«Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire Facebook Twitter
Μπιλ Σκάρσγκαρντ και Ντακρέ Μοντγκόμερι.
0



ΠOIOΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΞΑΛΛΟΣ άνδρας με το ελληνοπρεπέστατο ονοματεπώνυμο Αντώνιος Γεώργιος Κυρίτσης, γόνος μιας σκληροτράχηλης πολυμελούς εργατικής οικογένειας από την Ιντιάνα, που το 1977 αναστάτωσε τις αρχές και την κοινή γνώμη, μπαίνοντας σε μια ιδιωτική εταιρεία υποθηκοδανείων για να απαγάγει τον γιo του ιδιοκτήτη με την απειλή όπλου, και κρατώντας τον όμηρο στο σπίτι του;  

Τα τοπικά κανάλια έσπευσαν να καλύψουν τις περισσότερες από τις 63 ώρες που συνολικά διήρκεσε το θρίλερ, σε ζωντανή αναμετάδοση, την ίδια στιγμή που ο Τόνι Κυρίτσης έβριζε θεούς και δαίμονες, από την έξοδο του κτιρίου μέχρι τα ερτζιανά κύματα του αγαπημένου του ραδιοσταθμού. Για πρώτη φορά, η Αμερική συμμετείχε live στον προσωπικό αγώνα ενός φτωχού εναντίον ενός συστήματος απάτης, όπως ισχυριζόταν ασταμάτητα ο πρώτος, που τον κορόιδεψε με δόλο, του έκλεψε τη γη, του στέρησε την περιουσία, το βιος που λέμε κι εμείς, και ενώ επέμενε πως τον είχε σαν παιδί του, δεν είχε το φιλότιμο και την τσίπα, για να επιμείνουμε ελληνικά, να του ζητήσει συγγνώμη!

Το «Dead Man’s Wire» έκανε πρεμιέρα εκτός συναγωνισμού στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας και ανήκει στις αφηγηματικές του ταινίες του Γκας βαν Σαντ, αν και ο ίδιος έχει δηλώσει πως το σενάριο και το θέμα υπαγορεύουν το στυλ κάθε φορά.

Η δημόσια απολογία από το μεγάλο και κυνικό αφεντικό, που υποδύεται ο Αλ Πατσίνο με συγκρατημένη παραλλαγή των σαιξπηρισμών του, ήταν η κύρια προτεραιότητα, και η πηγή του αρχαιοελληνικού του θυμού, και ο Μπιλ Σκάρσγκαρντ ως Τόνι υποδηλώνει έναν τίμιο προλετάριο που στριμώχτηκε στα ψεύτικα λόγια και πιάστηκε στη φάκα σαν αφελής. Ωστόσο, το κόλπο του για να μείνει στην κουβέντα και να πετύχει τον σκοπό του ήταν να συνδέσει με ένα σύρμα τον λαιμό του απαχθέντος με την καραμπίνα που κρατούσε ή στερέωνε σε σταθερή επιφάνεια όταν έφτασε στο σπίτι, έτσι ώστε να αποκλείσει την πιθανότητα παρέμβασης ενός μυστικού αστυνομικού ή ενός ελεύθερου σκοπευτή – αν και η εικόνα ενός υποψήφιου δολοφόνου με το τσιγκελωμένο θύμα του και σύσσωμη την αστυνομική δύναμη της Ιντιανάπολις σε απόσταση αναπνοής, κυριολεκτικά, αλλά ανήμπορη να αναλάβει δράση, παραπέμπει στα αναλογικά, ερασιτεχνικά ’70s, τότε που σχεδόν κανείς δεν είχε διανοηθεί να αποπειραθεί παρόμοιο ανδραγάθημα. 

Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire Facebook Twitter
Ο Γκας Βαν Σαντ με τον Κόλμαν Ντομίνγκο στο Φεστιβάλ Βενετίας. Φωτ.: JB Lacroix/FilmMagic/Getty Images/Ideal Image

Το πώς αντιμετώπισαν οι απλοί θεατές, από το τηλεοπτικό κοινό μέχρι τους ενόρκους σε μια δίκη με ενδιαφέρουσα έκβαση, το ντέρμπι μεταξύ του Ρομπέν και των άπληστων ιντριγκάρει τον Γκας βαν Σαντ, ο οποίος επιστρέφει μετά από δύο συναπτές αποτυχίες, καλλιτεχνικές και εμπορικές, που τον έβγαλαν εκτός κυκλωμάτων για περισσότερο από μια πενταετία. Το «Dead Man’s Wire» (ωραίος τίτλος, που αφορά εξίσου θύμα και θύτη) έκανε πρεμιέρα εκτός συναγωνισμού στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας και ανήκει στις αφηγηματικές του ταινίες, αν και ο Αμερικανός σκηνοθέτης, που κυμαίνεται από τον «Γουίλ Χάντινγκ» ως τον «Ελέφαντα» με πολλούς ενδιάμεσους –ποιητικούς ή συμβατικούς– σταθμούς, έχει δηλώσει πως το σενάριο και το θέμα υπαγορεύουν το στυλ κάθε φορά. Είναι μια βιογραφία με νόημα, ένα πορτρέτο με σκοπό, μια παραβολή στρωτή και προφανής. Ίσως το μεγαλύτερο επίτευγμα του Βαν Σαντ σε μια ταινία που δεν προσθέτει απολύτως τίποτε στο γράμμα και στο πνεύμα της φιλμογραφίας του είναι ότι ανέσυρε την απίστευτη ιστορία ενός ανθρώπου που θα μπορούσε να είναι διαβόητα παραδειγματικός αλλά λησμονήθηκε ακόμη και από το πάνθεον των αρνητικών πρωταγωνιστών της αμερικανικής κοινωνίας.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Λαμπερή η 82η Μόστρα: Κλούνεϊ, Λάνθιμος και Ρόμπερτς στο επίκεντρο του Φεστιβάλ Βενετίας

Πολιτισμός / Λαμπερό το 82ο Φεστιβάλ Βενετίας: Κλούνεϊ, Λάνθιμος και Τζούλια Ρόμπερτς στο επίκεντρο της φετινής Μόστρα

Μεταξύ των τίτλων που διεκδικούν τον Χρυσό Λέοντα είναι το «Frankenstein» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο καθώς και το πολιτικό θρίλερ «The Wizard of the Kremlin» του Ολιβιέ Ασαγιάς, με τον Τζουντ Λο στον ρόλο του Βλαντίμιρ Πούτιν και τον Πολ Ντάνο ως επικοινωνιακό του σύμβουλο
LIFO NEWSROOM
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ