Στη Βουλή ο νέος ΚΟΚ - Πρόστιμα «μαμούθ», αυστηρές ποινές και αλλαγές σε ταξί και «γουρούνες»

Στη Βουλή ο νέος ΚΟΚ - Πρόστιμα «μαμούθ», αυστηρές ποινές και αλλαγές σε ταξί και «γουρούνες» Facebook Twitter
EUROKINISSI
2

Στη Βουλή κατατέθηκε το βράδυ της Πέμπτης το νομοσχέδιο για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος φέρνει μεγάλες αλλαγές.

Συγκεκριμένα, ο νέος ΚΟΚ προβλέπει μείωση 40% σε όλα τα πρόστιμα, αλλά και τριπλάσια προσαύξηση, ανάλογα με το εισόδημα του κάθε οδηγού. Η διαβάθμιση θα γίνει μετά από εισήγηση της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας.

Οι παραβιάσεις θα χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες, χαμηλής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας, και αναλόγως της διαβάθμιση θα υπάρχει και το αντίστοιχο πρόστιμο. Επίσης, θα προβλέπονται και οι κατηγορίες υψηλής συχνότητας και αντικοινωνικής συμπεριφοράς, που θα ορίζουν αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες.

«Τσουχτερά» πρόστιμα, που θα καθοριστούν με υπουργικές αποφάσεις, θα προβλέπονται για παραβάσεις όπως η χρήση κινητού, η μη χρήση κράνους και ζώνης ασφαλείας, η στάθμευση σε ράμπες ή παρεμπόδιση της διάβασης των ατόμων με αναπηρία και χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης.

Παράλληλα, καταργείται η διάταξη με την οποία εάν το πρόστιμο πληρωθεί εντός 10 ημερών μειώνεται κατά 50%.

Σημειώνεται ακόμη πως παραβάσεις όπως η κατανάλωση αλκοόλ και η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, εξαιρούνται από την κατηγορία της επιβολής προστίμων με εισοδηματικά κριτήρια.

Ταξί και Uber

Όσον αφορά στον κλάδο των ταξί, το νομοσχέδιο προσαρμόστηκε στην απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, με την οποία κρίθηκε ότι οι υπηρεσίες της Uber συνιστούν μεταφορικό έργο, ενώ επιχειρεί να ρυθμίσει συνολικά τη λειτουργία των εταιρειών διαδικτυακής μεσολάβησης για τη μίσθωση ταξί.


Ειδικότερα, οι εταιρείες διαμεσολάβησης (Mytaxi, Taxiplon, Uber κ.λ.π) καλούνται πλέον να αποκτήσουν ειδική άδεια και να ορίσουν νόμιμο εκπρόσωπό τους στην Ελλάδα.

Για την αδειοδότησή τους, οι εταιρείες διαμεσολάβησης θα καλούνται να υποβάλλουν μία σειρά από δικαιολογητικά, όπως είναι η σύμβαση ορισμένου χρόνου με τουλάχιστον τρεις οδηγούς ταξί, επικυρωμένες άδειες κυκλοφορίας των οχημάτων με τα οποία συνεργάζονται κ.α.


«Γουρούνες»


Εκτός δρόμου μένουν οι «γουρούνες», σύμφωνα με τον νέο νόμο. Το άρθρο 31 του νομοσχεδίου προβλέπει πως οι τετράτροχες μοτοσικλέτες με κινητήρες έως 125 κ.εκ. δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε ασφαλτοστρωμένες οδούς, ωστόσο θα μπορούν να τις διασχίζουν κάθετα.


Το ίδιο άρθρο ξεκαθαρίζει πως αν εκμισθωθεί «γουρούνα» σε πρόσωπο που δεν έχει απαιτούμενη άδεια οδήγησης, επιβάλλεται στον εκμισθωτή, στο μισθωτή και στον οδηγό, αν ο τελευταίος επίσης δεν έχει άδεια οδήγησης, πρόστιμο 1.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής επιβάλλεται πρόστιμο 2.000 ευρώ και κατάσχεση του οχήματος.

Πινακίδες κυκλοφορίας


Με το νομοσχέδιο προβλέπεται ότι κάθε πινακίδα κυκλοφορίας οχήματος που θα αφαιρείται, θα καταχωρείται μηχανογραφικά στο αρχείο, στο οποίο θα τηρούνται τα στοιχεία όλων των οχημάτων της οικείας οργανικής μονάδας του υπουργείου Μεταφορών.

Σε ό,τι αφορά τα οχήματα που είναι σε ακινησία, μετά την πάροδο 2 ετών, η αρμόδια ΔΟΥ θα προβαίνει σε καταστροφή των πινακίδων κυκλοφορίας τους. Σε περίπτωση αφαίρεσης των κρατικών πινακίδων οχήματος, η αρμόδια υπηρεσία της αστυνομίας θα προβαίνει σε καταστροφή των πινακίδων κυκλοφορίας του οχήματος, με την πάροδο 2 ετών από τη λήξη του διοικητικού μέτρου της αφαίρεσης.

Ελλάδα
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελευθερία του Τύπου: Έκθεση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για την κατάσταση στην Ελλάδα

Ελλάδα / Ελευθερία του Τύπου: Έκθεση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για την κατάσταση στην Ελλάδα

Το Στέιτ Ντιπάρτμπεντ συντάσσει ξεχωριστή σχετική έκθεση «για όλα τα κράτη μέλη των Ηνωμένων Εθνών και για όλες τις χώρες που λαμβάνουν βοήθεια, σύμφωνα με τον Νόμο περί Εξωτερικής Βοήθειας του 1961 και τον Νόμο περί Εμπορίου του 1974»
LIFO NEWSROOM
Φωτιές στη Χίο: Το 22% του νησιού έχει καεί από το 2016 – Ρεκόρ καταστροφών το 2025

Ελλάδα / Φωτιές στη Χίο: Το 22% του νησιού έχει καεί από το 2016 – Ρεκόρ καταστροφών το 2025

H Ελλάδα καταγράφει ήδη πάνω από 454.000 στρέμματα καμένα έως τις 19 Αυγούστου, γεγονός που κατατάσσει το 2025 ως την πέμπτη χειρότερη χρονιά των τελευταίων 20 ετών, επισημαίνει ο Κώστας Λαγουβάρδος
LIFO NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
Στα 1.περιπολικά που παρκάρουν οπου γουστάρουν για καφε 2. βουλευτές που ειναι διχως κρανος3.βουλευτές και που γραφουν τον ΚΟΚ εκει που δεν πιανει μελανι,καικαικαιμε βάση ποιανού το εισόδημα θα κοπεί η κλήση?
Το γραφειοκρατικο υγρο ονειρο του καθε Σπιρτζη "επικυρωμένες άδειες κυκλοφορίας των οχημάτων " - τρεχα για χαρτουρα.Ενα ερωτημα: τι γινεται με την παραταση κυκλοφοριας εξαιρετικα ρυπογονων ταξι 20-ετιας; Περασε ; Ειναι κατι που ειχε υποσχεθει ο Σπιρτζης σε βάρος της υγειας ολων μας.Καποιοι δολοφονουν (ναι το νεφος δολοφονει) για ψηφαλακια.