NEO VIDCAST

«House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

A House of Dynamite Facebook Twitter
H Ρεμπέκα Φέργκιουσον πρωταγωνιστεί στο ασταμάτητο θρίλερ κεκλεισμένων των θυρών της Κάθριν Μπίγκελοου.
0



ΤO ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟ ΥΦΟΣ
των ταινιών της Κάθριν Μπίγκελοου υπαγορεύεται από τα σενάρια, όπως είχε η ίδια δηλώσει από παλιά. Το ίδιο το θέμα του «A House of Dynamite», ένας πυρηνικός πύραυλος με κατεύθυνση το Σικάγο που αναστατώνει τον Λευκό Οίκο και εγείρει επιτακτικά, και με 20λεπτη διορία λόγω της προδιαγεγραμμένης του πορείας, το δίλημμα της άμεσης απόφασης από τον Πρόεδρο των ΗΠΑ, είναι το μοτέρ για ένα ασταμάτητο θρίλερ κεκλεισμένων των θυρών. 

«Feel-bad» ταινία τη χαρακτήρισαν πολύ σωστά οι «Times», και ο «Οίκος» που είναι γεμάτος με δυναμίτη προειδοποιεί για να προκαλέσει συναίσθημα, αντί να δείξει με σκοπό το σοκ.  

Κομπάρσοι στο δράμα, ενσαρκωμένοι από εξαιρετικής απόδοσης ηθοποιούς, όπως ο Τζάρεντ Χάρις, η Ρεμπέκα Φέργκιουσον, ο Τρέισι Λετς και ο Τζέισον Κλαρκ, σε σύντομους, διακεκομμένους ρόλους, τα ζωτικής σημασίας στελέχη και οι υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι που πλαισιώνουν τον αρχηγό προσπαθούν να τον συμβουλέψουν τι να κάνει σε μια κορυφαία κρίση που μέχρι εκείνη τη στιγμή μόνο σε προσομοίωση είχαν δει μπροστά τους. Μέχρι να βρουν από πού προέρχεται η απειλή, ποια χώρα πάτησε επίτηδες το στοιχειωμένο κουμπί, ή ποιος μπορεί να διέπραξε ένα τόσο μεγάλο ατόπημα, σε περίπτωση που έχει γίνει τραγική αστοχία, έχουν περάσει λεπτά σαν αιώνας, και η Μπίγκελοου του «Hurt Locker» και του «Zero Dark Thirty» γνωρίζει ακριβώς πώς να πιάσει τις κάμερες σαν νυστέρια και να μας καλωσορίσει στο κέντρο επιχειρήσεων που διευθύνει σαν κορυφαία μαέστρος μιας εκπληκτικής ορχήστρας: πώς αναχαιτίζεται μια κόκκινη κουκίδα που ταξιδεύει ιλιγγιωδώς προς την καταστροφή; Και πώς απαντάς σε ένα δυνητικό χτύπημα, εκτός ευτυχούς απροόπτου, για να εκδικηθείς 10 εκατομμύρια, τουλάχιστον, χαμένες ζωές σε κλάσμα του δευτερολέπτου; 

A House of Dynamite Facebook Twitter
Η Μπίγκελοου γνωρίζει ακριβώς πώς να πιάσει τις κάμερες σαν νυστέρια και να μας καλωσορίσει στο κέντρο επιχειρήσεων που διευθύνει σαν κορυφαία μαέστρος μιας εκπληκτικής ορχήστρα.

«Feel-bad» ταινία τη χαρακτήρισαν πολύ σωστά οι «Times», και ο «Οίκος» που είναι γεμάτος με δυναμίτη προειδοποιεί για να προκαλέσει συναίσθημα, αντί να δείξει με σκοπό το σοκ. Το τέλος του κόσμου το έχουμε βιώσει στο κινηματογραφικό πετσί μας, ειδικά στην καμπή του αιώνα, μιας και ο βιβλικός οιωνός προσφερόταν για τρομακτικές προφητείες και εφετζίδικες περιπέτειες που στοίχισαν ένα σωρό χρήματα και επαναλάμβαναν την ίδια βαρετή επωδό. Η πυρηνική απειλή δεν έχει σταματήσει να επανέρχεται στο προσκήνιο από τη ρίψη της ατομικής βόμβας, και η Μπίγκελοου ανήκει στη γενιά που έμαθε να κάνει πρόβες σωτηρίας στα ειδικά καταφύγια, και μερικές δεκαετίες αργότερα να διαδηλώνει σε «no nukes» συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας.  

Παρά τη σοβαρότητα της κατάστασης και τον πολλαπλασιασμό των χωρών που διαθέτουν τη δυνατότητα να εξαφανίσουν κάθε μορφής ζωής στον πλανήτη μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, το ζήτημα δεν αποτελεί προτεραιότητα στη διεθνή ατζέντα. Η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μάς κάνει να ανησυχούμε με τον επιδέξιο χειρισμό της, το μοίρασμα των ευθυνών σε σκιώδεις παράγοντες και τη ρεαλιστική, όπως την αποτυπώνει ανάγλυφα, αδυναμία αντίδρασης σε τόσο άμεσο κίνδυνο, από έναν κυκεώνα διαδικαστικών παρεμβολών και συναισθηματικής φόρτισης. Συχνά έχει παρεξηγηθεί ως μιλιταριστική σκηνοθέτις, σχεδόν ως προπαγανδίστρια του Πενταγώνου, αλλά στην εκρηκτική της επιστροφή, 8 χρόνια μετά το επιτηδευμένο «Detroit», δεν κάνει ακριβώς μια πολεμική περιπέτεια δωματίου, αλλά περισσότερο ένα αντιπολεμικό prequel, με άποψη και δυναμισμό, που κόβει την ανάσα, και χωρίς να τελειώσει την πλοκή με τον αναμενόμενο κρότο, δίνει ηχηρή απάντηση στα συγκεκριμένα ερωτήματα που θέτει.  

Οθόνες
0

NEO VIDCAST

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Οθόνες / Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Με αφορμή τα σημερινά του γενέθλια, ανατρέχουμε στην καριέρα ενός ηθοποιού με την ερμηνευτική στόφα των μεγάλων ονομάτων του New Hollywood, μα καταδικασμένου να εργάζεται σε καιρούς που η κινηματογραφική βιομηχανία δεν ξέρει τι να κάνει μαζί του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Οθόνες / Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Η ελληνικής καταγωγής Αυστραλή σκηνοθέτιδα πίσω από το «Ten Pound Poms» μιλά στη LiFO για τη στάση των Αυστραλών απέναντι στους μετανάστες, την ταινία της που εξόργισε την ομογένεια, και το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος ακόμη κι όταν το έργο σου έχει δει πολύς κόσμος.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ