«Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire Facebook Twitter
Μπιλ Σκάρσγκαρντ και Ντακρέ Μοντγκόμερι.
0



ΠOIOΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΞΑΛΛΟΣ άνδρας με το ελληνοπρεπέστατο ονοματεπώνυμο Αντώνιος Γεώργιος Κυρίτσης, γόνος μιας σκληροτράχηλης πολυμελούς εργατικής οικογένειας από την Ιντιάνα, που το 1977 αναστάτωσε τις αρχές και την κοινή γνώμη, μπαίνοντας σε μια ιδιωτική εταιρεία υποθηκοδανείων για να απαγάγει τον γιo του ιδιοκτήτη με την απειλή όπλου, και κρατώντας τον όμηρο στο σπίτι του;  

Τα τοπικά κανάλια έσπευσαν να καλύψουν τις περισσότερες από τις 63 ώρες που συνολικά διήρκεσε το θρίλερ, σε ζωντανή αναμετάδοση, την ίδια στιγμή που ο Τόνι Κυρίτσης έβριζε θεούς και δαίμονες, από την έξοδο του κτιρίου μέχρι τα ερτζιανά κύματα του αγαπημένου του ραδιοσταθμού. Για πρώτη φορά, η Αμερική συμμετείχε live στον προσωπικό αγώνα ενός φτωχού εναντίον ενός συστήματος απάτης, όπως ισχυριζόταν ασταμάτητα ο πρώτος, που τον κορόιδεψε με δόλο, του έκλεψε τη γη, του στέρησε την περιουσία, το βιος που λέμε κι εμείς, και ενώ επέμενε πως τον είχε σαν παιδί του, δεν είχε το φιλότιμο και την τσίπα, για να επιμείνουμε ελληνικά, να του ζητήσει συγγνώμη!

Το «Dead Man’s Wire» έκανε πρεμιέρα εκτός συναγωνισμού στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας και ανήκει στις αφηγηματικές του ταινίες του Γκας βαν Σαντ, αν και ο ίδιος έχει δηλώσει πως το σενάριο και το θέμα υπαγορεύουν το στυλ κάθε φορά.

Η δημόσια απολογία από το μεγάλο και κυνικό αφεντικό, που υποδύεται ο Αλ Πατσίνο με συγκρατημένη παραλλαγή των σαιξπηρισμών του, ήταν η κύρια προτεραιότητα, και η πηγή του αρχαιοελληνικού του θυμού, και ο Μπιλ Σκάρσγκαρντ ως Τόνι υποδηλώνει έναν τίμιο προλετάριο που στριμώχτηκε στα ψεύτικα λόγια και πιάστηκε στη φάκα σαν αφελής. Ωστόσο, το κόλπο του για να μείνει στην κουβέντα και να πετύχει τον σκοπό του ήταν να συνδέσει με ένα σύρμα τον λαιμό του απαχθέντος με την καραμπίνα που κρατούσε ή στερέωνε σε σταθερή επιφάνεια όταν έφτασε στο σπίτι, έτσι ώστε να αποκλείσει την πιθανότητα παρέμβασης ενός μυστικού αστυνομικού ή ενός ελεύθερου σκοπευτή – αν και η εικόνα ενός υποψήφιου δολοφόνου με το τσιγκελωμένο θύμα του και σύσσωμη την αστυνομική δύναμη της Ιντιανάπολις σε απόσταση αναπνοής, κυριολεκτικά, αλλά ανήμπορη να αναλάβει δράση, παραπέμπει στα αναλογικά, ερασιτεχνικά ’70s, τότε που σχεδόν κανείς δεν είχε διανοηθεί να αποπειραθεί παρόμοιο ανδραγάθημα. 

Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire Facebook Twitter
Ο Γκας Βαν Σαντ με τον Κόλμαν Ντομίνγκο στο Φεστιβάλ Βενετίας. Φωτ.: JB Lacroix/FilmMagic/Getty Images/Ideal Image

Το πώς αντιμετώπισαν οι απλοί θεατές, από το τηλεοπτικό κοινό μέχρι τους ενόρκους σε μια δίκη με ενδιαφέρουσα έκβαση, το ντέρμπι μεταξύ του Ρομπέν και των άπληστων ιντριγκάρει τον Γκας βαν Σαντ, ο οποίος επιστρέφει μετά από δύο συναπτές αποτυχίες, καλλιτεχνικές και εμπορικές, που τον έβγαλαν εκτός κυκλωμάτων για περισσότερο από μια πενταετία. Το «Dead Man’s Wire» (ωραίος τίτλος, που αφορά εξίσου θύμα και θύτη) έκανε πρεμιέρα εκτός συναγωνισμού στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας και ανήκει στις αφηγηματικές του ταινίες, αν και ο Αμερικανός σκηνοθέτης, που κυμαίνεται από τον «Γουίλ Χάντινγκ» ως τον «Ελέφαντα» με πολλούς ενδιάμεσους –ποιητικούς ή συμβατικούς– σταθμούς, έχει δηλώσει πως το σενάριο και το θέμα υπαγορεύουν το στυλ κάθε φορά. Είναι μια βιογραφία με νόημα, ένα πορτρέτο με σκοπό, μια παραβολή στρωτή και προφανής. Ίσως το μεγαλύτερο επίτευγμα του Βαν Σαντ σε μια ταινία που δεν προσθέτει απολύτως τίποτε στο γράμμα και στο πνεύμα της φιλμογραφίας του είναι ότι ανέσυρε την απίστευτη ιστορία ενός ανθρώπου που θα μπορούσε να είναι διαβόητα παραδειγματικός αλλά λησμονήθηκε ακόμη και από το πάνθεον των αρνητικών πρωταγωνιστών της αμερικανικής κοινωνίας.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Λαμπερή η 82η Μόστρα: Κλούνεϊ, Λάνθιμος και Ρόμπερτς στο επίκεντρο του Φεστιβάλ Βενετίας

Πολιτισμός / Λαμπερό το 82ο Φεστιβάλ Βενετίας: Κλούνεϊ, Λάνθιμος και Τζούλια Ρόμπερτς στο επίκεντρο της φετινής Μόστρα

Μεταξύ των τίτλων που διεκδικούν τον Χρυσό Λέοντα είναι το «Frankenstein» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο καθώς και το πολιτικό θρίλερ «The Wizard of the Kremlin» του Ολιβιέ Ασαγιάς, με τον Τζουντ Λο στον ρόλο του Βλαντίμιρ Πούτιν και τον Πολ Ντάνο ως επικοινωνιακό του σύμβουλο
LIFO NEWSROOM
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ