Unposted: Η «ξανθιά σαλάτα» της Κιάρα Φεράνι και η προβλέψιμη γοητεία των influencers

Unposted: Η «ξανθιά σαλάτα» της Κιάρα Φεράνι και η προβλέψιμη γοητεία των influencers Facebook Twitter
Οπλισμένη με ομορφιά που δεν προκαλεί επιθετικότητα και αρκετά έξυπνη ώστε να συνδυάζει την έκθεσή της με συναίσθημα και εξομολογητικό τόνο, η Φεράνι προσωποποιεί την ελίτ της ομορφιάς και της πολυτέλειας. Φωτο: Courtesy of Amazon
0

Εκεί που όλοι νόμιζαν πως η Κιάρα Φεράνι, η πιο σημαντική «επηρεάστρια» μόδας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και όχι μόνο, ένα πρώην μοντέλο που είναι πλέον μοντέλο επιχειρηματικότητας άξιο μελέτης στο Χάρβαρντ, σχεδιάστρια και αφοσιωμένη αφηγήτρια της ζωής της, τα έχει πει και δείξει όλα, προσθέτει ένα ακόμη αξεσουάρ στα χιλιάδες posts της στο Ιnstagram, το ντοκιμαντέρ «Unposted», με την υπόσχεση να αποκαλύψει κάτι πιο μύχιο, πέρα από τη φωτογένεια και το γούστο της.

Το jet-setting οδοιπορικό που υπογράφει η Ελίζα Αμορούζο και προβλήθηκε από το Amazon Prime, έχοντας κάνει πρεμιέρα στο περσινό Φεστιβάλ Βενετίας, καταγράφει τη λαμπερή καθημερινότητα μιας νέας businesswoman, ξεκινώντας από την επίσκεψή της σε ένα φημισμένο tattoo parlour στο Λος Άντζελες, όπου παίρνει βαθιά ανάσα για να τρυπήσει τη θηλή της ‒ θα μπορούσε, φανταζόμαστε, να το αποφύγει, αλλά πρέπει να κάνει και αυτήν τη θυσία...

Φλασάροντας συνεχώς ανάμεσα σε επιδείξεις μόδας, προσεγμένα γατοπερπατήματα σε δρόμους και κόκκινα χαλιά, το πορτρέτο καλύπτει με concealer ειλικρίνειας και την καλοσύνη της φωτογενούς μεροληψίας που χαρακτηρίζει τα περισσότερα fashion biopics μια ιστορία επιτυχίας με μερικά εμπόδια, για να μην είναι εντελώς αξιοζήλευτη η ευτυχία της Φεράνι.

Η όμορφη πρώην σπουδάστρια Νομικής από την Κρεμόνα της Ιταλίας, που είχε τη φαεινή ιδέα να ξεκινήσει το blog Blonde Salad και να το μετατρέψει σε έναν κολοσσό εκατομμυρίων με γραμμή μόδας και συνεργασίες εξαιρετικά επικερδείς, δεν αποφεύγει να δημοσιοποιεί οτιδήποτε αφορά την προσωπική της ζωή, από τη μόδα που επιλέγει να λανσάρει ως τον πλουμιστό γάμο της (ο σύζυγος, ο ράπερ Φεντερίκο Λουτσία, της έκανε live πρόταση σε συναυλία του και παντρεύτηκαν στο υπέροχο Noto της Σικελίας) και τον μικρό Λεόνε, τον δίχρονο γιο της.

Φλασάροντας συνεχώς ανάμεσα σε επιδείξεις μόδας, προσεγμένα γατοπερπατήματα σε δρόμους και κόκκινα χαλιά, το πορτρέτο καλύπτει με concealer ειλικρίνειας και την καλοσύνη της φωτογενούς μεροληψίας που χαρακτηρίζει τα περισσότερα fashion biopics μια ιστορία επιτυχίας με μερικά εμπόδια, για να μην είναι εντελώς αξιοζήλευτη η ευτυχία της Φεράνι.

Το Blond Salad έχει προ πολλού σταματήσει να είναι απλώς μια πλατφόρμα για ψώνια και λειτουργεί ως ολοκληρωμένη πρόταση για έναν τρόπο ζωής που εγκρίνει και εφαρμόζει η Φεράνι. «Όταν οι ακόλουθοί μου με σκέφτονται, χαμογελούν» λέει η 33χρονη κόρη ενός οδοντίατρου και της Μαρίνα ντι Γκουάρντο, συγγραφέα νουάρ και αισθηματικών διηγημάτων, και έχει δίκιο.

Το fashion crowd, συνηθισμένο σε νεόκοπες ντίβες και κακομαθημένες καλλονές, έχει μόνο καλά λόγια για τους τρόπους μιας επαγγελματία που συμπεριφέρεται πάντα βελούδινα και καλοπροαίρετα. Ακόμη και η Πάρις Χίλτον, με την οποία συνευρίσκεται στην έπαυλή της στο Λος Άντζελες, κολλάει προς στιγμήν συμπάθεια δίπλα της, έστω κι αν το παράπονό της για τα μοχθηρά media που τη σπίλωσαν στην αρχή της σαρωτικά ρηχής καριέρας της πέφτει στο κενό.


Η διαφορά της Φεράνι από το πρώτο καθαρόαιμο it girl του αιώνα είναι πως η Χίλτον έκανε καριέρα από το τίποτε, πλασάροντας έντονα ένα «δεν με νοιάζει» πριν από την έξοδο, τα πάρτι και το σεξ ‒ η Κιμ Καρντάσιαν φαίνεται να κατάλαβε τη δύναμη της επαγγελματικής προοπτικής σε κενό αέρος, αλλά κράτησε το νήμα του δικού της αφηγήματος σε μια αυτοβιογραφία σε συνέχειες και πολλαπλά φορμάτ.

Unposted: Η «ξανθιά σαλάτα» της Κιάρα Φεράνι και η προβλέψιμη γοητεία των influencers Facebook Twitter
Η διαφορά της Φεράνι από το πρώτο καθαρόαιμο it girl του αιώνα είναι πως η Χίλτον έκανε καριέρα από το τίποτε, πλασάροντας έντονα ένα «δεν με νοιάζει» πριν από την έξοδο, τα πάρτι και το σεξ. Φωτο: Courtesy of Amazon

Η Αμορούζο πλαισιώνει τη σημερινή εικόνα της Ιταλίδας με τους 17 εκατομμύρια ακολούθους με βίντεο και φωτογραφίες από την παιδική και εφηβική της ηλικία. Το ήσυχο κοριτσάκι δεν έχασε την αθωότητά του, την ίδια στιγμή που υποψιαζόμαστε πως η γεννημένη στα πούπουλα Πάρις δεν την είχε ούτε ως βρέφος. Μόνο οι δυναστείες των Χαντίντ και των Τζένερ μπορούν να συναγωνιστούν τη δημοτικότητα της Ευρωπαίας Φεράνι και το «Unposted» καταφέρνει να πείσει και τον πιο αμύητο στην αρένα των selfies και των καλλωπιστικών φίλτρων πως η Κιάρα βγαίνει πιο αυθόρμητη, ανθρώπινη, αληθινή και προσηλωμένη. Σχεδόν το απολαμβάνει.

Το «Unposted» εκτυλίσσεται σαν εγωκεντρικό reality, μαρτυρία μιας γνήσιας εκπροσώπου της γενιάς των millennials. Ο έρωτας και η αρμονική σχέση της με τον Φεντερίκο και το πρόβλημα κατά την εγκυμοσύνη αφορούν μόνο τους fans, μερικοί από τους οποίους κλαίνε από συγκίνηση όταν τη συναντούν. Για εμάς, το μόνο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ο αντίκτυπος του φαινομένου σε έναν χώρο που ανέκαθεν προσέλκυε τα φώτα, από τη φύση του.

Τα super models από τις δεκαετίες του '80 και του '90 εκμεταλλεύτηκαν τη φήμη τους ανάλογα με τον χαρακτήρα και το μυαλό τους. Χωρίς τα social, δεν μπορούσαν παρά να περιμένουν να τελειώσουν τα παχυλά μεροκάματα από τις φωτογραφίσεις και τις πασαρέλες και να στραφούν αλλού ή να αποσυρθούν αξιοπρεπώς. Κάποιες έγιναν ηθοποιοί ή τραγουδίστριες και σύζυγοι (Κάρλα Μπρούνι), ή και επιχειρηματίες, προσπαθώντας να κρατήσουν με κάθε τρόπο την υπενθύμιση του προσώπου τους ‒ η Φάμκε Γιάνσεν είναι ένα παράδειγμα θλιβερής παραμόρφωσης.

Οπλισμένη με ομορφιά που δεν προκαλεί επιθετικότητα και αρκετά έξυπνη ώστε να συνδυάζει την έκθεσή της με συναίσθημα και εξομολογητικό τόνο, η Φεράνι προσωποποιεί την ελίτ της ομορφιάς και της πολυτέλειας και δίνει την ψευδαίσθηση πως τη μοιράζεται, γιατί τη χωράει σε μια προσβάσιμη, ορατή ζωή. Ταυτόχρονα, είναι η ζωντανή απόδειξη πως, με μέθοδο και τύχη, οι influencers υπάρχουν και δεν είναι όλοι κατασκεύασμα των διαφημιστών ή αποκύημα της φαντασίας τους. Η αγορά μετρά τη δύναμή τους και τους υπολογίζει στα έξοδα προώθησης.

Αν το «Unposted» θέτει ένα παράδειγμα ή καταλήγει έμμεσα σε κάποια διαπίστωση, είναι πως όσο λιγότερα έχει να κρύψει ένα αυτο-δημόσιο πρόσωπο, από ρηχότητα ή υπολογισμό, τόσο μεγαλύτερο θα είναι το συμφέρον του. Αν αυτά είναι όλα όσα έχει να επιδείξει η καθόλα αξιαγάπητη Κιάρα Φεράνι, τότε δεν υπερβαίνει τα ποσταρίσματά της.

 

Το τρέιλερ του Unposted

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Influencers, μην ξεχνάτε τη «μαμά» σας: Η επιστροφή της Paris Hilton

Μόδα & Στυλ / Influencers, μην ξεχνάτε τη «μαμά» σας: Η επιστροφή της Paris Hilton

H Paris Hilton υπήρξε η αυθεντική influencer και μάλιστα σε μια εποχή που δεν υπήρχαν τα social media και τώρα, στα 38 της, επιστρέφει με ένα δικό της ντοκιμαντέρ για να μας αποκαλύψει, όπως λέει στους Los Angeles Times, την αλήθεια για τον εαυτό της αλλά και για το περιβόητο εκείνο sex tape.
Becoming στο Netflix: Τελικά, Μισέλ Ομπάμα γεννιέσαι ή γίνεσαι

TV & Media / Becoming στο Netflix: Τελικά, Μισέλ Ομπάμα γεννιέσαι ή γίνεσαι

Δεν περιέχει συνταρακτικές αποκαλύψεις το ντοκιμαντέρ του Netflix για την πρώην «πρώτη κυρία» των ΗΠΑ, αποτελεί όμως μια διακριτική προσωπογραφία μιας γυναίκας που μοιάζει να αποτελεί τον ορισμό της «ήρεμης δύναμης».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η λαμπερή καριέρα και το σκοτεινό τέλος της Νάταλι Γουντ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ του HBO

Οθόνες / Η λαμπερή καριέρα και το σκοτεινό τέλος της Νάταλι Γουντ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ του HBO

Αυτήν την εβδομάδα κάνει πρεμιέρα στην πλατφόρμα του HBO η ταινία “Natalie Wood: What Remains Behind” που επιχειρεί να εστιάσει στην ζωή και στην κληρονομιά της πρόωρα χαμένης σταρ, δεν γινόταν όμως να μην ασχοληθεί και με τις μυστηριώδεις συνθήκες του τραγικού θανάτου της.
«Αγαπημένη μου Βίβιαν»: Η άγνωστη ιστορία του πρώτου γάμου του Johnny Cash στο φως

Δ.Πολιτάκης / «Αγαπημένη μου Βίβιαν»: Η άγνωστη ιστορία του πρώτου γάμου του Johnny Cash στο φως

Το ντοκιμαντέρ “My Darling Vivian” προσγειώθηκε στην πλατφόρμα Amazon Prime μαζί με τις υπόλοιπες ταινίες του φετινού φεστιβάλ “South by Southwest” (SXSW 2020) που κάνουν αυτές τις μέρες ψηφιακή πρεμιέρα και είναι ελεύθερες για το κοινό μέχρι τις 6 Μαΐου.
ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΟΛΙΤΑΚΗ
Γαλαζοαίματοι προς ενοικίαση: Ο Χάρι και η Μέγκαν οδηγούν τους influencers στο επόμενο επίπεδο

Διεθνή / Γαλαζοαίματοι προς ενοικίαση: Ο Χάρι και η Μέγκαν οδηγούν τους influencers στο επόμενο επίπεδο

Οι πιο δυσοίωνοι αναλυτές πάντως νιώθουν την ανάγκη να υπενθυμίσουν πόσο σκληρά έχει αντιμετωπίσει ο «θεσμός» τα μέλη του, πρώην και νυν, που επιχείρησαν να εκμεταλλευτούν την σχέση τους με τη βρετανική μοναρχία χωρίς την έγκρισή της

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM