Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει Facebook Twitter
Ο Ντελ Τόρο εστιάζει στη μεσσιανική παραφροσύνη του Βίκτορ Φρανκενστάιν (Όσκαρ Άϊζακ), που θέλει να το παίξει Θεός για να αποδείξει στον αυστηρό πατέρα και τον μπερδεμένο εαυτό του πως είναι ικανός για το ακατόρθωτο ανασταίνοντας τη ζωή εκ νεκρών.
0

Είναι προφανές για ποιο λόγο ο Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο λατρεύει τόσο πολύ το αριστούργημα της Μέρι Σέλεϊ: Έχει ένα αθώο τέρας στη θέση του πρωταγωνιστή, έναν ανήσυχο αυτουργό φουλ στις αδυναμίες και τις ενοχές, έναν αχανή καμβά για «σινεματική» ζωγραφική, μια ωραία γυναίκα που δεν αισθάνεται καθόλου μοιραία και άβουλη και φυσικά, άπλετο χώρο για αγάπη και συγχώρεση.

Με το δημιουργικό ταλέντο και τον οραματικό του φακό ο Μεξικανός βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης, εμπλουτίζει τα κλισέ που αγαπά και δίνει διάσταση σε ιστορίες που φαντάζουν οικείες. Στον πολυδιασκευασμένο Φρανκενστάιν αφαιρεί την ερωτική πλοκή, αφήνοντας μια ζώνη ανεκπλήρωτης λαχτάρας πιο ελλειπτική και σίγουρα πιο ενδιαφέρουσα από την κλασική παραλλαγή της ωραίας και του τέρατος.

Τα τέρατα είναι τα αγαπημένα παιδιά του προστατευτικού Ντελ Τόρο, τα βλέπει πάντα όμορφα και αμέτοχα στον κυνισμό και την κακία, σαν άβγαλτα πλάσματα ανάμεσα στο μεταφυσικό και το ρομαντικό σύμπαν της χαμένης ανθρωπιάς, που κατηγορούνται άδικα και πληρώνουν τα λάθη των ενήλικων.

Ο Ντελ Τόρο εστιάζει στη μεσσιανική παραφροσύνη του Βίκτορ Φρανκενστάιν (Όσκαρ Άϊζακ), που θέλει να το παίξει Θεός για να αποδείξει στον αυστηρό πατέρα και τον μπερδεμένο εαυτό του πως είναι ικανός για το ακατόρθωτο ανασταίνοντας τη ζωή εκ νεκρών, την παρέμβαση ενός μαικήνα (Κριστόφ Βαλτζ, ουσιαστικά χωρίς ρόλο) με θολές βλέψεις, την υπενθύμιση της αθωότητας από τον μικρό του αδελφό, και φυσικά στο λευκό χαρτί που προκύπτει από το παράτολμο πείραμά του, ένα κολάζ από άψυχα ανθρώπινα μέλη που σταδιακά αποκτά κίνηση, γνώση, πνοή και καρδιά.

Τα τέρατα είναι τα αγαπημένα παιδιά του προστατευτικού Ντελ Τόρο, τα βλέπει πάντα όμορφα και αμέτοχα στον κυνισμό και την κακία, σαν άβγαλτα πλάσματα ανάμεσα στο μεταφυσικό και το ρομαντικό σύμπαν της χαμένης ανθρωπιάς, που κατηγορούνται άδικα και πληρώνουν τα λάθη των ενήλικων. Το δημιούργημα του Βίκτορ δεν αποτελεί εξαίρεση και όταν αυτό το ανθρωπόμορφο συμπίλημα το υποδύεται ο Τζέικομπ Ελόρντι αναγκαστικά παίρνει εκτός από δυσθεώρητο ύψος και πιο καλοσχηματισμένα χαρακτηριστικά. Ο Ελόρντι παίζει πολύ σωστά, σαν χορευτής που ερμηνεύει όπερα με συναίσθημα.

Η σχέση του με τον τιμωρητικό πατέρα γεννιέται μέσα στο αφύσικο τραύμα, περνά από όλα τα στάδια, και αλλάζει κάθε φορά, σαν δεσμός που αρνείται να ξεθωριάσει. Ένα προϊόν βίας και καταστροφικών υπολογισμών. Ο Ντελ Τόρο μπορεί να γλυκαίνει τον μέλανα πυρήνα μιας διαχρονικής, εξαιρετικά λυπητερής ιστορίας, αλλά δεν χάνει ούτε ένα θέμα από όσα θίγει η Σέλέϊ, και παραδίδει ένα μελοδραματικό παραμύθι με πιο φρέσκο βλέμμα, σίγουρα φορτωμένο στα CGI, αλλά που σε παρασύρει και σε ματώνει.

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ