«The Thursday Murder Club»: Η Έλεν Μίρεν, ο Πιρς Μπρόσναν και τα μυστήρια

«The Thursday Murder Club»: Η Έλεν Μίρεν, ο Πιρς Μπρόσναν και τα μυστήρια Facebook Twitter
Το διαλεχτό καστ φαίνεται να περνάει καλά και μάλλον θα επιστρέψει μετά χαράς.
0

Στη Βρετανία ο Ρίτσαρντ Όσμαν είναι γνωστός ως τηλεπαρουσιαστής, με το τηλεπαιχνίδι του «House of Games» να είναι από τα δημοφιλέστερα του BBC, ειδικά στο νεανικό κοινό. Είναι, επίσης, ο συγγραφέας μιας πολύ αγαπητής σειράς βιβλίων, ευνοημένης εμπορικά (και) από την πρώτη καραντίνα, όπου τέσσερις συνταξιούχοι, δίχως τίποτα καλύτερο να κάνουν –θετικά το λέμε–, συστήνουν το «Thursday Murder Club», με στόχο να εξιχνιάσουν άλυτες υποθέσεις του παρελθόντος, αλλά κάπως τα φέρνει η μοίρα και καταλήγουν να λύνουν πραγματικά αστυνομικά μυστήρια. Το γκρουπ απαρτίζεται από μια πρώην κατάσκοπο, έναν συνταξιούχο συνδικαλιστή, έναν ψυχίατρο και μια πρώην νοσοκόμα, μέλος υπό δοκιμή στο πρώτο βιβλίο, το οποίο διασκευάζει η παρούσα ταινία, διατηρώντας, εύλογα, και τον τίτλο της πηγής. 

Τους χαρακτήρες υποδύονται, με σειρά αναφοράς, η Έλεν Μίρεν, ο Πιρς Μπρόσναν, ο Μπεν Κίνγκσλεϊ και η Σίλια Ίμρι. Η πρώτη, πέραν του γενικότερου ειδικού βάρους, έχει προϋπηρεσία στην εξιχνίαση φόνων ως πρωταγωνίστρια του μακροβιότατου «Prime Suspect», ο τέως 007 αφήνει την κοιλίτσα να αναδειχθεί, γενειάδα ατημέλητη και περνάει άνετα για εξέχον και μαχητικό μέλος της εργατικής τάξης, ο Μπεν Κίνγκσλεϊ επαναλαμβάνει τον ρόλο του στο «Shutter Island» –ακόμα και στις ενδυματολογικές επιλογές– αλλά σε πιο ελαφρύ πλαίσιο, και η Σίλια Ίμρι έχει μεν μακρά παρουσία σε θέατρο, σινεμά και τηλεόραση, αλλά όχι ανάλογη αναγνωρισιμότητα με τους συμπρωταγωνιστές της κι έτσι συμπληρώνει ταιριαστά τον ρόλο του αουτσάιντερ που, μοιραία, θα γίνει αναπόσπαστο μέλος της ομάδας – μπορούμε να το γράψουμε, φανταζόμαστε δεν συνιστά spoiler.

Αν και έρχεται υπό τη μορφή ταινίας, το «Thursday Murder Club» αφήνει την εντύπωση του (εκτεταμένου) πιλότου μιας σειράς, δεδομένου ότι υπάρχουν άλλα τρία βιβλία για διασκευή.

Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Κρις Κολόμπους. Στα ’80s ήταν υπό την προστασία του Σπίλμπεργκ, έπειτα άνοιξε τα φτερά του, υπέγραψε κάτι «μικρές» ταινίες σαν το «Home Alone» και το «Harry Potter and the Philosopher’s Stone» –μπορεί να έχετε ακούσει κάπου γι’ αυτές– και λειτούργησε κι αυτός ως μέντορας για άλλους σκηνοθέτες, ανάμεσά τους κι ο Ρόμπερτ Έγκερς – μάλιστα, αυτός ο Ρόμπερτ Έγκερς, ποιος θα το πίστευε, ε; Αν και ποτέ δεν είχε επιδείξει τη βιρτουζιτέ άλλων σπιλμπεργκικών «παραπαιδιών», σαν τον Ρόμπερτ Ζεμέκις ας πούμε, θα περίμενες από τον Κολόμπους λίγη παραπάνω επιμέλεια στη mise en scène. Δυστυχώς, η ταινία σε τίποτα δεν διαφέρει στην όψη από τη μέση παραγωγή Netflix. Η μόνη πινελιά Κολόμπους που εντοπίσαμε είναι στο χτίσιμο του «Cooper’s Change», του πολυτελούς γηροκομείου όπου ζουν οι χαρακτήρες. Δείχνει κατοικήσιμο και εκτός σκηνής, έχει σχεδιαστεί και διακοσμηθεί προσεκτικά και είναι τέτοια η κομψότητά του που, ακόμα κι αν δεν βρίσκεσαι στην τρίτη ηλικία, εύχεσαι να γίνει fast forward και να φτάσεις γρηγορότερα σ’ αυτήν, αν κάποιος θα σου εξασφάλιζε πως θα περνούσες όλες τις υπόλοιπες μέρες της ζωής σου εκεί.

«The Thursday Murder Club»: Η Έλεν Μίρεν, ο Πιρς Μπρόσναν και τα μυστήρια Facebook Twitter
O τέως 007 αφήνει την κοιλίτσα να αναδειχθεί, γενειάδα ατημέλητη και περνάει άνετα για εξέχον και μαχητικό μέλος της εργατικής τάξης.

Η γοητεία του είδους του whodunit παραμένει διαχρονική. Οι ορκισμένοι φαν δεν χαίρονται μόνο με τη λύση του μυστηρίου ή την πορεία προς αυτήν, όπως ο μέσος φαν, αλλά λαχταρούν να γνωρίσουν τους ιδιαίτερους χαρακτήρες που συναντά ο εκάστοτε ντετέκτιβ κατά την εξιχνίαση του μυστηρίου και, βέβαια, επειδή το προτιμούν στη βρετανική εκδοχή του, απολαμβάνουν την προφορά ακόμα και του τελευταίου κομπάρσου που έχει μια ατάκα σε ολόκληρο το επεισόδιο. 

Δεν κάναμε τυχαία λόγο για επεισόδιο. Αν και έρχεται υπό τη μορφή ταινίας, το «Thursday Murder Club» αφήνει την εντύπωση του (εκτεταμένου) πιλότου μιας σειράς. Υπάρχουν άλλα τρία βιβλία για διασκευή άλλωστε (κι ένα πέμπτο στον δρόμο για το τυπογραφείο). Το διαλεχτό καστ φαίνεται να περνάει καλά και μάλλον θα επιστρέψει μετά χαράς, διάφορα αξιόλογα μέλη της βρετανικής υποκριτικής σκηνής πραγματοποιούν μικρά και μεγάλα περάσματα –ο Ντέιβιντ Τέναντ ως ιδιοτελής, απολαυστικά κακιασμένη φιγούρα, ο Ρίτσαρντ Γκραντ ως σκληρός (;) γκάνγκστερ–, η ίντριγκα παραπέμπει σε ανεκτό επεισόδιο του «Poirot» με τον Ντέιβιντ Σoυσέ, και το μόνο που λείπει είναι η κωμική σπιρτάδα – έντονη στα βιβλία, σύμφωνα με τους φαν, η οποία εδώ αναπληρώνεται από μια (σχετική) ελαφρότητα, υποστηριγμένη με άνεση από τους ηθοποιούς. 

«The Thursday Murder Club»: Η Έλεν Μίρεν, ο Πιρς Μπρόσναν και τα μυστήρια Facebook Twitter
Η Έλεν Μίρεν, πέραν του γενικότερου ειδικού βάρους, έχει προϋπηρεσία στην εξιχνίαση φόνων ως πρωταγωνίστρια του μακροβιότατου «Prime Suspect».

Αν πάντως στόχος ήταν να αναπληρωθεί το κενό που αφήνει ο Ράιαν Τζόνσον, ο οποίος χαιρετά το Netflix μετά το τρίτο μυστήριο του Μπενουά Μπλανκ τον ερχόμενο Δεκέμβρη, ή να γεννηθεί ένα αντίπαλο δέος προς το παρεμφερούς διάθεσης (αλλά κλάσεις ανώτερου) «Only murders in the building» του βασικού streaming αντιπάλου, χρειάζεται πολλή δουλειά ακόμη. Ναι, για λίγο μπορείς να στηριχθείς στην καλοσύνη των συνηθισμένων σε second screen περιεχόμενο συνδρομητών σου και στην ικανότητα του καστ να βγάζει το φίδι από την τρύπα, αλλά για να σε ακολουθήσουν οι πρώτοι στη συνέχεια, θα χρειαστεί μεγαλύτερη προσπάθεια σε κάθε τομέα – από το γράψιμο ως την κατασκευή. 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ