63 λεπτά με τη Σοφία Ροζάκη: «Η ντροπή είναι ένας ισχυρός ελεγκτικός μηχανισμός» Facebook Twitter
Για χρόνια πάλευα με την κατάθλιψη. Έζησα μια σκοτεινή περίοδο. Βασανιζόμουν. Ήρθα αντιμέτωπη με συναισθήματα αυτοκαταστροφικά. Η ζωγραφική επέδρασε καταλυτικά στο να ξεπεράσω αυτούς τους εσωτερικούς κραδασμούς. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

0

«Έχουμε μεγαλώσει να φοβόμαστε το “ναι” μέσα μας, τους βαθύτερους πόθους μας […] Το ερωτικό είναι ένα μέτρο μεταξύ των απαρχών της αίσθησης του εαυτού μας και του χάους των ισχυρότερων συναισθημάτων μας. Είναι μια εσωτερική αίσθηση ικανοποίησης στην οποία, όταν την έχουμε βιώσει, ξέρουμε ότι μπορούμε να προσβλέπουμε. Γιατί έχοντας βιώσει την πληρότητα αυτού του βάθους συναισθήματος και αναγνωρίζοντας τη δύναμή του, με τιμή και αυτοσεβασμό δεν μπορούμε να απαιτήσουμε λιγότερα από τον εαυτό μας», έλεγε η Αμερικανίδα ποιήτρια, φεμινίστρια και ακτιβίστρια Audre Lorde στο έργο της Uses of the erotic. Αυτή η στάση ζωής υπήρξε σημαντική πηγή έμπνευσης για την έκθεση της εικαστικού Σοφίας Ροζάκη με τίτλο «that’s what she said». Με ένα προσωπικό τρόπο έκφρασής δημιουργεί τέχνη από το μέλλον και αυτό την έχει κάνει να ξεχωρίζει στην εικαστική σκηνή της γενιάς της.

Τη συναντώ στην πλατεία Κολωνακίου. Μέσα στους χώρους της γκαλερί Ζουμπουλάκη το βλέμμα σου είναι αδύνατο να μην παρασυρθεί από τις παραστατικές συνθέσεις της νεαρής καλλιτέχνιδας. Με μια φεμινιστική και κουίρ προσέγγιση συνδυάζει το προσωπικό με το συλλογικό βίωμα, ενώ, χάρη σε ένα ευρύ φάσμα αισθητικών αναφορών, διαμορφώνει μια ευάλωτα ειλικρινή και ιδιοσυγκρασιακή οπτική γλώσσα. Απ’ την αρχή της συζήτησής μας μου λέει ότι η Audre Lorde αποτελεί για εκείνη σημείο αναφοράς, μια γυναίκα που με τα δικά της λόγια συστηνόταν ως: «μαύρη, λεσβία, μητέρα, ποιήτρια και μαχήτρια». Μια επιδραστική φωνή για το φεμινιστικό κίνημα που ανέδειξε τις σύνθετες και αλληλένδετες πτυχές της καταπίεσης, εξωτερικής και εσωτερικευμένης. Στην ίδια λογική θέλησε να πορευτεί και η Σοφία Ροζάκη.

Mετά την εκλογή Τραμπ παρακολουθούμε την κατηγοριοποίηση των ανθρώπων. Τους βαφτίζουμε πολίτες “δεύτερης κατηγορίας” και καταλήγουμε να υποστηρίζουμε ότι οι ζωές τους δεν έχουν αξία. Όσο συμβαίνει αυτό θα συνεχίζω να σχεδιάζω ένα μέλλον που θα είναι “αλλιώς”»

Είναι ευδιάθετη και προσηνής, δεν της αρέσει να φιλτράρει τη σκέψη της και νιώθει τα έργα της ως προέκταση της προσωπικότητάς της. Διαθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ και εξετάζει θέματα που εστιάζουν στην πολυπλοκότητα της ταυτότητας, της σωματικότητας, της μνήμης, του τραύματος και της σεξουαλικότητας. Το καλλιτεχνικό της βλέμμα είναι προκλητικό, ευάλωτο και ανοιχτό. Η ματιά της, φρέσκια και σκωπτική. Η αφήγηση που ακολουθεί δεν είναι γραμμική, ενώ η αισθητική της παραπέμπει σε κόμικ. Στην έκθεση ο επισκέπτης έρχεται αντιμέτωπος με γυναικείες και αρχετυπικές μορφές, αναμνηστικά των ’90s και φεμινιστικά μοτίβα. Το έργο χαρακτηρίζεται από μια μοντέρνα προσέγγιση, συχνά με έντονες χρωματικές παλέτες και εκφραστικές μορφές.

63 λεπτά με τη Σοφία Ροζάκη: «Η ντροπή είναι ένας ισχυρός ελεγκτικός μηχανισμός» Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Πρόκειται για δημιουργίες στις οποίες κυριαρχούν οι σουρεαλιστικές εικόνες και ξεχωρίζουν χάρη στο βλέμμα του αυτοπροσδιορισμού. Στο σημείο αυτό επισημαίνει: «Για χρόνια πάλευα με την κατάθλιψη. Έζησα μια σκοτεινή περίοδο. Βασανιζόμουν. Ήρθα αντιμέτωπη με συναισθήματα αυτοκαταστροφικά. Η ζωγραφική επέδρασε καταλυτικά στο να ξεπεράσω αυτούς τους εσωτερικούς κραδασμούς. Όταν μετασχηματίσεις τις σκέψεις σου σε εικόνες, μπορεί να είναι όλα λιγότερα τρομακτικά και επώδυνα. Μέσα στο χάος δεν έχεις την ευκαιρία να σκέφτεσαι καθαρά. Κάπως έτσι, ο καμβάς μου εξελίχθηκε σε μια διαδικασία διαρκούς αναζήτησης. Η ζωγραφική αποδείχθηκε, για μένα, μια λυτρωτική διέξοδος, ένα εργαλείο έκφρασης όσων εγώ έχω βιώσει αλλά και όσων έχει υποστεί κάθε γυναίκα».

Άραγε, το τραύμα και η μνήμη με τι σχετίζονται; «Σίγουρα, έχουν να κάνουν με τον θάνατο του πατέρα μου. Τον έχασα όταν ήμουν έξι ετών. Πρόκειται για ένα γεγονός που μπορεί σ’ εκείνη την ηλικία να μην καταγράφεται στη συνείδηση, αλλά υποσυνείδητα καθορίζει πολύ βαθιά τον ψυχικό σου κόσμο. Η απώλεια, η έννοια της θνητότητας, η απουσία, η οδύνη του αποχωρισμού και η εγκατάλειψη σε ακολουθούν. Εξελίσσονται σε κομμάτι της ταυτότητάς σου».

Παρατηρώ ότι στα έργα της δεν επαναπροσδιορίζει απλώς κοινωνικές νόρμες και ταμπού αλλά έρχεται να προσφέρει μια εναλλακτική οπτική πάνω στη σεξουαλικότητα και στο φύλο. Ουσιαστικά, φιλοτεχνεί με σκοπό να προκαλέσει, αλλά κυρίως να αμφισβητήσει. «Με ενδιαφέρουν πολύ η ρευστότητα των έμφυλων ταυτοτήτων και τα ταμπού στη σεξουαλικότητα, το πώς αντιμετωπίζουμε σήμερα το σώμα αλλά και τα παράδοξα της σύγχρονης ζωής, οι κανόνες μεταξύ των επιθυμιών και των κοινωνικών συμβάσεων. Στα εγκαίνια της έκθεσης είχαν έρθει κάποιες γυναίκες που είμαστε μαζί στο κολυμβητήριο της Νέας Σμύρνης. Συζητούσαμε για το γλυπτό με την κοπέλα στην μπανιέρα και θυμηθήκαμε ότι ένα πρωινό που είχε έρθει επίσκεψη ένα σχολείο με μικρά κοριτσάκια μάς είπαν να ντυθούμε, ενώ το λογικό είναι στις ντουζιέρες να είμαστε γυμνές. Αυτό, όμως, είναι ενδεικτικό του πώς νιώθουμε για το σώμα μας. Αυτό που εγγράφεται ως συλλογική αντίληψη και στερεότυπο είναι ότι πρόκειται για κάτι που πρέπει να κρύβουμε, κάτι για το οποίο πρέπει να αισθανόμαστε ντροπή. Αυτός είναι και ο λόγος που θεωρώ ότι η ντροπή είναι ένας ισχυρός ελεγκτικός μηχανισμός», υποστηρίζει. Γιατί να νιώσεις ενοχές επειδή έφαγες ένα γλυκό; Γιατί να μη μένουμε στην απόλαυση που μας προκαλεί; Γιατί να μη γίνεται να ζούμε σε μια κοινωνία που δεν θα σε κάνει να ντρέπεσαι για το σώμα σου;» 

63 λεπτά με τη Σοφία Ροζάκη: «Η ντροπή είναι ένας ισχυρός ελεγκτικός μηχανισμός» Facebook Twitter
be my forever 2 a.m., 2024, ακρυλικά σε καμβά, 90 x 90 εκ.. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
63 λεπτά με τη Σοφία Ροζάκη: «Η ντροπή είναι ένας ισχυρός ελεγκτικός μηχανισμός» Facebook Twitter
in the land of nope (λεπτομέρεια), 2024, μεικτή τεχνική σε καμβά, περίπου 130 x 385 εκ.. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Με μια κλίση προς το γκροτέσκο, οι καλλιτεχνικές της δημιουργίες χαρακτηρίζονται από στοιχεία σαρκασμού, κουίρ σουρεαλισμού και ενός φορμαλισμού που περιγράφει μοτίβα που άλλοτε αποτυπώνονται με κυνισμό και άλλοτε με τρυφερότητα. Ουσιαστικά, μέσα από υβριδικές μορφές και συνθέσεις που κινούνται στα όρια μεταξύ πραγματικού και ονειρικού τα έργα της αμφισβητούν τα κυρίαρχα δίπολα της δυτικής σκέψης. «Πάντα με ενοχλούσαν τα δίπολα και φανταζόμουν τα έργα μου ως πειράματα για να φανταστούμε το αλλιώς. Από τη φύση τους τα δίπολα συνοδεύονται από ιεραρχήσεις, από την έννοια του “άλλου” που πάντα είναι πιο ισχυρός. Αυτός είναι ένας δρόμος, μια οπτική που περιέχει αποκλεισμούς σε μια πραγματικότητα περίπλοκη. Τίποτα στη ζωή μας δεν είναι άσπρο - μαύρο. Όσο ο κόσμος ακολουθεί τέτοιους περιορισμούς, τόσο θα στρέφει ανθρώπους στο περιθώριο. Και, δυστυχώς, μετά την εκλογή Τραμπ παρακολουθούμε την κατηγοριοποίηση των ανθρώπων. Τους βαφτίζουμε πολίτες “δεύτερης κατηγορίας” και καταλήγουμε να υποστηρίζουμε ότι οι ζωές τους δεν έχουν αξία. Όσο συμβαίνει αυτό θα συνεχίζω να σχεδιάζω ένα μέλλον που θα είναι “αλλιώς”», δηλώνει και παραπέμπει στην επιμελήτρια της έκθεσης, Ελένη Μιχαηλίδη, η οποία διευκρινίζει: «Το έργο της Ροζάκη δημιουργεί τον απαραίτητο χώρο για να ξεδιπλωθούν οπτικά οι αναπόφευκτες επιπλοκές μια διαφορετικής ζωής». Άραγε, έχει νιώσει την απόρριψη; «Προφανώς. Στον δρόμο, στις καθημερινές διαδρομές, έχω εισπράξει περίεργα βλέμματα κι έχω γίνει αποδέκτρια ομοφοβικών σχολίων ή επιθέσεων».  

Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού Facebook Twitter
Όταν μετασχηματίσεις τις σκέψεις σου σε εικόνες, μπορεί να είναι όλα λιγότερα τρομακτικά και επώδυνα. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Η Σοφία Ροζάκη γεννήθηκε το 1990 και σπούδασε ζωγραφική στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Σήμερα ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Δεν ταξιδεύει συχνά και από καλλιτέχνες εκτιμά πολύ τον Στέφανο Ρόκο και την Georgia Fambris. Η δουλειά της έχει παρουσιαστεί σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, μεταξύ άλλων στην Art Athina, στην Art Thessaloniki, στο Rome International Art Fair, στο Trento Art Festival, στο Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, στο Queer Archive Festival, στο MOMus-Πειραματικό Κέντρο Τεχνών και στο Café του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου. Η ενασχόληση με τη ζωγραφική προέκυψε τυχαία. Όταν ήταν στο σχολείο ξεκίνησε να κάνει κάποια σχέδια, κυρίως για να εκτονώνει τη νωχελικότητα και την πλήξη που ένιωθε στα μαθήματα. Αν και η μουσική ήταν κάτι που τη συνάρπαζε, από την ηλικία των δεκατριών ετών είχε εκδηλώσει την επιθυμία να σπουδάσει στην Καλών Τεχνών. Για μεγάλο χρονικό διάστημα απέφευγε τα χρώματα και σχεδίαζε σε ασπρόμαυρη κλίμακα. «Ένιωθα ότι το ασπρόμαυρο ήταν ένας πιο άμεσος τρόπος επικοινωνίας. Το χρώμα κάπως με μπέρδευε, μου φαινόταν φλύαρο και περιττό», επισημαίνει. Στο έργο της διερευνά εναλλακτικές αφηγήσεις γύρω από το σώμα, το φύλο, τη μνήμη, το τραύμα και τη σεξουαλικότητα. Τι άλλο πυροδοτεί την έμπνευσή της; «Τα πάντα. Μπορεί να είναι μια ταινία, μια συζήτηση, μια εικόνα, ένα όνειρο, κάτι που θα διαβάσω, ένα βλέμμα».

63 λεπτά με τη Σοφία Ροζάκη: «Η ντροπή είναι ένας ισχυρός ελεγκτικός μηχανισμός» Facebook Twitter
Όταν μετασχηματίσεις τις σκέψεις σου σε εικόνες, μπορεί να είναι όλα λιγότερα τρομακτικά και επώδυνα. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Στη συνέχεια παρατηρούμε λεπτομέρειες σε κάποιους από τους πίνακές της, τις οποίες εξηγεί: κάποιες χειρονομίες, μερικά αντικείμενα, τους χώρους όπου εκτυλίσσεται η καθημερινή ζωή και, φυσικά, τις πολυάριθμες αναφορές στην ποπ κουλτούρα και την Ιστορία της Τέχνης. Η Σοφία Ροζάκη εκθέτει έργα που επικεντρώνονται στη μη δυαδική εικαστική έκφραση και ανασυνθέτει επαναλαμβανόμενα αρχετυπικά φεμινιστικά εικονογραφικά στοιχεία που περιέχουν (υπο)συνείδητες σκέψεις, φόβους και επιθυμίες.

Από τη συνομιλία μαζί της αντιλαμβάνεσαι ότι η διάθεσή της είναι αινιγματική. Ως εκ τούτου, δεν επιδιώκει να σου πει πώς θα διαβάσεις το εκάστοτε έργο. Προτιμά να είναι ανοιχτό σε διάφορες ερμηνείες και, φυσικά, να απευθύνεται σε όλους. «Συνειδητά έχω προσθέσει όψεις της θηλυκότητας στα έργα μου, φιλοτεχνώντας, για παράδειγμα, μια κούκλα του σεξ ή το περίγραμμα ενός αιλουροειδούς. Έχω επιλέξει διάφορα ηδονοβλεπτικά στοιχεία, υπάρχουν αναφορές στην οπτική της γενιάς μου, στη βιωμένη εμπειρία αλλά και στην τρυφερότητα που χαρακτηρίζει μια πολύτιμη φιλία. Είναι ένας τρόπος αντίστασης. Άλλωστε, η ζωγραφική είναι δίαυλος επικοινωνίας. Και βασικός σκοπός μας είναι να μπορείς να επικοινωνείς»», εκμυστηρεύεται. 

Η έκθεση της Σοφίας Ροζάκη είναι ένας ύμνος στην αυτοδιάθεση, την ατέλεια και την αποδοχή της ντροπής. Με την ιδιότυπη και συμπεριληπτική εικαστική της γλώσσα αναδεικνύει το σώμα σε μια τοπογραφία των εμπειριών της ζωής και συνθέτει ένα σουρεαλιστικό μανιφέστο που λειτουργεί θεραπευτικά απέναντι στις ετεροκανονικές πατριαρχικές νόρμες.

Η Σοφία Ροζάκη θα συμμετάσχει στην έκθεση που διοργανώνει το Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ σε συνεργασία με το New Museum της Νέας Υόρκης στο Μουσείο Μπενάκη τον Ιούνιο.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση εδώ

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

Εικαστικά / «Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

80 χαρακτικά που σατιρίζουν τη διαφθορά, τη θρησκευτική υποκρισία, την απληστία, την αμάθεια και τη δεισιδαιμονία. Έργα που μπορεί να αποτέλεσαν μια οικονομική καταστροφή για τον μεγάλο Ισπανό ζωγράφο, αλλά θεωρούνται πρόδρομοι της μοντέρνας τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δυο τιτάνες της ζωγραφικής, δυο μεγάλοι αντίπαλοι στην Tate Britain

Εικαστικά / Τέρνερ και Κόνσταμπλ: Δύο μεγάλοι ανταγωνιστές συναντιούνται ξανά

Για να τιμήσει τα 250 χρόνια από τη γέννησή τους η Tate Britain εξερευνά με μια έκθεση-ορόσημο τις αλληλένδετες ζωές τους και αυτό που τους ένωνε πάνω απ' όλα, την ανεξάντλητη πηγή ομορφιάς και έμπνευσης που είναι η φύση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Εικαστικά / «Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Με αφορμή τη δωρεά του αρχείου της στο ΕΜΣΤ, μέσα από πλήθος τεκμηρίων και σημειώσεων, ξαναδιαβάζουμε το έργο μιας σπουδαίας καλλιτέχνιδας της πρωτοπορίας και αναζητάμε εκ νέου την προσωπικότητά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια εκθεση

Εικαστικά / Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια έκθεση

Σπάνια αντικείμενα, έργα τέχνης, memorabilia, φωτογραφίες, αφιερώσεις και μία μικρή αναπαράσταση του σπιτιού του χαρισματικού ηθοποιού, δάσκαλου και σκηνοθέτη στο Παρίσι έχουμε την ευκαιρία να δούμε στην έκθεση «Εγώ, ο Ανδρέας Βουτσινάς» που ξεκίνησε μόλις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Εικαστικά / «Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Μια έκθεση για τη θρυλική ζωγράφο, σκηνογράφο και ενδυματολόγο εμβληματικών παραστάσεων όπερας και θεάτρου ανοίγει στην Αθήνα χάρη στη μοναδική συλλογή του Ερρίκου Σοφρά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ορόσημο της σύγχρονης τέχνης και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Εικαστικά / Ορόσημο της ζωγραφικής και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Πριν από λίγες μέρες ο οίκος Christie’s δημοπράτησε το πρώτο από τα διπλά πορτρέτα που δημιούργησε ο μεγάλος Βρετανός καλλιτέχνης στα τέλη της δεκαετίας του 1960.
THE LIFO TEAM
Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

Εικαστικά / Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

H έκθεση «Tα εικονο-όργανα του Λάζαρου Ζήκου» μάς θυμίζει τον ανήσυχο, ευφάνταστο καλλιτέχνη που έφυγε νωρίς, ξανασυστήνοντας τα ανατρεπτικά, ευφυή, παιγνιώδη, σκοτεινά και ενοχλητικά πολλές φορές έργα του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευγενία Βερελή αφηγείται ιστορίες που κάνουν την τέχνη μαγεία

Εικαστικά / Τα «μαγικά» κεραμικά της Ευγενίας Βερελή συνομιλούν με το έργο του Αλέκου Φασιανού

«Στις εξιστορήσεις της ζωής σου συχνά ανταποκρίνομαι με ρίγη» λέγεται η έκθεση της νεαρής εικαστικού που λαμβάνει χώρα στο Μουσείο Αλέκου Φασιανού. Το χάσμα του χρόνου εξαφανίζεται και ένας γόνιμος διάλογος ξεκινά ανάμεσα στους δύο καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Εικαστικά / Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Ο Αλέξανδρος Τζάννης δημιουργεί σε μια ερειπωμένη κατασκευή στον λόφο του Φιλοπάππου ένα έργο στο οποίο αποτυπώνονται μέρη από τα κλαδιά του φυτού που βρίσκεται διάσπαρτο στον λόφο, «μεταφρασμένα» σε σίδερο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Είναι ιδιοκτήτρια μιας σημαντικής γκαλερί της πόλης. Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Εικαστικά / Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Από τον Ρότζερ Μπάλεν και τον Γιούργκεν Τέλερ μέχρι τη συνομιλία του έργου του Ακριθάκη και του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη με σύγχρονους δημιουργούς, αυτόν τον μήνα μουσεία, ιδρύματα και αίθουσες τέχνης προτείνουν πολλά και ενδιαφέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με το χρώμα των φανταστικών κόσμων και των μύθων

Εικαστικά / Αντωνάκης Χριστοδούλου: «Ευτυχώς, υπάρχουν ομόφυλα ζευγάρια που περπατάνε χέρι-χέρι»

Με αφορμή τη νέα του έκθεση, «Purpose, Desire, Emptiness», ο εικαστικός μάς μιλάει για ιστορίες της παιδικής του ηλικίας που μπλέκονται με μύθους και τέρατα, την ποπ κουλτούρα και τη βιομηχανία του σεξ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ