«House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

A House of Dynamite Facebook Twitter
H Ρεμπέκα Φέργκιουσον πρωταγωνιστεί στο ασταμάτητο θρίλερ κεκλεισμένων των θυρών της Κάθριν Μπίγκελοου.
0



ΤO ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟ ΥΦΟΣ
των ταινιών της Κάθριν Μπίγκελοου υπαγορεύεται από τα σενάρια, όπως είχε η ίδια δηλώσει από παλιά. Το ίδιο το θέμα του «A House of Dynamite», ένας πυρηνικός πύραυλος με κατεύθυνση το Σικάγο που αναστατώνει τον Λευκό Οίκο και εγείρει επιτακτικά, και με 20λεπτη διορία λόγω της προδιαγεγραμμένης του πορείας, το δίλημμα της άμεσης απόφασης από τον Πρόεδρο των ΗΠΑ, είναι το μοτέρ για ένα ασταμάτητο θρίλερ κεκλεισμένων των θυρών. 

«Feel-bad» ταινία τη χαρακτήρισαν πολύ σωστά οι «Times», και ο «Οίκος» που είναι γεμάτος με δυναμίτη προειδοποιεί για να προκαλέσει συναίσθημα, αντί να δείξει με σκοπό το σοκ.  

Κομπάρσοι στο δράμα, ενσαρκωμένοι από εξαιρετικής απόδοσης ηθοποιούς, όπως ο Τζάρεντ Χάρις, η Ρεμπέκα Φέργκιουσον, ο Τρέισι Λετς και ο Τζέισον Κλαρκ, σε σύντομους, διακεκομμένους ρόλους, τα ζωτικής σημασίας στελέχη και οι υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι που πλαισιώνουν τον αρχηγό προσπαθούν να τον συμβουλέψουν τι να κάνει σε μια κορυφαία κρίση που μέχρι εκείνη τη στιγμή μόνο σε προσομοίωση είχαν δει μπροστά τους. Μέχρι να βρουν από πού προέρχεται η απειλή, ποια χώρα πάτησε επίτηδες το στοιχειωμένο κουμπί, ή ποιος μπορεί να διέπραξε ένα τόσο μεγάλο ατόπημα, σε περίπτωση που έχει γίνει τραγική αστοχία, έχουν περάσει λεπτά σαν αιώνας, και η Μπίγκελοου του «Hurt Locker» και του «Zero Dark Thirty» γνωρίζει ακριβώς πώς να πιάσει τις κάμερες σαν νυστέρια και να μας καλωσορίσει στο κέντρο επιχειρήσεων που διευθύνει σαν κορυφαία μαέστρος μιας εκπληκτικής ορχήστρας: πώς αναχαιτίζεται μια κόκκινη κουκίδα που ταξιδεύει ιλιγγιωδώς προς την καταστροφή; Και πώς απαντάς σε ένα δυνητικό χτύπημα, εκτός ευτυχούς απροόπτου, για να εκδικηθείς 10 εκατομμύρια, τουλάχιστον, χαμένες ζωές σε κλάσμα του δευτερολέπτου; 

A House of Dynamite Facebook Twitter
Η Μπίγκελοου γνωρίζει ακριβώς πώς να πιάσει τις κάμερες σαν νυστέρια και να μας καλωσορίσει στο κέντρο επιχειρήσεων που διευθύνει σαν κορυφαία μαέστρος μιας εκπληκτικής ορχήστρα.

«Feel-bad» ταινία τη χαρακτήρισαν πολύ σωστά οι «Times», και ο «Οίκος» που είναι γεμάτος με δυναμίτη προειδοποιεί για να προκαλέσει συναίσθημα, αντί να δείξει με σκοπό το σοκ. Το τέλος του κόσμου το έχουμε βιώσει στο κινηματογραφικό πετσί μας, ειδικά στην καμπή του αιώνα, μιας και ο βιβλικός οιωνός προσφερόταν για τρομακτικές προφητείες και εφετζίδικες περιπέτειες που στοίχισαν ένα σωρό χρήματα και επαναλάμβαναν την ίδια βαρετή επωδό. Η πυρηνική απειλή δεν έχει σταματήσει να επανέρχεται στο προσκήνιο από τη ρίψη της ατομικής βόμβας, και η Μπίγκελοου ανήκει στη γενιά που έμαθε να κάνει πρόβες σωτηρίας στα ειδικά καταφύγια, και μερικές δεκαετίες αργότερα να διαδηλώνει σε «no nukes» συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας.  

Παρά τη σοβαρότητα της κατάστασης και τον πολλαπλασιασμό των χωρών που διαθέτουν τη δυνατότητα να εξαφανίσουν κάθε μορφής ζωής στον πλανήτη μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, το ζήτημα δεν αποτελεί προτεραιότητα στη διεθνή ατζέντα. Η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μάς κάνει να ανησυχούμε με τον επιδέξιο χειρισμό της, το μοίρασμα των ευθυνών σε σκιώδεις παράγοντες και τη ρεαλιστική, όπως την αποτυπώνει ανάγλυφα, αδυναμία αντίδρασης σε τόσο άμεσο κίνδυνο, από έναν κυκεώνα διαδικαστικών παρεμβολών και συναισθηματικής φόρτισης. Συχνά έχει παρεξηγηθεί ως μιλιταριστική σκηνοθέτις, σχεδόν ως προπαγανδίστρια του Πενταγώνου, αλλά στην εκρηκτική της επιστροφή, 8 χρόνια μετά το επιτηδευμένο «Detroit», δεν κάνει ακριβώς μια πολεμική περιπέτεια δωματίου, αλλά περισσότερο ένα αντιπολεμικό prequel, με άποψη και δυναμισμό, που κόβει την ανάσα, και χωρίς να τελειώσει την πλοκή με τον αναμενόμενο κρότο, δίνει ηχηρή απάντηση στα συγκεκριμένα ερωτήματα που θέτει.  

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι θα δούμε στα σινεμά μέσα στις γιορτές

Οθόνες / 10 ταινίες που παίζουν τις γιορτές και αξίζουν το εισιτήριο του σινεμά

Ένας οδηγός με έξι νέες κυκλοφορίες και τέσσερις που συνεχίζουν να παίζονται με επιτυχία στις αίθουσες, ώστε να προγραμματίσετε τις χριστουγεννιάτικες κινηματογραφικές σας εξόδους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιάννης Οικονομίδης: «Κάνω ταινίες “λαϊκές” κι ας χαρακτηρίζονται σκληρές κι ακραίες»

Οθόνες / Γιάννης Οικονομίδης: «Με τη "Σπασμένη Φλέβα" πήρα ρεβάνς από κάποιους που με πολεμάνε λυσσαλέα»

Με πρόσφατη την επιτυχία της νέας του ταινίας ο σκηνοθέτης μάς μίλησε για όσα ήθελε να πει μέσα από αυτήν, για τη φιλμογραφία του γενικότερα αλλά και για τον τρόπο που βλέπει το σύγχρονο ελληνικό σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Φωτιά και σταχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Οθόνες / Φωτιά και στάχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Είναι ένα από τα ελάχιστα blockbusters που μας έχουν απομείνει και αξίζει τον κόπο. Μαζί με το Avatar έχουμε άλλες τρεις ταινίες που αξίζουν την έξοδο στο σινεμά της πόλης!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ | ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ