O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οι 10 καλύτερες μεταφορές Στίβεν Κινγκ στο σινεμά Facebook Twitter
Η Κάθι Μπέιτς βγαλμένη από την κόλαση τιμήθηκε δίκαια με Όσκαρ για την ερμηνεία της στο Misery (1990)
0

Υπήρξε ένα μικρό διάλειμμα, αλλά από το «It» και έπειτα οι διασκευές του έργου του Στίβεν Κινγκ επανήλθαν αριθμητικά στα επίπεδα του παρελθόντος. Βλέπεις, το όνομα του συγγραφέα είναι συνώνυμο του λογοτεχνικού τρόμου, μας τρομοκρατεί εδώ και μισό αιώνα και η δημοφιλία του υπερβαίνει τους λογοτεχνικούς κύκλους. Τα γραπτά του δεν περιορίζονται στο είδος του τρόμου, αλλά καλύπτουν το ευρύτατο φάσμα του φανταστικού, κάποτε «προσγειώνονται» και στον κόσμο μας, αφήνοντας, όμως, πάντα την αίσθηση ενός παραμυθιού. Ας μην ξεχνάμε ότι ο μανιχαϊσμός είναι σύμφυτος με τα παραμύθια και ο Κινγκ, λόγω της ανατροφής του, αποστρέφεται μεν τη θρησκοληψία, αλλά συνειδητά ή ασυνείδητα στρέφεται στις χριστιανικές διδαχές για έμπνευση. Πιστεύει στην ύπαρξη του Θεού, και σε εκείνη σκοτεινών δυνάμεων που θέλουν να μας βλάψουν – κι αυτή η πίστη σίγουρα βοηθά τη φαντασία ενός συγγραφέα. Πιστεύει, γενικότερα στην ύπαρξη του Καλού και του Κακού, τόσο του εξωτερικού όσο και του ενδογενούς, που βρίσκονται σε αιώνια πάλη μεταξύ τους, με τους ανθρώπους να καλούνται να επιλέξουν ανάμεσά τους και τη σωτηρία τους να εξαρτάται από την επιλογή τους.

Πολλά μπορούμε να γράψουμε για τον Στίβεν Κινγκ, τις εμμονές του και το έργο του, μα θα ξεφύγουμε από το αντικείμενο του παρόντος. Όπως γράφαμε και νωρίτερα, είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του που θα δούμε μέσα στους επόμενους τέσσερις μήνες. To (υπέροχο) «Life of Chuck» κυκλοφορεί στις αίθουσες από την Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου. Το «Long Walk», με τη διασκευή του οποίου είχαν καταπιαστεί κατά καιρούς διάφοροι σκηνοθέτες στο παρελθόν, χωρίς το εγχείρημα να λάβει το πράσινο φως, έρχεται στις 11 Σεπτεμβρίου. Τον Νοέμβριο ο καλός μας Έντγκαρ Ράιτ έχει ετοιμάσει μια νέα μεταφορά του «Running Man» με τον Γκλεν Πάουελ στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Στη μικρή οθόνη τον Οκτώβριο θα δούμε μέσω του HBO και του Vodafone TV το «Welcome to Derry», ένα prequel του «It». Και οι διασκευές Στίβεν Κινγκ δεν σταματούν στα παραπάνω formats. Tην προσεχή θεατρική σεζόν θα δούμε στα αθηναϊκά θέατρα όχι μία αλλά δυο παραστάσεις βασισμένες σε έργα του, το «Tελευταία Έξοδος: Ρίτα Χέιγουορθ» και τη «Μίζερυ», αμφότερα στο θέατρο «Άνεσις».

Αν εκεί βλέπουμε τα λυτρωτικά αποτελέσματα της ελπίδας, εδώ βιώνουμε τις καταστροφικές συνέπειες της απουσίας της, με μια κορύφωση που διαφοροποιείται από εκείνη του βιβλίου, ολοκληρώνει το αρχαιοελληνικό σχήμα που οδηγεί από την ύβρη στη νέμεση και αποτελεί –δίχως ίχνος υπερβολής– ένα από τα πιο σοκαριστικά φινάλε όλων των εποχών.

Η παραπάνω συγκυρία υπήρξε μια καλή αφορμή για να ανατρέξουμε στις κινηματογραφικές διασκευές Στίβεν Κινγκ και να ξεχωρίσουμε τις καλύτερες. Υπάρχουν κι άλλες αξιόλογες μεταφορές, ίσως όχι σε ύψος ανάλογο με αυτές που επιλέξαμε – εδώ δεν στέκουν καν στο ίδιο ύψος μεταξύ τους. Μόνο το «Πράσινο Μίλι» (1999) μας δυσκόλεψε, με λύπη το αφήσαμε εκτός, έχοντας, όμως, ως παρηγοριά την παρουσία στη λίστα των άλλων δύο διασκευών Κινγκ διά χειρός Φρανκ Ντάραμποντ.

Carrie (1976)

Ο συγγραφέας συνήθιζε να λέει ότι «το βιβλίο έφτιαξε την ταινία και η ταινία έφτιαξε το βιβλίο», καθώς η επιτυχία της ανέβασε τις πωλήσεις του και βοήθησε πολύ την καριέρα του. Η σεκάνς του χορού συνιστά μοναδικό επίτευγμα εκκρεμότητας και κλιμακούμενης αγωνίας, η πυρωμένη τιμωρία έρχεται επειδή η ανήλικη ηρωίδα έχει διδαχθεί μόνο τον τρόπο της Παλαιάς Διαθήκης από τη μητέρα της, ενώ το ξάφνιασμα του φινάλε, που γνώρισε εκατοντάδες μιμητές στο κινηματογραφικό μέλλον, φροντίζει να θυμόμαστε την Κάρι κάποιες φορές που ξυπνάμε ιδρωμένοι μέσα στη νύχτα.

The Shining (1980)

O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές Facebook Twitter
Από τις σπάνιες δημιουργίες που περιπλέκονται περισσότερο με κάθε επαναληπτική προβολή, αντί να ξεκαθαρίζουν.

Μέχρι σήμερα ο Κινγκ διαμαρτύρεται για τις δημιουργικές ελευθερίες που πήρε ο Κιούμπρικ, εν μέρει γιατί η «Λάμψη» ήταν βιβλίο πολύ προσωπικό για τον ίδιο, εμπνευσμένο από τη μάχη του με τον αλκοολισμό, αλλά μπορεί και να ζηλεύει λίγο, καθώς το βιβλίο του είναι, θεματικά, απλώς μια υποσημείωση μιας ταινίας που παρουσίασε το Χάος στην ολόφωτη, φρικιαστική, καλά οργανωμένη μα πάντα αδύνατη να αποκωδικοποιηθεί από τον άνθρωπο μορφή του. Από τις σπάνιες δημιουργίες που περιπλέκονται περισσότερο με κάθε επαναληπτική προβολή, αντί να ξεκαθαρίζουν.

The Dead Zone (1983)

Μια από τις καλύτερες ταινίες του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, που σπάνια συγκαταλέγεται σε αυτές, καθώς οι πιο σκληροπυρηνικοί οπαδοί της θεωρίας του auteur δυσκολεύονται να την εντάξουν στο ευρύτερο έργο του, κι ας έχουμε και πάλι μια εξωτερική αφορμή, που ξυπνά κάτι εσωτερικό και πυροδοτεί μια μεταμόρφωση, εκείνη ενός άνδρα από δάσκαλο σε προφήτη, ικανού να προβλέψει μελλοντικές τραγωδίες. Ο Κρόνενμπεργκ υφαίνει μια παγωμένη ατμόσφαιρα με τρόπο που ελάχιστοι κατάφεραν –είναι ικανή να σας κάνει να τουρτουρίζετε κατά την προβολή– και δίνει μια ωραία απάντηση στο γνωστό ερώτημα αν θα σκοτώναμε τον Χίτλερ σε περίπτωση που μπορούσαμε να γυρίσουμε πίσω στον χρόνο.

Christine (1983)

Οι 10 καλύτερες μεταφορές Στίβεν Κινγκ στο σινεμά Facebook Twitter
Η «Christine» είναι αναπόσπαστο μέρος ενός μοναδικού σερί του σκηνοθέτη, που ξεκίνησε με το «Halloween» (1978) και σταμάτησε δέκα χρόνια μετά, με το «They Live» (1988).

Όπως και η ταινία που ακολουθεί, η «Christine» αποτελεί ένα καλωσόρισμα στην ενήλικη ζωή για τον νεαρό ήρωα, αφού πρώτα συνδέσει την υπερχειλίζουσα ερωτική διάθεση με τη φετιχιστική λατρεία για τα αυτοκίνητα, αμφότερα δομικά στοιχεία της μέσης (ανδρικής) εφηβείας. Ευλογημένη από την ικανότητα του σκηνοθέτη να κάνει τις παραγωγές να μοιάζουν ακριβότερες, με μια φανταστική σκηνή μεταμόρφωσης της ομώνυμης «ηρωίδας» που αποτελεί υπόδειγμα χειροποίητων εφέ, η «Christine» είναι αναπόσπαστο μέρος ενός μοναδικού σερί του σκηνοθέτη, που ξεκίνησε με το «Halloween» (1978) και σταμάτησε δέκα χρόνια μετά, με το «They Live» (1988).

Stand by Me (1984)

Οι 10 καλύτερες μεταφορές Στίβεν Κινγκ στο σινεμά Facebook Twitter
Μια ωραιότατη ταινία για τη φιλία, βασισμένη σε ένα αυτοβιογραφικό κείμενο του Στίβεν Κινγκ

Για θεατές που βρίσκονταν περίπου στην ίδια ηλικία με τους ήρωες την εποχή εκείνη, το «Stand by Me» έχει διαστάσεις «ταινίας γενιάς» – στα μέρη μας, ενδεχομένως και για εκείνους που το πρόλαβαν στα πρώτα χρόνια της ιδιωτικής τηλεόρασης. Και πάλι έχουμε ένα ξύπνημα στον κόσμο των ενηλίκων για τέσσερα παιδιά που τώρα μπαίνουν στην εφηβεία, μέσα από μια περιπέτεια που θα τους ενώσει για πάντα και θα μας χαρίσει μια ωραιότατη ταινία για τη φιλία, βασισμένη σε ένα αυτοβιογραφικό κείμενο του Στίβεν Κινγκ και άρρηκτα συνδεδεμένη με το ομώνυμο, διαχρονικό άσμα ενός άλλου Κινγκ, του Ben E.

Misery (1990)

Ο Ρομπ Ράινερ του «Stand by Me» μεταφέρει και πάλι Κινγκ στο πανί, αλλάζοντας στυλ, ρυθμό και διαθέσεις. Με χιτσκοκική αίσθηση του σασπένς και με μια Κάθι Μπέιτς βγαλμένη από την κόλαση και δίκαια τιμημένη με Όσκαρ για την ερμηνεία της, η κινηματογραφική εκδοχή της «Misery» εκπληρώνει την επιθυμία της εμμονικής φαν ενός συγγραφέα, η οποία έκανε ό,τι χρειαζόταν προκειμένου ο χαρακτήρας που τον έκανε διάσημο να συνεχίσει τις λογοτεχνικές περιπέτειές του. Δεκαετίες μετά θυμόμαστε ακόμα τη Μίζερι και, ειδικότερα, τον ήχο σε εκείνη τη σκηνή με το σφυρί – οι γνώστες ξέρετε. Πολύ λυπόμαστε που ο Ρομπ Ράινερ δεν μετέφερε ξανά έργο του συγγραφέα στο πανί.

The Shawshank Redemption (1994)

Οι 10 καλύτερες μεταφορές Στίβεν Κινγκ στο σινεμά Facebook Twitter
Τιμ Ρόμπινς και Μόργκαν Φρίμαν στο «Τελευταία Έξοδος: Ρίτα Χέιγουορθ»

Παίρνοντας, θαρρείς, τη σκυτάλη από τον Ράινερ, ο Φρανκ Ντάραμποντ παραδίδει ένα δράμα φυλακής που αποτέλεσε εμπορική αποτυχία στην εποχή του, για να αγαπηθεί σταδιακά μέσα από τις επαναληπτικές του προβολές στην τηλεόραση. Με ένα εμπνευσμένο twist κι ένα λυτρωτικό φινάλε, το οποίο κερδίζεται δύσκολα, έπειτα από δύο επαχθείς ώρες για τον ήρωα, το «Τελευταία Έξοδος: Ρίτα Χέιγουορθ» αναδεικνύει τη ζωογόνο δύναμη της ελπίδας, τιμά τον τρόπο του κλασικού αμερικανικού σινεμά και, ειδικότερα, εκείνον του Φρανκ Κάπρα, και παραμένει ένα έξοχο δείγμα crowd-pleaser που, δυστυχώς, τα αμερικανικά στούντιο έχουν σχεδόν σταματήσει να παράγουν.

Apt Pupil (1998)

Γυρισμένα από έναν σκηνοθέτη το όνομα του οποίου δεν θα αναφέρουμε εδώ, επειδή είναι γραμμένο στη γλώσσα της Μόρντορ, τα «Μαθήματα Φόβου», που στη χώρα μας κυκλοφόρησαν απευθείας σε VHS, μοιάζουν ακόμα πιο απαραίτητα σήμερα, που η ναζιστική ιδεολογία έχει καταφέρει να απενοχοποιηθεί για μια διόλου ευκαταφρόνητη μερίδα του πληθυσμού και να υποβαθμίσει τα φρικιαστικά αποτελέσματα της εφαρμογής της. Στην ταινία, ένας νεαρός μαθαίνει περισσότερα για τη ναζιστική Γερμανία και το Ολοκαύτωμα και αρχίζει να υποψιάζεται ότι ο φιλήσυχος γείτονάς του είναι πρώην αξιωματούχος των Ναζί. Τον τελευταίο υποδύεται ο Ίαν ΜακΚέλεν στον πιο ανατριχιαστικό ρόλο της καριέρας του.

The Mist (2007)

Μετά το «Πράσινο Μίλι», που, θα το ξαναγράψουμε, πολύ λυπηθήκαμε που δεν καταφέραμε να χωρέσουμε εδώ, ο Φρανκ Ντάραμποντ πετυχαίνει χατ-τρικ στις μεταφορές Στίβεν Κινγκ, γυρίζοντας για πρώτη φορά μια ιστορία τρόμου του συγγραφέα και, κατά κάποιο τρόπο ερχόμενος σε διάλογο με το «Τελευταία Έξοδος: Ρίτα Χέιγουορθ». Αν εκεί βλέπουμε τα λυτρωτικά αποτελέσματα της ελπίδας, εδώ βιώνουμε τις καταστροφικές συνέπειες της απουσίας της, με μια κορύφωση που διαφοροποιείται από εκείνη του βιβλίου, ολοκληρώνει το αρχαιοελληνικό σχήμα που οδηγεί από την ύβρη στη νέμεση και αποτελεί –δίχως ίχνος υπερβολής– ένα από τα πιο σοκαριστικά φινάλε όλων των εποχών.

The Life of Chuck (2024)

Οι 10 καλύτερες μεταφορές Στίβεν Κινγκ στο σινεμά Facebook Twitter
Ο Τομ Χίντλστον πρωταγωνιστεί στην ταινία The Life of Chuck (2024)

Μετά τον Ράινερ και τον Ντάραμποντ, ο Στίβεν Κινγκ φαίνεται να βρήκε στο πρόσωπο του Μάικ Φλάναγκαν μια καλλιτεχνική «αδελφή ψυχή» και τον φιλοδώρησε με το υλικό για την πρώτη πραγματικά μεγάλη στιγμή της φιλμογραφίας του. Λίγο πολύ, η ζωή κι ο θάνατος απασχολούν τις περισσότερες ταινίες –πώς αλλιώς;– αλλά σημασία έχει πώς τις απασχολούν, ποιος είναι ο τρόπος που διαχειρίζονται τις θεματικές τους. Στα χαρτιά, το «Life of Chuck» ακούγεται σαν καλόψυχη life-affirming ταινία συνταγής, η δομή του όμως το κάνει να ξεχωρίζει από τον σωρό. Ξεκινά από κάτι (περίπου) κοσμικό, καταλήγει με έναν άνδρα σε μια σοφίτα και, μέσω της (πυκνής) διαδρομής που διανύσαμε, κατορθώνει η «περιορισμένη» αυτή εικόνα να φέρει διαστάσεις μεγαλύτερες από εκείνες της πρώτης πράξης, όπου, ούτε λίγο, ούτε πολύ παρακολουθήσαμε το τέλος του κόσμου. Δεδομένη η θέση της στα μελλοντικά αγαπημένα του κοινού και μια ταινία που, πραγματικά, χρειαζόμαστε όσο λίγες αυτήν τη δύσκολη περίοδο.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

CARRIE

Βιβλίο / H Carrie στα 50: Το φοβερό λογοτεχνικό ντεμπούτο του Στίβεν Κινγκ που παραλίγο να καταλήξει στα σκουπίδια

Πάνω από 60 μυθιστορήματα που έχουν πουλήσει περισσότερα από 350 εκατομμύρια αντίτυπα μετράει σήμερα ο «βασιλιάς του τρόμου», όλα όμως ξεκίνησαν πριν από μισό αιώνα με την πρώτη περίοδο μιας ντροπαλής και περιθωριοποιημένης μαθήτριας γυμνασίου.
THE LIFO TEAM
Στίβεν Κινγκ «Περί συγγραφής»

Το πίσω ράφι / «Περί συγγραφής»: Ο οδηγός του Στίβεν Κινγκ προς φερέλπιδες πεζογράφους

«Αν θέλετε να γίνετε συγγραφέας, πρέπει πάνω απ’ όλα να κάνετε δύο πράγματα. Να διαβάζετε πολύ και να γράφετε πολύ. Δεν γνωρίζω κανέναν τρόπο να παρακάμψετε αυτά τα δύο».
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Οθόνες / Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Με αφορμή τα σημερινά του γενέθλια, ανατρέχουμε στην καριέρα ενός ηθοποιού με την ερμηνευτική στόφα των μεγάλων ονομάτων του New Hollywood, μα καταδικασμένου να εργάζεται σε καιρούς που η κινηματογραφική βιομηχανία δεν ξέρει τι να κάνει μαζί του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Οθόνες / Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Η ελληνικής καταγωγής Αυστραλή σκηνοθέτιδα πίσω από το «Ten Pound Poms» μιλά στη LiFO για τη στάση των Αυστραλών απέναντι στους μετανάστες, την ταινία της που εξόργισε την ομογένεια, και το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος ακόμη κι όταν το έργο σου έχει δει πολύς κόσμος.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Μια ταινία που η Τζέιν Όστιν θα ήταν περήφανη να είχε σκηνοθετήσει, η Λίντσεϊ Λόχαν ανταλλάζει σώμα με την Τζέιμι Λι Κέρτις ξανά μετά από 22 χρόνια κι ένας μεταλλαγμένος Μπάμπι εκδικείται για τον θάνατο της μαμάς του. – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Νεαρές μητέρες»: Είναι καλοκαιρινή επιλογή μία ταινία των αδελφών Νταρντέν; 

The Review / «Νεαρές μητέρες»: Tα κατάφεραν πάλι οι αδελφοί Νταρντέν; 

Τι κάνει τις «νεαρές μητέρες» να ξεχωρίζουν από τις προηγούμενες δουλειές των Βέλγων δημιουργών; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητάνε για τη βραβευμένη ταινία που παίζεται στους θερινούς κινηματογράφους της Αθήνας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ