Σύνταγμα καλεί Κάιρο – Λελένιο, γύρνα πίσω

Σύνταγμα καλεί Κάιρο – Λελένιο, γύρνα πίσω Facebook Twitter
«Μη σταματάτε να μιλάτε για τη Γάζα». Δεν έχω ζήσει πόλεμο, δεν μπορώ καν να αντιληφθώ το μέγεθος της φρίκης. Φωτ.: EUROKINISSI
0


ΣΑΒΒΑΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ, ανεβαίνοντας την Ερμού από Μοναστηράκι προς πλατεία Συντάγματος, ένα delivery boy 25 ετών το πολύ σταμάτησε μπροστά μου στα φανάρια της Ερμού. Στα ακουστικά μου έπαιζε «Πες μου τι θες πάλι, είσαι μια γλυκιά ζάλη». Καθώς έβγαζε το κράνος του έβγαζα τα handsfree μου και με ρώτησε: «Έχεις Ιnsta;». Χαμήλωσα τα γυαλιά ηλίου μου και πριν προλάβω να τον σκανάρω, μου λέει: «Βιάζομαι, μη μου κάνεις τη δύσκολη».

«Κάτι ξέρεις»* σκέφτηκα κι έφυγα, χωρίς να ανταλλάξουμε Ιnsta.

Έφτασα στην πλατεία Συντάγματος, μπήκα στην τέντα του Athens Checkpoint και άρχισα τα τεστ. Βγήκα λίγες ώρες μετά, έξω με περίμενε το Πετσί, φρεσκοκουρεμένος και με μισό χαμόγελο.

«Τι κάνει ο Λελένιος;» ρώτησα.

«Είναι ακόμα στο Κάιρο».

«Γιατί δεν γυρίζει πίσω;» ξαναρώτησα.

Από τα μεγάφωνα άκουσα τον Γ. Καπουτζίδη να ενημερώνει το κοινό πως η Ανδρομέδα είναι η πρώτη trans που παρουσιάζει το Αthens Pride. Δεν μου ήταν άγνωστη η πληροφορία, αλλά μου ακούστηκε σοκαριστική – οριακά ντροπιαστική. Χρειάστηκαν είκοσι χρόνια για να συμβεί αυτό στη μεγαλύτερη ΛΟΑΤΚΙ+ εκδήλωση της Αθήνας.  

Κουβέντα στην κουβέντα, τσιγάρο στο τσιγάρο, μαζευτήκαμε μια παρέα από millennials με βαρύ queer και trans βιογραφικό στις πλάτες μας και με πολλά Pride. Κατά τη διάρκεια της πορείας, τράκαρα με την Κ., φίλη και γειτόνισσα του Λελένιου, η οποία κρατούσε μια τεράστια σημαία της Παλαιστίνης. «Στείλ’ του μήνυμα να γυρίσει πίσω», της είπα. Πριν προλάβει να μου πει τα δικά της, τρακάραμε με τον Μ. Λώλο και ξέχασα να τον ρωτήσω αν συμφωνούσε ότι η πορεία φέτος είχε λιγότερο κόσμο. Τόσα χρόνια μάχιμος φωτορεπόρτερ, το μάτι του τζινάβει καλύτερα.

Συνάντησα κι άλλο κόσμο που ξέρει τον Λελένιο, με όλους εφάρμοσα το ίδιο σχέδιο. «Στείλτε του ένα μήνυμα, και διακριτικά πείτε του να επιστρέψει το συντομότερο δυνατό». Μας είχε ήδη ενημερώσει για την κακουχία και την κακοποίηση που είχε υποστεί όλη η αποστολή του «March to Gaza» και στην Ισμαηλία και στο Κάιρο.

Καθώς η πορεία του Athens Ρride έφτανε στη Σταδίου, ήμουν πια σίγουρη: βρισκόμουν στο πιο ντεκαυλέ Pride των τελευταίων χρόνων. Αράξαμε στα πεζούλια, η παρέα άλλαξε, αλλά ο Λελένιος ήταν ακόμα το θέμα της συζήτησης.

Από τα μεγάφωνα άκουσα τον Γ. Καπουτζίδη να ενημερώνει το κοινό πως η Ανδρομέδα είναι η πρώτη trans που παρουσιάζει το Αthens Pride. Δεν μου ήταν άγνωστη η πληροφορία, αλλά μου ακούστηκε σοκαριστική – οριακά ντροπιαστική. Χρειάστηκαν είκοσι χρόνια για να συμβεί αυτό στη μεγαλύτερη ΛΟΑΤΚΙ+ εκδήλωση της Αθήνας. Χρειάστηκαν δέκα χρόνια στον Γ. Καπουτζίδη για να ανακοινώσει στο Upfront Initiative 2024, ενώπιον του πρωθυπουργού, ότι στο επόμενό του σίριαλ θα προσλάβει ένα trans άτομο.

Στην «Εθνική Ελλάδος» το 2015 είχε γράψει έναν ρόλο για μια trans γυναίκα, αλλά προσέλαβε έναν cis άντρα ηθοποιό για να τον ερμηνεύσει. Έκτοτε έχει ζητήσει συγγνώμη για τα τρανσφοβικα αστεία που περιείχε το σενάριο της σειράς. Θυμάμαι ότι και το Athens Pride είχε ζητήσει συγγνώμη για τα τρανσφοβικά σχόλια που είχε κάνει ένα μέλος της επιτροπής την ίδια χρονιά. Την κατάλληλη στιγμή ο Π. Βλάχος ανεβαίνει στη σκηνή και μας τρολάρει τραγουδώντας το «Με τι φράγκα με τι φράγκα πήρες τα Balenciaga», προσθέτοντας σε μια γιορτή υπερηφάνειας με χρυσούς και πλατινένιους σπόνσορες το μαύρο χιούμορ που της έλειπε.

Επιστρέφοντας στο σπίτι με την κούραση της ημέρας και τη γλύκα της νύχτας, δεν ήθελα να νιώσω ένοχη για το ότι ήμουν ελεύθερη να περπατήσω στην Πατησίων αργά τη νύχτα με μόνο μου άγχος τους παρενοχλητικούς άντρες και μόνο μου όπλο το μπρελόκ μέσα στη γροθιά μου. Κάπου αλλού ξεσπάει ένας πόλεμος μεταξύ Ισραήλ και Ιράν. Γύρω μου αγέλες τουριστών φωτογραφίζουν την εξωτική αθηναϊκή εμπειρία. Πάντα ενοχλητικοί και πάντα στην κοσμάρα τους όσο εγώ ανησυχούσα για έναν δικό μου άνθρωπο, ανάμεσα σε μια τεράστια ομάδα ανθρώπων που ταξίδεψε μέχρι την Αίγυπτο για να στραφεί το παγκόσμιο βλέμμα στη γενοκτονία και στον αποκλεισμό με το μήνυμα «Μη σταματάτε να μιλάτε για τη Γάζα». Δεν έχω ζήσει πόλεμο, δεν μπορώ καν να αντιληφθώ το μέγεθος της φρίκης.

Στην Κυψέλη, όμως, βλέπω κάθε μέρα ανθρώπους να ψάχνουν τροφή σε κάδους σκουπιδιών και στο 035 (Άνω Κυψέλη - Πετράλωνα - Ταύρος) συνταξιδεύω με οικογένειες προσφύγων. Είναι προνόμιό μας το να ζούμε σε μια χώρα που δεν δέχεται βομβαρδισμούς. Είναι απόδειξη της ανθρώπινης υπόστασής μας η αλληλεγγύη. Αλλά εκείνο το Σάββατο εμένα με βασάνιζε το πότε και το πώς θα γυρίσει ο ασφαλής ο Λελένιος. Period.


* «Κάτι ξέρεις», Ρία Ελληνίδου
Sabren Elnegily/Ηλίας Φιλίππου

** «Me ti fragka», Πάνος Βλάχος
 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μετανάστες, ΜΚΟ και δικαιώματα στο στόχαστρο – η κυβέρνηση νομοθετεί τον αποκλεισμό

Οπτική Γωνία / Μετανάστες, ΜΚΟ και δικαιώματα στο στόχαστρο – η κυβέρνηση νομοθετεί τον αποκλεισμό

Η κυβέρνηση σκληραίνει ακόμα περισσότερο την αντιμεταναστευτική της πολιτική, στοχοποιώντας επιπλέον ξανά τις ΜΚΟ, ευτυχώς όμως όχι χωρίς «αντίλογο», παρά την απουσία ικανής αντιπολίτευσης και σε αυτό το πεδίο. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Με απειλούν από τις ΗΠΑ επειδή λέω “Free Palestine”»

Οπτική Γωνία / «Δέχομαι απειλές από τις ΗΠΑ επειδή λέω “Free Palestine”»

Η Ιωάννα Αλυγιζάκη μιλά για το γράμμα που έλαβε στο μαγαζί της στα Χανιά ενώ ο πρώην πρόεδρος της Ισραηλιτικής Κοινότητας Αθηνών Μίνος Μωυσής σχολιάζει τις συνέπειες του περιστατικού και περιγράφει την ανησυχία του για τη μισαλλοδοξία στην Ελλάδα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δυο καράβια των παιδικών χρόνων

Οπτική Γωνία / Η αριστοκρατική Μαριλένα και η τραχιά Μυρτιδιώτισσα όργωσαν τις ελληνικές θάλασσες, αφήνοντας το στίγμα τους

Βίος και πολιτεία δυο καραβιών που έγραψαν τη δική τους ξεχωριστή ιστορία στα όχι άγνωστα αλλά και όχι πάντοτε ήρεμα νερά της Ελλάδας.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
«Η μόνη καλλιέργεια που σώθηκε είναι της καταναλωτικής πλάνης»

Ρεπορτάζ / «Η μόνη καλλιέργεια που σώθηκε είναι της καταναλωτικής πλάνης»

Ο συγγραφέας Γιάννης Μακριδάκης, που ζει στη Χίο και καλλιεργεί εκεί ο ίδιος τη δική του γη, περιγράφει στη LiFo την καθημερινότητα, που έχει αλλάξει ριζικά μετά τις φωτιές, και την προσπάθεια των κατοίκων να σταθούν ξανά στα πόδια τους.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Θα λήξει τον πόλεμο στην Ουκρανία ο Τραμπ και με ποιους όρους;

Βασιλική Σιούτη / Θα λήξει τον πόλεμο στην Ουκρανία ο Τραμπ και με ποιους όρους;

Πώς θα τελειώσει ο πόλεμος στην Ουκρανία και πόσο κοντά βρισκόμαστε σε αυτό το τέλος; Τραμπ και Πούτιν μοιάζουν αποφασισμένοι, αλλά ο Ζελένσκι και οι Ευρωπαίοι ηγέτες δεν βιάζονται.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μαζωνάκης: Το χρονικό μιας (ακόμα) διαπόμπευσης

Οπτική Γωνία / Μαζωνάκης: Το χρονικό μιας (ακόμα) διαπόμπευσης

Αν έβγαζε κάποιος ένα συμπέρασμα από τον χειρισμό της υπόθεσης αυτής, θα έλεγε πως «όλα ήταν ένα λάθος». Ένα λάθος το οποίο πολλοί δεν το βλέπουν ως τέτοιο, καθώς θεωρούν αυτονόητο να μαθαίνουν πληροφορίες για τις ζωές των άλλων, ακόμα και αν αυτές έχουν δυσκολίες και απαιτούν σεβασμό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Για τους «εμπρηστές της Πάτρας»: Ιδεολογικές καταχρήσεις μιας φωτογραφίας

Οπτική Γωνία / Για τους «εμπρηστές της Πάτρας»: Ιδεολογικές καταχρήσεις μιας φωτογραφίας

Από που προκύπτει το αναρχικό, πόσο μάλλον κάποιο «κομμουνιστικό» προφίλ των «εμπρηστών»; Από ένα σκουλαρίκι, την είδηση για το χασίς και τα τσίπουρα, τα ρούχα που είναι αυτά που συναντάς σε πλήθος εικοσάρηδων σε πλατείες και δρόμους της χώρας;
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Υπάρχει όντως λόγος να επιστρέψει ο Τσίπρας;

Οπτική Γωνία / Υπάρχει όντως λόγος να επιστρέψει ο Τσίπρας;

Υπάρχει ανάγκη στην πολιτική ζωή για ένα νέο κόμμα; Υπάρχει κρίσιμος ζωτικός χώρος που δεν έχει εκπροσώπηση; Μπορεί να ξεπεραστούν ή, έστω, να αμβλυνθούν οι έντονα αρνητικές μνήμες από τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ; Είναι ο Αλέξης Τσίπρας το ιδανικό πρόσωπο;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Σουδάν: Ο ξεχασμένος πόλεμος και τα «παιδιά-πρόσφυγες» που κατηγορούνται ως διακινητές

Οπτική Γωνία / Σουδάν: Η μεγαλύτερη τραγωδία του αιώνα δεν γίνεται ποτέ πρωτοσέλιδο

Οι νεκροί από τις συγκρούσεις, την πείνα και τις επιδημίες υπολογίζεται συνολικά περί το 1 εκατ., και περισσότεροι από τους μισούς εξ αυτών είναι παιδιά. Μια εφιαλτική κατάσταση, που έχει όμως την «ατυχία» να περνά σε δεύτερη ή και τρίτη μοίρα, καθώς ούτε τα ΜΜΕ και τους διεθνείς οργανισμούς φαίνεται να συγκινεί ιδιαίτερα ούτε εντάσσεται εύκολα σε κάποιο πολιτικό αφήγημα ώστε να εμπνεύσει μαζικά κινήματα αλληλεγγύης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Οπτική Γωνία / Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Σκέψεις πάνω στην απόφαση του Oposito, ενός μικρού εκδοτικού οίκου που έχει δώσει ενδιαφέροντα δείγματα ανήσυχης κοινωνικής και πολιτισμικής σκέψης, για την «αποδέσμευσή» του σε σχέση με το βιβλίο της κοινωνιολόγου Eύα Ιλούζ «Ψυχρή τρυφερότητα. Η άνοδος του συναισθηματικού καπιταλισμού».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ