ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

Η Πασχαλιά μου

Η Πασχαλιά μου Facebook Twitter
Εικονογραφηση: Stupid Greg/ LIFO
0

ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ και όλη η οικογένεια νιώθει μια παράξενη συναισθηματική φόρτιση και μια σχεδόν μεταφυσική μελαγχολία. Παρόλα αυτά, όλοι ετοιμαζόμαστε για το μεγάλο ταξίδι στο Κρίκελο Ευρυτανίας όπου μετά από μιάμιση μέρα κατάνυξης θα φάμε σημαντικό μέρος της πανίδας του τόπου. Η μαμά μόλις πήρε το καλό της χρυσό φόρεμα με τις πούλιες και τα γουνάκια από το καθαριστήριο, μέσα σε μια γυαλιστερή διαφανή σακούλα. Το φόρεμα κρεμιέται στις πίσω χειρολαβές της μερσεντές, μαζί με το λαμέ κουστούμι του μπαμπά και την γούνα της γιαγιάς Ευτέρπης. Το πίσω τζάμι καλύπτεται εντελώς μιας και εκτός από τα χαριτωμένα κουκλάκια που είναι πάντοτε τοποθετημένα εκεί, και τις ξεθωριασμένες baby on board σημάνσεις της nestle, σήμερα βάλαμε και τα λουστρίνια του μπαμπά (δύο καθρέφτες επαρκούν σε ένα πεπειραμένο οδηγό). Λόγω της προαναφερθείσας φόρτισης αλλά και του άγχους του επικείμενου ταξιδιού οι γονείς μαλώνουν αλλά η μαμά συμμορφώνεται και μπαίνει στο αυτοκίνητο μετά από ένα βροντερό χαστούκι του μπαμπά.

Όταν το σήμα του oasis αρχίζει να χάνεται στην εθνική οδό, η μαμά βάζει το cd «τα καλύτερα ρομάντζα» και σιγοτραγουδάει τους στίχους. Πέντε λεπτά έξω από την Αθήνα, σταματάμε σε ένα κατάστημα επί της εθνικής οδού για να κατουρήσει ο μπαμπάς, να ξεράσει η αδερφή μου και να αγοράσουν τοπικά προιοντά η μαμά και η γιαγιά (όπως μέλι που προφανώς μαζεύεται από μελίσσια, σε κάποια νησίδα της εθνικής οδού). Το ποσό των 100 ευρώ που ξοδεύει η μαμά για δώρα της κοστίζει ένα δεύτερο χαστούκι από τον άνδρα μπαμπά. Επιβιβαζόμαστε γρήγορα στο αυτοκίνητο και κατευθυνόμαστε προς το χωριό με το ίδιο ρομαντικό μουσικό χαλί.

Στο δρόμο οι γονείς μιλάνε για τους συγχωριανούς του μπαμπά που προφανώς του έχουν λείψει πολύ. «Με πήρε ο Βρασίδας ο Κίτσουλας προχθές. Η κόρη του πέρασε πολυτεχνείο. Θα βγει από κει μέσα με τα μάτια τετράγωνα. Ήταν που ήταν ζαβό.. Πήρε από το πατέρα της το μα**κα  που έχει φάει το κέρατο συννέφο». ΄Ετσι είναι οι φίλοι, αγαπάνε τους άλλους με τα ελαττώματα τους.

Φτάνουμε στο χωριό και ο μπαμπάς πατάει επίμονα την κόρνα της μερσεντές  προκαλώντας τον θαυμασμό των γερόντων που πρεφάρουν στο καφενείο. Περνάμε την πλατεία και φτάνουμε στο σπίτι μας που ανακαίνισε η μαμά μου πρόπερσι. Αρχικά ήταν πέτρινο, οπότε χρειάστηκαν πολλά λεφτά για να καλυφθεί με τσιμέντο, αλλά έχει γίνει πανέμορφο. Είναι μουσταρδί με κεραμιδί λεπτομέρειες, τεράστια σιδερένια ροζ κάγκελα και καφέ αλουμίνιο στα κουφώματα για να δίνει την αίσθηση του ξύλου. Η πιο σημαντική αλλαγή με την ανακαίνιση όμως είναι η απόκτηση μιας τεράστιας lcd τηλεόρασης μπροστά στην οποία περνάμε όλες τις διακοπές μας.

Ξαπλώνουμε όλοι στον καναπέ και βλέπουμε κους κους μέχρι τις 4, όταν η μαμά και η αδερφή μου αρχίζουν να ετοιμάζονται για τον επιτάφιο στις 9. Πρέπει να εντυπωσιάσουν την «Μαριγώ την τελευταία» που βρήκε πλούσιο άντρα και πλακώθηκε στα μπότοξ. Λόγω ημέρας όμως, η μαμά δεν φοράει τα ψεύτικα νύχια και βλεφαρίδες της.

Σάββατο στις 12 η οικογένεια ξυπνά και ανοίγει τηλεόραση. Η μέρα θα κυλήσει ήσυχα με τηλεόραση – φαγητό – ύπνο – τηλεόραση – ύπνο και φυσικά την Ανάσταση για την οποία άλλωστε η μαμά αγόρασε το πανάκριβο φόρεμα της. Μετά τις 12 και αφού φτιάξουμε τον μαύρο σταυρό από κάπνα κάτω από την πόρτα, πλακωνόμαστε στη μαγειρίτσα σαν να μην υπάρχει αύριο. Μιάμιση μέρα νηστείας έχει πραγματικά λυγίσει την οικογένεια. Κοιμόμαστε πριν τις 2 γιατί ο μπαμπάς πρέπει να φυλάξει δυνάμεις για το σούβλισμα του αρνιού.

Κυριακή, ο μπαμπάς σηκώνεται πιο νωρίς από ότι τις καθημερινές που πάει στη δουλειά του στο δήμο. Γενικά, το φαγητό τον ενθουσιάζει. Η υπόλοιπη φαμίλια ξυπνάει με παραδοσιακές μελωδίες και παίρνει λιτό πρωινό για να διατηρήσει την όρεξη της: τρία αυγά και τρεις φέτες με βούτυρο και μαρμελάδα (ο καθένας). Η αδερφή μου, περιφέρεται ανάμεσα στις σούβλες και τσιμπάει ένα αρ**δι από το κάθε αρνί με αποτέλεσμα να της κοπεί η όρεξη μέχρι το μεσημέρι που όλη η υπόλοιπη οικογένεια πέφτει με μανία στο λιπαρό ζώο. Θα επακολουθήσει ύπνος – τηλεόραση – ύπνος.

Την επόμενη μέρα ξεκινάμε νωρίς για να προλάβει ο μπαμπάς τον απογευματινό αγώνα. Βγαίνουμε από την πλατεία συγκινημένοι, φυσικά κορνάροντας. Πέρασα υπέροχα αυτή την Πασχαλιά!

Οπτική Γωνία
0

ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Οπτική Γωνία / Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Σκέψεις πάνω στην απόφαση του Oposito, ενός μικρού εκδοτικού οίκου που έχει δώσει ενδιαφέροντα δείγματα ανήσυχης κοινωνικής και πολιτισμικής σκέψης, για την «αποδέσμευσή» του σε σχέση με το βιβλίο της κοινωνιολόγου Eύα Ιλούζ «Ψυχρή τρυφερότητα. Η άνοδος του συναισθηματικού καπιταλισμού».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Ακροβατώντας / Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Ένα εντυπωσιακά μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας είναι διατεθειμένο να δώσει «συγχωροχάρτι» για ένα μεγάλο οικονομικό σκάνδαλο, αρκεί οι εμπλεκόμενοι να τηρήσουν ακροδεξιά και ρατσιστική στάση στο μεταναστευτικό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πέντε ιδρύματα πρώην πρωθυπουργών και ένα ινστιτούτο. Ποιος είναι ο ρόλος τους και πώς χρηματοδοτούνται

Ρεπορτάζ / Τα ιδρύματα των πρώην πρωθυπουργών: Ποιος είναι ο ρόλος τους και πώς χρηματοδοτούνται

Τυπικά, σκοπός τους είναι η διατήρηση των αρχείων και η προβολή του έργου πρώην πρωθυπουργών. Στην πράξη, όμως, λειτουργούν και ως think tanks και πολιτικά εργαλεία επιρροής.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αστικές Συγκοινωνίες: Mια αθόρυβη ιδιωτικοποίηση που προκαλεί κρότο

Ρεπορτάζ / Αστικές Συγκοινωνίες: Mια αθόρυβη ιδιωτικοποίηση που προκαλεί κρότο

Τα πρόσφατα ατυχήματα με αστικά λεωφορεία φέρνουν στο προσκήνιο το θέμα της εκχώρησης συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ και καταγγελίες για θεσμικές αστοχίες. Οι εμπλεκόμενες πλευρές μιλάνε στη LiFO.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Ένα ελληνο-αλβανικό ανήκειν εν τη γενέσει;

Guest Editors / Μεταξύ ελληνικότητας και αλβανικότητας 

Μια έρευνα επιβεβαιώνει ότι η αλβανική μετανάστευση στην Ελλάδα αναδιαμορφώνει ριζικά τις έννοιες της ταυτότητας και του ανήκειν, αποκαλύπτοντας τις προκλήσεις και τις προοπτικές αυτής της νέας πραγματικότητας.
ΙΛΙΡΙΝΤΑ ΜΟΥΣΑΡΑΙ
ΕΠΕΞ Ο μυστηριώδης κύριος Sweetman και η απίθανη ιστορία του σκοτεινού οξυγόνου

Περιβάλλον / Ο μυστηριώδης κύριος Sweetman και η απίθανη ιστορία του σκοτεινού οξυγόνου

Άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο για τη θαλάσσια ζωή και μπλόκαρε, έστω προσωρινά, τα σχέδια για εξορύξεις στον ανεξερεύνητο βυθό. Ο Andrew Sweetman μιλά στη LiFO για την έρευνα που έγινε απροσδόκητα viral και συγκρούστηκε με κολοσσούς, πολιτικές αποφάσεις και… το TikTok.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ανακαλύφθηκε ο εχθρός

Ακροβατώντας / Ανακαλύφθηκε ο εχθρός

Τι σημασία έχουν τα μεγάλα σκάνδαλα, όταν η απειλή είναι μπροστά μας, όπως οι καραβιές Λίβυων και Σουδανών μεταναστών και πολιτικών προσφύγων που καταφθάνουν στη νότια Κρήτη και εισβάλλουν ανεξέλεγκτα στην πατρίδα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Δημήτρης Κανελλόπουλος: «Να μας αποκαλούν “εφημερίδα των συριζαίων”; Εντάξει... γελάμε»

Οπτική Γωνία / Δημήτρης Κανελλόπουλος: «Να μας αποκαλούν “εφημερίδα των συριζαίων”; Εντάξει... γελάμε»

Ο δημοσιογράφος της «Εφημερίδας των Συντακτών» και του e-tetRadio μιλά για την εφημερίδα, επιβεβαιώνοντας τις τελικές συζητήσεις με τον Δημήτρη Μελισσανίδη, για την κρίση της αριστεράς, την επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα και το μέλλον του Τύπου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Είμαι Ισραηλινός, κι αυτό λειτουργεί πια ως ετυμηγορία» 

Οπτική Γωνία / «Είμαι Ισραηλινός, κι αυτό λειτουργεί πια ως ετυμηγορία» 

Ο θεατρικός σκηνοθέτης Guy Ben-Aharon, που βρέθηκε πρόσφατα στην Αθήνα, γράφει στη LiFO για την απόρριψη που βιώνει τόσο στην πατρίδα του όσο και στο εξωτερικό ως Ισραηλινός που υποστηρίζει την ελευθερία της Παλαιστίνης. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ