ψυχοπαίδης Facebook Twitter
Γιάννης Ψυχοπαίδης, Χωρίς τίτλο, 2021-2025. Φωτ.: Katoufas Brothers

Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

0

Η γκαλερί Ζουμπουλάκη παρουσιάζει τη νέα ατομική έκθεση του Γιάννη Ψυχοπαίδη με τίτλο «Παλέρμο. Άνθρωποι και Ερείπια», έως τις 8 Φεβρουαρίου 2025. Πρόκειται για μια εγκατάσταση από ζωγραφισμένα τούβλα και κεραμίδια, η οποία περιβάλλεται από σειρά εκατό σχεδίων μεικτής τεχνικής. Στην αίθουσα της γκαλερί η γεμάτη χρώμα κεντρική εγκατάσταση, σε μια βάση που θα μπορούσε να αλλάζει διαστάσεις διαρκώς και το «έδαφός» της αντί για χώμα έχει χοντρό αλάτι, ζωγραφισμένα με έντονα χρώματα τούβλα, κομμάτια από κεραμίδια, ξύλα και πέτρες παράξενων σχημάτων, συγκροτεί μια φανταστική πόλη. 

«Η ιδέα αυτής της έκθεσης ξεκινά από ένα ταξίδι σπουδαίο και μαγικό στη Σικελία. Είχα τη μεγάλη τύχη πριν από δύο χρόνια να κάνω μια μεγάλη έκθεση στο Παλέρμο. Μείναμε έναν μήνα στη Σικελία, που την περπατήσαμε, και βέβαια αυτό το συνονθύλευμα πολιτισμών που υπήρχε, μια επίστρωση διαρκής, ένα μεγάλο μωσαϊκό, μάς άφησε κατάπληκτους», λέει ο Γιάννης Ψυχοπαίδης. 

«Στην ουσία, αν το σκεφτούμε, από τους αρχαίους Φοίνικες, τους αρχαίους Έλληνες, τους Άραβες, τους Ισπανούς, τους Νορμανδούς, τους Βυζαντινούς, κάθε διακόσια χρόνια ερχόταν μια νέα κατάκτηση, η οποία άφηνε απείραχτο το υπόστρωμα και άφηνε και τα δικά της ίχνη τα εξίσου σημαντικά, με την έννοια των ναών, των κάστρων, των παλατιών. Περπατώντας και βλέποντας όλα αυτά, αν θέλουμε να ορίσουμε τη Σικελία, είναι ένας εμβληματικός τόπος όπου πραγματικά συναντάμε το συνονθύλευμα των ευρωπαϊκών πολιτισμών. Δηλαδή, στην ουσία, η καρδιά της Ευρώπης είναι η Σικελία, γιατί εκεί συναντάς το σύνολο των πολιτισμών που τη διαμόρφωσαν.

Σπαρμένες στην άμμο, με τις παράξενες όψεις τους, οι «κυψέλες» αυτές από σπασμένα τούβλα και τσακισμένα κομμάτια, με τον χρόνο να ’χει λειάνει τη μορφή τους, φτιάχνουν έναν φανταστικό, ελλειπτικό μικρόκοσμο μιας παράδοξης μικρογλυπτικής από όγκους, πλαστικούς ρυθμούς και καμπυλώσεις θερμών χρωματικών τόνων. 

»Εκεί είναι όλα σε πλήρη ανάπτυξη και με τη μορφή ερειπίων. Είναι ερείπια, αλλά και ζωντανά και κατοικημένα, τεράστιες εκτάσεις αρχαίων πόλεων, γοτθικοί ναοί, μυρίζει αραβικό πολιτισμό και όλο αυτό το τεράστιο μπέρδεμα φυλάει την ταυτότητά του και ταυτόχρονα ανανεώνεται κάθε διακόσια χρόνια με μια καινούργια επιρροή που αφήνει νέα σημάδια. Όσο θυμίζει Ελλάδα αυτό το μέρος, άλλο τόσο έχει και τα χαρακτηριστικά όλων των πολιτισμών. Αυτό το στοιχείο μού άφησε σημάδια μιας ταυτότητας γενικότερης, μέσα από αυτό το γκρέμισμα το οποίο είναι ζωντανό και ενεργό, και αυτή η ιδέα μεταφέρθηκε συμβολικά σε αυτήν τη δουλειά», συμπληρώνει.

ψυχοπαίδης Facebook Twitter
Γιάννης Ψυχοπαίδης, Χωρίς τίτλο, 2021-2025. Φωτ.: Katoufas Brothers

Στην εγκατάσταση στο κέντρο της αίθουσας της γκαλερί Ζουμπουλάκη βρίσκονται μέλη από παλιά οικοδομήματα, κομμάτια και θρύψαλα από περήφανα κτίσματα, ανθρώπινες κατασκευές για ταπεινά ή μεγαλειώδη ενδιαιτήματα, μάρτυρες άλλων εποχών, ίχνη στους χρόνους που περνούν και αφήνουν πίσω τους ερείπια. Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας τη νοητή προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε, ανθρώπινες υπάρξεις που χτίζανε και στέριωναν τα σπίτια τους, τις ελπίδες και τα όνειρά τους.

Αυτές οι θρυμματισμένες μνήμες, τα σπαράγματα μιας άλλης ζωής, ζητούν σήμερα να μεταμορφωθούν μέσα από την εικαστική γλώσσα σε μικρές συμβολικές «κοιλάδες των ναών», φανταστικά κτίσματα και κατοικίες, πρωτόγονους νέους οικισμούς, μαρτυρίες μιας νέας ελπίδας για τη συνέχιση της ζωής.

«Στην Ελλάδα τα δυο τελευταία καλοκαίρια, ενώ περπάταγα στις θάλασσες, στις παραλίες τις μεσογειακές, στην περιοχή του Ρίου όπου περνάμε τα καλοκαίρια, ανακάλυψα όλα αυτά τα κομμάτια, τα θραύσματα τα κεραμικά που έχουν χάσει από το νερό μέσα στο οποίο βρίσκονται χρόνια τα πρώτα τους σχήματα. Όλα αυτά τα βγάζει η θάλασσα, τα σπασμένα τούβλα, τα ελαφριά υλικά, φαγωμένα, σε φόρμες ετερόκλητες, μνήμες σχημάτων και φόρμες που έχουν χάσει το αρχικό σχήμα τους και κάποτε είχαν άλλη χρήση. Όλα αυτά βγαίνουν στις παραλίες και εκεί ανακαλύπτεις έναν τεράστιο μικρόκοσμο από τέτοια σχήματα, υπέροχα, πέτρες, βότσαλα, σπασμένα ξύλα, κοχύλια, φθαρμένα πλαστικά, που παραπέμπουν, τουλάχιστον για μένα, σε όλα αυτά που βιώσαμε στο Παλέρμο, στην έννοια των αποσπασμάτων, των ερειπίων από κάτι που έχει υπάρξει ολοκληρωμένο και αυθεντικό και τώρα έχεις τα υπολείμματα αυτά μιας καταστροφής, η οποία βγαίνει και αναζητά μια δικιά της γλώσσα για να οριστεί ξανά σε αυτό που έχει υπάρξει. Με αυτή την έννοια γεννηθήκαν όλες αυτές οι “κατοικίες” με τη μορφή μιας μεγάλης πόλης». 

ψυχοπαίδης Facebook Twitter
Είναι σαν πινακοθήκη εκατό προσώπων, κατοίκων μιας τέτοιας φανταστικής πόλης, με εκφράσεις, βλέμματα, εντάσεις, που μεταφέρουν την αίσθηση μια σύγχρονης πόλης με την αγωνία και τη βία της. Φωτ.: Katoufas Brothers

Σπαρμένες στην άμμο, με τις παράξενες όψεις τους, οι «κυψέλες» αυτές από σπασμένα τούβλα και τσακισμένα κομμάτια, με τον χρόνο να ’χει λειάνει τη μορφή τους, φτιάχνουν έναν φανταστικό, ελλειπτικό μικρόκοσμο μιας παράδοξης μικρογλυπτικής από όγκους, πλαστικούς ρυθμούς και καμπυλώσεις θερμών χρωματικών τόνων. 

«Αισθάνθηκα την ανάγκη να ξανασυνθέσω τα πιο ετερόκλητα υλικά σε μικρόκοσμους και με το χρώμα να βρουν αυτήν τη ζωντάνια που την έχουν και την αποκτούν και την ξανακερδίζουν συμβολικά. Είναι η ιδέα των ζωντανών ερειπίων, και το αλάτι πάνω στο οποίο είναι τοποθετημένα και αναδεικνύει τα επιμέρους στοιχεία είναι μια αναφορά στη θάλασσα. Υπάρχει στη μέση του χώρου της έκθεσης και περιβάλλεται από τη φρίζα με τα πρόσωπα που έχουν δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια κι είναι αυτά που βγαίνουν από την ίδια τη ζωγραφική, από την παλέτα, από τις χρωματικές κηλίδες. Είναι σαν πινακοθήκη εκατό προσώπων, κατοίκων μιας τέτοιας φανταστικής πόλης, με εκφράσεις, βλέμματα, εντάσεις, που μεταφέρουν την αίσθηση μια σύγχρονης πόλης με την αγωνία και τη βία της και συγκροτούν το σύνολο των ιστοριών μιας ολόκληρης κοινωνίας, δημιουργώντας μια γενική αίσθηση ενός κόσμου που έχει τα γνωρίσματα του σήμερα», λέει ο Γιάννης Ψυχοπαίδης.

Τα θραύσματα που αγγίζουν τα ζητήματα της λήθης, ενός άλλου παρελθόντος που πιθανώς έχει καταστραφεί, εικόνες που περνούν στη μνήμη με το τραύμα που εμπεριέχουν, αν και διατηρούν την αιχμηρότητά τους, συγκροτούν εδώ ένα «ήμερο» τοπίο, τον εορταστικό τόπο μιας ανασύνθεσης με ζωηρά χρώματα, σε χρωματικές πανδαισίες από «κυψέλες ζωής», έναν τόπο φαντασίας, πολύχρωμες οντότητες από ξαναζωντανεμένα, μικρά, ξαναχτισμένα ερείπια να στέκονται όρθια στο πείσμα των βάρβαρων καιρών, στο πείσμα των μονόχρωμων, μαύρων, σκοτεινών προμηνυμάτων. Η πόλη των αναγεννημένων ερειπίων μοιάζει διαφορετική από κάθε πλευρά που τη συναντάς, σαν κάτοψη ονείρων και σχεδίων που άλλα πραγματώθηκαν και άλλα έμειναν ημιτελή, μια ποιητική μορφή της πόλης που το χρώμα της δίνει νέα ζωή και την ενέργεια του παρόντος. Γεννιέται έτσι ένας διάλογος της ζωγραφικής επιφάνειας, της κατασκευαστικής εικόνας και του μοναδικού γλυπτού, μιας ανθρωπόμορφης πέτρας «απείραχτης» από τον καλλιτέχνη, που στέκει σαν παρατηρητής της φανταστικής πόλης, σε έναν χώρο νοητής συγγένειας με πρόσωπα, ερείπια, μνήμες και την ακατάβλητη δύναμη του παρόντος.

ψυχοπαίδης Facebook Twitter
Γιάννης Ψυχοπαίδης, Χωρίς τίτλο, 2021-2025. Φωτ.: Katoufas Brothers
ψυχοπαίδης Facebook Twitter
Γιάννης Ψυχοπαίδης, Χωρίς τίτλο, 2021-2025. Φωτ.: Katoufas Brothers
ψυχοπαίδης Facebook Twitter
Γιάννης Ψυχοπαίδης, Χωρίς τίτλο, 2021-2025. Φωτ.: Katoufas Brothers
ψυχοπαίδης Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης. Φωτ.: Katoufas Brothers





 

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ερατώ Χατζησάββα: Η πρώτη γυναίκα πρύτανης της ΑΣΚΤ μετά απο 186 χρόνια

Εικαστικά / Ερατώ Χατζησάββα: Η πρώτη γυναίκα πρύτανης της ΑΣΚΤ μετά απο 186 χρόνια λειτουργίας

Γεννημένη στη Λευκωσία, με καταγωγή από την Πάφο, η εικαστικός και καθηγήτρια Ερατώ Χατζησάββα είναι η νέα πρύτανης της ΑΣΚΤ, η πρώτη γυναίκα σε αυτήν τη θέση στα 186 έτη ιστορία της μεγαλύτερης σχολής τέχνης στην Ελλάδα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι μεγάλες εκθέσεις του 2025

Εικαστικά / Οι μεγάλες διεθνείς εκθέσεις του 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Τα σχέδια των Dolce & Gabbana και η εμβληματική τέχνη του Anselm Kiefer, οι περφόρμανς του Leigh Bowery, οι γυναίκες της Suzanne Valadon και ο ονειρικός κόσμος του Wes Anderson βρίσκονται ανάμεσα στις πιο σημαντικές εκθέσεις της νέας χρονιάς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ