The Bleeding House

The Bleeding House Facebook Twitter
2

Απο τον Πάνο Μιχαήλ

Στ. Τσ: «Πώς μπορεί ο ποιητής να φανεί χρήσιμος;»

 

Μ. Σ: «Ο ποιητής είναι άχρηστος. Είναι είδος πολυτελείας. Βοηθάει ορισμένους μόνον ευαίσθητους ανθρώπους να ξεπεράσουν τις δυσκολίες που έχει αυτή η ζωή».

Ο στρατιώτης ποιητής

Δεν έχω γράψει ποιήματα
μέσα σε κρότους
μέσα σε κρότους
κύλησε η ζωή μου

Τη μιαν ημέρα έτρεμα
την άλλην ανατρίχιαζα
μέσα στο φόβο
μέσα στο φόβο
πέρασε η ζωή μου

Δεν έχω γράψει ποιήματα
δεν έχω γράψει ποιήματα
μόνο σταυρούς
σε μνήματα


καρφώνω

 

 

Ο τρελός λαγός

Γύριζε στους δρόμους ο τρελός λαγός
γύριζε στους δρόμους
ξέφευγε απ' τα σύρματα ο τρελός λαγός
έπεφτε στις λάσπες

Φέγγαν τα χαράματα ο τρελός λαγός
άνοιγε η νύχτα
στάζαν αίμα οι καρδιές
ο τρελός λαγός
έφεγγε ο κόσμος

Βούρκωναν τα μάτια του ο τρελός λαγός
πρήσκονταν η γλώσσα
βόγγαε μαύρο έντομο ο τρελός λαγός


θάνατος στο στόμα

 

 

 

Κοιτάμε με τα δόντια

Δε φταίει το φεγγάρι για την πίκρα μας
καθώς στριφογυρνάει δαιμονισμένα μέσα στο φωσφόρο
σκορπώντας δεξιά κι αριστερά τα κόκαλά του
καθώς και μεις στριφογυρνάμε στο σκοτάδι μας
σκορπώντας δεξιά κι αριστερά τα κόκαλά μας
δε φταίει το φεγγάρι για τους λεμονανθούς
δε φταίει το φεγγάρι για τα χελιδόνια
δε φταίει το φεγγάρι για την Άνοιξη και τους σταυρούς


δε φταίει αν πάνω στα μάτια μας φύτρωσαν δόντια

 

 

 

Το χρυσάφι

Κάποτε
θα σταματήσουμε
σα μιά γαλάζια άμαξα
μέσ' στο χρυσάφι

δε θα μετρήσουμε τα μαύρα
άλογα
δε θά 'χουμε τίποτα ν' αθροίσουμε
δε θά 'χουμε πια τίποτα
για να μοιράσουμε

κρατώντας
ένα ξύλο
θα περάσουμε
μέσ' απ' τη μαύρη τρύπα


του ήλιου που θα καίει

 

 

 

Όνειρο

Ένα μικρό σε μια κούνια έιναι πεθαμένο.
Μια μαυροφόρα (πιθανώς η μάνα του) κάθεται από πά-
νω του και κλαίει με λυγμούς. Έπειτα σιγά σιγά το ση-
κώνει, το βάζει κάτω... το μικρό σαν παραζαλισμένο
αρχίζει να περπατάει.

 

- Δες, λέω, είναι πεθαμένο κι όμως περπατάει.

 

 

 

Ο μαύρος κόκκορας

Γέλασε
ο μαύρος κόκορας
όταν του είπαν
πως θα τον σφάξουν
όταν όμως ήρθε η ώρα
η κακή του ώρα


έκλαψε ο μαύρος κόκορας
έκλαψε ο μαύρος κόκορας

 

 

 

Τα γαρίφαλα

Αυτά τα αιματώδη γαρίφαλα
που στολίζουν το γραφείο μου
μου θυμίζουν το αίμα που έβγαζα
στα νιάτα μου
όταν άλλοι πολεμούσαν
και άλλοι γλένταγαν


στην καταραμένη χώρα

 

 

 

Το επεισόδιο

Ξάφνου μια ομάδα μαύρων σκύλων
όρμησε πάνω στη σκηνή.
- Αυτό δεν το 'χαμε προβλέψει,

ούρλιαξε


πανικόβλητος ο θεατρίνος

 

 

 

 

Οι απομείναντες

Όμως υπάρχουν ακόμα
λίγοι άνθρωποι
που δεν είναι κόλαση
η ζωή τους

υπάρχει το μικρό πουλί ο κιτρινολαίμης
η Fraulein Ramser
και πάντοτε του ήλιου οι απομείναντες
οι ερωτευμένοι με ήλιο ή με φεγγάρι

ψάξε καλά
βρες τους, Ποιητή!
κατάγραψέ τους προσεχτικά
γιατί όσο παν και λιγοστεύουν

λιγοστεύουν

 

 

 

Όνειρο

Ένα μικρό σε μια κούνια έιναι πεθαμένο.
Μια μαυροφόρα (πιθανώς η μάνα του) κάθεται από πά-
νω του και κλαίει με λυγμούς. Έπειτα σιγά σιγά το σηκώνει,
το βάζει κάτω... το μικρό σαν παραζαλισμένο

αρχίζει να περπατάει.

 

- Δες, λέω, είναι πεθαμένο κι όμως περπατάει

 

 

Οι Εχθροί της άνοιξης

 

Ἔρχεται φέτος κουρασμένη
ἡ Ἄνοιξη
(νά) κουβαλάει τόσα χρόνια
τὰ λουλούδια πάνω της

Σκοτεινοὶ ἄνθρωποι
στὶς γωνιὲς τὴν παραμονεύουν
γιὰ νὰ τὴν τσακίσουν

Αὐτὴ ὅμως
μὲ κρότο
ἀνάβει ἕνα-ἕνα
τὰ λουλούδια της
στὰ μάτια τοὺς τὰ ρίχνει

 

(γιά) νὰ τοὺς στραβώσει

 

 

(illustrations by SOX)

 

 

 

 

 

 

[Xρονολόγιο]

 

 

 

1919

Γεννιέται στην Αθήνα στις 29 Ιουλίου. Γιος του δικαστικού και νομικού συμβούλου του κράτους Δημήτρη Σαχτούρη, εγγονός του αξιωματικού του Πολεμικού Ναυτικού Μιλτιάδη Σαχτούρη και δισέγγονος του καπετάν Γιώργη Σαχτούρη, υδραίου ναυμάχου του 1821. Η μητέρα του, Αγγελική Παπαδήμα, κόρη πελοποννήσιου εμπόρου στον Πειραιά, «άκρως ευαίσθητη και σιωπηλή σαν φάντασμα», κατά τα λόγια του ποιητή.

1920-25

Μετακινήσεις, λόγω του πατρικού επαγγέλματος μέχρι την τελική, και δια βίου, εγκατάσταση στην Κυψέλη Αθήνας.



1937

Αρχίζει σπουδές Νομικής στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας, μετά την επίμονη προτροπή του πατέρα του. Συμφοιτητής του ο Ανδρέας Παπανδρέου.

1938

Με το ψευδώνυμο Μίλτος Χρυσάνθης δημοσιεύει ένα διήγημα στο περιοδικό «Εβδομάς».

1939

Πεθαίνει ο πατέρας του και αποφασίζει να επιδοθεί αποκλειστικά στη λογοτεχνία: «Η ο θάνατος η θα έβγαινα ποιητής». Ζει, στο εξής, κυρίως από την πατρική περιουσία.

1940

Συνεχίζει να δημοσιεύει διηγήματα και αρχίζει να γράφει ποίηση.

1941

Εκδίδει με δικά του χρήματα και το ίδιο ψευδώνυμο την πρώτη ποιητική συλλογή «Η μουσική των νησιών μου». Αφού κυκλοφόρησε δυο τρεις βδομάδες την αποτέφρωσε σε μια γωνιά του κήπου του. Ήταν ποιήματα γραμμένα σε ένα μήνα , πριν μπουν οι γερμανοί στη Αθήνα. Ταλαιπωρείται από φυματίωση: «Χωρίς την αρρώστια μου είναι ζήτημα αν είχα γίνει ποτέ ποιητής».

1943

Συναντάται στο σπίτι του Ανδρέα Καραντώνη με τον Οδυσσέα Ελύτη, τον Ντίμη Αποστολόπουλο και τον Νίκο Εγγονόπουλο. Στον Εγγονόπουλο οφείλει την αμφισβήτηση της λυρικής γραφής. Παίζει τυχερά παιχνίδια. Γνωστό και το πάθος του για το τσιγάρο και τον καφέ.

1944

Στο πτυχίο, τέλος της Κατοχής, και ενώ συνθέτει το ποίημα «Λησμονημένη», καίει τα βιβλία του της Νομικής.
Δημοσιεύονται στα «Νέα Γράμματα» έξι ποιήματά του. Ανήμερα της απελευθέρωσης από τους Γερμανούς γνωρίζεται με τον Ανδρέα Εμπειρίκο, μέσω του Ελύτη.

1945

Εκδίδει τη συλλογή «Η Λησμονημένη», με παρότρυνση του Εγγονόπουλου, που φιλοτεχνεί και τη βινιέτα του εξωφύλλου για τις εκδόσεις «Ίκαρος».Πρόκειται για ποιήματα εμπνευσμένα από τον ατυχή έρωτά του, ο οποίος διακόπτεται λόγω της αρρώστιας του.

1947

Τα ποιήματα «Η ηρωίδα», «Η πληγωμένη Άνοιξη», «Ο Θάνατος», «Η μάχη», δημοσιεύονται στο «Μικρό Τετράδιο».

1948

Εκδίδει τις «Παραλογαίς».Πρόκειται για ιδιωτική έκδοση με σουρεαλιστική γραφή.

1949-1951

Υπηρετεί τη στρατιωτική του θητεία στο Πεζικό. Γνωρίζεται με τον ψυχίατρο Θάνο Κωνσταντινίδη, θαυμαστή της ποίησής του και προστάτη- άγγελό του.

1952

Κυκλοφορεί η ποιητική του συλλογή «Με το πρόσωπο στον τοίχο» που αναφέρεται στην περίοδο της στρατιωτικής του θητείας. «Έτρεχα στα βιβλιοπωλεία να δώσω βιβλία και τα πιο πολλά μου τα επέστρεφαν». Συχνάζει στο «Μπραζίλιαν» της οδού Βουκουρεστίου, λογοτεχνικό στέκι της εποχής.

1954

Επισκέπτεται τη Μύκονο. Ανακαλύπτει τον Πόρο, νησί που λειτουργεί αρχετυπικά στα ποιήματά του.

1955

Θάνατος της μητέρας του, μετά από μια μακροχρόνια ψυχική ασθένεια,. Πουλάει πατρογονική περιουσία στην Αργολίδα, δωρεά του Καποδίστρια στον προπάππου του και το πατρικό του σπίτι, οδός Καλύμνου 35. Εγκαθίσταται με ενοίκιο σε γκαρσονιέρα στην Κυψέλη, οδός Ίμβρου 2.

1956

Η συλλογή «Όταν σας μιλώ» τιμάται με το Ά βραβείο «Νέοι Ευρωπαίοι Ποιητές» της Ιταλικής Ραδιοφωνίας και Τηλεόρασης.

1958

Κυκλοφορεί τα «Φάσματα» και «Η χαρά στον άλλο Δρόμο».

1960

Κυκλοφορεί ο «Περίπατος»Η Νόρα Αναγνωστάκη δημοσιεύει την πρώτη ολοκληρωμένη μελέτη στο περιοδικό «Κριτική»,τεύχος 10, και επισημαίνει τα χαρακτηριστικά της σαχτουρικής ποίησης που είναι τα εφιαλτικά σχήματα, η οικονομία των εκφραστικών μέσων, η δυναμική των εικόνων, η επανάληψη των λέξεων.

1962

Κρατικό Βραβείο Ποίησης στη συλλογή «Τα στίγματα».

1964

«Η σφραγίδα η Η όγδοη Σελήνη».

1968

Ο Kimon Friar μεταφράζει ποιήματά του στα αγγλικά.

1971

«Το σκεύος» αφιερωμένο στη σύντροφό του Γιάννα Περσάκη.

1977

Εκδίδεται το σύνολο του έργου του, «Ποιήματα 1945-1971» από τις εκδόσεις «Κέδρος».

1980

Συλλογή «Χρωμοτραύματα» από τις εκδόσεις «Γνώση».

1986

Eκδίδεται η συλλογή «Εκτοπλάσματα».

1987

Τιμάται με το Ά Βραβείο Ποίησης για την παραπάνω συλλογή.

1990

Συλλογή «Καταβύθιση» από τις εκδόσεις «Κέδρος».

1993

Ποιήματά του μεταφράζονται στα Ιταλικά.

1995

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωστής Στεφανόπουλος τον παρασημοφορεί μαζί με άλλους 24 ποιητές και καλλιτέχνες.

1996

Συλλογή «Έκτοτε».

1998

Συλλογή «Ανάποδα γύρισαν τα ρολόγια».

2001

Δεύτερος συγκεντρωτικός τόμος «Ποιήματα» (1980-1998).

2005

Πεθαίνει στις 29 Μαρτίου

 

 


 

 

Βιβλίο
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Πετρίτης»: Το πιο γρήγορο πουλί στον κόσμο και η άγρια, αδάμαστη ομορφιά του

Ηχητικά Άρθρα / Πετρίτης: Το πιο γρήγορο πουλί στον κόσμο και η άγρια, αδάμαστη ομορφιά του

Ο Τζoν Άλεκ Μπέικερ αφιέρωσε δέκα χρόνια από τη ζωή του στην παρατήρηση ενός πετρίτη και έγραψε ένα από τα πιο ιδιαίτερα βιβλία της αγγλικής λογοτεχνίας – μια από τις σημαντικότερες καταγραφές της άγριας ζωής που κινδυνεύει να χαθεί για πάντα. Κυκλοφόρησε το 1967 αλλά μόλις τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια οι κριτικοί και το κοινό το ανακάλυψαν ξανά.
M. HULOT
Μπενχαμίν Λαμπατούτ: «Ας μην αφήνουμε τον Θεό στους πιστούς» 

Βιβλίο / Μπενχαμίν Λαμπατούτ: «Αν αξίζει ένα πράγμα στη ζωή, αυτό είναι η ομορφιά»

Εν όψει της εμφάνισής του στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, στις 21 Μαΐου, ο Λατινοαμερικανός συγγραφέας-φαινόμενο Μπενχαμίν Λαμπατούτ μιλά στη LIFO για τον ρόλο της τρέλας στη συγγραφή, τη σχέση επιστήμης και λογοτεχνίας και το μεγαλείο της ήττας – και δηλώνει ακόμα φανατικός κηπουρός και εραστής της φύσης.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το πίσω ράφι/ Άντονι Μπέρτζες: «Έρνεστ Χέμινγουεϊ»

Το Πίσω Ράφι / Ο Χέμινγουεϊ ήταν ένας φωνακλάς νταής αλλά κι ένας σπουδαίος συγγραφέας του 20ού αιώνα

Η βιογραφία «Έρνεστ Χέμινγουεϊ - Μια ζωή σαν μυθοπλασία» του Βρετανού συγγραφέα Άντονι Μπέρτζες αποτυπώνει όχι μόνο την έντονη και περιπετειώδη ζωή του κορυφαίου Αμερικανού ομοτέχνου του αλλά και όλο το εύρος της αντιφατικής προσωπικότητάς του.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
21η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης

Βιβλίο / 21η ΔΕΒΘ: Εξωστρέφεια και καλύτερη οργάνωση αλλά μένουν ακόμα πολλά να γίνουν

Απολογισμός της 21ης ΔΕΒΘ που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά υπό την αιγίδα του νεοσύστατου ΕΛΙΒΙΠ. Σε ποιο βαθμό πέτυχε τους στόχους της και ποια στοιχήματα μένει ακόμα να κερδίσει;
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Η ποίηση όχι μόνο αλλάζει τον κόσμο, τον δημιουργεί» ​​​​​​/Μια νέα ανθολογία ελληνικής queer ποίησης μόλις κυκλοφόρησε στα ισπανικά /11 Έλληνες ποιητές σε μια νέα ισπανική queer ανθολογία /Queer ελληνική ποίηση σε μια νέα δίγλωσση ισπανική ανθολογία

Βιβλίο / Μια Ισπανίδα καθηγήτρια μεταφράζει ελληνική queer ποίηση

Η María López Villalba, καθηγήτρια Νέων Ελληνικών στο Πανεπιστήμιο της Μάλαγα, μετέφρασε 11 ελληνικά ποιήματα, σε μια πρόσφατη ανθολογία που προσφέρει στο ισπανόφωνο κοινό την ευκαιρία να γνωρίσει τη σύγχρονη ελληνική queer –και όχι μόνο– ποίηση.
M. HULOT
«Κανείς δεν μας επέβαλε να έχουμε όλοι μια μονστέρα στο σαλόνι»

Βιντσέντζο Λατρόνικο / «Κανείς δεν μας επέβαλε να έχουμε όλοι μια μονστέρα στο σαλόνι»

Ο Ιταλός συγγραφέας και υποψήφιος για το βραβείο Booker, Βιντσέντζο Λατρόνικο, μιλά στη LIFO για το πολυσυζητημένο βιβλίο του «Τελειότητα», στο οποίο αποτυπώνει την αψεγάδιαστη αλλά ψεύτικη ζωή μιας ολόκληρης γενιάς ψηφιακών νομάδων στην Ευρώπη, καθώς και τη μάταιη αναζήτηση της ευτυχίας στην ψηφιακή εποχή.
M. HULOT
Μεσσαλίνα: Ακόλαστη μέγαιρα ή πολύ έξυπνη για την εποχή της;

Ηχητικά Άρθρα / Μεσσαλίνα: Ακόλαστη μέγαιρα ή πολύ έξυπνη για την εποχή της;

Το όνομά της έχει συνδεθεί με την εικόνα μιας αδίστακτης, σεξουαλικά ακόρεστης και επικίνδυνης γυναίκας. Ένα νέο βιβλίο, όμως, έρχεται να αμφισβητήσει αυτή τη στερεοτυπική αφήγηση και να φωτίσει μια διαφορετική εκδοχή της ιστορίας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Rene Karabash

Βιβλίο / Rene Karabash: «Θέλω πίσω τη γυναικεία δύναμη που μου στέρησαν οι άνδρες»

Η Βουλγάρα συγγραφέας Rene Karabash μιλά για το μυθιστόρημά της «Ορκισμένη», που τιμήθηκε με το βραβείο Ελίας Κανέτι, και στο οποίο εστιάζει στην ιστορία των «ορκισμένων παρθένων» γυναικών των Βαλκανίων που επέλεξαν να ζήσουν ως άνδρες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δυο γυναίκες συγγραφείς αποκαλύπτουν τα κρυφά μυστικά της γραφής

Βιβλίο / Όλες οι γυναίκες του κόσμου στο νέο βιβλίο της Αμάντας Μιχαλοπούλου

Στο «Μακρύ ταξίδι της μιας μέσα στην άλλη», η μητρότητα γίνεται ο συνδετικός κρίκος που ενώνει όλες τις μητέρες και όλες τις κόρες με τις γυναίκες της Ιστορίας που θαυμάσαμε, αλλά και τις ανώνυμες «Παναγίες» που κράτησαν στους ώμους τους τα βάρη της ανθρωπότητας.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Ντιντιέ Εριμπόν: «Καιρός για ένα κίνημα των ηλικιωμένων!»

Ντιντιέ Εριμπόν / Ντιντιέ Εριμπόν: «Να πάψουμε να βλέπουμε τους ηλικιωμένους ως κοινωνικούς παρίες»

Από τους σημαντικότερους και πιο επιδραστικούς σύγχρονους Γάλλους στοχαστές, ο Ντιντιέ Εριμπόν συνδύασε στα βιβλία του τα δύσκολα βιώματα της νεότητάς του με μια εμπεριστατωμένη, αλλά και εικονοκλαστική, κοινωνικοπολιτική «ακτινογραφία» της γαλλικής κοινωνίας. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κεχαγιάς

Βιβλίο / «Το να εκδίδεις βιβλία στην Ελλάδα είναι σαν να παίζεις στο καζίνο»

Η Γεννήτρια είναι ένας νέος εκδοτικός οίκος αφιερωμένος στη σύγχρονη λογοτεχνία. Ο εκδότης της, συγγραφέας και μεταφραστής, Παναγιώτης Κεχαγιάς, μιλά για τις δυσκολίες και τις χαρές του εγχειρήματος, για το πώς σκοπεύει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις μιας ιδιαίτερα ανταγωνιστικής αγοράς, καθώς και για τους πρώτους τίτλους που ετοιμάζεται να εκδώσει.
M. HULOT
Κωνσταντίνος Τσουκαλάς: «Ακούμε συνεχώς για ανάπτυξη, χωρίς να διερευνάται τι είναι το "καλό"»

Οι Αθηναίοι / Κωνσταντίνος Τσουκαλάς: «Ακούμε συνεχώς για ανάπτυξη, χωρίς να διερευνάται τι είναι το "καλό"»

Η εκτέλεση του Μπελογιάννη τον έκανε αριστερό. Η αυτοκτονία του Νίκου Πουλαντζά, μπροστά στα μάτια του, τον καθόρισε. Ο Κωνσταντίνος Τσουκαλάς, ένας από τους σημαντικότερους διανοούμενους της μεταπολιτευτικής Ελλάδας, αφηγείται το προσωπικό του ταξίδι και την πνευματική περιπέτεια μιας ολόκληρης εποχής, από τη διανόηση του Παρισιού μέχρι τους δρόμους της πολιτικής και τις αίθουσες των πανεπιστημίων.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Έλλη Σκοπετέα: Tο ανατρεπτικό έργο μιας ιστορικού που έφυγε νωρίς

Βιβλίο / Έλλη Σκοπετέα: Tο ανατρεπτικό έργο μιας ιστορικού που έφυγε νωρίς

Δεν υπάρχει μελέτη για τον ελληνικό εθνικισμό που να μην έχει αναφορές στο έργο της. Η επανακυκλοφορία του βιβλίου της «Το “Πρότυπο Βασίλειο” και η Μεγάλη Ιδέα» από τις εκδόσεις Νήσος συνιστά αναμφίβολα εκδοτικό γεγονός.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Νίκος Μπακουνάκης: «Αυτή τη θέση δεν την παντρεύεσαι, ούτε είσαι θεός» ΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Νίκος Μπακουνάκης / Νίκος Μπακουνάκης: «Αυτή τη θέση δεν την παντρεύεσαι, ούτε είσαι θεός»

Ο πρόεδρος του ΕΛΙΒΙΠ, στην πρώτη του συνέντευξη, μιλά στη LIFO για τους στόχους και τις δράσεις του ιδρύματος και για το προσωπικό του όραμα για το βιβλίο. Ποιος ο ρόλος των μεταφράσεων στην πολιτιστική διπλωματία και πώς θα αυξηθεί η φιλαναγνωσία; 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόναθαν Κόου

I was there / Τζόναθαν Κόου: «Το να είσαι κυνικός δείχνει τεμπελιά στη σκέψη»

Ο διάσημος Βρετανός συγγραφέας βρέθηκε στην Αθήνα και μίλησε για τη συγγραφή ως «πολυτέλεια για λίγους», την εκλογή Τραμπ ως «έκφραση απόγνωσης» και τη «woke» κουλτούρα ως πράξη ενσυναίσθησης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πολ Όστερ (1947-2024): Ο Mr. Vertigo των ονειρικών μας κόσμων

Σαν σήμερα  / Πολ Όστερ: «Οι χαμένες ευκαιρίες αποτελούν μέρος της ζωής στον ίδιο βαθμό με τις κερδισμένες»

Σαν σήμερα 30 Απριλίου, το 2024 πεθαίνει ο σπουδαίος Αμερικανός συγγραφέας και μετρ της σύμπτωσης, που κατάφερε να συνδυάσει την προοπτική των άπειρων φανταστικών κόσμων με το ατελείωτο κυνήγι των ευκαιριών και τη νουάρ ατμόσφαιρα με τα πιο ανήκουστα αυτοβιογραφικά περιστατικά.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ

σχόλια

2 σχόλια