«The Thursday Murder Club»: Η Έλεν Μίρεν, ο Πιρς Μπρόσναν και τα μυστήρια

«The Thursday Murder Club»: Η Έλεν Μίρεν, ο Πιρς Μπρόσναν και τα μυστήρια Facebook Twitter
Το διαλεχτό καστ φαίνεται να περνάει καλά και μάλλον θα επιστρέψει μετά χαράς.
0

Στη Βρετανία ο Ρίτσαρντ Όσμαν είναι γνωστός ως τηλεπαρουσιαστής, με το τηλεπαιχνίδι του «House of Games» να είναι από τα δημοφιλέστερα του BBC, ειδικά στο νεανικό κοινό. Είναι, επίσης, ο συγγραφέας μιας πολύ αγαπητής σειράς βιβλίων, ευνοημένης εμπορικά (και) από την πρώτη καραντίνα, όπου τέσσερις συνταξιούχοι, δίχως τίποτα καλύτερο να κάνουν –θετικά το λέμε–, συστήνουν το «Thursday Murder Club», με στόχο να εξιχνιάσουν άλυτες υποθέσεις του παρελθόντος, αλλά κάπως τα φέρνει η μοίρα και καταλήγουν να λύνουν πραγματικά αστυνομικά μυστήρια. Το γκρουπ απαρτίζεται από μια πρώην κατάσκοπο, έναν συνταξιούχο συνδικαλιστή, έναν ψυχίατρο και μια πρώην νοσοκόμα, μέλος υπό δοκιμή στο πρώτο βιβλίο, το οποίο διασκευάζει η παρούσα ταινία, διατηρώντας, εύλογα, και τον τίτλο της πηγής. 

Τους χαρακτήρες υποδύονται, με σειρά αναφοράς, η Έλεν Μίρεν, ο Πιρς Μπρόσναν, ο Μπεν Κίνγκσλεϊ και η Σίλια Ίμρι. Η πρώτη, πέραν του γενικότερου ειδικού βάρους, έχει προϋπηρεσία στην εξιχνίαση φόνων ως πρωταγωνίστρια του μακροβιότατου «Prime Suspect», ο τέως 007 αφήνει την κοιλίτσα να αναδειχθεί, γενειάδα ατημέλητη και περνάει άνετα για εξέχον και μαχητικό μέλος της εργατικής τάξης, ο Μπεν Κίνγκσλεϊ επαναλαμβάνει τον ρόλο του στο «Shutter Island» –ακόμα και στις ενδυματολογικές επιλογές– αλλά σε πιο ελαφρύ πλαίσιο, και η Σίλια Ίμρι έχει μεν μακρά παρουσία σε θέατρο, σινεμά και τηλεόραση, αλλά όχι ανάλογη αναγνωρισιμότητα με τους συμπρωταγωνιστές της κι έτσι συμπληρώνει ταιριαστά τον ρόλο του αουτσάιντερ που, μοιραία, θα γίνει αναπόσπαστο μέλος της ομάδας – μπορούμε να το γράψουμε, φανταζόμαστε δεν συνιστά spoiler.

Αν και έρχεται υπό τη μορφή ταινίας, το «Thursday Murder Club» αφήνει την εντύπωση του (εκτεταμένου) πιλότου μιας σειράς, δεδομένου ότι υπάρχουν άλλα τρία βιβλία για διασκευή.

Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Κρις Κολόμπους. Στα ’80s ήταν υπό την προστασία του Σπίλμπεργκ, έπειτα άνοιξε τα φτερά του, υπέγραψε κάτι «μικρές» ταινίες σαν το «Home Alone» και το «Harry Potter and the Philosopher’s Stone» –μπορεί να έχετε ακούσει κάπου γι’ αυτές– και λειτούργησε κι αυτός ως μέντορας για άλλους σκηνοθέτες, ανάμεσά τους κι ο Ρόμπερτ Έγκερς – μάλιστα, αυτός ο Ρόμπερτ Έγκερς, ποιος θα το πίστευε, ε; Αν και ποτέ δεν είχε επιδείξει τη βιρτουζιτέ άλλων σπιλμπεργκικών «παραπαιδιών», σαν τον Ρόμπερτ Ζεμέκις ας πούμε, θα περίμενες από τον Κολόμπους λίγη παραπάνω επιμέλεια στη mise en scène. Δυστυχώς, η ταινία σε τίποτα δεν διαφέρει στην όψη από τη μέση παραγωγή Netflix. Η μόνη πινελιά Κολόμπους που εντοπίσαμε είναι στο χτίσιμο του «Cooper’s Change», του πολυτελούς γηροκομείου όπου ζουν οι χαρακτήρες. Δείχνει κατοικήσιμο και εκτός σκηνής, έχει σχεδιαστεί και διακοσμηθεί προσεκτικά και είναι τέτοια η κομψότητά του που, ακόμα κι αν δεν βρίσκεσαι στην τρίτη ηλικία, εύχεσαι να γίνει fast forward και να φτάσεις γρηγορότερα σ’ αυτήν, αν κάποιος θα σου εξασφάλιζε πως θα περνούσες όλες τις υπόλοιπες μέρες της ζωής σου εκεί.

«The Thursday Murder Club»: Η Έλεν Μίρεν, ο Πιρς Μπρόσναν και τα μυστήρια Facebook Twitter
O τέως 007 αφήνει την κοιλίτσα να αναδειχθεί, γενειάδα ατημέλητη και περνάει άνετα για εξέχον και μαχητικό μέλος της εργατικής τάξης.

Η γοητεία του είδους του whodunit παραμένει διαχρονική. Οι ορκισμένοι φαν δεν χαίρονται μόνο με τη λύση του μυστηρίου ή την πορεία προς αυτήν, όπως ο μέσος φαν, αλλά λαχταρούν να γνωρίσουν τους ιδιαίτερους χαρακτήρες που συναντά ο εκάστοτε ντετέκτιβ κατά την εξιχνίαση του μυστηρίου και, βέβαια, επειδή το προτιμούν στη βρετανική εκδοχή του, απολαμβάνουν την προφορά ακόμα και του τελευταίου κομπάρσου που έχει μια ατάκα σε ολόκληρο το επεισόδιο. 

Δεν κάναμε τυχαία λόγο για επεισόδιο. Αν και έρχεται υπό τη μορφή ταινίας, το «Thursday Murder Club» αφήνει την εντύπωση του (εκτεταμένου) πιλότου μιας σειράς. Υπάρχουν άλλα τρία βιβλία για διασκευή άλλωστε (κι ένα πέμπτο στον δρόμο για το τυπογραφείο). Το διαλεχτό καστ φαίνεται να περνάει καλά και μάλλον θα επιστρέψει μετά χαράς, διάφορα αξιόλογα μέλη της βρετανικής υποκριτικής σκηνής πραγματοποιούν μικρά και μεγάλα περάσματα –ο Ντέιβιντ Τέναντ ως ιδιοτελής, απολαυστικά κακιασμένη φιγούρα, ο Ρίτσαρντ Γκραντ ως σκληρός (;) γκάνγκστερ–, η ίντριγκα παραπέμπει σε ανεκτό επεισόδιο του «Poirot» με τον Ντέιβιντ Σoυσέ, και το μόνο που λείπει είναι η κωμική σπιρτάδα – έντονη στα βιβλία, σύμφωνα με τους φαν, η οποία εδώ αναπληρώνεται από μια (σχετική) ελαφρότητα, υποστηριγμένη με άνεση από τους ηθοποιούς. 

«The Thursday Murder Club»: Η Έλεν Μίρεν, ο Πιρς Μπρόσναν και τα μυστήρια Facebook Twitter
Η Έλεν Μίρεν, πέραν του γενικότερου ειδικού βάρους, έχει προϋπηρεσία στην εξιχνίαση φόνων ως πρωταγωνίστρια του μακροβιότατου «Prime Suspect».

Αν πάντως στόχος ήταν να αναπληρωθεί το κενό που αφήνει ο Ράιαν Τζόνσον, ο οποίος χαιρετά το Netflix μετά το τρίτο μυστήριο του Μπενουά Μπλανκ τον ερχόμενο Δεκέμβρη, ή να γεννηθεί ένα αντίπαλο δέος προς το παρεμφερούς διάθεσης (αλλά κλάσεις ανώτερου) «Only murders in the building» του βασικού streaming αντιπάλου, χρειάζεται πολλή δουλειά ακόμη. Ναι, για λίγο μπορείς να στηριχθείς στην καλοσύνη των συνηθισμένων σε second screen περιεχόμενο συνδρομητών σου και στην ικανότητα του καστ να βγάζει το φίδι από την τρύπα, αλλά για να σε ακολουθήσουν οι πρώτοι στη συνέχεια, θα χρειαστεί μεγαλύτερη προσπάθεια σε κάθε τομέα – από το γράψιμο ως την κατασκευή. 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μάς έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο, για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ