιση του μουσείου όπως φαίνεται από την East 70th Street. Φωτ.: Selldorf Architects

Το κλείσιμο του Frick, φυσικά, διήρκεσε περισσότερο από το αναμενόμενο. Επίσης, ξεκίνησε νωρίτερα από το προγραμματισμένο, λόγω της πανδημίας που ξέσπασε τον Μάρτιο του 2020. Τελικά, βρήκε ένα προσωρινό «σπίτι» όταν το γειτονικό Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης αποφάσισε να μην ανοίξει ξανά το βραχύβιο Met Breuer. Η συλλογή Παλιών Δασκάλων του μουσείου, που συνήθως δεν ταξιδεύει, ταίριαξε εκπληκτικά με το αρχιτεκτονικό αριστούργημα του μπρουταλισμού στην οδό Μάντισον.

Η επέκταση, που θα αποκαλυφθεί σύντομα, αντιπροσωπεύει τη μεγαλύτερη αναβάθμιση του Frick από το αρχικό του άνοιγμα το 1935. Το ίδρυμα θα συνδεθεί με εκείνη την ιστορική στιγμή με μια εγκατάσταση λουλουδιών από πορσελάνη που παραγγέλθηκε στον Ουκρανό γλύπτη Vladimir Kanevsky (γεν. 1951) και είναι εμπνευσμένη από τις συνθέσεις που έγιναν για την περίσταση πριν από ενενήντα χρόνια.

Οι εορτασμοί για την έναρξη λειτουργίας του θα περιλαμβάνουν επίσης την επιστροφή της ζωντανής μουσικής στο Frick για πρώτη φορά μετά την πανδημία με ένα ανοιξιάτικο μουσικό φεστιβάλ δύο εβδομάδων με κλασικές και σύγχρονες συνθέσεις που επιμελείται ο Jeremy Ney, και «βασίζονται στη μακρόχρονη παράδοση της μουσικής δωματίου».

Το μουσείο Frick ανοίγει ξανά τον Απρίλιο και όλοι ανυπομονούν Facebook Twitter
Φωτορεαλιστική απεικόνιση της νέας πτέρυγας ειδικών εκθέσεων του μουσείου. Φωτ.: Selldorf Architects
Το μουσείο Frick ανοίγει ξανά τον Απρίλιο και όλοι ανυπομονούν Facebook Twitter
Φωτορεαλιστική απεικόνιση του μουσείου. Φωτ.: Selldorf Architects
Το μουσείο Frick ανοίγει ξανά τον Απρίλιο και όλοι ανυπομονούν Facebook Twitter
Φωτορεαλιστική απεικόνιση του νέου αμφιθέατρου. Φωτ.: Selldorf Architects

Με πληροφορίες από New York's Frick Collection, Artnet, Selldorf Architects

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ