Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη Facebook Twitter
Ελένη Κρίκκη, Αυλή. Ξύλο, κερί, ύφασμα, χαρτί, χρώμα, σύρμα, 52x83x26 εκ.
0

Με τη λέξη Ma οι Ιάπωνες ορίζουν τον κενό χώρο που δημιουργείται στους γιαπωνέζικους κήπους ανάμεσα σε δύο δέντρα· τα κλαδεύουν έτσι ώστε να υπάρχει χώρος που να επιτρέπει τη συνομιλία τους. Ένα αόρατο δίχτυ συνδέσεων δημιουργείται στο Ma, το κενό που δεν είναι κενό. 

Με αυτήν τη λέξη ως τίτλο παρουσιάζεται από τις 16 Ιανουαρίου έως τις 16 Φεβρουαρίου στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» η ατομική έκθεση της Ελένης Κρίκκη, που περιλαμβάνει έργα της από το 2017 μέχρι σήμερα. 

«Στην έκθεση "Ma" ο αρνητικός χώρος έχει εξίσου μεγάλη σημασία και σε βοηθά να έρθεις σε εγγύτερη επαφή με τα υφασμάτινα "τόπια-τοπία" της Κρίκκη, που τώρα αποκτούν τον χαρακτήρα μιας ενιαίας εγκατάστασης. Μέσα από το κενό αντιλαμβάνεσαι τη διαφάνεια που οδηγεί στη ζωή, τα αποτυπώματα, το μαύρο και το κόκκινο, το φως που έρχεται από κάπου μακριά και συνυπάρχει με το σκοτάδι, τις εξισώσεις της αιωνιότητας, το πένθος όπως αυτό εκφράζεται σε ένα στρωμένο χαλί που σε γειώνει στο έδαφος. Ακούς ήχους από καμπανάκια, φαντάζεσαι μια κούνια να αιωρείται στον χώρο και θυμάσαι –δεν θα ξεχάσεις ποτέ– ένα απόσπασμα από το "Ημερολόγιο πένθους" του Roland Barthes: "Η Μαμά: (όλη της τη ζωή): χώρος χωρίς επιθετικότητα, χωρίς μικρότητα», λέει ο επιμελητής της έκθεσης Χριστόφορος Μαρίνος.

Η Ελένη Κρίκκη θυμάται «πολύχρωμα χαλιά ριγμένα στις πέτρινες μάντρες για να λιαστούν, αυλές με αργαλειούς, τοίχους με πολλαπλά στρώματα χρωματισμένου ασβέστη, όπου το λουλακί έβγαινε μέσα από τις ώχρες και τα ροζ, εσωτερικά σπιτιών με υφαντά και κεντήματα στους τοίχους, και μπάντες στρωμένες στο πάτωμα ή κρεμασμένες στον τοίχο πλάι στο κρεβάτι ή στο κεφαλάρι». 

Στο εικαστικό έργο της Ελένης Κρίκκη τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος. Τα χρωματιστά «τόπια-τοπία» της είναι πρωτίστως «τοπία καταγωγής», υπό την έννοια ότι τα έργα της πηγάζουν από την παιδική της ηλικία, από κάτι μακρινό και αρχαίο, από τόπους και καταγωγικές μνήμες που έχουν αποτυπωθεί έντονα στη συνείδησή της και κατ’ επέκταση στην πρακτική της. «Για μένα, είναι συγγενικές ενώσεις με το παρελθόν και την καταγωγή μου», δηλώνει η καλλιτέχνις για τα βαμμένα και κεντημένα της υφάσματα, που είναι γεμάτα βελονιές με πολύχρωμες κλωστές.

Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη Facebook Twitter
Ελένη Κρίκκη, Άθροισμα. Χρώμα, ξύλο, ύφασμα, χαρτί, σύρμα, 70x197x7 εκ.

Γεννημένη στα Τρίκαλα, μεγάλωσε μέσα στα υφάσματα. Ο πατέρας της ήταν έμπορος υφασμάτων και μέσα από τα τόπια, τις υφές και τα χρώματά τους που ανοίγονταν στους πάγκους του καταστήματος τής ανοιγόταν ένας μαγικός κόσμος, όπως και ο κόσμος των μοδιστράδικων που πήγαινε με τη μητέρα της.

Η Ελένη Κρίκκη
Η Ελένη Κρίκκη

Βλάχα στην καταγωγή, από ένα ορεινό χωριό της Πίνδου, στο οποίο πέρασε όλα τα καλοκαίρια της ως παιδί, διατηρεί τις εικόνες που της εντυπώθηκαν από  τα ψηλά βουνά, τα δάση και τη μεγάλη πεδιάδα του Θεσσαλικού Κάμπου. Ενώ σπούδασε Φυσική και Αρχιτεκτονική στο ΕΜΠ, με παρότρυνση της Βάνας Ξένου και του Βλάση Κανιάρη ασχολήθηκε με τη ζωγραφική. 

«Έτσι μπήκα στον χώρο των εικαστικών», λέει. «Τα πρώτα έργα, επιτοίχια και γλυπτά, ήταν συνθέσεις με φθαρμένα ξύλα και σίδερα, πανιά, χαρτιά και χρώμα. Η δουλειά μου έχει πολύ ύφασμα. Άλλοτε βάζω πάνω του στρώσεις από χαρτιά που στερεώνω με σμιχτές ραφές, άλλοτε το "κεντώ" με πολλές βελονιές. Η τελευταία ενότητα είναι πάνελ μεσαίων και μεγάλων διαστάσεων από επιχρωματισμένα και τροποποιημένα κομμάτια υφασμάτων, ενωμένα στα "σύνορά" τους, που δημιουργούν τοπία προσωπικής γεωγραφίας. Επίσης, υπάρχουν κατασκευές και εγκαταστάσεις. Ντύνω τους τοίχους, απλώνω στο πάτωμα υφάσματα και με κλωστές και τάματα φτιάχνω χώρους τελετουργικούς». 

Η Ελένη Κρίκκη θυμάται «πολύχρωμα χαλιά ριγμένα στις πέτρινες μάντρες για να λιαστούν, αυλές με αργαλειούς, τοίχους με πολλαπλά στρώματα χρωματισμένου ασβέστη, όπου το λουλακί έβγαινε μέσα από τις ώχρες και τα ροζ, εσωτερικά σπιτιών με υφαντά και κεντήματα στους τοίχους, και μπάντες στρωμένες στο πάτωμα ή κρεμασμένες στον τοίχο πλάι στο κρεβάτι ή στο κεφαλάρι». 

Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη Facebook Twitter
Ελένη Κρίκκη, Χίλιοι Κόμποι

«Η αγάπη της για τα μαθηματικά και οι σπουδές της στην αρχιτεκτονική εκδηλώνονται και στην εικαστική της παραγωγή, στα πεντάγραμμα αριθμητήρια από ξύλο, γύψο, ύφασμα, σύρμα και χρώματα, στις "προσωπικές γεωγραφίες", δηλαδή σε έργα που παραπέμπουν σε εκτάσεις, χάρτες και τοπογραφικές χαρτογραφήσεις, σε εξισώσεις ή παρτιτούρες, καθώς και στους χώρους που δημιουργεί από ξύλινα συρματωμένα πλαίσια για κηρήθρες. Στις επιτοίχιες υφασμάτινες συνθέσεις και εγκαταστάσεις της συνυπάρχουν ισότιμα το ρεαλιστικό με το μεταφυσικό, οι θετικές επιστήμες με τις ανθρωπιστικές, το συνειδητό με το ασυνείδητο.

Οι τίτλοι των έργων ("Επιθυμία", "Προσδοκία", "Περσεφόνη", "Αποτυπώσεις", "Αναδιπλώσεις", "Συντεταγμένες", "Τοιχογραφία", "Τότε") υποδηλώνουν ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με μια χαρτογράφηση συναισθημάτων και αναμνήσεων. Ο "Χειμώνας" αναδεικνύει τη σημασία των εποχών και του κύκλου του χρόνου, το ίδιο και το "Πολύχρονο", μια δοξαστική σύνθεση που περιλαμβάνει πολλούς χρόνους. Από την άλλη, το "Βυζαντινό', φτιαγμένο με ύφασμα, χρώματα και φως, είναι μια αναγωγή στο παρελθόν, ένας χώρος διαλογισμού και προσευχής», εξηγεί ο Χριστόφορος Μαρίνος. 

Τα έργα της Ελένης Κρίκκη «πέφτουν και ρέουν», όπως το γάργαρο νερό και τα πολύτιμα δάκρυα. Η καλλιτέχνις χρησιμοποιεί κομμάτια υφάσματος τα οποία βάφει, επιζωγραφίζει και κεντάει με σμιχτές ή αραιές βελονιές. Ενωμένα μεταξύ τους με χαρτί, γύψο και κόλλα τα έργα κρέμονται ελεύθερα στον χώρο, αποκαλύπτοντας τις δύο όψεις τους, την καλή και την ανάποδη. Σε αυτές τις πολύχρωμες συνθέσεις μεσαίων και μεγάλων διαστάσεων ξεδιπλώνονται ψυχικές καταγραφές και εντυπώσεις, «ενώσεις κομματιών ζωής καταγεγραμμένης στο ύφασμα».

Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη Facebook Twitter
Ελένη Κρίκκη, Αποτυπώσεις. Ύφασμα, πλαστικό, χρώμα, 205x95 εκ.

Επιλέγει τα υφάσματα για το χρώμα, την υφή και το σχέδιό τους. Αφού τα βάψει, ο τρόπος που θα τα στεγνώσει επηρεάζει την τελική μορφή τους. Αν τα απλώσει απευθείας, προκύπτει σχεδόν μια μονοχρωμία. Αν όμως τα ακουμπήσει σε μια οριζόντια επιφάνεια και τα διπλώσει, βγαίνουν άλλα μοτίβα, μια χρωματική παλέτα με πολλές αποχρώσεις του μπλε ή του πράσινου.

Στη συνέχεια, σιδερώνει τα υφάσματα και τα ενισχύει με ειδικό ύφασμα, αυτό που χρησιμοποιούν οι μοδίστρες, για να γίνονται πιο στέρεα και να μην τσαλακώνουν. Όλη αυτή η διαδικασία είναι μια άσκηση πάνω στην πολυχρωμία μέσα από βαφές. Οι συνθέσεις της ποικίλλουν: κάποιες περιέχουν γραφές, ενώ άλλες λειτουργούν ως τοιχοποιία με αρμούς. «Αυτά δεν είναι μόνο χρώματα αλλά μια ψυχική ενέργεια», τονίζει η καλλιτέχνις και η λέξη «ρυθμός» επανέρχεται στα λόγια της.  

Οι υφασμάτινες συνθέσεις, τα αριθμητήρια με τις σειρές από κομποσκοίνια, τα φυλαχτά-κεντήματα και τα χαλάκια προσευχής πλαισιώνονται από παλιά μπαούλα γεμάτα αναρίθμητα ρετάλια, τα οποία διαθέτουν «τεράστια ένταση», καθότι είναι η πηγή της δουλειάς. Κάποια από αυτά τα ρετάλια, κεντημένα, τοποθετούνται σε έναν καθρέφτη, σαν φωτογραφίες αγαπημένων προσώπων που έχουμε την ανάγκη να μας συντροφεύουν και να τους απευθύνουμε καθημερινά έναν «συνεχή χαιρετισμό». Όπως στους γιαπωνέζικους κήπους, που το κλάδεμα των δέντρων αναδεικνύει το κενό και τη σημασία του, έτσι και εδώ ο χώρος ανάμεσα στις υφασμάτινες φωτογραφίες, εκεί όπου το βλέμμα εμπεριέχει τους άλλους, παρόντες και απόντες, αποδεικνύεται καθοριστικός. 

Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη Facebook Twitter
Ελένη Κρίκκη, Λόγια της Σιωπής. Ύφασμα, κλωστές, ξύλο 80x78x78 εκ.
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη Facebook Twitter
Ελένη Κρίκκη, Βυζαντινό. Χρώμα, ξύλο, φως, 160x110 εκ.
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη Facebook Twitter
Ελένη Κρίκκη, Προγονικό ξύλο. Ύφασμα, χρώμα, 90x145x110 εκ.
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη Facebook Twitter
Ελένη Κρίκκη, Τα χέρια. Ύφασμα, κλωστές, κερί, χρώμα, ξύλο, 32x85x5εκ.
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη Facebook Twitter
Ελένη Κρίκκη, Τότε
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη Facebook Twitter
Ελένη Κρίκκη, Θάλασσα. Ύφασμα-χρώμα 260x450 εκ.

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση εδώ


 

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ