Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ

Τα χωριά της Ηπείρου τη δεκαετία του 1920 μέσα από τον φακό της Margaret Hasluck

Η ΣΚΩΤΣΕΖΑ ΓΕΩΓΡΑΦΟΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ ΤΑΞΙΔΕΨΕ ΣΤΗΝ ΑΛΒΑΝΙΑ ΤΟΥ ΜΕΣΟΠΟΛΕΜΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μουσικοί και νύφες στο Κεφαλόβρυσο Πωγωνίου.
Μουσικοί και νύφες στο Κεφαλόβρυσο Πωγωνίου.

H Margaret Masson Hardie Hasluck (1885 – 1948), ήταν Σκωτσέζα γεωγράφος, γλωσσολόγος, αρχαιολόγος και μελετήτρια. Αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο του Αμπερντίν, όπου έλαβε τιμητική διάκριση στις κλασικές σπουδές το 1907, και στη συνέχεια πήγε στο Πανεπιστήμιο του Cambridge, όπου ολοκλήρωσε τις σπουδές της με άριστα το 1911. Δεν έλαβε όμως πτυχίο διότι το Cambridge δεν έκανε απονομές πτυχίων σε γυναίκες μέχρι το 1948. Στη συνέχεια παρακολούθησε τη Βρετανική Σχολή στην Αθήνα.

 

Παντρεύτηκε τον Frederick William Hasluck, βοηθό διευθυντή της Βρετανικής Σχολής στην Αθήνα. Ταξίδεψαν μαζί στην Τουρκία και στα Βαλκάνια. Το 1916 ο Frederick έπαθε φυματίωση και πέθανε τέσσερα χρόνια αργότερα στην Ελβετία. Η Margaret μετακόμισε στην Αγγλία όπου επιμελήθηκε τα βιβλία του συζύγου της και τα εξέδωσε με το όνομα Margaret Hasluck. 

 

Η Hasluck ταξίδεψε στην Αλβανία πραγματοποιώντας ανθρωπολογική έρευνα και έφτιαξε το σπίτι της στο Ελμπασάν, όπου παρέμεινε για 13 χρόνια. Λόγω της δουλειάς της στον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την Αλβανία για την Αθήνα. Όταν και η Αθήνα έγινε επισφαλής μετακόμισε στην Κωνσταντινούπολη ως σύμβουλος της υπηρεσίας πληροφοριών της βρετανικής κυβέρνησης σχετικά με το Αλβανικό ζήτημα. Αργότερα πήγε στο Κάιρο ενώ το 1945 διαγνώστηκε με λευχαιμία και μετακόμισε στην Κύπρο και αμέσως μετά στο Δουβλίνο όπου και πέθανε στις 18 Οκτωβρίου του 1948.

 

Στο αρχείο της υπάρχουν φωτογραφίες της δεκαετίας του 1920-1930 από τα χωριά Βωβούσα, Δίστρατο, Κεφαλόβρυσο, Λάιστα Ζαγορίου, Λαχανόκαστρο, Μαλακάσι, Μέτσοβο, Σαμαρίνα, Σμίξη, Φούρκα και τη Βέροια. Δείτε μερικές από αυτές παρακάτω:

 

 

Μιτζιντέι ή Κεφαλόβρυσο Πωγωνίου, ξύρισμα του γαμπρού, 1915-1922.
Μιτζιντέι ή Κεφαλόβρυσο Πωγωνίου, ξύρισμα του γαμπρού, 1915-1922.

 

Μιτζιντέι ή Κεφαλόβρυσο Πωγωνίου, η νύφη, 1915-1922.
Μιτζιντέι ή Κεφαλόβρυσο Πωγωνίου, η νύφη, 1915-1922.
Μιτζιντέι ή Κεφαλόβρυσο Πωγωνίου, συνοδεία για τον γάμο, 1915-1922.
Μιτζιντέι ή Κεφαλόβρυσο Πωγωνίου, συνοδεία για τον γάμο, 1915-1922.

 

Η καλύβα μιας οικογένειας στη Φούρκα Ιωαννίνων, 1920-1930.
Η καλύβα μιας οικογένειας στη Φούρκα Ιωαννίνων, 1920-1930.

 

Το πίσω μέρος των βουνών της Κορυτσάς.
Το πίσω μέρος των βουνών της Κορυτσάς.

 

Πικ νικ στη Φούρκα Ιωαννίνων, 1920-1930.
Πικ νικ στη Φούρκα Ιωαννίνων, 1920-1930.

 

Πικ νικ στη Φούρκα Ιωαννίνων, 1920-1930.
Πικ νικ στη Φούρκα Ιωαννίνων, 1920-1930.

 

Μιτζιντέι ή Κεφαλόβρυσο Πωγωνίου, 1920-1930.
Μιτζιντέι ή Κεφαλόβρυσο Πωγωνίου, 1920-1930.

 

Υπαίθρια αγορά στα Γρεβενά, 1915-1922.
Υπαίθρια αγορά στα Γρεβενά, 1915-1922.

 

Μιτζιντέι ή Κεφαλόβρυσο Πωγωνίου, ύφανση στον αργαλειό, 1915-1922.
Μιτζιντέι ή Κεφαλόβρυσο Πωγωνίου, ύφανση στον αργαλειό, 1915-1922.

 

Στο Μέτσοβο.
Στο Μέτσοβο.

 

Άπλωμα μαλλιού στο Μέτσοβο, 1915-1922.
Άπλωμα μαλλιού στο Μέτσοβο, 1915-1922.

 

Τα βουνά στα ανατολικά του Μετσόβου.
Τα βουνά στα ανατολικά του Μετσόβου.

 

Έλληνας ιερέας στη Λάιστα Ζαγορίου, 1920-1930.
Έλληνας ιερέας στη Λάιστα Ζαγορίου, 1920-1930.
Δρόμος στο Μέτσοβο, 1920-1930.
Δρόμος στο Μέτσοβο, 1920-1930.

 

Βλάχοι στο Μέτσοβο, 1920-1930.
Βλάχοι στο Μέτσοβο, 1920-1930.

 

Γωνία στο Μέτσοβο, 1920-1930.
Γωνία στο Μέτσοβο, 1920-1930.
Γυναίκα στο Μέτσοβο φορτωμένη με τροφή ζώων, 1915-1922.
Γυναίκα στο Μέτσοβο φορτωμένη με τροφή ζώων, 1915-1922.

 

Στέγνωμα μαλλιού στη Σαμαρίνα, 1920-1930.
Στέγνωμα μαλλιού στη Σαμαρίνα, 1920-1930.

 

Νύφη και ηλικιωμένη γυναίκα στο Μαλακάσι Τρικάλων, 1920-1930.
Νύφη και ηλικιωμένη γυναίκα στο Μαλακάσι Τρικάλων, 1920-1930.
Γυναίκα πάνω σε γαϊδούρι στο Λαχανόκαστρο (Ωραιόκαστρο) Πωγωνίου, 1920-1930.
Γυναίκα πάνω σε γαϊδούρι στο Λαχανόκαστρο (Ωραιόκαστρο) Πωγωνίου, 1920-1930.

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φωτογραφίες ντοκουμέντο από την παράδοση του στρατού Ηπείρου στους Γερμανούς το Πάσχα του '41
Βοτονόσι Ιωαννίνων. 20 Απριλίου 1941, ημέρα του Πάσχα...
Να πώς ήταν το τελωνείο στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης το 1920
Το πρώτο κτίριο της Θεσσαλονίκης κατασκευασμένο από οπλισμένο σκυρόδεμα, που σήμερα λειτουργεί ως Επιβατικός Σταθμός αλλά ουσιαστικά εξυπηρετεί μόνο τα κρουαζιερόπλοια
 Όταν λειτουργούσε ο Σταθμός Πελοποννήσου
Τώρα πια στέκει μόνος και κάπως ξεχασμένος.
Η Σαντορίνη της δεκαετίας του ’70, εικόνες μιας άλλης εποχής
Μια έκθεση φωτογραφίας στην Image Gallery ρίχνει φως στην εικόνα που είχε το νησί της Σαντορίνης και το χωριό της Οίας τη δεκαετία του ’70 μέσα από το βλέμμα της φωτογράφου Πάμελα Μπράουν.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Μαλβίνα στις πόλεις
Φωτογραφίες Σπύρος Στάβερης
Φωτογραφίζοντας το χιονισμένο τοπίο της Φινλανδίας
Ο Mikko Lagerstedt αποτυπώνει τα μοναδικά χρώματα του χιονισμένου περιβάλλοντος στη Φινλανδία
Λευτέρης Καλογυιός: Ένας φωτογράφος που βαδίζει στα όρια του ντοκιμαντέρ και της σκηνοθετημένης φωτογραφίας
«Το "κλικ" είναι αποκλειστικά μία υποσυνείδητη, ενστικτώδης κίνηση»
Βλέποντας Φραγκονάρ στο κινητό: η ινσταγκραμοποίηση της πραγματικότητας
Διλήμματα ενός δημοσιογράφου που φωτογραφίζει
Δυό ποντικοί «παίζουν μπουνιές» και άλλες απίθανες υποψηφιότητες για το LUMIX People's Choice Award
Tώρα μπορεί και το κοινό να ψηφίζει την αγαπημένη του φωτογραφία για τον παγκοσμίου φήμης διαγωνισμό Wildlife Photography of the Year.
Η πολύχρωμη αρχιτεκτονική της Τουρκίας
Ο φωτογράφος Yener Torun επιλέγει να δει μόνο τη σύγχρονη, πολύχρωμη αρχιτεκτονική πλευρά της Τουρκίας
Ειρήνη Μιχοπούλου: «Η φωτογραφία πορτρέτου πρέπει να γίνεται με δεξιότητα και υπομονή»
Μια από τις πρώτες συνεργάτιδες φωτογράφους της LiFO μάς λέει δυο λόγια για την τέχνη της.
«Υπνωτισμένοι από το μπλε φως της οθόνης»: Γνωστός φωτογράφος απεικονίζει την εξέλιξη του εθισμού στο κινητό
Την τελευταία δεκαετία, ο Άγγλος φωτογράφος Daffydd Jones, γνωστός για τις φωτογραφίες εκδηλώσεων και πάρτι της high society, έστρεφε όλο και πιο συχνά τον φακό του στους ανθρώπους που έμοιαζαν μονίμως απορροφημένοι από το κινητό τους
Στάθης Μαμαλάκης: «Η φωτογραφία πορτρέτου είναι μια στιγμιαία ισορροπία ανάμεσα στο θέμα και τον φωτογράφο»
Ο εκλεκτός συνεργάτης της LiFO μάς λέει δυο πράγματα που έχει κρατήσει από τις φωτογραφίσεις της στήλης «Οι Αθηναίοι»
Επίσκεψη στο λαό της Καρελίας
Ο φινλανδός φωτογράφος Pentti Sammallahti στον δρόμο που οδηγεί στην εποποιία της Kalevala
Παντελής Ζερβός: Small talk με έναν έξοχο φωτογράφο των Αθηναίων της LiFO
«Η φωτογραφία πορτρέτου είναι πρόκληση, γιατί πρέπει σε πολύ μικρό διάστημα να δημιουργήσεις μια σχέση με τον φωτογραφιζόμενο και μέσα από αυτήν να αποδώσεις σε μια στιγμή αυτό που βλέπεις μέσα από αυτήν τη σχέση».
Πάρις Ταβιτιάν: «Όταν φωτογραφίζεις, δεν διακρίνεις αν πρόκειται για δουλειά ή προσωπική ευχαρίστηση»
Ο σταθερός φωτογράφος της LiFO που συμμετέχει με πλήθος πορτρέτων στην έκθεση «Οι Αθηναίοι της LiFO στο Μουσείο Μπενάκη» μιλά για την τέχνη του και πώς αυτή συνδυάζεται με τις απαιτήσεις των media.
Πάνος Μιχαήλ: «Δεν υπάρχει τίποτα πιο αποκαλυπτικά ξεγυμνωτικό για έναν νάρκισσο από ένα close-up»
Ο ταλαντούχος φωτογράφος και συνεργάτης της LiFO εξηγεί πώς η τέχνη του «αγαπάει τους δύσκολους “λεκέδες”, που τόσο πολλοί φοβούνται»
Freddie F.: «Πιστεύω ότι η μεγαλύτερη πρόκληση σε οποιοδήποτε πορτρέτο είναι η εμπιστοσύνη»
Ο εξαιρετικός φωτογράφος και συνεργάτης της LiFO θυμάται ιστορίες πίσω από μερικά χαρακτηριστικά πορτρέτα της στήλης «Οι Αθηναίοι», που φέρουν την υπογραφή του.
New York, New Wave: Σπάνιες φωτογραφίες από την θρυλική εικαστική σκηνή της Νέας Υόρκης στα ‘80s
Με κεντρικές φιγούρες τον Keith Haring και τον Jean-Michel Βasquiat, τους πρόωρα χαμένους σούπερ σταρ της νεοϋορκέζικης εικαστικής σκηνής στη δεκαετία του ’80, μια μεγάλη έκθεση συγκεντρώνει φωτογραφίες από εκείνες τις έντονες μέρες και τις ακόμα πιο έντονες νύχτες
1 σχόλιο
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
βλαχάκι (το) βλαχάκι (το) 27.11.2019 | 10:02
A vote on women getting degrees turns into a riot at Cambridge University (1897)

In a rapidly changing educational landscape, Cambridge’s refusal to grant women equality stood out. The University of London was the first to admit women to degrees in 1878, and thereafter the rapid creation of new universities meant that by 1914 there were many institutions offering women degrees. Oxford fell in line in 1920, leaving Cambridge isolated until it gave women full membership of the university in 1948.

In 1897 and 1921 requests for equality were put to a vote and were rejected. Why did Cambridge resist the rising tide for so long? Victorian ideas about female intellectual or physical inferiority were soon dispelled. The success of Agnata Ramsay in the Classical Tripos in 1887 and Philippa Fawcett achieving the position of Wrangler in 1890 dispelled myths about women’s capability for academic success. More important was a sense that, unlike other universities, Cambridge existed to produce certain kinds of elite masculinity that were best cultivated in exclusively male environments. Also important was the fear that granting women degrees would give them a say in running the university.

In 1897 the proposal was carefully worded to grant women formal recognition of their degrees, but no share in university government. Despite this on 21 May 1897 Cambridge University rejected the notion by 1713 votes to 662 to grant full degrees to women.

In this image the crowds of almost exclusively men stretch down King’s Parade.

https://cudl.lib.cam.ac.uk/view/PH-UA-PHOT-00174-00002/1
+
φωτογραφίες:
Rockets attached to sticks and singed fragments of confetti have been found in a box at Cambridge University Library
(Confetti and fireworks, collected at an 1897 street protest opposing women's rights to get university degrees)

An effigy of a woman on a bike was mutilated during the 1897 Cambridge protest
(Τhey suspended an effigy of a woman riding a bicycle - the stereotypical female Cambridge student - from a window while waving banners with slogans such as "No Gowns for Girtonites", Girton being an all-women college. On hearing that the resolution had fallen, students then maimed and decapitated the effigy before pushing it through the gates of all-women college Newnham.)

A sea of male undergraduates protesting a vote to allow women to gain degrees at Cambridge in 1897

https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-cambridgeshire-45096690
+
Poster encouraging members of the university to vote against the awarding of degrees to women at Cambridge

"no gowms for the girtonites!"

https://apollo.imgix.net/content/uploads/2019/10/PR-UA-1897-POSTER-00001-000-00001-HR-e1571328015932.jpg?auto=compress,format&w=620&h=778

....Ενεργές διαμαρτυρίες και πράξεις (σχεδόν αποκλειστικά) μικρόνοων ανδρών ... εναντίον της αναγνώρισης των διπλωμάτων γυναικών απ' το Cambdridge και συνεπώς κατά της εκπαίδευσης επί ίσοις όροις.
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή